Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 februari 2005, 21:28   #136
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
wacht t ff af..kan ook iets heel anders zijn, waarschijnlijk een beetje stress ofzo.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 11:27   #137
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Ook al heb ik gemerkt dat men urine soms wit is, precies melk.
Ik voel soms wel wat pijn in men balzak...
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 11:45   #138
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Ook al heb ik gemerkt dat men urine soms wit is, precies melk.
Ik voel soms wel wat pijn in men balzak...
ik denk niet dat dat een fina-gerelateerde aandoening is, maar eerder wat anders.

heb je je huisarts hieral over geraadpleegd?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 11:48   #139
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
wat posts die over bijwerkingen gingen verplaatst van "[finasteride] Algemeen" naar "[finasteride] Bijwerkingen"
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 12:10   #140
hairry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 februari 2005
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
haha

testosteronwaarden stijgen door gebruik van fina (9,1%) en duta (19%) ja. Komt misschien doordat er minder testosteron wordt omgezet in DHT waardoor er ook meer testosteron in het bloed zit. Of het komt doordat het lichaam het tekort aan DHT gaat compenseren door meer testosteron aan te maken.

Maar dat boeit toch niet? Testosteron is niet schadelijk voor het haar, DHT wel.
ja dat zou goed kunnen dat je testosterongehalte toeneemt van finasteride en het overbodige daarvan zal dan omgezet worden in oestrogeen(vrouwelijk lichaamshormoon) dat weet ik nog van het gebruik van testo-anabolen.alles van wat teveel in je lichaam zit word dus weer omgezet.zoals b.v een te veel aan koolhydraden in vet.ook was mijn haar hierdoor voller en dikker geworden tijdens de kuur.daarom kun je dus ook vatsiger worden als je propecia slikt en zogenaamde bitch tits er van krijgen als bijwerking van een verhoogd testogehalte omgezet in oestrogeen.
hairry is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 12:21   #141
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hairry
ja dat zou goed kunnen dat je testosterongehalte toeneemt van finasteride en het overbodige daarvan zal dan omgezet worden in oestrogeen(vrouwelijk lichaamshormoon) dat weet ik nog van het gebruik van testo-anabolen.alles van wat teveel in je lichaam zit word dus weer omgezet.zoals b.v een te veel aan koolhydraden in vet.ook was mijn haar hierdoor voller en dikker geworden tijdens de kuur.daarom kun je dus ook vatsiger worden als je propecia slikt en zogenaamde bitch tits er van krijgen als bijwerking van een verhoogd testogehalte omgezet in oestrogeen.
Als je lichaam het enzym aromatase gaat produceren, dan kan dat het overtollige testosteron omzetten in oestrogeen. Misschien produceert het lichaam dat automatisch als 't merkt dat T in hoge mate in je bloedbaan en lichaam aanwezig is. Arimidex, een aromatase-inhibitor, zou dan wel een uitkomst kunnen bieden om de omzetting van T naar oestrogeen te verhinderen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 17:09   #142
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik heb dit weekend ook iets vreemds ervaren. Ben over het algemeen nu niet bepaald een opgefokt type, maar was de afgelopen dagen in staat om zo'n beetje iedereen die ik tegenkwam een muilpeer te verkopen. Zonder enige reden. En heel snel geduld verliezen, hoog libido, driftaanvallen, gebrek aan concentratie etc. Aan stress kan het niet liggen. Zal wel door hoge T-waarden komen.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2005, 21:34   #143
dangerpaki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3
dag heren,

dit is mijn eerste post ik wil binnenkort ook gaan beginnen met proscar 1 mg voorgeschreven door de dermatoloog en gemaakt bij de apotheek op maat in capsules.
maar ben egienlijk toch wel een beetje geschrokkenv an de bijwerkignen.
ten eerste heb ik ergens gelezen dat het op langer termijn de hoeveelheid penisweefsel kan degenereren.
verder ben ik een paar websites tegen gekomen war ik toch minder blij van word maar andere kant wil ik mn haar ook neit kwijt dus ik zit te denken wat ik ga doen.
http://www.askapatient.com/viewratin...&name=PROPECIA

