Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2018, 15:35   #1
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Vreemd patroon na super regime, wie helpt?

Beste vrienden,

Al ruim 4 jaar gebruik ik de combi van finasteride (1 mg) gecombineerd met minoxidil 5 % en revita shampoo (elke dag). Na een giga shedding waardoor het allemaal erger en erger werd had ik na een half jaar weer mijn oude haarbos terug. Het werkte dus fantastisch.

Toen ik begon was mijn haarlijn in het midden top alleen de inhammen waren heel erg. Nu 4,5 jaar later blijven de inhammen weg en vol, alleen bijzonder vreemd maar het midden wordt nu dunner. Een heel raar patroon denk ik. Het komt waarschijnlijk door de hergroei door mijn regime alleen waarom wordt het in het midden van de haarlijn nu dunner.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Ik ben heel benieuwd. Ik denk dat het positieve verhaal anderen stimuleert dit regime te gebruiken, alleen wat nu met het ‘midden’ te doen. De kruin is overigens verder ook goed.

Ik wacht de reactie(s) af, mooi weekend allen!

Groet
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2018, 00:08   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik begrijp dat 'midden' niet helemaal. Het klinkt in ieder geval niet standaard, dus per definitie interessant

Kun je proberen om het iets nader te beschrijven? Hoe breed het gebied is, hoeveel haar het betreft (percentage of hoe dun nu), tot hoe ver (tot de kruin?), .... En heb je wellicht nu een ander kapsel zodat het ook in de beleving van je haar kan zitten?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2018, 22:19   #3
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Goedenavond AnthonieH,

Heel veel dank voor je reactie. Het gaat om het midden van mijn haarlijn, de middelste paar centimeter in het midden van de haarlijn zijn dunner. Toen ik met mijn regime begon was dit juist het sterke punt in mijn haarlijn. Toen waren namelijk alleen de inhammen ‘zwak’.

Ik heb ooit gedacht ‘alleen het midden stuk is nog niet aan de beurt geweest van mijn haarlijn’. Nu wordt het dunner en lijkt niet te herstellen, een heel raar patroon. Draag mijn haar nog het zelfde. Vreemd he? Heb geen verklaring...

Groet
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2018, 23:14   #4
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Welk regime je ook gebruikt, het zal nooit werken op de haarlijn. als dat deel erfelijk belast is, zal het uiteindelijk aangetast raken.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 08:37   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hoezo niet advisor?

Als die haren DHT gevoelig zijn dan zijn middelen die DHT remmen wel degelijk effectief. Daarnaast heeft minoxidil een aspecifiek werkingsmechanisme en kan dat mogelijk ook helpen.

Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 09:50   #6
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Het is aangetoond in dubbele blinde studies dat finasteride en dutasteride werkzaam zijn vanaf de middenbrug naar achteren. Als ik tijd heb, zal ik de studie eens opzoeken. minoxidil is prima, maar dat is niet krachtig genoeg.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2018, 11:48   #7
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Volgens mij is het zo dat ze tijdens de studies alleen het gebied op de kruin hebben beoordeeld gedurende de behandeling, en niet frontaal. Omdat ze het gebied frontaal op het hoofd niet hebben beoordeeld in de studies mogen ze niet zeggen dat middel ook voor frontaal werkt. Heel krom, maar zo werkt het.

Als je iemand met pijn op verschillende plaatsen van het lichaam (o.a. hoofdpijn) paracetamol geeft en vervolgens ALLEEN vraagt of de hoofdpijn minder wordt dan wil het nog niet zeggen dat de pijn in overige delen van het lichaam OOK niet minder wordt. In de Finasteride/Minoxidil studies hebben ze dit gedaan om de resultaten tussen proefpersonen zo goed mogelijk te vergelijken. Als je bij proefpersoon x de kruin beoordeelt, en bij proefpersoon y het gebied frontaal dan kan er toch nog een soort natuurlijke variatie zijn. Daarnaast scheelt het beoordelen van slechts 1 gebied in studieverband ook tijd. Ik denk dat vele hier op het forum, waaronder ikzelf, kunnen zeggen dat Finasteride en Minoxidil medio-frontaal ook werkt. Minoxidil werkt zelfs als je het lokaal aanbrengt op je baard of wenkbrauwen
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.