Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 december 2023, 12:07   #16
Hefty Rabbit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
ik kon het niet objectief meten, vandaar was dit mijn indruk.
lees ook: voor jullie misschien subjectief maar voor mij viel dit toen echt op.
Laat mensen hun ervaringen en "indrukken" delen en laat ze hier in hun waarde. moeilijk is dit toch niet. wie ben jij om op basis van woorden een ervaring tegen te spreken ... .


@Reet: kan heel goed zijn dat dit een tijdelijk verschijnsel was. ben toen ook met dat product gestopt. sindsdien heb ik dit geen enkele keer meer ervaren.

Tuurlijk mag jij vinden wat je wil, maar ik zeg alleen dat "indrukken" en andere subjectieve anekdotes echt geen bewijs is dat minoxidil überhaupt enige invloed heeft op huidveroudering.
Hefty Rabbit is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2023, 14:33   #17
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Jullie slaan beiden de spijker op zijn kop waarom ik dit topic startte. Je leest regelmatig verhalen van mensen die wel de sides (denken te) ervaren en de wetenschap waar er weinig consensus over is. Jullie hebben beiden dus geen gelijk of ongelijk maar bedankt voor jullie reacties! Iedere ervaring of input is welkom.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2023, 15:48   #18
Hefty Rabbit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2022
Berichten: 44
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klapz Bekijk bericht
Jullie slaan beiden de spijker op zijn kop waarom ik dit topic startte. Je leest regelmatig verhalen van mensen die wel de sides (denken te) ervaren en de wetenschap waar er weinig consensus over is. Jullie hebben beiden dus geen gelijk of ongelijk maar bedankt voor jullie reacties! Iedere ervaring of input is welkom.
Tgoh. Feit is dat er geen wetenschappelijk bewijs of zelfs nog maar de minste aanwijzingen zijn dat minoxidil zou kunnen leiden tot versnelde huidveroudering.
Daar tegenover staat dan dat er op fora zoals deze een hoop mensen zijn die menen dat minoxidil dat wel doet.

Een ervaring is een ervaring, maar je moet er wel rekening mee houden dat meningen op fora zoals deze nogal snel neigen naar negativisme en geen representatief beeld geven. Als van pakweg de 100 mensen die finasteride gebruiken er 5 op 'hair loss' fora zitten en die allebei afkomen met "finasteride made me impotent" of "i lost all my hair after 2 days of fin", tja dat geeft dan natuurlijk de impressie dat finasteride zeer veel bijwerkingen geeft. Terwijl de 95 anderen wel zeer tevreden zijn met finasteride.
Hefty Rabbit is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2023, 22:19   #19
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hefty Rabbit Bekijk bericht
Een ervaring is een ervaring, maar je moet er wel rekening mee houden dat meningen op fora zoals deze nogal snel neigen naar negativisme en geen representatief beeld geven. Als van pakweg de 100 mensen die finasteride gebruiken er 5 op 'hair loss' fora zitten en die allebei afkomen met "finasteride made me impotent" of "i lost all my hair after 2 days of fin", tja dat geeft dan natuurlijk de impressie dat finasteride zeer veel bijwerkingen geeft. Terwijl de 95 anderen wel zeer tevreden zijn met finasteride.
Helemaal mee eens dat fora vaak geen goede indruk geven omdat het aantal nocebo’s groot lijkt (zie reddit en dat soort fora, hier is het niveau over het algemeen wel wat beter).

Echter bijwerkingen worden maar zelden gemeld of onderzocht. Dus hoe kom je anders aan de informatie? Dan zou je al een survey with evidence moeten starten. Maar daar heeft niemand financieel belang bij dus dat zal niet snel worden gestart.
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2023, 13:55   #20
HairExpert
Haartransplantatie expert
 
Geregistreerd: 14 oktober 2022
Berichten: 386
Geslacht:
Volgens mij moet je kijken wat het doel is van het medicijn.

In mijn optiek is dat de bloedvaten verwijden.

Bloedvaten verwijden geeft geen oudere huid.
Eerder een betere huid door betere doorbloeding, tenzij de kwaliteit van het bloed niet goed is

Verwijde bloedvaten kan wel als bijwerking hebben dat er vocht vastgehouden wordt.

Als je alcohol drinkt, verwijd dat ook de bloedvaten.
Als je dan de volgende ochtend in de spiegel kijkt, kan het zijn dat je vochtwallen onder je ogen hebt.

Je moet altijd voorzichtig zijn dat het middel niet erger is dan de kwaal, maar 2,5mg wordt over het algemeen goed verdragen.
Zelf heb ik kort een tijdje 5mg gebruikt. Toen zag ik er inderdaad na een week uit alsof ik 7 dagen per week in de kroeg doorbreng
__________________
Sinds 2000 al meerdere haartransplantaties ondergaan.

Vrijwel alle Nederlandse en Belgische klinieken gezien en gesproken.

Laatst gewijzigd door HairExpert; 14 december 2023 om 14:10
HairExpert is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.