Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 25 maart 2005, 21:25   #556
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaas
een vraagje voor mensen die langer dan 4 maanden slikken. SLikken jullie het nog elke dag of om de dag? Omdat ik ergens had gelzen dat je duta na aantal maanden minder hoef te slikken ofzoiets
Elke dag één capsule (0.5 mg) al 27 maanden met UITSTEKENDE resultaten . Er zijn mensen die eens in de twee dagen een capsule innemen en er tevreden over zijn (het onderdrukt nog altijd meer DHT dan een dagelijkse dosis van 5 mg finasteride volgens de Glaxo trails).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2005, 21:53   #557
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
ja dus, de FDA trials van finasteride zijn ook samen met keto gedaan en het is zo dat keto ervoor zorgt dat de de fina/duta beter aankomt bij de haren
Neutrogena T-gel shampoo is gebruikt in de Propecia trails, keto niet.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2005, 22:24   #558
kalevandaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 152
Citaat:
Zoals al eerder gezegd kan een vermindering van DHT inderdaad zorgen voor het afnemen van lichaamsbeharing; verwacht echter geen wonderen
Lichaamsbeharing is toch ongeveer gelijk aan de zij en achterkant van je hoofdhaar? Dat wordt overal geroepen.
Geen verwonderlijke bijwerking dus dat die haren soms dunner en minder worden bij gebruik van DHT remmers?
__________________
.dec.2003 - dec 2004. - GESTOPT
Trix Capsules bij Intermedica vandaan.
.dec2004 - nu (en 2002 - 2003).
Finasteride Capsules bij Dr. Plinck vandaan (oa: 1mg fin. 25mg pyridoxine.)
.Erbij sinds dec.2004.
.Zinc (zinc citrate) 15 mg..Copper (copper glycinate) 2 mg.
.MSM 1000 mg..L-Proline 50 mg..L-Lysine 50 mg.
kalevandaal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2005, 22:48   #559
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Neutrogena T-gel shampoo is gebruikt in de Propecia trails, keto niet.
waarom staat dat dan op hairlosstalk?

PROPECIA
t is a little known fact that the FDA trial participants all used a shampoo like Nizoral for the duration of the trial. This was required, as the increased sebum production, inflammation, and irritation caused by the balding process can limit the effectiveness of any treatment. This is why it is STRONGLY recommended that a regimen including Propecia also include Nizoral shampoo used once every 3 days in rotation with your normal shampoo. You will not see optimum results without Nizoral, or a shampoo like it, in your regimen.

http://www.hairlosstalk.com/productr...ecia/index.htm
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2005, 17:54   #560
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes
waarom staat dat dan op hairlosstalk?

PROPECIA
t is a little known fact that the FDA trial participants all used a shampoo like Nizoral for the duration of the trial. This was required, as the increased sebum production, inflammation, and irritation caused by the balding process can limit the effectiveness of any treatment. This is why it is STRONGLY recommended that a regimen including Propecia also include Nizoral shampoo used once every 3 days in rotation with your normal shampoo. You will not see optimum results without Nizoral, or a shampoo like it, in your regimen.

http://www.hairlosstalk.com/productr...ecia/index.htm
Ben nog even aan het zoeken geweest omdat ik bijna zeker wist dat Nizoral niet gebruikt was in de Propecia trails, het was echter wel een medicinale shampoo Neutrogena T-gel, hier is een link naar dat http://www.regrowth.com/hairloss-rem...a_approved.cfm
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2005, 14:28   #561
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
argh, great.. just great. Telkens komt er wel weer nieuwe info naar boven duiken, waar je ondanks uren zoeken niet aankomt. Ik vind hier trouwens niets over terug op propecia.com. Het lijkt me dat Neutrogena T-gel op hetzelfde neerkomt als Nizoral/Rooscure. DHT, heb je veel verbetering ondervonden met duta op 't voorhoofd?
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2005, 15:24   #562
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
argh, great.. just great. Telkens komt er wel weer nieuwe info naar boven duiken, waar je ondanks uren zoeken niet aankomt. Ik vind hier trouwens niets over terug op propecia.com. Het lijkt me dat Neutrogena T-gel op hetzelfde neerkomt als Nizoral/Rooscure. DHT, heb je veel verbetering ondervonden met duta op 't voorhoofd?
Mark, geloof me, er is op dit moment niets beter dan dutasteride! Bijna 27 maanden bezig en een NW 1.5 weten te behouden.

Neutrogena T-gel shampoo is een medicinale shampoo tegen roos, inflammation en zo, maar er zijn geen afzonderlijke studies (zoals Nizoral) gedaan op AGA.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2005, 18:35   #563
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Mark, geloof me, er is op dit moment niets beter dan dutasteride! Bijna 27 maanden bezig en een NW 1.5 weten te behouden.

