Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2023, 10:50   #1
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Overstap Minoxidil —> Nanoxidil

Ik gebruik al 20 jaar Minoxidil 5% en heb de laatste tijd erg last van jeuk, vooral op de voorkant van mijn hoofd (ik ben vrouw).

Het liefste zou ik willen stoppen met de Minox, maar durf dat niet omdat ik bang ben voor de gevolgen. Ik vraag mij zelfs af of het na al die tijd nog wat doet, maar hoe kom je daar achter zonder te stoppen?

Ik heb gelezen dat Nanoxidil beter is voor je hoofdhuid en ook beter werkt, ik kan er alleen niet zoveel over terugvinden op dit forum.
Zijn er mensen die succesvol overgestapt zijn en op welke wijze heb je dat gedaan.
Zijn de eventuele jeukklachten ook verdwenen?
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2023, 18:06   #2
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 378
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
Ik gebruik al 20 jaar Minoxidil 5% en heb de laatste tijd erg last van jeuk, vooral op de voorkant van mijn hoofd (ik ben vrouw).

Het liefste zou ik willen stoppen met de Minox, maar durf dat niet omdat ik bang ben voor de gevolgen. Ik vraag mij zelfs af of het na al die tijd nog wat doet, maar hoe kom je daar achter zonder te stoppen?

Ik heb gelezen dat Nanoxidil beter is voor je hoofdhuid en ook beter werkt, ik kan er alleen niet zoveel over terugvinden op dit forum.
Zijn er mensen die succesvol overgestapt zijn en op welke wijze heb je dat gedaan.
Zijn de eventuele jeukklachten ook verdwenen?
De vraag is wat de jeuk veroorzaakt. Is dat de propylene alcohol of de werkzame stof Minoxidil?

Nanoxidil weet ik niet veel van, volgens mij verschillen de meningen hierover. Als je goed resultaat hebt geboekt met Minoxidil zou ik niet zomaar overstappen.

Minoxidil 2% wordt vaker aan vrouwen toegeschreven. 5% altijd met een arts bespreken. 5% kan wel effectief zijn bij vrouwen maar vrouwen ervaren bijwerkingen zoals meer lichaams- en gezichtshaar. 2% is bij vrouwen meer effectief dan bij mannen. Daarom nemen mannen altijd 5% indien mogelijk.

Logische volgorde lijkt mij:
Stap1: 1 week stoppen met Minoxidil; ligt de jeuk überhaupt aan het product? Zo ja zie hieronder:
2: Product met Propylene alcohol vervangen door product met Glycerin. Verbetert het is, dan is dat de oplossing.
3. Verbetert het niet zou ik overstappen op de 2% minoxidil.
4 Zo weer niet dan een dermatoloog contacteren.

Laatst gewijzigd door Klapz; 19 november 2023 om 18:11
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2023, 20:39   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Ben je onlangs gewsitched van merk? Daar zou het aan kunnen liggen.

Overigens is nanoxidil een niet bewezen middel wat ik je persoonlijk nooit zou aanraden.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2023, 22:20   #4
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Zelf ben ik ook enige tijd gestopt met Minoxidil omdat ik Nanoxidil wilde proberen. Spijt als haren op m'n hoofd. Nu weer terug bij minoxidil, het werk voor mij echt beter (man)

Nanoxidil is mijn inziens niet bewezen. Onderzoeken zijn volgens mij ook gefinancierd door de makers zelf.

Ik zou adviseren naar een ander merk te kijken met wel de werkzame stof minoxidil.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2023, 21:42   #5
Dushi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2002
Locatie: Holland
Berichten: 59
Bedankt voor jullie reacties.

Ok, de Nanoxidil is dus geen goed plan.

Vroeger heb ik een tijdje Minoxidil 2% gebruikt, maar dat werkte niet voldoende. Daarna overgestapt naar de 5% versie op advies van de dermatoloog. Stel dat ik nu weer overstap naar 2%, wat kan er dan gebeuren? Of zou het misschien voldoende zijn om mijn haar op hetzelfde peil te houden?

Ik heb inderdaad een ander merk Minoxidil gekregen, ik gebruik nu Linn. Daarnaast in de overgang, het weer wordt weer kouder en de douche warmer 😉

Maar goed, ik wil graag van de jeuk af.
Dushi is offline   Met citaat reageren
Oud 23 november 2023, 01:40   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Denk dat je grote kans hebt dat je haren gaat verliezen als je overstapt op 2%. In het verleden bleek 2% niet goed te werken dus als je nu weer overstapt op een middel wat toen al weinig/niets voor je deed dan ga je de 'gewonnen' haren van de 5% weer shedden. Ik zou liever kijken of je nieuwe merk/versie Minoxidil geen irriterende bestanddelen bevat en misschien met een ketaconalzol shampoo (vaker) gaan wassen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.