Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 4 december 2005, 08:58   #691
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Na bijna 2 jaar aan de 5AR-remmers (10 maanden fina, 1 jaar en 1 maand duta): tijd voor een update.

Resultaten zijn tegenvallend. Geen enkele hergroei kunnen constateren, ook geen versterking van de verzwakte haartjes langs de haarlijn. Voor mijn gevoel gaat het nog altijd achteruit, maar dat wordt niet echt bevestigd door de (onduidelijke) foto's die ik heb genomen de afgelopen maanden. In het beste geval is de haaruitval dus enigszins gestabiliseerd.

Bijwerkingen: geen.

(NB: ik heb tot nu toe alleen haar verloren bij de inhammen, het is dus enkel een frontaal probleem.)
Tiuri, het enige wat nog wel kan helpen is minoxidil. Ik had wel eens foto's gezien op regrowth (ik had zelfs hier ooit links geplaatst naar die foto's) van John Ertel met echt verbazingwekkende resultaten. Hij had zijn voorste gedeelte van zijn scalp zo goed behandeld dat het echt leek op een zeer geslaagde HT. Hij gebruikte naast fina en ketoshampoo vooral minoxidil 5%, zowel de Xandrox als de niet-azelaic houdende minox, zo'n twee tot drie keer per dag. Minoxidil kan dus bij sommigen echt aanslaan, misschien moet je het eens proberen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2005, 09:12   #692
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
http://www.regrowth.com/results.cfm en vooral dit: http://www.regrowth.com/hair_loss_re...t_hairline.cfm
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2005, 10:00   #693
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey DHT-killer,
Bedankt voor je reply. Ten eerste denk ik niet dat minoxidil nu nog het enige is wat nog kan helpen. Het stikt nog van de middeltjes die ik kan proberen: lasercomb, tricomin, spiro, fluridil etc etc. Alleen denk ik dat dat allemaal weinig zin heeft om te proberen omdat fina en duta gewoon de krachtigste middelen zijn.
Natuurlijk zal het best zo zijn dat er mensen zijn die baat bij minoxidil hebben, maar ik kijk liever naar algemene resultaten dan naar individuele gevallen.
De resultaten in studies vallen meestal erg tegen (inferieur aan finasteride), het pakt de oorzaak niet aan, er is een kans dat je "goede" haren ook minox-afhankelijk worden en je zit er de rest van je leven aan vast als je je eventuele hergroei wilt behouden.
Het blijft gewoon rommelen in de marge met dit soort middelen, en daar ga ik niet aan beginnen om frustratie tegen te gaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 12:02   #694
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Na lang twijfelen ga ik deze week waarschijnlijk naar de dokter om een recept los te peuteren voor duta. Ik zit nu op de negen maanden grens voor fina gebruik en constateer dat m'n haarverlies de laatste 3 maanden zelfs verslechterd is. Aangezien ik helemaal geen bijwerkingen had bij fina durf ik de stap toch te nemen om duta te gaan proberen, in de hoop voor stabilisatie en als het meezit zelfs hergroei. Ik hou jullie op de hoogte.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 16:42   #695
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Na bijna 2 jaar aan de 5AR-remmers (10 maanden fina, 1 jaar en 1 maand duta): tijd voor een update.

Resultaten zijn tegenvallend. Geen enkele hergroei kunnen constateren, ook geen versterking van de verzwakte haartjes langs de haarlijn. Voor mijn gevoel gaat het nog altijd achteruit, maar dat wordt niet echt bevestigd door de (onduidelijke) foto's die ik heb genomen de afgelopen maanden. In het beste geval is de haaruitval dus enigszins gestabiliseerd.
Misschien is het Loniten regime iets voor jou , neen serieus je hebt in een andere post gezegt dat je nog andere mideltjes kan proberen lasercomb, tricomin, spiro, fluridil etc
maar die middeltjes kosten verdomt veel geld en zijn noch niet ten volle bewezen.
Ik wil ook dingen toevoegen aan m'n regime maar ik vind het te duur om een niet/of nauwelijks bewezen middel te kopen die x maal duurder is dan finasteride op jaarbasis.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2006, 12:44   #696
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Voor morgen eindelijk een afspraak bij de dokter gemaakt om duta voorgeschreven te krijgen. Nu denk ik dat het wel lukt, maar misschien hebben jullie nog wat tips om hem te overtuigen (misschien wat feitjes over duta ofzo).