Neutrogena T-gel shampoo is een medicinale shampoo tegen roos, inflammation en zo, maar er zijn geen afzonderlijke studies (zoals Nizoral) gedaan op AGA.
Hoe zit het met de hergroei en waarom heb je gekozen voor Nizoral ipv Rooscure? Wat hergroei bij mij zou geen kwaad kunnen.
__________________
Regime

Intern :
- |GESTOPT|Dutasteride (Avodart) 0,5 mg (vanaf 02-06-2005 t/m 15-11-2006)
- Plantina Multi Fit (vanaf 03-12-2004)
- Groene Thee (Pickwick 76%) (vanaf 10-09-2005)
- MSM 750mg (vanaf 14-09-2005)
- Omega Combi, omega 3,6 en 9. (vanaf 14-09-2005)
- |GESTOPT| Finasteride (Propecia) 1mg (vanaf 07-09-2004 t/m 01-06-2005)

Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2005, 21:17   #564
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mark82
Hoe zit het met de hergroei en waarom heb je gekozen voor Nizoral ipv Rooscure? Wat hergroei bij mij zou geen kwaad kunnen.
Je gebruikt 1 mg finasteride, je zit nog ver onder de 1 jaar grens, blijven gebruiken.

Het maakt volgens recente onderzoeken niet meer uit welke van de twee je gebruikt, ze werken namelijk allebei evengoed. Een nadeel is wel dat Nizoral de neiging heeft mijn haren wat uit te drogen, daarom gebruik ik 't nu 2× per week ipv 4×. In Rooscure zat toch ook een conditioner verwerkt? Dat zal de uitdroging wel tegengaan.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 27 maart 2005 om 21:20
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 11:58   #565
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Waarom duta nooit als haargroeimiddel geregistreerd zal worden - the real story
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 12:40   #566
Kazu
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3
Hoelang voordat Duta is uitgewerkt???

Hallo iedereen,

Ik heb hier veel informatie van het forum kunnen halen. Ben zelf fina gebruiker en het werkt goed. Ik zit er echter over te denken om over te stappen op Duta. Omdat het effect van fina na een aantal jaren minder wordt. Is dit ook zo voor Duta en zo ja na hoeveel jaren?
Kazu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 14:41   #567
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazu
Hallo iedereen,

Ik heb hier veel informatie van het forum kunnen halen. Ben zelf fina gebruiker en het werkt goed. Ik zit er echter over te denken om over te stappen op Duta. Omdat het effect van fina na een aantal jaren minder wordt. Is dit ook zo voor Duta en zo ja na hoeveel jaren?
http://www.haarweb.nl/forum/showpost...33&postcount=4
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 16:05   #568
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Ik denk dat Kazu bedoelde of -en zo ja na hoeveel jaar- dutasteride niet meer voor je werkt. Bij Finasteride hoor je wel eens dat het na een jaar of vijf niet langer effectief is ... of dat betekent dat je er op dat moment net zo goed mee kunt stoppen weet ik eigenlijk niet.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 16:13   #569
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Nee, dat betekent het zeker niet. Veel fina-gebruikers ervaren idd dat de werking na een aantal jaren af lijkt te nemen.
Dat is een subtiele verdraaiing van de werkelijkheid. Die werkelijkheid is namelijk dat - er niet vanuit gaande dat er RH in het spel is - AGA ondanks fina zijn slopende werk blijft doen. Een bepaalde percentage DHT blijft, ook als je fina gebruikt, de haarwortels aanvallen: AGA gaat dus (vertraagd) door.
Het is echter niet zo dat je dan maar met fina moet stoppen. Als je dat doet, zul je de gewonnen jaren onherroepelijk (en snel) verspelen.. Beter is het om je regime te verzwaren of om te schakelen naar een zwaardere DHT-killer (duta). Ach, dit verhaal is voor de meeste mensen genoegzaam bekend, ik weet het .
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2005, 18:00   #570
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Het is een feit dat niet alle DHT wordt opgeruimd door fina, dat is de reden dat AGA niet geheel gedeactiveerd wordt, helaas. Bij BPH laat het de prostaatvolume met 30% afnemen (5 mg finasteride) en is levenslang gebruik ook niet nodig.

Dutasteride verslaat finasteride in een periode van zes maanden (zie Glaxo phase II), dit is zeer kort en de verschillen zijn dan al duidelijk merkbaar. De verschillen zullen verder toenemen over een veel langere periode. Waarom? Omdat duta een halfleven heeft van 240 uren en een twee-voudige 5-ar onderdrukking waarbij serum-DHT levels tot 6% bedragen na 2 jaar gebruik. Bij finasteride zijn die levels nog tot 30-35%, maar ondanks dat verloopt de progressie van AGA nog steeds heel traag bij de fina-gebruikers tov de placebogroep, dit laat de lange termijn studies zien.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.