Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 oktober 2006, 16:29   #91
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag in deze topic thuishoort, maar stel hem hier toch maar. Eerder had ik al verteld dat ik enorm veel haarverlies heb na de bevalling en al jaren bekend ben met AGA. Voor mijn zwangerschap heb ik jaren de diane 35 gebruikt. De haaruitval begon 2 weken na de bevalling en nu ruim drie maanden later valt het echt met bakken uit en wordt m'n hoofdhuid steeds zichtbaarder. Ik vraag me nu af of dit haar definitief weg is of dat er nog kan op hergroei is. Sinds de 'aga diagnose'ben ik wel vaker gewisseld van pil, maar deze extreme haaruitval heb ik nooit eerder gehad.
Hopelijk heeft iemand een antwoord, want ik word er echt gek van!

Gr Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2006, 20:09   #92
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esmee
Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag in deze topic thuishoort, maar stel hem hier toch maar. Eerder had ik al verteld dat ik enorm veel haarverlies heb na de bevalling en al jaren bekend ben met AGA. Voor mijn zwangerschap heb ik jaren de diane 35 gebruikt. De haaruitval begon 2 weken na de bevalling en nu ruim drie maanden later valt het echt met bakken uit en wordt m'n hoofdhuid steeds zichtbaarder. Ik vraag me nu af of dit haar definitief weg is of dat er nog kan op hergroei is. Sinds de 'aga diagnose'ben ik wel vaker gewisseld van pil, maar deze extreme haaruitval heb ik nooit eerder gehad.
Hopelijk heeft iemand een antwoord, want ik word er echt gek van!

Gr Esmee
Esmee,
Ik durf er echt helemaal niks op te zeggen waarom ga je niet (terug) naar een dermatoloog, misschien speelt er een andere oorzaak mee.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2006, 20:44   #93
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
ik vraag me af of ik de pil weer moet gaan slikken.
En dan niet die sandoztroep maar de diane.

Vanochtend weer haren gewassen en weer een hoop haren kwamen los.

Is het bij iemand verbetert na het wederom slikken?

Trouwens loveli/Kas bedankt voor de respons.
De vraag is nu hoe kan ik mijn haartoestand verbeteren.
Ik maak regelmatig foto's ook voor dat ik dit probleem had.
11 sept ben ik met pil gestopt
en sindsdien ellende.
__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen

Laatst gewijzigd door Sipke; 10 oktober 2006 om 23:13
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 14:49   #94
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Hoi kitty,


Ik ben nog niet zo lang geleden naar de dermatoloog geweest, maar die kan er niet echt een zinnig antwoord op geven, vanmorgen ben ik bij de huisarts geweest, ivm bloedonderzoek een paar weken geleden. mijn bloedwaarden waren eigenlijk allemaal normaal en er was heel wat bepaald (zink, ijzer, schildklier, hormonen, etc.) Misschien dat het ook voor een gedeelte te maken heeft met stress, maar ja dan zouden heeeel veel mensen kaal moeten zijn. Feit blijft dat ik ook last van mn hoofdhuid heb en dat is toch denk ik aga gerelateerd. Hoe dan ook ik vind het heel vreemd dat het nu in hevige mate aanwezig is (de haaruitval) en dat ik dat nooit eerder heb gehad. Ik vind het heel moeilijk om te accepteren dat ik als jonge vrouw kaal aan het worden ben, haar vind ik toch heel erg bepalend voor je uitstraling en je innerlijke zelfvetrtrouwen, want ja tis niet leuk als anderen merken dat je kaal aan het worden bent. Qua oplossingen vind ik het ook erg lastig, want na veel zoeken op dit forum, merk ik dat een haarwerk ook niet altijd 'succesvol' is.
Misschien dat jij of anderen nog ideeen hebben of ervaringen mbt bevalling.
Ik hoor het graag!

Groetjes Esmee.
(ps kleven er (veel) nadelen aan het slikken van androcur (lange termijn)?
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 15:29   #95
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Esmee

(ps kleven er (veel) nadelen aan het slikken van androcur (lange termijn)?

Ik zou NOOIT meer Androcur gaan slikken als ik van tevoren had geweten wat het met me deed. (ik ben sinds januari gestopt en blij ermee)
Ik werd er uiterst neerslachtig van, bijna depressief te noemen. Geloof me, dat komt de haargroei ook niet ten goede en ik heb in de 3,5 jaar slikken geen shocking resultaten gezien!

Verder denk ik dat langere tijd Andro slikken zeker niet zonder gevaar zal zijn. Het zijn toch anti-hormonen die elke keer door heel je lichaam en lever denderen, dat kan gewoon niet goed voor je zijn.

