Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 21 november 2004, 18:40   #16
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door broekie
Weet je zeker dat het geen schurft is.
Ik krijg zo langzamerhand de schurft aan jou, broekie!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2004, 22:52   #17
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hallo mensen,

Bij mij is seborroïsch eczeem geconstateerd op m'n gezicht en op m'n behaarde hoofdhuid. Dat is opzich een onschuldige aandoening, maar in al z'n onschuld toch zeer venijnig. Ik ben er achter gekomen dat het mijn leven waarschijnlijk toch meer gaat beïnvloeden dan ik eerst dacht.

Seborroïsch eczeem (Engels: seborrheic dermatitis) is namelijk een chronische eczeemaandoening, dat zich meestal manifesteert op de hoofdhuid. Ik heb een goede informatiefolder op internet gevonden en die als attachment bij deze post gedaan. Bij mij komt het eczeem nu al langer dan een jaar in meer of mindere mate voor in de nasolabiale plooien (de neus-wangplooien), een bekende plek voor dit eczeem omdat daar meer talg wordt afgescheden dan elders. Gelukkig komt het nog nergens anders voor, want het kan in principe uiteindelijk op de gehele hoofdhuid actief worden.

Het probleem met deze eczeemaandoening is dat het chronisch is, en dus nooit meer overgaat. Het kan wel een tijdje weggaan, maar het zal vroeg of laat weer de kop op steken. Daarbij zijn er nog niet echt geschikte behandelmethodes voor. Roos is ook een variant van deze eczeemsoort, maar het is zeker niet hetzelfde! Roos zorgt namelijk alleen voor schilfering en jeuk van de huid, terwijl seborroïsch eczeem gepaard gaat met een dikkere, rode huid.

Het enige wat bij mij goed helpt ertegen is hydrocortison. Echter, als ik hier mee stop is het binnen een dag weer terug, maar dan erger. Hydrocortison is een zalf die je maar kort mag gebruiken en vooral op de dunne gezichtshuid voor onherstelbare schade kan zorgen. Daarbij helpt ketoconazol-zalf bij veel mensen, bij mij niet.

Ik moet nu helaas definitief stoppen met de hydrocortison en zoek nu naar tips om de eczeem toch verder onder controle te krijgen. Ik vraag me af of meer mensen op dit forum ermee te kampen hebben. Het schijnt dat 10% van de bevolking er in meer of mindere mate last mee heeft.

Daarbij schijnt de aandoening in verband te worden gebracht met alopecia androgenetica, daarom post ik het ook in deze rubriek. Er zijn wetenschappers die een relatie tussen deze twee "kwalen" suggereren. Op ieder groot Amerikaans haarforum lopen ook een of meer threads over dit onderwerp.

Dus als er mensen zijn die dit ook hebben of die hier ervaringen mee hebben gehad: jullie reacties zijn meer dan welkom.
NOOIT het gelaat met zeep wassen!

NOOIT met te warm water douchen!

VERMIJD extreme weersomstandigheden! (koude, warmte, regen etc.)

Son of Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2004, 23:12   #18
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonofsam
NOOIT het gelaat met zeep wassen!

NOOIT met te warm water douchen!

VERMIJD extreme weersomstandigheden! (koude, warmte, regen etc.)

Son of Sam
Waarom nooit met warm water douchen? Ik zelf douche altijd met erg erg warm water. (>40 graden)
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 09:14   #19
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Waarom nooit met warm water douchen? Ik zelf douche altijd met erg erg warm water. (>40 graden)
Dat is heel slecht voor je huid. Ik douche zelf altijd met lauwwarm water.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2004, 20:05   #20
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat is heel slecht voor je huid. Ik douche zelf altijd met lauwwarm water.
Waarom is erg warm water slecht voor je huid dan? Ik vind het heerlijk.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 13:34   #21
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Kevin,

Je douchen met erg warm water is inderdaad slecht voor je huid, het droogt de huid namelijk uit waardoor je meer kans op eczeem hebt. Met heet water je haren wassen is ook niet goed doordat je hierdoor roos kunt krijgen. En bij de mensen die roos hebben kan de roos erger worden.

