Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2007, 15:59   #31
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Wil dat zeggen dat je dusnooit meer haar hebt achterop je hoofd waar je dat haar weghaalt?
gr.
Natuurlijk ontbreken er haartjes in je donorgebied, maar dat is niet zichtbaar voor de buitenwereld.

Bij een Fut moet je rekening houden met een smal litteken op je achterhoofd. Bij een Fue heb je niet een lang smal litteken op je achterhoofd, maar allemaal kleine littekentjes op je achterhoofd, die voor het blote oog praktisch onzichtbaar zijn.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 18:00   #32
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Wat zou een behandeling ongeveer kosten zoals jij die tekende hierboven. Bij een FUE gebruikt men een donorgebied om haren weg te halen toch. Wil dat zeggen dat je dusnooit meer haar hebt achterop je hoofd waar je dat haar weghaalt? Zijn er wachtlijsten momenteel bij klinieken?

gr.
Kun je makkelijk zelf berekenen toch .
De beste prijs/kwaliteits verhouding voor een FUE krijg je volgens mij nog steeds bij AC (3.95€ ) per folliculaire eenheid .
1400 grafts x 3.95€ = 5530 €

Laatst gewijzigd door Dundee; 23 juni 2007 om 18:04
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2007, 20:27   #33
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Wat zou een behandeling ongeveer kosten zoals jij die tekende hierboven. Bij een FUE gebruikt men een donorgebied om haren weg te halen toch. Wil dat zeggen dat je dusnooit meer haar hebt achterop je hoofd waar je dat haar weghaalt? Zijn er wachtlijsten momenteel bij klinieken?
Ik ben geen deskundige, DikkieD, maar ik denk dat wat ik bij jou getekend heb misschien iets minder zal zijn dan wat ik zelf nodig had. Misschien iets van 1100 grafts of zo? Je zult echt op consult moeten gaan om dat precieser te weten te komen.

Bij een FUE halen ze verspreid over je achterhoofd fu's weg. Je 'verliest' op die manier over een groot gebied een paar procent van je haar (minder dan 5%). Dat is niet waarneembaar. De littekentjes zijn ook niet te zien, zelfs niet met gemilimeterd haar.

Nadeel is wel dat je hele hoofd ervoor dus moet worden gemilimeterd op het allerfijnste standje ...

Ik neem aan dat alle klinieken wel een wachtlijst hebben. Ik moest zelf 3 maanden wachten tot ik aan de beurt was.

En even als reactie op de 5530 euro van Dundee ... bij Prohair zou je voor 1400 grafts momenteel 1000*4,50 + 400 * 2,50 = 5500 euro kwijt zijn ... een ontstellende 30 euro goedkoper ... over het verschil in kwaliteit kan ik niets zeggen, ik ben alleen maar bij Prohair behandeld
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 16:27   #34
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht

Nadeel is wel dat je hele hoofd ervoor dus moet worden gemilimeterd op het allerfijnste standje ...
I dacht dat men ook een stuk gewoon kon weghalen onder lang haar. Ik heb zelf lang haar (matje) in mijn nek en het zou wel prettig zijn als je dat kan houden. Ik hou jullie op de hoogte van mijn stappen etc. Misschien eerst maar eens minox proberen.

Dik
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2007, 16:37   #35
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
I dacht dat men ook een stuk gewoon kon weghalen onder lang haar. Ik heb zelf lang haar (matje) in mijn nek en het zou wel prettig zijn als je dat kan houden. Ik hou jullie op de hoogte van mijn stappen etc. Misschien eerst maar eens minox proberen.
Het is in een ander thread al aan de orde geweest (hier).

Beginnen met minox is wellicht geen slecht idee, dat was ooit ook mijn eerste stap.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 22:58   #36
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is in een ander thread al aan de orde geweest (hier).

Beginnen met minox is wellicht geen slecht idee, dat was ooit ook mijn eerste stap.

Binnenkort maar eens praten in Mechelen, daar kan ik 600 grafts krijgen puur alleen voor de inhammen. Hierdoor hoef je ook het haar niet af te scheren. Een jaar laten zou ik eventueel voor verdikking kunnen gaan. Lijkt me een prima oplossing. Hou jullie op de hoogte
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2007, 21:59   #37
Rogier
HaarWeb lid
 
Rogier's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 95
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
Binnenkort maar eens praten in Mechelen, daar kan ik 600 grafts krijgen puur alleen voor de inhammen. Hierdoor hoef je ook het haar niet af te scheren. Een jaar laten zou ik eventueel voor verdikking kunnen gaan. Lijkt me een prima oplossing. Hou jullie op de hoogte
600 grafts is erg weinig, het is jammer dat je geen finasteride kunt verdragen, als ik in jouw schoenen zou staan zou ik nog geen HT overwegen, als je echt kaal wordt > NW4-5 dan heb je later veel donorhaar nodig, en of FUE dat kan leveren...