Als je dan toch iets wil doen, wat ik begrijp, neem dan minox ofzo...das ook niet zaligmakend, maar minder heavy dan Andro.
Ik heb overigens weinig boeiends beleefd aan minox...maar andere mensen op het forum zweren erbij.

Good luck.
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 17:35   #96
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Girlygirl, hoeveel Androcur heb je geslikt? Kreeg je 10 mg of 50?
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 19:40   #97
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
ik ben er uit ik ga de diane halen.
__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2006, 22:05   #98
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
ik gebruik nu wederom sinds een dik jaar de diane, doch ik heb het tij niet volledig meer kunnen keren
Maar wel voor een deel?
__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2006, 09:25   #99
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
Heb schering net gebeld, ze zeggen dat de Diane andere hulpstoffen heeft dan de Sandoz.

Brr heb zo'n spijt dat ik accoord ben gegaan met de Sandoz.

Was ik maar van apotheek veranderd.

Dinsdag naar de huisarts.
__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2006, 11:57   #100
Girlygirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juli 2005
Berichten: 58
Loveli

Ik heb 2,5 jaar 50 mg geslikt en toen overgegaan naar 10 mg. Klachten van depressie namen NIET af en haaruitval leek beter te worden toen de dosering werd verminderd, erg vreemd, maar waar.
Het is ECHT rommel en als je mijn menig wil horen...het helpt geen moer!!!(tenminste bij mij niet en ik heb het toch echt lang genoeg de kans gegeven)
Girlygirl is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2006, 13:39   #101
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sipke
Heb schering net gebeld, ze zeggen dat de Diane andere hulpstoffen heeft dan de Sandoz.

Brr heb zo'n spijt dat ik accoord ben gegaan met de Sandoz.

Was ik maar van apotheek veranderd.

Dinsdag naar de huisarts.
Ik weet dat, ik kreeg problemen door die sandoz niet door de diane 35.
Ik heb even 50mg gehad (2mnd) dat was echt te hoog die dosering, nu wederom 20mg (sinds 10 mnd) ik heb minder snel last van vet haar inmiddels, periodes met te veel haarverlies, momenteel is het niet te veel.
Of het echt helpt tegen haaruitval durf ik niet te zeggen, ben geneigd te zeggen van niet maar gefundeerd kan ik pas eigenlijk zeggen ahv de reactie als ik er mee zou stoppen.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 12 oktober 2006 om 13:41
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2006, 13:43   #102
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sipke
Maar wel voor een deel?
Ten aanzien van snel vet worden van het jaar jazeker maar omdat ik kort daarna androcur erbij kreeg weet ik het niet.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2006, 22:45   #103
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
ok bedankt.

De dr. heeft me microgynon meegegeven. Na 3 mnd kunnen we altijd nog kijken of de diane beter is zegt ie.

Is het verstandig die te slikken?

Met mijn klachten gaat het nog steeds niet beter.
(puisten op hoofdhuid, jeuk, haarverlies).
__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen
Sipke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2006, 23:08   #104
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Als je last hebt van androgene haaruitval is het stom van de arts om dit mee te geven.

Quote van http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Bij patiënten met huidaandoeningen -met name acne- gaat de voorkeur uit naar combinatiepreparaten met een progestativum met een anti-androgene of weinig intrinsieke androgene werking en een licht oestrogeen overwicht. Cyproteronacetaat, -het progestativum in de Diane-35 pil- heeft een anti-androgene werking en is vooral geschikt voor vrouwen met een ernstige vorm van acne vulgaris. De Diane-35 (ook bekend onder de merknamen Minerva en Elisa) is overigens niet als anticonceptiemiddel geregistreerd. Bij lichtere vormen van acne dient de voorkeur te worden gegeven aan anticonceptiemiddelen die eveneens een gunstig effect op de huid hebben, zoals de Yasmin en de preparaten met desogestrel (Marvelon of Mercilon) of gestodeen (Femodeen/Minulet of Meliane/Harmonet). Hierbij dient men zich te realiseren, dat gestodeen relatief iets meer androgeen effect heeft dan desogestrel.
Norgestimaat (in Cilest) en levonorgestrel (in Microgynon 30/Stediril 30, Microgynon 50/Neo-Stediril en Neogynon 21/Stediril-d) hebben een relatief hoge intrinsieke androgene werking en dienen dan ook bij patiënten met 'puistjes' zoveel mogelijk te worden vermeden.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2006, 21:09   #105
Sipke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 38
bedankt voor de info.
Ik ga de microgynon niet slikken.
Ik zit nog in dubio
diane weer gaan slikken of hopen dat het haar weer terug groeit en blijft zitten.

__________________
ik gebruik:
centrum vitaminepillen
Sipke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.