Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 juli 2008, 09:12   #466
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Ik ben zeer jaloers!!.... op mensen met een volle haarbos
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 09:27   #467
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam1 Bekijk bericht
Ik ben zeer jaloers!!.... op mensen met een volle haarbos
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 12:07   #468
clipper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2006
Locatie: Friesland
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Op zo'n bos haar ben ik ook jaloers, is ideaal hoefde ik niet meer te scheren en bespaard een hoop geld aan scheermesjes en hoofdhuid verzorgings middellen, want kaal geschoren en een goed verzorgde hoofdhuid tja dat kost aandacht
clipper is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 13:48   #469
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Hij heeft zeker een punt hoor. Welk mens scheert nu in hemelsnaam zijn hoofd vrijwillig scheermes kaal? Scheermes kaal is niets meer dan een gedwongen keuze.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 14:34   #470
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spiderman Bekijk bericht
Hij heeft zeker een punt hoor. Welk mens scheert nu in hemelsnaam zijn hoofd vrijwillig scheermes kaal? Scheermes kaal is niets meer dan een gedwongen keuze.
Scheermes is ook niets voor mij, mijn huid gaat er door irriteren. Wel heb ik mijn haartjes het liefste zo kort mogelijk (stand 0) Ik ga misschien wel z'n "Panasonic Pro Curve Linear Wet/Dry-ding" halen. Deze schijnen het erg kort te maaien zonder irritatie.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2008, 16:43   #471
clipper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 maart 2006
Locatie: Friesland
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Scheermes is ook niets voor mij, mijn huid gaat er door irriteren. Wel heb ik mijn haartjes het liefste zo kort mogelijk (stand 0) Ik ga misschien wel z'n "Panasonic Pro Curve Linear Wet/Dry-ding" halen. Deze schijnen het erg kort te maaien zonder irritatie.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ervaring met de Panasonic Pro Curve heb ik niet, maar heb wel een paar tips om je hoofd goed kaal te scheren zonder irritatie.

Als eerste het haar met de tondeuze zo kort mogelijk knippen, hoe korter hoe beter, geeft veel voordeel bij het afspoelen van het mesje tijdens het scheren en het scheren gaat dan ook veel gemakkelijker

De hoofdhuid nat maken met warm water.

Prep Creme aanbrengen (www.prepshave.com) even de tijd nemen om het te laten inwerken, je zult merken dat het een goed middel is voor de hoofdhuid.

Het hoofd goed inzepen, zelf gebruik ik een scheerkwast ( wordt de hoofdhuid gelijk wat gemasseerd) en een stuk scheerzeep, maar een spuitbus scheergel kan ook.

Neem een nieuw scheermesje dit is heel belangrijk hoe scherper hoe beter
Scheer de eerste keer met de haargroei mee, daarna opnieuw inzepen en nu tegen de haargroei in scheren, in de ene hand heb je het scheermes en met je andere hand kun je voelen of het goed glad geschoren is.

Na het scheren je hoofd afspoelen en daarna langzaam een blokje aluin (wat je eerst goed nat hebt gemaakt) over de hoofdhuid halen, al je porien worden gesloten en het geeft een super heerlijk fris gevoel.


Tot slot kun je je hoofdhuid verzorgen met diverse middellen:
nivea body glans effect lotion
headlube glossy of matt wat je maar mooi vindt
aloe care gel.

Hoop dat je wat aan de tips hebt.


HET IS HEERLIJK OM DE DAG TE BEGINNEN MET EEN FRIS GESCHOREN HOOFD
DAT ZOUDEN MEER MANNEN MOETEN DOEN

Groeten,Johannes


Heb geen aandelen in de hierboven genoemde producten

Laatst gewijzigd door clipper; 27 juli 2008 om 20:25
clipper is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2008, 18:49   #472
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Zo, een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest. In de tussentijd ging m'n haargrens achteruit en m'n kruin werd steeds kaler. Vandaag heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. M'n haar is gemillimeterd op stand 9. Eerst 15, maar dat vond ik nog te lang. Dit vind ik eigenlijk ook nog te lang, maar het begin is er. Misschien snel maar eens 3 proberen.

