Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 januari 2006, 12:07   #1
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
Question Betamethason (lotion) ea middelen...

hey hey,


Heb sind een week ook AA, yay, joined the club. Wist eerst niet wat er met me aan de hand was. Had al flinke inhammen, daar kan ik ook mee leven. Totdat ik vrijdag 4 cm naast me kruin een kale plek zag met een doorsnede van 2 cm...

Net bij de dr. geweest en hij zei wat ik had en door dit forum wist ik al wat het was
Nu heeft ie me een lotion voorgeschreven en zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen met dit middel zijn.

Ook zou ik willen weten of er toch al enige (niet bewezen mag ook) weetjes zijn over de oorzaak van AA, zodat ik er preventief ook iets aan kan doen... wat niet baat, wat niet schaadt....



mvg VreesHethaar

ps ga maar even voor de pet en 't Jan Peter Balkenende kapsel
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2006, 10:52   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
fearthehair

Bethameson lotion is volgens mij een lotion met costerocoiden.. hormonen. Wordt ook wel voorgeschreven om jeuk te behandelen. Over de toepassing mbt aa weet ik niks. Misschien idee om je vraag in rubriek aa of medicijnen te plaatsten.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 18:45   #3
Lotte25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 januari 2006
Berichten: 4
volgens mijn dermatoloog is de werking van dergelijke lotions niet bewezen en vaak meer gevoelsmatig het idee dat je wat doet aan je kwaal.

zelf gebruik ik het al jaren ivm psorioasis, het helpt wel uitstekend tegen de jeuk, en heb sinds 3 maanden last van aa dus de werking van de lotion is voor mij twijfelachtig.

ik gebruik hem dus niet meer voor de aa, maar goed ik weet pas sinds een paar uur officieel dat ik het heb, dus misschien ga ik het wel weer doen. Al is het maar voor het gevoel...
Lotte25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2006, 19:10   #4
M.Alexander
Registered User
 
M.Alexander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2005
Locatie: Ik woon in Geldrop Nederland
Berichten: 28
Arrow Heel wat info ;)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FearTheHair
hey hey,


Heb sind een week ook AA, yay, joined the club. Wist eerst niet wat er met me aan de hand was. Had al flinke inhammen, daar kan ik ook mee leven. Totdat ik vrijdag 4 cm naast me kruin een kale plek zag met een doorsnede van 2 cm...

Net bij de dr. geweest en hij zei wat ik had en door dit forum wist ik al wat het was
Nu heeft ie me een lotion voorgeschreven en zou ik graag willen weten wat jullie ervaringen met dit middel zijn.

Ook zou ik willen weten of er toch al enige (niet bewezen mag ook) weetjes zijn over de oorzaak van AA, zodat ik er preventief ook iets aan kan doen... wat niet baat, wat niet schaadt....



mvg VreesHethaar

ps ga maar even voor de pet en 't Jan Peter Balkenende kapsel


Hallo FearTheHair ik heb ook van mijn Dermatoloog Betametason(betametason lotion) gekregen.
Betametason is een corticosteroid. Corticosteroiden zijn hormonen van de bijnierschors en hebben de eigenschap om ontstekingsrecties tegen te gaan. Betametason behoort tot de corticosteroiden klasse 3, en zijn 4 klassen dus best sterk spul. Er bestaan vele behandelingen tegen areata er bestaat ook een corticosteroid die geinjecteerd wordt recht in de AA plek wat wel vaak herhaald moet worden. Areata is een rare aandoening zo heb je het en zo kan het verdwijnen of juist erger worden maar dat is vaak bij mensen die al een aandoening hebben zoals een traagwerkende schildklier of een chronisch vitamineB12 tekort omdat een bepaalde factor(intrinsic factor)vit. B12 als een indringer ziet en het dus niet meer in het lichaam opneemt net zoals dus met de schilklier die wordt dan ook door het lichaam als een indringer gezien deze aandoeningen vallen onder de auto immuum ziekten en kunnen soms dus gepaard gaan met Alopecia Areata. Maar over het algemeen duurt het wel een paar maanden tot een jaar soms zelf 2 jaar eer het weer volgroeit is. Bij 70 tot 80% geneest het uit zichzelf heb ik gelezen op de Alopcia Areata site.

Als je een ontstekingsreactie(zonder dat jet het echt ziet alleen soms wat jeuk) hebt in je huid kan het haarzakje(s) mee geiriteerd raken waardoor er een cirkelvormig kaal plekje kan onstaan. Ik heb onder in mijn nek zo'n soort plekje zitten heel inie minie niet echt areata maar ook niet helemaal normaal kan mijn implant zijn maar wel toevallig dat het op die branderige jeukplak zit wat gepaard gaat met vrijkomende talgkliertjes. Bij mij is het ontstaan door stress, omdat ik me te druk maakte om mijn alopecia androgenetica, waarvoor ik propecia gebruik en minoxidil 5 % (zie mijn medicijnen). Soms kan het een in het ander grijpen, gewoon positief blijven!!
M.Alexander is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 00:59   #5
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
Wink

thxz all


Ik ben 2 dagen geleden naar mijn alternatieve arts geweest.

