Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2014, 22:00   #1
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Hoe lang moet je haar zijn vlak voor een behandeling?

Beste Allemaal,

Over 10 dagen heb ik een HT gepland. (FUE bij Esteworld) Ik heb nu een vraagje. Mijn haar scheer ik momenteel bovenop af. Dat doe ik ongeveer wekelijks met een gewone tondeuse. (dus niet met een scheermesje). Nu wilde ik dat eigenlijk morgen nog een keer doen zodat het niet te lang is, maar vroeg me af hoe lang mijn haar minimaal moet zijn voor de HT? Is het erg als ik het morgen scheer? Dan kan het daarna 9 dagen groeien en zal het dus enkele millimeters lang zijn (ik scheer op 2mm dus ik gok dat het ongeveer na 9 dagen 5mm lang zal zijn, misschien een millimeter meer). Is dit voldoende voor een HT of kunnen ze dan de grafts niet goed uit de donor halen, of bijvoorbeeld niet goed inschatten hoe dicht de haarlijn nog is en hoeveel hierbij geplaatst moet worden (de grenszone).

Hoop snel (het liefst vanavond nog) een reactie te horen, dan kan ik morgen scheren
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2014, 02:10   #2
Crazy9
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Berichten: 336
Hi Baradon,

Bespaar je de moeite joh, vlak voor je behandeling scheren
ze alles eraf, hoef jij geen moeite voor te doen :-p
Crazy9 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2014, 11:25   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja vooral NIET doen; als je haar wat langer is kunnen ze het beter bekijken, ook in verband met de haarrichting etc. Als het goed is houden ze hier namelijk rekening mee in het transplantatie gebied.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2014, 18:29   #4
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Niet gedaan Ik zal ook een leuk dagboekje voor jullie bij gaan houden als het eenmaal zover is..
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2014, 09:42   #5
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baradon Bekijk bericht
Niet gedaan Ik zal ook een leuk dagboekje voor jullie bij gaan houden als het eenmaal zover is..
Beste Baradon,

Hoe is het jou vergaan? :-)
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 14:30   #6
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Hee leuk dat je het vraagt. Het is me goed vergaan! Ik heb uiteindelijk 2050 Grafts gekregen, allemaal aan de voorkant (vooraf was geschat 1850 - 2300 grafts dus dat klopte). Ze hebben mijn haarlijn een klein stukje omlaag gebracht (2cm denk ik) omdat deze iets was terug gegaan, en mijn inhammen grotendeels opgevuld. Ze tekenden eerst een haarlijn maar die vond ik te recht en laag dus ik heb aangegeven iets meer inhammen te willen behouden, toen hebben ze een (in mijn ogen betere) haarlijn gezet. Dit niet alleen om enigszins conservatief te zijn, maar ook gewoon omdat ik dit mooier vind staan. Een beetje inhammen vind ik mannelijk staan.

Ik heb de eerste dagen heel veel korstvorming gehad (volgens hen omdat ik relatief veel grafts op een klein gebied heb ontvangen). Echter was ik na 9 a 10 dagen helemaal korst-vrij. Ik zit nu bijna op 3 weken en een aantal haren zijn uitgevallen maar het gros staat er nog (70 a 80 %). Als ik kijk naar de lengte dan denk ik dat het grootste deel ervan nog gaan uitvallen maar een 20 a 30% doorgroeit (dat deel is namelijk even lang als de andere haren op mijn hoofd, de rest blijft wat achter dus ik ga er vanuit dat die eruit geduwd worden en niet groeien). Maar ik heb me er ook op ingesteld dat gewoon alles uitvalt, dan kan het iig niet tegen vallen

Over mijn nieuwe korte kapsel is echt iedereen super positief. Heb van meerdere (vrouwen!) gehoord dat ze het me heel goed vinden staan, en hier bent ik het zelf ook wel mee eens eigenlijk. Super stom want ik dacht echt dat dit me verschrikkelijk zou staan. Alleen daarom al was het afscheren een goed idee.Ik camoufleer het niet want ik heb nauwelijks last gehad van roodheid (je ziet wel roodheid, maar echt niet heel veel), alleen het donor-gebied zie je de herkenbare rechthoek. Ik draag hiervoor gewoon een petje, als mensen dan vragen oh laat je nieuwe haar eens zien (wat veel gebeurt) til ik gewoon m'n petje op. Niemand ziet de achterkant dan want ze kijken me aan, en daarna zet ik hem weer op Zodra mn haar echt uit gaat vallen denk ik dat 't er minder uit gaat zien maar dan weten mensen al hoe m'n haar eruit ziet dus hoef ik mn petje niet meer op te tillen

Verder was m'n Esteworld-ervaring positief. Ik heb de grafts niet geteld maar tijdens de operatie voelde/hoorde ik de prikjes in het ontvangstgebied, die heb ik geteld en kwam uit op 2050, Esteworld zei ong. 2000 toen ik ernaar vroeg, dus dat lijkt me overeen komen. 4 dagen met handdoek in nek, half rechtop geslapen, ging prima. Was wel blij dat ik op gegeven moment het Esteworld petje kon verruilen voor mn eigen, zeker hier in NL, maar heb me maar ff opgesloten in mn appartement de eerste week