Heel maf want het is niet te vergelijken met onder de douche staan en even je haar op je hoofd vastplakken. M'n hoofd lijkt door m'n korte haar nu breder (positief! ).

Heel lang over getwijfeld maar super opgelucht en blij dat ik het gedaan heb!
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2008, 00:47   #473
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman Bekijk bericht
Zo, een tijdje geleden dat ik op dit forum ben geweest. In de tussentijd ging m'n haargrens achteruit en m'n kruin werd steeds kaler. Vandaag heb ik eindelijk de knoop doorgehakt. M'n haar is gemillimeterd op stand 9. Eerst 15, maar dat vond ik nog te lang. Dit vind ik eigenlijk ook nog te lang, maar het begin is er. Misschien snel maar eens 3 proberen.

Heel maf want het is niet te vergelijken met onder de douche staan en even je haar op je hoofd vastplakken. M'n hoofd lijkt door m'n korte haar nu breder (positief! ).

Heel lang over getwijfeld maar super opgelucht en blij dat ik het gedaan heb!
Gefeliciteerd gast, hardstikke goed! Zou dat eigenlijk ook willen proberen alvast, maar heb het lef niet (komt vanzelf natuurlijk als ik geen kant meer op kan)
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2008, 20:05   #474
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Gefeliciteerd gast, hardstikke goed! Zou dat eigenlijk ook willen proberen alvast, maar heb het lef niet (komt vanzelf natuurlijk als ik geen kant meer op kan)
Maar dan heet het geen lef meer
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2008, 09:38   #475
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yglodokus Bekijk bericht
Maar dan heet het geen lef meer
Onzin. Jezelf over je eigen bekrompen opvattingen en angsten heen zetten is altijd lef.
Maar ik begrijp Yglodokus wel, begin eens met kleine substapjes:

- stuur je foto op naar www.baldlygo.com
- vertel iemand die je kunt vertrouwen op een speelse manier over je voornemen
- hang naast haarweb en hairlosstalk ook eens rond op www.slybaldguys.com
- bekijk eens wat je allemaal nodig hebt om het kort te maken / houden

Ga daarna eens op zoek naar redenen waarom je het niet eens zou kunnen proberen.
Bevalt de look en lifestyle je niet, dan kan je het altijd terug laten groeien.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!

Laatst gewijzigd door Tibetaan; 2 augustus 2008 om 09:49
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 01:49   #476
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tibetaan Bekijk bericht
Onzin. Jezelf over je eigen bekrompen opvattingen en angsten heen zetten is altijd lef.
Maar ik begrijp Yglodokus wel, begin eens met kleine substapjes:

- stuur je foto op naar www.baldlygo.com
- vertel iemand die je kunt vertrouwen op een speelse manier over je voornemen
- hang naast haarweb en hairlosstalk ook eens rond op www.slybaldguys.com
- bekijk eens wat je allemaal nodig hebt om het kort te maken / houden
Hoezo bekrompen opvattingen en angsten, je zet me wel heel ongenuanceerd weg (ik had het zelf kunnen schrijven ).

Heb natuurlijk al lang foto's gestuurd naar Baldygo. Weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Afstotelijk staat het niet, maar als ik het afscheer ben je opeens wel een 'kale'. Das best wel een issue vind ik.

slybald ken ik ook, maar dat snap ik niet helemaal. Ik geloof eigenlijk niet dat mannen daadwerkelijk "kaal zijn" prefereren boven het hebben van haar. Volgens mij is het eigenlijk een forum voor mannen die het juist heel erg vinden, maar zo doen ze zich niet voor.

Ben het wel met je eens dat je er niet zo'n probleem van moet maken. je kunt het altijd laten groeien. Toch houd me iets tegen.

GrD
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 19:11   #477
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Toch houd me iets tegen.
...iets?

Heel veel succes!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 22:28   #478
hitman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dave523 Bekijk bericht
Hoezo bekrompen opvattingen en angsten, je zet me wel heel ongenuanceerd weg (ik had het zelf kunnen schrijven ).