Groetjes van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 13:47   #22
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Hoi Kevin,

Je douchen met erg warm water is inderdaad slecht voor je huid, het droogt de huid namelijk uit waardoor je meer kans op eczeem hebt. Met heet water je haren wassen is ook niet goed doordat je hierdoor roos kunt krijgen. En bij de mensen die roos hebben kan de roos erger worden.

Groetjes van Sigur
Aha zo, maar maakt het uit als ik over de rest van mijn lichaam wel erg warm water laat stromen maar over mijn hoofdhuid lauw water? Of staat dat zeg maar niet in verbinding met elkaar?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2004, 20:09   #23
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi Kevin,

Nee deze staan niet in verbinding met elkaar. Als je aleen lichaam wast met heet (dus niet je hoofdhuid) water zal je hier geen gevolgen aan ondervinden op je hoofdhuid.

Groetjes
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 13:48   #24
Krielie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 14
vraagje

Hoi,

Ik las aandachtig alle reacties op deze aandoening. Ik heb ze r zelf al een aantal jaren last van. Alle genoemde medicijnen al gebruikt. Zoveel zelf, dat mijn hoofdhuid er echt dunner van is geworden. Voordat ik een heel verhaal tiep; zijn jullie in dit topic nog actief? Ik heb mezelf nl. net ingeschreven, maar had dat eerder moeten doen. Ik ga nu eens even kijken naar de 'nieuwe geneesmiddelen' waar ik in dit topic over las. Ik verneem het graag. Groet
Krielie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 14:09   #25
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Kriele, Elidel werkt bij mij uitstekend.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 16:29   #26
Krielie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 14
Hoi Laurens,


Bedankt! Wat is Elidel precies?? Moet dat op recept via de huisarts?

Ik heb er dus al jaren last van. Alles aan gedaan, van bezoek aan Tibetaanse wonder lama tot acupunctuur etc. etc. Naast alle reguliere medicijnen waarover ik hier lees uiteraard. Ik kan er echt over meepraten. Door het eczeem en medicijngebruik is mn hoofdhuid heel dun geworden, en zijn er dunne plekken ook qua beharing. (weg krullen) Het eczeem is nu minder, maar nu heb ik vaak last van acne op mn hoofdhuid. Dit zijn ontstoken haarwortelzakjes, omdat ik hier nu vanwege die dunnere hoofdhuid blijkbaar gevoeliger voor ben geworden volgens mn dermatoloog. Krijg hier nu af en toe een pennicilinekuur voor. Ik hoorde iemand spreken over folliculitus, kun je me hier misschien ook mee verder helpen? Groet.

p.s. Goed joh, dat hier staat beschreven wat je zelf ook allemaal hebt meegemaakt, of dat nog doet.
Krielie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2005, 21:58   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krielie
Hoi Laurens,


Bedankt! Wat is Elidel precies?? Moet dat op recept via de huisarts?

Ik heb er dus al jaren last van. Alles aan gedaan, van bezoek aan Tibetaanse wonder lama tot acupunctuur etc. etc. Naast alle reguliere medicijnen waarover ik hier lees uiteraard. Ik kan er echt over meepraten. Door het eczeem en medicijngebruik is mn hoofdhuid heel dun geworden, en zijn er dunne plekken ook qua beharing. (weg krullen) Het eczeem is nu minder, maar nu heb ik vaak last van acne op mn hoofdhuid. Dit zijn ontstoken haarwortelzakjes, omdat ik hier nu vanwege die dunnere hoofdhuid blijkbaar gevoeliger voor ben geworden volgens mn dermatoloog. Krijg hier nu af en toe een pennicilinekuur voor. Ik hoorde iemand spreken over folliculitus, kun je me hier misschien ook mee verder helpen? Groet.

p.s. Goed joh, dat hier staat beschreven wat je zelf ook allemaal hebt meegemaakt, of dat nog doet.
Hey Krielie,

Elidel is een zalf. Elidel (werkend bestanddeel: pimecrolimus) is nagenoeg hetzelfde als Protopic (werkend bestanddeel: tacrolimus).