Je hebt dun haar, mijn haar is ook niet dik, maar dankzij een goede kapper, goede shampoo (met haarverdikker) zien mijn 1270 grafts er acceptabel uit (ik ben NW 3-4. Dat kun je ook eens proberen.
Rogier is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2007, 20:44   #38
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Ja gebruik elvive haarverdikker etc. Zou graag 300 grafts in elke inham willen hebben, zo kan ik mijn haardos behouden en na de HT eventueel netjes de boel bedekken. Een jaar later zou ik evt weer 600 grafts kunnen zetten. Haar op kruin is nog steeds goed vol.

Ben benieuwd welke club dit het beste kan uitvoeren. Denk dat Mechelen wel ok is!
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 12:12   #39
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Inmiddels bij AC te Veldhoven op consult geweest. Volgende offerte komt mijn kant op:

-FUE methode
-800 grafts (waarbij ideaal beeld met scheren en 100% oude haarlijn 1300 zou zijn)
-Haren worden niet geschoren
-Opvulling inhammen en max 40 grafts frontaal
-23cm2 totaal met 35 grafts per cm2 opvulling

Mijn NW is denk ik rond 1-2 en donorhaar is zowel achter als op kruin nog rond 100-110 gr cm2. Positief gesprek dus en met deze behandeling zou ik van inhammen verlost zijn. Mocht AGA doorzetten dan kan ik altijd nog een behandeling doen. Voorlopig ziet het er niet echt zo uit, maar wie weet.

Gesprek was goed, verhaal duidelijk en deze stap is puur om een net wat vollere bos te krijgen. Niet voor een ander, maar voor mijn beeld. Inhammen zijn namelijk momenteel nog te verbergen.

Komende dagen even alles op een rijtje zetten en dan beslissen. Mocht het zo ver zijn, dan zal ik de foto's plaatsen
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 12:49   #40
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dus je ziet er toch van af om je haarlijn te verlagen?

Heel verstandig.

Wordt er maar een klein stukje donorgebied geschoren, zodat je eigen haar er overheen valt?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 13:16   #41
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Dat klopt, waarschijnlijk in 2 of 3 kleinere stroken. 8 grafts per cm2 halen ze eruit. Achter zit rond 110cm2 dus dat kan makkelijk. In totaal dus rond de 100 cm2 wat moet worden geschoren, is ook max. Hieronder zie je nieuwe lijn in zwart getekend. Ik ben 27
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg nieuwehaarlijndik.jpg‎ (30,8 KB, 177x gelezen)

Laatst gewijzigd door DikkieD; 28 juli 2007 om 13:27
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 13:26   #42
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dat ziet er netjes uit. Hoe oud ben je eigenlijk?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2007, 19:34   #43
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ben je zo gebonden aan die 800 grafts dan? Ze kunnen toch ook bv. 10 grafts/cm2 weghalen. Dan heb je er al 1000.

Laatst gewijzigd door Morehair; 29 juli 2007 om 12:22
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2007, 19:03   #44
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
wanneer je niet wilt scheren is 800 grafts de max helaas. Ik zou niet weten waarom ze geen 10 ipv 8 weghalen. Kan het nog eens navragen
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2007, 19:10   #45
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DikkieD Bekijk bericht
wanneer je niet wilt scheren is 800 grafts de max helaas. Ik zou niet weten waarom ze geen 10 ipv 8 weghalen. Kan het nog eens navragen
Kennelijk klopt de verhouding dan niet meer in vergelijking met de rest van het donorgebied, maar ik ben ook geen expert.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iemand een idee op welke manieren ik mijn haarlijn kan verlagen svendc Chirurgische behandelingen 7 21 augustus 2005 15:23
Dunner wordende haarlijn. Gevolg van haartransplantaties? husa Chirurgische behandelingen 1 10 juli 2005 02:44
De natuurlijke haarlijn bij een haarwerk. Salvamia Haarwerken 5 26 april 2005 10:01
haarlijn voller maken en terugbrengen!? Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 5 14 januari 2004 07:53
Mannelijke haarlijn Promise AGA - Algemeen 1 27 mei 2003 10:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.