Heb natuurlijk al lang foto's gestuurd naar Baldygo. Weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Afstotelijk staat het niet, maar als ik het afscheer ben je opeens wel een 'kale'. Das best wel een issue vind ik.

slybald ken ik ook, maar dat snap ik niet helemaal. Ik geloof eigenlijk niet dat mannen daadwerkelijk "kaal zijn" prefereren boven het hebben van haar. Volgens mij is het eigenlijk een forum voor mannen die het juist heel erg vinden, maar zo doen ze zich niet voor.

Ben het wel met je eens dat je er niet zo'n probleem van moet maken. je kunt het altijd laten groeien. Toch houd me iets tegen.

GrD
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb er zelf ook heel lang over na moeten denken, slapenloze nachten gehad en op het moment dat ik bij de kapper zat had ik het toch bijna weer laten knippen in plaats van afscheren.

Ik heb het 1 en ander gerelativeerd en ben zo toch tot mijn besluit gekomen. Allereerst groeit haar best snel, dus mocht ik het niets vinden, dan zit het er zo weer aan. Ook heb ik mezelf afgevraagd, ben ik blij met hoe m'n haar nu zit en hoe ik elke ochtend/middag en avond ermee bezig ben om het nog een beetje toonbaar te houden? Nee! Dat ben ik spuugzat. Nu het eraf is hoef ik niet elke ochtend veel te lang bezig te zijn met m'n haar te doen, niet elk moment in de spiegel kijken of m'n haar niet vreemd is gaan staan door de wind ofzo en voel ik me onlangs dat je nu echt ziet dat ik kalend ben een stuk zekerder.

In plaats van het proberen te verstoppen van mijn kaalheid heb ik gekozen om het zichtbaar te maken en er gewoon aan toe te geven. Tsja, ik wordt kaal, maar nee ik heb geen zin m'n hoop te vestigen op de zogenaamde wondermiddeltjes.

Kort samengevat, het geeft me een hele hoop rust!
hitman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 22:39   #479
Yglodokus
Registered User
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 120
Amen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman Bekijk bericht
Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb er zelf ook heel lang over na moeten denken, slapenloze nachten gehad en op het moment dat ik bij de kapper zat had ik het toch bijna weer laten knippen in plaats van afscheren.

Ik heb het 1 en ander gerelativeerd en ben zo toch tot mijn besluit gekomen. Allereerst groeit haar best snel, dus mocht ik het niets vinden, dan zit het er zo weer aan. Ook heb ik mezelf afgevraagd, ben ik blij met hoe m'n haar nu zit en hoe ik elke ochtend/middag en avond ermee bezig ben om het nog een beetje toonbaar te houden? Nee! Dat ben ik spuugzat. Nu het eraf is hoef ik niet elke ochtend veel te lang bezig te zijn met m'n haar te doen, niet elk moment in de spiegel kijken of m'n haar niet vreemd is gaan staan door de wind ofzo en voel ik me onlangs dat je nu echt ziet dat ik kalend ben een stuk zekerder.

In plaats van het proberen te verstoppen van mijn kaalheid heb ik gekozen om het zichtbaar te maken en er gewoon aan toe te geven. Tsja, ik wordt kaal, maar nee ik heb geen zin m'n hoop te vestigen op de zogenaamde wondermiddeltjes.

Kort samengevat, het geeft me een hele hoop rust!
Yglodokus is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 22:45   #480
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hitman Bekijk bericht
In plaats van het proberen te verstoppen van mijn kaalheid heb ik gekozen om het zichtbaar te maken en er gewoon aan toe te geven. Tsja, ik wordt kaal, maar nee ik heb geen zin m'n hoop te vestigen op de zogenaamde wondermiddeltjes.

Kort samengevat, het geeft me een hele hoop rust!
Amen to that.
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hallo allemaal! zonnestraal TTM - Algemeen 510 6 september 2006 12:21
19 en serieuze haaruitval :( Bert Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 februari 2006 02:00
afscheren die handel Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 14 30 juni 2004 11:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.