Wat ik zelf bijv. ga zeggen is dat ik totaal geen bijwerkingen van fina had (en helaas ook geen resultaat..nja misschien remde het wat af) en dat uit trials van duta is gebleken dat de percentages van mensen met bijwerkingen maar iets hoger waren als bij fina. En aangezien ik dus geen bijwerkingen bij fina had, ook geen ernstige bijwerkingen bij duta verwacht.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 10:40   #697
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Hoppa, duta voorgeschreven gekregen bij de dokter
Ik heb nu eerst nog een recept voor 2 weken, kijken hoe het gaat (bijwerkingen etc). Hij deed er wel moeilijk over, ik heb er wel een half uur gezeten. Maar daar was ik aan de andere kant ook wel weer blij om, aangezien hij dus niet zomaar lukraak medicijnen voorschrijft.

Ik hou jullie op de hoogte
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 11:29   #698
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
moet je die duta nog zelf betalen?
toen ik online erna keek zag ik dat het nogal een vrij prijzig middel is.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 13:54   #699
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Tja, ik neem aan van wel. Nja, iig, was bij de fina 1mg caps wel het geval. Maar ik denk dat ik het wel bij de verzekering weer kan terugvragen. Ik haal het zo op, zeg dan wel hoe het zit
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 15:48   #700
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
srry voor dubbelpost, maar moet het draadje weer ff bumpen

Tot m'n grote verbazing hoefde ik helemaal niets te betalen bij de apotheek. Lekker goedkope duta dus
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 15:59   #701
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
srry voor dubbelpost, maar moet het draadje weer ff bumpen

Tot m'n grote verbazing hoefde ik helemaal niets te betalen bij de apotheek. Lekker goedkope duta dus
De dosis die ik en vele anderen gebruiken, is 0.5 mg per dag, oftewel één capsule per dag. Ik weet niet hoe dat dan met de vergoeding zit als je het elke dag wilt slikken. Of ben je van plan om duta een aantal keren in de week te gebruiken?
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 16:37   #702
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Neej, ook gewoon de "normale" dosis van 1x per dag. Ik kreeg ook een recept van de dokter mee voor 2 weken eerst, en dat waren 15 pillen. Dus ik neem ook aan dat ik voor 1pil/dag het vergoed krijg.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 16:44   #703
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappie
Neej, ook gewoon de "normale" dosis van 1x per dag. Ik kreeg ook een recept van de dokter mee voor 2 weken eerst, en dat waren 15 pillen. Dus ik neem ook aan dat ik voor 1pil/dag het vergoed krijg.
Je dokter gaat eerst kijken of je met eventuele vervelende bijwerkingen te maken krijgt. Zo niet, dan krijg je dus duta voorgeschreven voor elke dag, mooi meegenomen . Succes verder.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 17:05   #704
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrosjnivosj
Misschien is het Loniten regime iets voor jou , neen serieus je hebt in een andere post gezegt dat je nog andere mideltjes kan proberen lasercomb, tricomin, spiro, fluridil etc
maar die middeltjes kosten verdomt veel geld en zijn noch niet ten volle bewezen.
Ik wil ook dingen toevoegen aan m'n regime maar ik vind het te duur om een niet/of nauwelijks bewezen middel te kopen die x maal duurder is dan finasteride op jaarbasis.
Een beetje late reactie, maar wat is een Loniten regime?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 17:12   #705
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Een beetje late reactie, maar wat is een Loniten regime?
Toediening van orale minox.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.