Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2015, 17:28   #1
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Eberson Hair Clinic HT 20-21-08-2015 2100 grafts

Begin juni 2015 opperde mijn zus of een haartransplantatie niet wat voor mij zou zijn, ze wist dat ik het niet leuk vond kaler te worden met name op de kruin en nog geen 2 ½ maand later heeft de HT al plaatsgevonden. Inderdaad vond ik het niks die kale plek achterop maar zeker ook de inhammen voor stoorde mij. Een mooie bijkomstigheid was dat mijn lieve zus bereidt was dit voor mij te betalen, ze vond dat ik nog wat van haar te goed had. In eerste instantie moest ik er heel erg hard om lachen dat ze hiermee op de proppen kwam, wat dacht ze wel niet dat ik een complex had vanwege mijn kale plekken maar hoe meer ik er over na dacht hoe duidelijker het voor mij werd dat ik het heel fijn zou vinden als die kale plekken opgevuld zouden zijn, ik ergerde me er uiteraard vaak genoeg aan als ik voor de spiegel stond en als er weer eens flauwe opmerkingen over gemaakt werden maar had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dit voor mij haalbaar was ik dacht dat zoiets bakken met geld zou kosten en heb me er daarom ook nooit echt in verdiept en zo heel erg was het bij mij natuurlijk ook weer niet ik ben een man van bijna 50 en als ik de vele verhalen van anderen op dit forum lees dan mag ik op deze leeftijd met mijn haar mijn handen dichtknijpen ik begon pas rond mijn 40e inhammen en een kalende kruin te krijgen en heb nooit medicijnen of andere producten hoeven gebruiken maar toch na haar opmerking ben ik op het haarweb forum gaan snuffelen en dankzij alle ervaringen en opmerkingen van leden van het haarweb kon ik mij een goed beeld schetsen van wat een HT inhoudt en wat belangrijke zaken zijn om op te letten, allen bedankt daarvoor, ik heb zelf nooit vragen gesteld of reacties geplaatst, ik werd enkel van het lezen veel wijzer en daarom plaats ik nu ook mijn verhaal zodat anderen hier weer hun voordeel mee kunnen doen. Ik ben iemand die zaken vaak tot op de bodem wil uitzoeken voor ergens aan te beginnen, ook bijvoorbeeld het kopen van een nieuwe tv of laptop gaat bij mij niet over één nacht ijs, alle testen en reviews worden uitgespit, en dit werd dus een nieuwe missie voor mij. Erg interessant ook om alle discussies uit te spitten en om er uiteindelijk een voorkeur uit te weten filteren. Ik had in eerste instantie een afspraak gemaakt bij Transhair in Barendrecht en voor 2 dagen later een afspraak ingepland bij dokter Eberson in Amsterdam. Het beste gevoel had ik vooraf bij dokter Eberson omdat het een kleine kliniek is, er een aantal goede ervaringen over geschreven waren en hij internationaal ook bekend is begreep ik uit recensies. Beide hebben een mooie website wat ook niet onbelangrijk is met goede voor en na foto’s. Uiteindelijk heb ik de afspraak in Barendrecht afgezegd vanwege de afstand, ik woon zelf in de regio Amsterdam dus dat is een thuiswedstrijd en mocht het bij dokter Eberson niet zijn wat ik zocht dan kon ik altijd nog naar Transhair. Het consult dat ik had bij dokter Eberson kon eigenlijk niet beter zijn dan wat ik me er van voorstelde. Een zeer vriendelijke man die alles duidelijk uit wist te leggen van wat er mogelijk was zonder ook maar één moment het gevoel te krijgen dat hij deze opdracht binnen wilde hengelen. Hij gaf ook het advies mee dat waar ik ook een haartransplantatie uit zou laten voeren, het voor mij goed zou zijn om direct te beginnen met rogaine foam om zo het eventuele haaruitval te verminderen / tegen te gaan en er ook op te letten dat er niet te veel grafts verplaatst zouden gaan worden aangezien ik niet een heel erg groot donorgebied heb, ik heb een niet heel erg groot hoofd vandaar. De manier waarop hij over zijn werk praat dat geeft aan hoe gepassioneerd hij is om een goed resultaat neer te zetten en hoe belangrijk hij het vindt dat cliënten met de juiste verwachtingen de deur uitgaan. Ik wist tijdens het consult al dat ik deze dokter mijn HT ging toevertrouwen. De haarlijn werd afgetekend uiteraard niet te strak het moet wel bij mijn leeftijd passen. Het advies was om aan de voorzijde 1300 grafts te plaatsen en op de kruin 800 stuks. 2100 grafts in totaal. De behandeling zou in 2 dagen uitgevoerd gaan worden, dokter Eberson doet het boren van de grafts handmatig en dit vereist meer tijd, daarbij moeten de grafts niet te lang buiten het lichaam zijn begreep ik dus hoe sneller ze weer geïmplanteerd worden hoe beter het resultaat. Ook dat gaf me een goed gevoel dat het niet in één dag afgeraffeld hoeft te worden, het zou achteraf gezien dan ook wel een hele lange dag geworden zijn. De afspraak voor de haartransplantatie had ik gemaakt voor 20 en 21 augustus 2015.