Het werkt anders dan de meeste middelen: het remt geen ontstekingen zoals de corticosteroiden, maar zorgt voor een lokale lamlegging van het immuunsysteem. Het grote voordeel hiervan is dat er EINDELIJK een zalf is die niet de negatieve bijwerkingen heeft van alle andere eczeemzalven. De huid wordt er bijvoorbeeld niet dunner van, en voor de huid lijkt het niet schadelijk om het langere tijd te gebruiken (in tegenstelling tot de cortico's).

Ik weet niet waar je last hebt van seborroisch eczeem, maar als dat op de behaarde huid is heb je niet veel aan een zalf. Je zou eens aan je huiarts of dermatoloog moeten vragen wat de mogelijkheden zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juni 2005, 20:01   #28
Krielie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 14
tja...

Hoi,

Nou, bij mij is het al te laat. Het zit inderdaad op mijn hoofdhuid. Vroeger had ik een bos krullen, en nu....Ik heb er allerlei corticosteroiden en smeersels (op voorschrift artsen) opgesmeerd en verschilende shampoos gebruikt. Zoveel, dat mijn hoofdhuid vooral voorzeer dun en rood is. Haren zitten er nog een paar. Das echt mooi klote. Nu heb ik locoid crelo, omdat het eczeem wat rustiger is. Wie heeft er een echt goede tip? Ik hoopte op Elidel, maar toch niet dan?
Krielie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juni 2005, 23:26   #29
mobo20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2003
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Hallo mensen,

Bij mij is seborroïsch eczeem geconstateerd op m'n gezicht en op m'n behaarde hoofdhuid. Dat is opzich een onschuldige aandoening, maar in al z'n onschuld toch zeer venijnig. Ik ben er achter gekomen dat het mijn leven waarschijnlijk toch meer gaat beïnvloeden dan ik eerst dacht.

Seborroïsch eczeem (Engels: seborrheic dermatitis) is namelijk een chronische eczeemaandoening, dat zich meestal manifesteert op de hoofdhuid. Ik heb een goede informatiefolder op internet gevonden en die als attachment bij deze post gedaan. Bij mij komt het eczeem nu al langer dan een jaar in meer of mindere mate voor in de nasolabiale plooien (de neus-wangplooien), een bekende plek voor dit eczeem omdat daar meer talg wordt afgescheden dan elders. Gelukkig komt het nog nergens anders voor, want het kan in principe uiteindelijk op de gehele hoofdhuid actief worden.

Het probleem met deze eczeemaandoening is dat het chronisch is, en dus nooit meer overgaat. Het kan wel een tijdje weggaan, maar het zal vroeg of laat weer de kop op steken. Daarbij zijn er nog niet echt geschikte behandelmethodes voor. Roos is ook een variant van deze eczeemsoort, maar het is zeker niet hetzelfde! Roos zorgt namelijk alleen voor schilfering en jeuk van de huid, terwijl seborroïsch eczeem gepaard gaat met een dikkere, rode huid.

Het enige wat bij mij goed helpt ertegen is hydrocortison. Echter, als ik hier mee stop is het binnen een dag weer terug, maar dan erger. Hydrocortison is een zalf die je maar kort mag gebruiken en vooral op de dunne gezichtshuid voor onherstelbare schade kan zorgen. Daarbij helpt ketoconazol-zalf bij veel mensen, bij mij niet.

Ik moet nu helaas definitief stoppen met de hydrocortison en zoek nu naar tips om de eczeem toch verder onder controle te krijgen. Ik vraag me af of meer mensen op dit forum ermee te kampen hebben. Het schijnt dat 10% van de bevolking er in meer of mindere mate last mee heeft.

Daarbij schijnt de aandoening in verband te worden gebracht met alopecia androgenetica, daarom post ik het ook in deze rubriek. Er zijn wetenschappers die een relatie tussen deze twee "kwalen" suggereren. Op ieder groot Amerikaans haarforum lopen ook een of meer threads over dit onderwerp.

