Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 januari 2005, 01:22   #1
Hopefull
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2003
Berichten: 17
Arrow Succesverhalen!

Hallo allemaal.

Ik heb totaal geen inhammen. sterker nog, mijn haarlijn zit bij wijze van spreken tot aan mijn wengbrouwen.
Mijn haaruitval is bovenop het gehele hoofd. Ook wel de vrouwelijke uitval genoemd. Ik ben zelf een man.

Het is begonnen toen ik al 14 was. op mijn 19e ben ik fina gaan slikken
Mijn vader is nu over de 50 en heeft nog flink wat haar. Hooguit een beetje inhammen. Mijn broer van 25 heeft ook nog al zijn haar.

Toch is het vastgesteld dat ik erfelijke haaruitval heb. Waarschijnlijk van mijn moeders kant dus. Dikke klote kutpech, en waarom ik? Maargoed....
Bij mij werkt finasteride als een tiet. Al 2,5 jaar. Laatst verbaasde een maat van mij zich enorm, omdat ik zoveel meer haar had gekregen. Het is door de jaren heen wat dikker geworden en een beetje hergroei. Het oogt zeker voller dan voorheen. Ik heb ze nu weer wat langer. Het dekt mijn hoofdhuid perfect.

Sinds ik fina slik maak ik me minder zorgen en doe ik smorgens gewoon mijn haar en denk er verder niet over na.

Bijwerken heb ik helemaal niet. Als het aan mij ligt slik ik dit tot ik dood ben als het zo doorgaat.

Ik ben er waanzinnig gelukkig mee. Tegenover andere mensen twijfel ik geen seconde aan mijn haar.

Ik gebruik naast fina ook nog de haarverdikkershampoo van lóreal. Deze maakt je haar wat steviger en inderdaad wat voller.
Wel moet ik eerlijk zijn dat ik heel bang ben dat het achteruit zou gaan. Dan zou ik denk ik overstappen op duta, omdat fina bij mij heel goed werkt en geen bijwerken geeft tot nu toe (2,5 jaar)

Vond dat jullie dit verhaal ook weer es mochten horen.

Mensen die hetzelfde dan ik ervaren zullen waarschijnlijk niet zoveel op deze site hangen.

Bedankt en veel sterke allemaal.
Hopefull is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 01:23   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Respek!!! East Side!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 01:30   #3
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
"Bij mij werkt finasteride als een tiet"

__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 09:22   #4
thdeters@hotmai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 23
Maar werkt Fina ook op aardig grote inhammen?
thdeters@hotmai is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 16:04   #5
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
inhammen is ALTIJD lastiger omdat die ook onder een normaal ouder worden patroon vallen, namelijk een beetje wijkende haarlijn en wat inhammen. Je ziet nooit 50 plussers met de haarlijn van een 16 jarige.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 16:09   #6
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Behalve als je Ronald Reagan heet(te), of Donald Trump. Geen gezicht bij die Trump, die dode marmot op zijn kop. En maar blijven volhouden dat het zijn eigen haar is.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2005, 01:01   #7
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
inhammen is ALTIJD lastiger omdat die ook onder een normaal ouder worden patroon vallen, namelijk een beetje wijkende haarlijn en wat inhammen. Je ziet nooit 50 plussers met de haarlijn van een 16 jarige.
Oh nee?!?

Heb je onze oud minister Joris Voorhoeve weleens bekeken?

Of opperijdeltuit en popster David Bowie?

En wat dacht je van oud premiers Wim Kok en Ruud Lubbers?
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2007, 15:27   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik was net wat aan het googlen en toen kwam ik ineens op deze site terecht:

http://www.geocities.com/actionpackti/

Man o man wat een goed resultaat met finasteride zeg, het beste resultaat wat ik ooit met fina gezien heb.

Hopelijk slaat het bij mij net zo goed aan,
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2005, 20:19   #9
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
Edit...Het is altijd mooi om een lekker positief verhaal te horen.
Zoals Barry Hughes zou zeggen "Vooral zo doorgaan!"
Ik geloof niet dat ik Barry Hughes dat ooit heb horen zeggen, Barry Stevens wel.

Bedankt voor de positieve verhalen mannen, put ik weer hoop uit. Ik heb goede hoop dat me kruin weer helemaal dichtgroeid, het is aan het dunnen over een plek van 10 bij 10 cm, het moet gewoon kunnen en de rest moet bewaad blijven.