Donderdag 21 augustus de dag van de waarheid. Om 9.00 uur gearriveerd op de van Breestraat waar de kliniek zich bevindt. Een uiterst ontspannen, vrolijke sfeer. Even bijkletsen, wat drinken, geen koffie! En daarna de haarlijn aftekenen. De assistente kwam daarop mijn hoofd kort scheren en dat stond eigenlijk best goed, beter dan ik had verwacht. Ik had het wel al een aantal weken eerder op advies van dokter Eberson gemillimeterd omdat ik nooit kort haar draag zodat de omgeving vast kon wennen aan mijn kortere kapsel maar zo kort als het nu gedaan werd dat had ik nog niet eerder beleeft. Daarna de nieuwe haarlijn aftekenen en op naar de behandelkamer. De verdovingen zijn niet echt aangenaam maar het is even doorbijten, zal voor de een gevoeliger zijn dan voor de ander en het is ook zo weer voorbij. Wie mooi wil zijn ...... Er werd een klein trilapparaatje op mijn hoofd gehouden dit getril leidt af van de naald die ingebracht wordt. Het is voornamelijk stil op de buik en zij liggen terwijl de grafts uit het donorgebied verwijderd worden. Ondertussen een beetje kletsen met de dokter en de assistente over van alles en nog wat en wat muziek luisteren, er hangt een lekker ontspannen sfeertje. Eerst werd een deel grafts verwijderd aan de achterzijde, daarna kon ik rechtop zitten, werd de kruin verdoofd en de inkepingen gemaakt waarop de assistente de grafts in de kruin aanbracht. Tussendoor even een broodje eten en s’middags werden de overige grafts van de zijkant achter verwijderd en in de kruin geplaatst. Met de taxi naar huis met de tekeningen op mijn hoofd en een verband om mijn hoofd. Ik ben best wel ijdel dus dit was voor mij een drempel die ik moest nemen ik had uiteraard ook weinig keus want een hoed of pet was geen optie met de net geplaatste grafts. Veel te riskant om ze te beschadigen of eruit te trekken. De chauffeur vroeg verder nergens naar en ik zei er ook niks over hij dacht vast dat er wat ernstigs aan de hand was want bij het uitstappen wenste hij me veel beterschap. Snel mijn huis in gedoken zonder de buren tegen te komen want na zo’n toch wel inspannende dag zat ik niet te wachten om dat slagveld op mijn hoofd, want zo ziet het er wel ff uit zeker met die tekeningen erbij, aan de buren uit te gaan leggen. Prima geslapen die nacht op mijn buik in verband met de geplaatste grafts op mijn kruin die er niet uit moeten rollen, geen pijn of andere klachten het voelde goed. Uiteraard voel je wel dat er aan je hoofd gerommeld is de verdovingen werken ook uit, maar niet hinderlijk. Aspirientjes en slaappilletje meegekregen en een busje met spray wat elk uur op de grafts gespoten moet worden, behalve tijdens de slaap uiteraard.