Ik heb het volgende gekregen:
B12 (injecties)
foliumzuur (injecties)

Daarbij nog de volgende pillen:
cytozyme AD
DHEA

Deze pillen zouden ervoor moeten zorgen dat de bijnieren beter gaan werken. De bijnieren staan in contact met stress en beinvloeden elkaar...

En ja, het zal officieel niet bewezen (kunnen) worden... AA komt door stress denk ik...

Ik hoop echt dat die plek weg gaat en zeker niet groter wordt. Me haar zit redelijk nu, je ziet t niet. Al is zwemmen en in de volle wind fietsen niet zow cool met die plek op me kop
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 12:41   #6
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Ik zelf kreeg betamethason altijd tegen de jeuk.
1 van de bijwerkingen is overtollig haargroei.

Zelf vermoed ik niet dat AA in verband staat in stress.
Naja in mijn geval dan.
Want in stresvolle periodes heb ik ook gewoon haar... en in periodes zonder stress heb ik ook wel eens geen haar......
Waar het wel vandaan komt weet ik niet,
Wat ik wel weet is dat we ermee moeten leren leven!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2006, 20:51   #7
Maddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Berichten: 30
Hoi,

Anderhalf jaar geleden, had ik ook opeens twee kale plekken op mijn hoofd. Na een tijdje kreeg ik van mijn dermatoloog bethamethason en dat heb ik tot sinds kort gebruikt. Ik heb weer haargroei gekregen op de plekken, en of het door de bethamethason komt, dat weet ik niet. Want ze zeggen dat bij alopecia areata het haar vanzelf weer terug komt . Dat kan na een paar maanden tot een jaar duren. Maar ik heb het gebruikt, zo had ik toch het idee dat ik er wat aan deed.
Groetjes Maddy
Maddy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 22:25   #8
FearTheHair
SpitFire!
 
FearTheHair's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2006
Locatie: Home
Berichten: 76
ik heb intussen wel het idee dat het wat helpt =)


Ik heb korte, soms dunne haartjes op die kale plek en heb hoop dat het weer volledig dichtgroeid =). Ik hoop dat het van de zomer weer goed zit. Ga gewoon door met de medicatie en wil ook straks weer eens wat vaker buiten komen: lekker wandelen en genieten van de natuur.

Ik geef het nog 2 a 3 maanden mocht het haar wat er nu zit door groeien... (EN NIET UITVALLEN )
FearTheHair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2006, 22:53   #9
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
'k heb de eerste 5 jaar dat ik 't had ook werkelijk álles geprobeerd met injecties, smeerseltjes, lotions, massa's vitaminepillen slikken, accapunctuur etc. maar er hielp niets voorgoed

'k voel me pas vrij sinds ik mij meer ben gaan richten op 't zoeken van 'n haarwerk wat als echt haar voelt en staat en ik gewoon lekker leef zonder dat ik elke dag geconfronteerd wordt met m'n kaalheid doordat ik met allerlei medicijnen etc. bezig ben of hoop heb dat 't beter wordt (en dan ook elke keer de teleurstelling als het weer terug uitviel natuurlijk)

maar goed, als je het nog maar net constateert dan duurt 't nog wel 'n tijdje voordat je er klaar voor bent 't te accepteren natuurlijk, wel fijn dat er anno nu internet bestaat en je alle info binnen handbereik hebt

Laatst gewijzigd door Marit; 13 maart 2006 om 22:58
Marit is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 10:14   #10
Annewil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Berichten: 107
Wat ik begrijp van corticosteroiden is inderdaad dat ze ontstekingsreacties tegengaan in de huid (als ze in de vorm van zalf of creme of zo worden toegediend als bij betamethason). Dit werkt ook wel, maar het werkt niet erg diep. Het lastige is dat het dan bijvoorbeeld op de kale huid wel enige uitwerking heeft, maar als er dan weer haar gaat groeien kan de zalf niet diep genoeg meer doordringen tot de haarwortels en gaat het effect verloren. De ontstekingsreactie op de haarwortels kan dan weer de kop opsteken.

Annewil
Annewil is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2006, 20:17   #11
Marit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Locatie: brabant
Berichten: 117
Yep, en dan blijf je elke keer ellende houden, want je kunt beter kaal zijn, dan elke keer terug kaal worden.
Marit is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
psoriasis brandonvts Overige (haar)discussies - Algemeen 15 20 november 2007 22:00
Een overzicht van werkende middelen... Jay Archief: afgehandelde Suggesties 12 7 mei 2005 17:33
Voorkeuren voor topische middelen? Q'modo Medicijnen/haargroeimiddelen 3 5 april 2005 17:46
0.015 % Dutasteride lotion 50 ml pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 0 22 september 2003 19:24
Dutasteride lotion Johnny Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 maart 2003 18:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.