Met een NW3 of NW3A ben ik tevreden en zit ik lekker in me vel.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 16:50   #10
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ik geloof niet dat ik Barry Hughes dat ooit heb horen zeggen, Barry Stevens wel.
Dat was 'm

hehe..what a mistake'a to make'a (de italiaanse kolonel uit 'Allo 'Allo)
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 01:59   #11
Renegade
HaarWeb lid
 
Renegade's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2004
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky
Ik geloof niet dat ik Barry Hughes dat ooit heb horen zeggen, Barry Stevens wel.
Eh...Lucky...ik wil niet vervelend doen maarreh...je hebt zelf twee maanden geleden dezelfde fout gemaakt... ...

Jessica Fletcher eat your heart out: voila: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghes#post45118
Renegade is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 15:10   #12
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renegade
Eh...Lucky...ik wil niet vervelend doen maarreh...je hebt zelf twee maanden geleden dezelfde fout gemaakt... ...

Jessica Fletcher eat your heart out: voila: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghes#post45118

Niet te filmen. en dan heb ik 'commentaar' op pizzacat.. .

Je hebt helemaal gelijk Renegade, je hebt wel het geheugen van een olifant. Ik zou haast denken dat hier fraude in het spel is, kan het gewoon niet geloven.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2005, 16:51   #13
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renegade
Eh...Lucky...ik wil niet vervelend doen maarreh...je hebt zelf twee maanden geleden dezelfde fout gemaakt... ...

Jessica Fletcher eat your heart out: voila: http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ghes#post45118
Hahahahaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahahhaahahaha
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 11:27   #14
beautiful once
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 35
Finasteride mijn (so far) successtory

De afgelopen jaren zag ik mijn haardos beetje bij beetje dunner worden. Ik ben erg ijdel, dus het viel me al snel op, ik keek immers vaak in de spiegel. En omdat ik erg ijdel ben werd die dunner wordende bos een steeds groter probleem voor mij, waarover ik met niemand durfde te praten.



In mei van dit jaar zei mijn vriendin dat ze had gehoord dat mensen gelukkiger zijn als ze er goed uitzien. Dat was voor mij de trigger om over de drempel te stappen. Want ik had al regelmatig gesurfd op haarweb.nl, kaalheidspagina.nl en aanverwante sites. En daar van alles gelezen over Finasteride, Dutasteride en andere middeltjes. Maar toch nog nooit gedurfd om daarnaar te grijpen. Haar opmerking rechtvaardigde voor mij de stap die ik zou zetten. Immers, mijn geluk draagt ook bij aan haar geluk.



Ik bestelde merkloze fina, finascar (uit India geloof ik) en lichtte mijn huisarts in. Een hoeveelheid voor 6 maanden, want zoveel tijd had het spul toch wel minstens nodig om zichtbaar resultaat te hebben.



Ik was best bevreesd, want ik had ook allerlei verhalen over shedding gelezen. En ik had nog een best redelijke bos. Alleen sinds een jaartje of 2 toch wel steeds zichtbaar wordender inhammen en ook op de kruin werd het - volgens mijn kapper - zichtbaar minder.



Ik had bewust mijn verwachtingen zo laag mogelijk gehouden. Behouden van wat ik nog had, dat was mijn doelstelling! Ik had er geen enkel geloof in dat bijvoorbeeld mijn inhammen zouden verdwijnen. Daarnaast hoopte ik dat mijn haar weer wat minder dof en futloos zou worden, want ook dat was de afgelopen jaren het geval.



Ik ben nu ruim 3 maanden verder. En de resultaten totnogtoe overtreffen werkelijk alle verwachtingen! Tot 2 maanden nadat ik was begonnen met mijn kuur zag ik nauwelijks wat. Mijn haar leek wel wat gezonder (minder dof), maar ik hield mijzelf voor dat dat 'wishful looking' was. Ik had wel op de eerste dag van innemen een foto genomen en mijzelf voorgenomen om 2 jaar lang om de 3 maanden een nieuwe foto te nemen. Dit om eventuele resultaten ook vast te leggen. 8 September jl. had ik er 3 maanden fina op zitten. En ik had inmiddels de indruk dat mijn haar werkelijk wat dikker begon te worden. Mijn vriendin nam op deze dag een foto en allebei waren we van mening dat er echt progressie te zien was. Het was haar trouwens ook al opgevallen in de weken daarvoor.