Vrijdag 21-08-2015
Dag 2 begon met 600 grafts aan de achterzijde te verwijderen, daarna werden de
inkepingen gemaakt voor de haarlijn en inhammen en werden de 600 grafts direct geïmplanteerd. Dag 2 waren er 2 assistentes aanwezig die onder andere de grafts sorteerde en implanteerde. Na de middaglunch werden de overige 700 grafts aan de achterzijde en de zijkant verwijderd en voor geïmplanteerd. Je voelt dat dit een heel goed team is zoals ze samenwerken. Ik begreep dat beide assistentes 13 jaar ervaring hebben in dit werk, je merkt dat er tussen hen en de dokter een goed samenspel is, er wordt ontspannen gewerkt en ook lekker gelachen. Het is best wel een hele zit zo 2 dagen maar de manier waarop het gaat maakte het niet heel zwaar, vooral achteraf gezien dan. Tijdens de behandeling denk je wel eens hoeveel grafts te gaan nog. Ik denk als dit alles op 1 dag had gemoeten dat het dan behoorlijk aanpoten zou zijn voor de dokter en zijn assistentes en dat gaat dan toch ten koste van de ontspannen sfeer en misschien ook wel van het resultaat. Nu werd er echt de tijd voor mij genomen en dat doet me goed. Rond half 5 was het klaar en kon ik het resultaat aan de voorzijde aanschouwen heel bijzonder om te zien hoe die kale plekken er opeens niet meer zijn. Na nagepraat te hebben en alle verzorgingstips te hebben doorgesproken ben ik op huis aan gegaan. De nodige verzorgingsproducten heb ik van dokter Eberson meegekregen. Ook deze taxichauffeur zei er geen woord over ik zag er nu nog gehavender uit met al die implantaten aan de voorzijde en het verband met gaasjes om mijn hoofd. Ik denk dat hij met me te doen had de manier waarop hij naar me keek en wederom kreeg ik bij het uitstappen beterschap te horen, zo aardig. Hij moest eens weten dat ik dit allemaal vrijwillig onderga haha. De 2e nacht moest ik half rechtop in bed slapen zodat de grafts er niet uitrollen, gelukkig heb ik zo’n bed dat verstelbaar is dat scheelt wel. Met een grote rol in mijn nek was dat prima te doen. Mijn hoofd ziet er nu heel bijzonder uit. Ik vind het net een soort planeet met al die verschillende kleuren en vormen. De ene plek is kort geschoren andere plekken helemaal kaal dan die rode implantaten er tussendoor waar al wat haren uitsteken en ik bleek nog wat littekens achterop te hebben. Ik vind het heel onwerkelijk dat het allemaal zo snel en voorspoedig is gegaan. 2 ½ maand terug was ik er nog helemaal niet mee bezig en nu ben ik niet meer kaal, tenminste de plekken zijn weer bedekt. Het is natuurlijk nog afwachten wat het uiteindelijke resultaat gaat worden, ik heb daar wel alle vertrouwen in. Mijn hoofd gloeit nu wel wat, er is nogal wat mee uitgehaald dus dat heeft zijn tijd nodig. Als ik zie hoe netjes het er nu allemaal uitziet verwacht ik niet veel complicaties. Ik heb geen pijn, voel uiteraard wel hier en daar wat branden en gloeien wat vrij normaal is. Elk uur spray ik met een speciale spray de grafts en het donorgebied en dat verkoelt lekker. Ik ben tot nu toe heel erg blij dat ik deze keus heb gemaakt en voor deze dokter heb gekozen. Mijn gevoel heeft me wat dat betreft een goed advies gegeven. Ik zal de ontwikkelingen van mijn HT up to date houden zodat anderen hier ook hun voordeel mee kunnen doen. Ik heb ook veel gehad aan de bijdragen van anderen. Foto's staan in het fotoalbum.