Ik weet niet hoeveel interesse er is naar een uitgebreide foto reportage? Ik heb foto's van de voor situatie.. en van net na de HT. en ook van het 10 dagen moment. Zal elke maand wel weer een foto maken als mensen willen dat ik hier online verslag van doe hoor ik 't wel

Ik zit verder aan de fina, ben bijna 25 en ga vanaf 5 a 6 weken ook aan de Minox. Fina heb ik bijna een half jaar gebruikt zonder bijwerkingen en met resultaat (stabilisatie en ik zag zelfs hergroei opkomen een maand voor de HT) dus ik hoop eigenlijk dat ik vrijwel niet achteruit ga tot ongeveer mijn 35e. Mocht ik dan nog een HT moeten doen vind ik dat prima.
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2014, 14:34   #7
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Voor mensen denken huh? afscheren, je scheerde het toch al? Ja bovenop, maar ik droeg er een haarwerk op. Esteworld verklaarde me ook echt voor gek toen ze dat hoorden omdat ze vonden dat ik daar nog veeeeeel te veel haar voor had. (ik ben/was dus alleen kalend aan de voorkant, mn haarlijn was 2 a 3 cm verschoven en mn inhammen waren 6 a 7 cm diep, middenstuk was nog goed, geen pluishaar ofzo). Ik verklaar mezelf eigenlijk ook een btje voor gek zoals ik het nu bekijk..
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 15:52   #8
therewego
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2014
Berichten: 52
Geslacht:
He Baradon,

Ik ben iets ouder dan jij, en stap overmorgen op het vliegtuig richting Istanbul Esteworld. Ik ben zeker benieuwd naar je foto's van voor- tijdens- en na je behandeling. Er zijn ook heel veel 'lotgenoten' die graag jouw ervaringen lezen, maar die niet allemaal reageren. Dus ik zou zeggen, maak er een mooi verslag van, het wordt zeeeer gewaardeerd!

Ga ik overigens ook doen.
therewego is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 20:47   #9
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Kijk nou eens kritisch naar Mister haartransplantatie Gerard Joling...
Als dat het boegbeeld moet zijn van HSI, bedank ik er vriendelijk voor.

Die man is toch aardig bezig een 2e Michael Jackson te worden!
Ook zijn oogleden staan alle kanten op en hij raakt steeds meer verminkt.

Die paar vlasharen op zijn hoofd moeten in toom gehouden worden, met (heel) veel lak, topic,haarvezels en andere meuk.

Na al die behandelingen is het er nou niet bepaald beter (lees:natuurlijker) op geworden. (En dan nog dat afschuwelijk litteken van de FUT...triest)
Al dat geklooi aan je lichaam, levert lang niet altijd een verbetering op. (Het wordt er eerder beroerder van dan beter...uitzonderingen daargelaten)
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 21:17   #10
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
1. dit topic ging niet over HSCI
2. dit topic ging niet over FUT
3. dit topic ging niet over andere plastisch chirurgische ingrepen
4. dit topic was ook geen discussie of de voordelen van een HT opwegen tegen de nadelen.

Dus of ik mis iets.. of je hebt op het verkeerde topic gereageerd?
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 21:45   #11
Marc
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2001
Berichten: 57
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dino33 Bekijk bericht
Kijk nou eens kritisch naar Mister haartransplantatie Gerard Joling...
Als dat het boegbeeld moet zijn van HSI, bedank ik er vriendelijk voor.

Die man is toch aardig bezig een 2e Michael Jackson te worden!
Ook zijn oogleden staan alle kanten op en hij raakt steeds meer verminkt.

Die paar vlasharen op zijn hoofd moeten in toom gehouden worden, met (heel) veel lak, topic,haarvezels en andere meuk.

Na al die behandelingen is het er nou niet bepaald beter (lees:natuurlijker) op geworden. (En dan nog dat afschuwelijk litteken van de FUT...triest)
Al dat geklooi aan je lichaam, levert lang niet altijd een verbetering op. (Het wordt er eerder beroerder van dan beter...uitzonderingen daargelaten)
Je begint weer aardig op een vasthangende plaat te lijken, net zoals onder je vorige accounts Luna1979 en W197933.
Nogmaals zou ik je aan willen raden om een leukere hobby te zoeken en je frustratie over je eigen mislukte behandeling te laten rusten.
Marc is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 22:59   #12
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Thanks voor je advies, maar ik blijf liever toch nog even op deze site actief..
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2014, 19:23   #13
meyouall
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2012
Berichten: 10
Beste Baradon,

Heb je misschien voor en na HT foto's? ben benieuwd naar.
En werd je door de assistanten of chirurg zelf geopereerd?

Succes!
meyouall is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.