Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2017, 20:15   #1
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Gevoelige hoofdhuid, iemand tips?

Beste leden,

Ik heb altijd al een gevoelige/vaak irriterende/jeukende hoofdhuid gehad. Dus het gebruik van minox (ongeveer 4 weken) werkt hier niet aan mee. Ik heb trouwens de foam van Rogaine. ( Ik was begonnen met kirkland, maar deze was al helemaal vervelend).

Als ik voorzichtig met mijn nagel krab over mijn hoofdhuid dan zie ik in mijn nagel wat schilfertjes zitten. Deze zijn echter niet heel droog van aard, maar plakken eerder een beetje tegen elkaar.

De huisarts schreef mij een ketoconazol shampoo voor, echter deze is voornamelijk tegen schimmel infecties en ik betwijfel of het bij mij wel gaat om een schimmel infectie. Nu gebruik ik deze shampoo wel gewoon 2x per week aangezien ik het ook zou bijdragen tegen haaruitval.

Maar ik vraag me af of jullie nog wat tips hebben? Welke neutrale shampoo is fijn? Of evt een soort voedende olie die mijn hoofdhuid wat gezonder houdt (zonder dat het weer te vettig wordt uiteraard). Ik zie natuurlijk veel producten online staan, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.

Thanks!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2017, 15:27   #2
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Ik heb altijd al een gevoelige/vaak irriterende/jeukende hoofdhuid gehad. Dus het gebruik van minox (ongeveer 4 weken) werkt hier niet aan mee. Ik heb trouwens de foam van Rogaine. ( Ik was begonnen met kirkland, maar deze was al helemaal vervelend).

Als ik voorzichtig met mijn nagel krab over mijn hoofdhuid dan zie ik in mijn nagel wat schilfertjes zitten. Deze zijn echter niet heel droog van aard, maar plakken eerder een beetje tegen elkaar.

De huisarts schreef mij een ketoconazol shampoo voor, echter deze is voornamelijk tegen schimmel infecties en ik betwijfel of het bij mij wel gaat om een schimmel infectie. Nu gebruik ik deze shampoo wel gewoon 2x per week aangezien ik het ook zou bijdragen tegen haaruitval.

Maar ik vraag me af of jullie nog wat tips hebben? Welke neutrale shampoo is fijn? Of evt een soort voedende olie die mijn hoofdhuid wat gezonder houdt (zonder dat het weer te vettig wordt uiteraard). Ik zie natuurlijk veel producten online staan, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaring.
Vermoedelijk heb je seborroïsch eczeem. Zie daarover de andere discussies op dit forum via de zoekfunctie.

Ketoconazol-shampoo wordt vaak met succes voorgeschreven voor deze huidaandoening. Dat kun je ook gebruiken zonder eerst je haar te wassen met gewone shampoo. Zorg dat de ketoconazol-shampoo niet in je ogen komt.

Bijsluiter:

http://www.apotheek.nl/medicijnen/ke...k-dit-medicijn

https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/k/ketoconazol__behaarde_hoofdhuid
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 00:20   #3
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Je kan ook meedoen met onze haarweb topic, bij mij werkt hij erg goed voor mijn gevoelige hoofdhuid
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 09:35   #4
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Wat is dat voor een topical?


Het gaat al beter met mijn hoofdhuid. Geen idee of het komt door een andere merk minoxidil, toevoeging saw palmetto of ketaconol shampoo. Het jeukt in ieder geval niet meer.

Thanks!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 09:53   #5
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Wat is dat voor een topical?


Het gaat al beter met mijn hoofdhuid. Geen idee of het komt door een andere merk minoxidil, toevoeging saw palmetto of ketaconol shampoo. Het jeukt in ieder geval niet meer.

Thanks!
Hier kun je meer informatie vinden:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=32322
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.