Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 november 2020, 22:36   #1
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
HELP! Gigantische jeuk en uitdunnend haar

Achtergrond: enkele jaren geleden een haartransplantatie gehad i.f.v. inhammen (1500 grafts) + gebruiker van Minoxydil 5% sinds 10 jaar.

Laatste maanden ervaar ik een enorme jeuk (mogelijks reactie op PPG?) rond mijn inhammen (de plek waar ik dagelijks minoxydil op aanbreng). Het is zo erg dat ik er 's nachts onbewust aan ga krabben wat bijgevolg soms tot korstvorming leidt. Hierdoor merk ik een ferme uitdunning op van mijn haar...

Ik twijfel daarom om over te schakelen naar een ander soort Minoxydil. Momenteel krijg ik minoxydil Ballieul-Borga voorgeschreven door mijn dokter. Kunnen jullie mij een ander soort aanraden? Ik zit er niks mee in om deze online aan te schaffen maar zou wel graag zekerheid hebben over de kwaliteit...

Nog twee kleine bijkomende vragen:
1. Kan het overstappen naar een ander soort Minoxydil een shedding veroorzaken?
2. Is de haarschade door krabben (korstvorming) + mogelijke allergie permanent of kan dit mogelijks terug groeien?

Alvast bedankt lotgenoten!
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2020, 19:27   #2
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
Iemand enig idee? De jeuk wordt steeds erger en erger...

PS: excuses voor de schaamteloze bump!
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2020, 16:55   #3
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Heb je zelf enig idee wat de reden zou kunnen zijn dat deze klachten na 10 jaar pas optreden?

Ik heb zelf ook last gehad van extreme jeuk, rode bultjes, korstvorming etc. Maar dit gebeurde bij mij zo'n 3 maanden na gebruik. Heb nu verschillende alternatieven geprobeerd (minoxidil foam, folligain p5), maar telkens als ik nu maar een beetje opsmeer, begint het weer superhard te jeuken.

Mijn kliniek heeft aangeraden om mijn hoofd sowieso rust te gunnen, dus even helemaal te stoppen met de middelen.

wat betreft je 2e vraag; haarschade is niet permanent. Je haarzakjes zitten gewoon in je hoofdhuid en komen niet naar buiten door deze korstvorming. Het is wel zo dat je haar tijdelijk wat dunner kan zijn, wat je nu ook al ervaart.

Verder houd ik me aanbevolen bij overige antwoorden op deze post. Vind het ook een lastig punt dit. Heb je ooit nanoxidil geprobeerd?
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2020, 21:52   #4
vloertegel500
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2013
Berichten: 26
Geen idee. Ik ben de laatste jaren wel bezig met een serieuze verbouwing waardoor er zeer veel bouwstof op mijn hoofdhuid terecht kwam. Mogelijks kan dit een trigger geweest zijn?

Neen heb nog nooit Nanoxidil geprobeerd omdat Minox gewoon goed voor mij werkte. Ik zou nu echter willen overstappen naar de PG vrije variant maar geen idee waar ik deze op een veilige manier kan aanschaffen (en er zeker van ben dat het geen 'rotzooi' is).

Iemand enig idee?

Trouwens: zijn er mensen die een goede dermatoloog in Vlaanderen kunnen aanraden? Ik heb het idee dat er slechts weinigen goed ingelezen zijn in het topic haarverlies...
vloertegel500 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.