En - het klinkt bijna als een sprookje - ik ben nu bijna 2 weken verder dan toen, de afgelopen weken zijn mijn inhammen als sneeuw voor de zon aan het verdwijnen. Ik raak niet uitgekeken in de spiegel. Het viel mijn vriendin ook op. Op mijn inhammen zitten nieuwe, korte haartjes, een stuk dikker dan de zieke haartjes die er in de buurt zitten en ook veel meer gepigmenteerd. Een stuk donkerder van kleur, ik wist niet wat ik zag.



Het is heel raar, die haartjes zaten er op 8/9 nog niet, of het moet zo zijn dat ze toen zo kort waren dat ik ze nog niet goed kon zien. Maar nu zijn ze er echt, kort weliswaar, maar duidelijk aanwezig.



Ik moest de afgelopen 2 jaar mijn haar vanuit een middenscheiding opzij kammen. Op die manier kon ik mijn inhammen verdoezelen. Maar nu, sinds een week, kan ik mijn haar naar achteren kammen en er is geen inham meer te zien. Of ik nu een grove kam gebruik, een fijne kam of een borstel, het maakt helemaal niets uit. En dat na 3 en een halve maand!!!



Ik heb begrepen dat Fina, mits het aanslaat, na 2 jaar pas de beste resultaten geeft. Dat het bij mij aanslaat staat als een paal boven water. Dus ik kijk heel hoopvol uit naar de nabije toekomst! En ooit zal het spul zijn werking wel verliezen bij mij, maar ik heb ook hier en daar gelezen dat het wel 10 jaar zijn werking kan behouden. En ach… vanaf m'n 44ste een dunner wordende dos, daar kan ik best vrede mee hebben…



Ik las eens in een thread dat mensen zo weinig succesverhalen lezen en toen zei een poster dat dat wellicht komt doordat mensen die resultaten boeken niet meer op de haarforums posten. Dat zou heel goed kunnen. Ik zie mijn haarprobleem als sneeuw voor de zon verdwijnen, en als dat zo blijft dan is er voor mij geen reden meer om de forums te bezoeken.



Ik wil toch mijn verhaal met jullie delen. Ik hoop dat jullie er hoop uit putten.



Nog wat aanvullende informatie: ik ben 34 en draag mijn haar halflang, tot op mijn schouders. Mijn haar begon significant uit te vallen toen ik 30 was. Daarvoor had ik een duidelijke NW1. Toen ik begon met fina was ik NW2. Volgens mij ga ik terug naar die NW1!!! Ik heb geen shedding gehad, althans, ik heb het zelf niet gemerkt terwijl ik er wel goed op heb gelet.



Ik vermoed dat fina bij mij zo goed aanslaat omdat ik pas beginnend haarverlies had. Omdat ik zo ijdel ben was ik er zogezegd snel bij. Mannen met een normale ijdelheidsgraad zouden met mijn haarverlies wellicht vrede gehad hebben. Maar ik wil gewoon die NW1 vasthouden. Mijn haarverlies ging niet snel, maar wel gestaag. En toen op een gegeven moment ook mijn omgeving het zag begon ik echt na te denken over fina. De rest kennen jullie…



Mijn tip aan iedereen die beginnend haarverlies heeft en daar problemen door ondervindt: begin direct met fina (geen duta!) .



Groetjes,



B.O.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20050608-VOOR-kl.JPG‎ (51,0 KB, 734x gelezen)
Bestandstype: jpg 20050921-NA-kl.jpg‎ (40,9 KB, 722x gelezen)

Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 september 2005 om 01:20
beautiful once is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2005, 11:43   #15
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Pff, das wel een positief verhaal he! Ik ben nu 1 maand aan de gang met Fina (proscar) en zie eerder verslechtering. Maar goed, dat kan ook optisch bedrog zijn natuurlijk. Je weet nooit of t aanslaat maar bij jou dus wel! En dat na een paar maand al... Ik ben nu 29 en wordt al zo'n vijf jaar kaal, en ik was er ook niet bepaald vroeg bij dus. Maar goed, als ik jouw verhaal lees ga ik toch maar gewoon door. Fijn om zo'n successtory te lezen!

Laatst gewijzigd door Tiuri; 22 september 2005 om 01:22
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zijn er ook succesverhalen???? Jelleke Haarproblemen bij vrouwen 1 13 september 2004 15:31
Succesverhalen ikke Haarproblemen bij vrouwen 1 7 maart 2003 23:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.