Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 januari 2006, 23:00   #1
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Regime advies gevraagd

Hallo mensen, ik heb me pas ingeschreven op de site nadat ik de verschillende forums al een tijdje gevolgd had. Mijn haarstatus is nu ongeveer NW 2,5 met een dunnende kruin. Na het lezen van de vele informatie heb ik besloten 1/4 proscar per dag te slikken en 1 keer in de 3 dagen te wassen met rooscure. Met beide ben ik nu ongeveer een maandje bezig. (28 dec 2005)

Ik zit echter te twijfelen aan minox. De combinatie van de 3 middelen kan goede zaken verrichten. Maarrr mocht 1 van de middelen niet werken (na ongeveer een jaar gebruik), hoe zie ik dit dan? Ik wil natuurlijk wel weten wat wel en niet goed helpt. Kan ik over het algemeen aannemen:
- Wanneer de haaruitval is gestopt is dit vooral het werk van fina.
-Wanneer er (lichte) hergroei is,vooral op de inhamman, is dit vooral het werk van de minox. ?

In dat geval kan ik het samen gebruiken omdat ik weet welk resultaat door welk middel bereikt is, maar ben bang dat dit iets ingewikkelder is . Dit houdt in dat ik een jaartje moet wachten met minox!

Iemand ervaringen/gedachtes hiermee/hierover?
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 19:19   #2
hardrocker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 66
zover ik weet zorgt minox vooral voor de hergroei. die haren die teruggroeien worden dan wel afhankelijk van de minox. zorgt proscar voor de eventuele stabilisatie van het haar.

om te checken of het werk. maak een foto van kruin en haarlijn voor het beginnen met de medicijnen of in iedergeval nu. en vergelijk dit met de status over een jaar
hardrocker is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 23:27   #3
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Bedankt voor je reactie, maar mijn vraag blijft min of meer staan: hoe moet ik na een jaar zien WELK middel helpt en welk middel niet? Is het aan te raden om toch een tijd te wachten met het gebruiken van minox om dit vast te kunnen stellen? ( Ik wil gewoon snel ingrijpen, maar wel weten welk middel "scoort".
Leonn is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 23:39   #4
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonn
Bedankt voor je reactie, maar mijn vraag blijft min of meer staan: hoe moet ik na een jaar zien WELK middel helpt en welk middel niet? Is het aan te raden om toch een tijd te wachten met het gebruiken van minox om dit vast te kunnen stellen? ( Ik wil gewoon snel ingrijpen, maar wel weten welk middel "scoort".
je moet het zo zien, het is meestal de combinatie van beide middelen die "scoort", minox kan voor de hergroei zorgen en finasteride voor het behoudt van het huidige haar... beide middelen samen zijn een stuk sterker dan een van de middelen apart...
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 00:39   #5
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
hoe rooscure werkt weet ik niet exact. is positief iig. bovendien schijn je 10% voller haar te krijgen op den duur (haar word dikker). rooscure is bovendien goedkoop en zou ik dus niet schrappen

finasteride stopt veelal haaruitval en zorgt voor hergroei op kruin (niet altijd maar wel vaak). de inhammen schijnt die niet zo goed aan te pakken maar sommigen boeken goede resultaten.

minox is echt pleksgewijs en ideaal voor al flinke kalende plekken zoals inhammen. bedenk wel dat dit een intensief gedoe is. 2x daags smeren.

ik denk dat veel haarwebbers net als mij dat teveel werk vinden n gewoon fina slikken
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2006, 11:48   #6
Leonn
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2006
Berichten: 41
Bedankt voor de reacties! Rooscure was ik soieso van plan te houden, het ging vooral om de fina en minox. Dat het elkaar versterkt had ik idd al in het woordenboekje gelezen. Maar darkster, wat ik in mijn 1e post vroeg klopt dus aardig?
-Dat je kan zien dat fina werkt waneer je haaruitval is gestopt.
-Dat je kan zien dat minox werkt aan wat teruggewonnen haar op de inhammen.

In dat geval kan ik beide tegelijk gaan gebruiken, want dan ben ik in staat te beoordelen welk middel wel of niet werkt. ( Er rekening mee houdend dat beide elkaar kunnen versterken natuurlijk)
Leonn is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 16:41
Stoppen of doorgaan....advies gevraagd... Marsha Haarproblemen bij vrouwen 10 5 februari 2005 19:11
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 17:17
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 03:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.