Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2004, 16:22   #1
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
uitval wimpers

Sinds anderhalf jaar valt mijn haar in tamelijk rap tempo uit. Het patroon van uitval is over het algemeen nogal diffuus. Bij mij is afgelopen juli AGA geconstateerd, waarna ik onmiddelijk met finasteride ben begonnen. Het is vooralsnog te vroeg om te constateren of het werkt of niet, maar tot nog toe is mijn haar achteruit gegaan. Nu merkte ik afgelopen week echter - door die verdomde uitval ga je echt overal op letten - dat ook mijn wimpers uit beginnen te vallen. Had altijd nogal lange, dikke wimpers, vandaar. Heeft iemand hier ervaring mee? Past dit in het patroon van AGA, lijkt het eerder op Alopecia Areata of is het gewoon 'natuurlijk' dat je wimpers dunner worden? Alvast bedankt voor reacties.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 17:04   #2
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 281
Als ik dit zo lees zijn het de beginnende symptonen van
Alopecia Areata Totalis
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 21:14   #3
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
Re: Uitval wimpers

Interessante vraag, maar ik herken het niet bij mijzelf. Het is wat je zegt: Als je er eenaal op let, verlies je zoveel haren.
Ik zit zelf ook in het beginstadium van kaal worden en zie mijn regime in mijn handtekening.
Ik ben wel erg benieuwd!

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 30 mei 2008 om 16:01
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2004, 21:19   #4
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Als ik dit zo lees zijn het de beginnende symptonen van
Alopecia Areata Totalis
Eminem, ik vind dit echt een beetje lomp van je.

Jongen25, het uitvallen van wimpers is iets wat zeker NIET in het patroon van AGA past. Inderdaad lijkt het dan meer op AA-universalis. Ik zou niet te lang wachten met naar een goede dermatoloog gaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2004, 02:17   #5
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Eminem, ik vind dit echt een beetje lomp van je.
Ja ik wilde ook net zeggen, Eminem, dat lijkt me nu niet iets om te lachen .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2004, 14:10   #6
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ach ja joh, kan ik wel hebben hoor, beetje spot.. En het is niet zo dramatisch als ik misschien heb doen voorkomen. Mijn vader is in de vijftig en nu pas een beetje kalend. Die had vroeger ook dikke/ lange wimpers en nu al jaren niet meer. Hoort gewoon bij het ouder worden misschien, net als het feit dat de wenkbrauwen langzaam 'mono' worden (Bert-achtige proporties aannemen). Dat haar blijft iig behouden...
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2004, 23:08   #7
Skybax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2004
Berichten: 34
hoeveel wimpers vallen er zo bij je uit per dag?
Bij mij zijn het vooral wenkbrauwen die heel snel uitvallen. Nou jah,ik zie daar gaan verschil aan met vroeger dus....
Skybax is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2004, 02:18   #8
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Bij mij vallen er ook wel wimpers, maar het is niet zo dat ik daar ook "kaal" wordt.
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 10:28
jeukerig gevoel op hoofdhuid (en uitval) Niels AGA - Algemeen 5 31 augustus 2004 21:59
opeens weer veel uitval joeser AGA - Algemeen 7 5 augustus 2004 00:47
raak je met androgenetica ook je wimpers e.d. kwijt? jetty Haarproblemen bij vrouwen 2 25 juni 2003 18:54
neppe wimpers en wenbrauwen JaRule17 Haarwerken 3 23 april 2002 15:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.