Laatst gewijzigd door rumere1; 23 augustus 2015 om 01:18
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2015, 19:03   #2
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Mooi verhaal!
Succes met het herstel.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 00:24   #3
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Interessant om te lezen. Ik word in september behandeld door dr. Eberson. Keep us posted!
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 12:22   #4
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Bedankt Hayden en Serious,

Wat betreft het herstel dat gaat voorspoedig. Ik vind het er allemaal netjes uitzien. Mijn voorhoofd is op dit moment wel enorm opgezwollen door het vocht dat er nog uit moet maar daar was ik wel op voorbereid en het ziet er best komisch uit, mijn oogleden zijn een stuk naar beneden gedrukt door het vocht waardoor ik me af en toe net zo’n hond met van die hangogen voel, er zit één voordeel aan ik heb nu geen rimpels meer. Gelukkig hoef ik niet de deur uit voor boodschappen ofzo, ik heb een lieve vrouw die mij van alle gemakken voorziet, ik zou me toch wel wat ongemakkelijk voelen en ik merk dat ik me fysiek nog niet teveel moet inspannen. Het donorgebied heb ik zojuist met de speciale shampoo gewassen en ingesmeerd met calendula lotion wat lekker verkoeld en helend werkt, tot nu toe bijna geen last van jeuk ik hoop dat het zo blijft. De implantaten spray ik nu elke 2 uur met een speciaal middel dat ik van Dr.Eberson heb gekregen, hij stuurde mij dit weekend nog een sms om te informeren hoe het gaat. Dat noem ik nog eens betrokkenheid. Er zijn inmiddels korstjes gekomen op de implantaten en ik kan niet wachten om deze er straks onder de douche af te mogen wassen maar daar moet ik nog even geduld mee hebben. De weggeschoren haren beginnen al weer op te komen dus dat is ook een goed teken. Al met al valt het me allemaal erg mee. Ik zal wel wat meer moeten gaan bewegen want dat stimuleert ook het afbreken van vocht, in huis beweeg ik zoveel mogelijk en ik denk morgen met een loszittend petje de straat op te gaan voor een lekkere wandeling.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (36,7 KB, 486x gelezen)

Laatst gewijzigd door rumere1; 24 augustus 2015 om 12:25
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 12:33   #5
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Meerder foto's tegelijk plaatsen op deze blog lukt niet, ze staan ook in het fotoalbum. http://www.haarweb.nl/forum/album.php?u=30301
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 13:21   #6
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Heel veel succes met je herstel. Ik ben ook bij Eberson geweest voor 3 maand geleden. Ik heb inmiddels aardig wat hergroei. Een vriend van mij die wist dat ik kaler werd gaf al aan dat ik behoorlijk wat haren heb gekregen. Overmorgen zit ik precies op 3 maanden. Ik zal dan een aantal nieuwe foto's plaatsen met de huidige situatie.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 15:49   #7
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hvk1987 Bekijk bericht
Heel veel succes met je herstel. Ik ben ook bij Eberson geweest voor 3 maand geleden. Ik heb inmiddels aardig wat hergroei. Een vriend van mij die wist dat ik kaler werd gaf al aan dat ik behoorlijk wat haren heb gekregen. Overmorgen zit ik precies op 3 maanden. Ik zal dan een aantal nieuwe foto's plaatsen met de huidige situatie.
Hoi HVK,
Dank je wel. Mede door jou positieve ervaringen met Dr. Eberson en de resultaten die ik daarvan op je blog zag, die heb ik uiteraard ook allemaal gelezen, heb ik gekozen voor deze kliniek en daar ben ik tot op heden zeer over te spreken. Ik neem aan dat die vriend van je wel op de hoogte is van je HT? Hoe leg je anders uit waar al die haren plotseling vandaan komen haha. Ik ben benieuwd naar de resultaten van 3 maanden.
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2015, 17:19   #8
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Hij is niet op de hoogte van een HT. Maar omdat ik micro haar pigmentatie heb gehad zag je niet echt goed dat er helemaal niets meer zat. Alleen als je er dicht op stond. Nu begint het te verdichten. Ik laat het nu langzaamaan wat langer groeien. Zet de stand van de tondeuse wat hoger zodat het langer blijft. Als de inhammen wat verdicht zijn, laat ik het groeien tot de lengte die ik wil.
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2015, 22:53   #9
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
7 dagen na haartransplantatie