ik kan nou een andere website niet vinden maar dat was van iemand die zelfs na het stoppen van propecia zn ding niet meer omhoog kreeg.
nou wil ik weten werkt minoxodil even geod als propecia want als dat zo is dan begin ik liever eerst met minoxodil bedoel dat shit neit met mn lichaam etc

groetjes
waq
dangerpaki is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2005, 10:50   #144
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Het is goed dat je je goed laat informeren, maar laat je de kop niet gek maken.

Voor mij werkte minoxidil niet echt, en had zelfs het vermoeden dat me haar verschrompelde als ik het op me inhammen deed. Ik zou er zeker niet aan moeten denken om dat goedje over me hele hoofdhuid te moeten smeren.

Wat betreft fina, er zijn ook genoeg mensen (heel veel zelfs) die nagenoeg geen tot weinig bijwerkingen ondervinden. Ik slik 't nu bijna 3 maanden en ken niet zoveel problemen. Af en toe misschien iets misselijk nadat ik 't geslikt hebt en wat last van rode bulten op me wangen zo nu en dan. Voor de rest werkt alles nog perfect en ben bloedje geil. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Succes.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2005, 18:57   #145
dangerpaki
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3
he bedankt,

ikga het denk ik gewoon proberen en kijk het aan.
kijk zoalng ik gewoon mn libido behoud en mijn ding omhoog blijf krijgen en geen gekke dignen met mn gereedschap and ehand zijn vind ik het verder prima.
maar ja ik ga het gewoon proberen

groetjes
dangerpaki is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2005, 17:07   #146
nelis27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Berichten: 44
de eerste paar dagen had ik een beetje last van een soort ''slaperig " gevoel in mijn zak en ik maakte veel speeksel (!?) aan . nu niet meer en geen problems downstairs
__________________
mijn regime

multivitamine al jaren

sinds november 2004
groene thee 2 mokken daags
omega 3 1 per dag
sinds december 2004
rooscure 2 a 3 keer per week
sinds 24 feb 2005
fina 1 mg 1/5 proscar
SINDS MEI 2006
minox
gezondere levensstijl ( 4 a 5 per week vis en veel fruit)
fitness en conditie verbetering
-----------------------------------------------
Geld stinkt maar ik kan die lucht best verdragen
-----------------------------------------------
nelis27 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2005, 15:19   #147
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
zit nu alweer een week aan 1/4 deel van een propecia pil, 'pijn' in me borst is sterk verminderd. heb wel een knobbeltje achter me tepels gekregen.

zucht.. najah zien wel waar het schip strand...
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2005, 21:08   #148
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Shit, mijn libido is de laatste weken zo'n beetje naar nul gegaan. Vreemd dat ik daar pas na zo'n lange tijd last van krijg. Het begon met eerst wat pijn aan m'n ballen, en in de weken daarna kreeg ik steeds minder zin in seks...

Is er nog een kans dat dit vanzelf weer goedkomt of moet ik kappen met de fina?
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2005, 21:17   #149
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Shit, mijn libido is de laatste weken zo'n beetje naar nul gegaan. Vreemd dat ik daar pas na zo'n lange tijd last van krijg. Het begon met eerst wat pijn aan m'n ballen, en in de weken daarna kreeg ik steeds minder zin in seks...

Is er nog een kans dat dit vanzelf weer goedkomt of moet ik kappen met de fina?
Even genieten van de mentale rust die het brengt, misschien ?
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 7 maart 2005, 21:31   #150
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zucht
Even genieten van de mentale rust die het brengt, misschien ?
Om eerlijk te zijn vond ik toen het net begon ook echt niet erg, iets minder geil door het leven gaan heeft ook zijn voordelen. Maar bijna niet meer geil worden is wel het andere uiterste.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.