Dus als er mensen zijn die dit ook hebben of die hier ervaringen mee hebben gehad: jullie reacties zijn meer dan welkom.
Beste Laurens,
Ik heb je stukje gelezen en het komt mij heel bekend voor. Ook ik heb last sebhorisch eczeem vooral bij de mondplooien. Ik heb het gelukkig niet zo erg en het is de laatste tijd nagenoeg verdwenen. In de loop van de tijd heb ik heel veel op Internet gezocht naar oplossingen, met goed resultaat want bij mij is het nu bijna helemaal weg. Allereerst moet je er niet bij neerleggen, en vooral niet te angstig zijn omdat je hierbij de bron van je probleem voedt. Ik heb een aantal tips bij mij hebben ze heel goed geholpen ik hoop bij jou ook. Ik heb ook hydrocortison crème gebruikt, echter zoals je weet is dit symptoom bestrijding; het gaat erom dat we de bron aanpakken! Ok , de eerste tip die ik je kan geven is: Gebruik lacobase repair crème deze crème is bij elke apotheek te koop. Kijk ook op www.drogehuid.nl dit is overigens trouwens ook een zeer informatieve site! Een andere tip die bij mij zeker heeft geholpen is het drinken van rooibosthee en groene thee(te koop bij de tuinen). Sinds ik hier veel van drink is mijn eczeem nagenoeg als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook niet onbelangrijk om te weten is dat sinds ik veel thee drink mijn haren veel sterken aanvoelen. Kijk ook eens op de site: http://forum.vmce.nl/index.php. een andere handige site is www.allergieplein.nl. Hier kun je tevens informatie vinden Een andere tip: vraag een doorverwijzing via je huisarts naar een dermatoloog. Ook zou je een verwijzing kunnen vragen naar een allergoloog. In mijn geval was ik allergisch voor ei eiwit. Sinds ik geen eieren meer eet is mijn eczeem nog meer afgenomen afgenomen. Kortom wat ik probeer te betogen is dat je je er niet bij moet neerleggen. Doe informatie op! En luister niet te veel naar je huisarts, mijn ervaring is dat deze je te snel naar huis sturen met een of andere crème die je niet helpt. Er zijn heel veel wegen die je kunt bewandelen. Je kunt bijvoorbeeld kijken in de hoek van de alternatieve geneeswijzen. Sommigen hebben hier baat bij anderen niet. Het gaat erom dat jij uitzoekt wat voor jou het best wekt. Kortom ik kan het niet genoeg zeggen ZELFKENNIS. Tenslotte wil ik nog dit kwijt: Een paar jaar gelden was ik heel onzeker over mijn haar het begon uit te vallen vooral bij de inhammen. En als ik in de spiegel keek werd ik verdrietig.In de loop van de jaren heb ik heeel veel kennis opgedaan zo heb ik nu zelfs een combinatie van regimen samengesteld. En vandaag de dag heb ik weer een volle haarbos. Mijn haar is voller dan ooit. Ik wil niet al te positief overkomen maar aan veel dingen kun je heel veel doen!!
Groetjes
MoBo
__________________
regimen:
2mg finasteride
multivitaline(solgar vm75)
vitaminde c 1000mg
MSM
Rooscure
spirulina (alg die goed schijnt te zijn voor je haar)

Laatst gewijzigd door mobo20; 18 juni 2005 om 23:31
mobo20 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 13:46   #30
cop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2004
Berichten: 182
ik had ook last van die fucking eczeem....vooral dan in het aangezicht,echt niet te doen
een gewone huisarts en niet mijn dernatoloog heeft mij kunnen helpen
elke keer als men zijn haren wast moet men het schuim van de shampoo op het gezicht wrijven.even laten trekken en dan afspoelen.
Beste shampoos:Selsun afgewisseld met nizoral
Ben heel blij dat ik van die eczeem af ben....was echt geen leven meer
cop is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 20:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 18:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 10:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 01:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 22:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.