7 dagen na de haartransplantatie dat was afgelopen vrijdag mocht ik voor de eerste keer mijn gehele hoofd wassen met speciale shampoo, bij het nat maken van de geïmplanteerde gebieden merkte ik al dat de kosten vrij gemakkelijk los kwamen, ik had er al eerder wat calendula zalf opgesmeerd, en met een beetje masseren was binnen no time mijn gehele hoofd korstvrij en kwamen de haren die overgezet waren zichtbaar. Ik heb goed opgelet en volgens mij is er niet één enkel haartje losgekomen. Het ziet er goed uit en best wel wennen om op de voorheen kale plekken weer haar terug te zien. Ik weet dat deze haren nog uit gaan vallen en dat het dan wachten wordt op de hergroei maar het is goed om te zien dat het nu al een hele verbetering is. Wel nog een rode hoofdhuid waar de grafts geplaatst zijn maar ik heb begrepen dat het rode na verloop van tijd ook verdwijnt. Ook is het donorgebied nog gevoelig, bij de uitleg van de HT heb ik begrepen dat dit soms tot 2 weken na de operatie kan aanhouden, ik merk gelukkig nu wel dat het steeds minder wordt, er zijn een aantal plekken in dit gebied die beurs aanvoelen zeker als ik die aanraak. Al met al verloopt het tot nu toe voorspoedig. Foto’s hieronder en meer in het fotoalbum. http://www.haarweb.nl/forum/member.php?u=30301

Laatst gewijzigd door rumere1; 1 september 2015 om 02:00 Reden: Taalfout
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2015, 22:59   #10
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
7 dagen na HT

7 dagen na HT
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (90,2 KB, 544x gelezen)
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2015, 23:06   #11
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
7 dagen na HT

28-08-2015
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (143,6 KB, 457x gelezen)
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2015, 16:43   #12
VMYAS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2015
Berichten: 39
Geslacht:
Ziet er mooi uit na 7 dagen

Hallo numere,

Ziet er mooi uit (zelf ben ik net 1 dag ver :-) )

De korstjes zijn zo goed als weg bij jouw en je donorgebied is al flink hersteld mijn gedacht.

Ben je van zin om nog terug te gaan voor een betere dichtheid? Of een lagere haarlijn?

Groetjes,

Yas
VMYAS is offline   Met citaat reageren
Oud 1 september 2015, 17:13   #13
rumere1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 juni 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Hoi VMYAS,

Dank je,

ik vind het er ook ok uitzien al is het natuurlijk lastig te beoordelen hoe het er uit zal zien als straks de definieve haren op mijn hood groeien. Ik heb niet nagedacht over verdichting ik ga eerst maar eens zien wat ik van het resultaat over een jaar vind. Een lagere haarlijn ga ik zeker niet doen ik ben rond de 50 dus ja dan wordt helaas alles toch al wat minder ik zie mezelf dan niet rondlopen met de haarlijn van een 20er.

Korsten zijn er inderdaad allemaal al afgegaan tijdens de eerste haarwasbeurt. Donorgebied zo goed als herstelt nog wel een paar plekken die wat gevoelig zijn maar dat wordt gelukkig wel al wat minder.

Ik zie dat jij in Turkije bent geweest, ziet er ook goed uit. Succes met het herstel.
rumere1 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2015, 20:07   #14
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Bedankt voor je topic en het uitgebreide verhaal, leuk en interessant om te lezen. Begin november heb ik een FUE ingreep bij Dr. Eberson, ben daarom nog nieuwsgieriger hoe het nu met je gaat? Hoe gaat het met bijvoorbeeld de roodheid?
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2015, 02:57   #15
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Ziet er netjes uit!

Er zijn zat mensen die met 1 HT al een keurig resultaat behalen, ik hoop voor je dat jij daar 1 van bent!

Veel hergroei gewenst,

Groet Markr32
markr32 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
eberson, eberson hair clinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.