Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 14 maart 2005, 21:53   #166
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Trial-results gynaecomastie:

Fina: 0,4%
Duta: 0,5%

van de proefpersonen. De percentages zijn bij de placebo-groepen niet bar lager (0,2%). Gynae komt dus zowel bij fina-gebruikers als bij duta-gebruikers nauwelijks voor.
En waar heb je die vandaan? Het is bekend dat dit aantal veel hoger ligt.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 21:56   #167
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
En waar heb je die vandaan? Het is bekend dat dit aantal veel hoger ligt.
Waar ik dat vandaan heb? Gewoon, uit de officiele fina/duta-trials! Ik zit die cijfers hier niet uit m'n duim te zuigen hoor

Bronnen o.a.:
[bron 1]
[bron 2]

Jij zegt dat het "bekend" is dat dit aantal "veel hoger" ligt. Bron?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 21:59   #168
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Waar ik dat vandaan heb? Gewoon, uit de officiele fina/duta-trials! Ik zit die cijfers hier niet uit m'n duim te zuigen hoor

Bronnen o.a.:
[bron 1]
[bron 2]

Jij zegt dat het "bekend" is dat dit aantal "veel hoger" ligt. Bron?
Tja een bron daarvan is er niet. Maar is zo'n beetje bekent dat Merc wat met de cijfertjes geknoeid heeft.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 22:03   #169
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Tja een bron daarvan is er niet. Maar is zo'n beetje bekent dat Merc wat met de cijfertjes geknoeid heeft.
Het lijkt mij niet dat er bij die enorm grote, door de FDA-goedgekeurde trials gesjoemeld is hoor. Als je die studies niet meer kunt vertrouwen, kunnen we het forum net zo goed opdoeken omdat we dan geen enkele uitspraak meer kunnen doen.

De enige die structureel blijft beweren dat er gesjoemeld is bij Merck, is Dr. Lee. Maar dat verbaast me niets. Hij was vast razend enthousiast over fina geweest als hij het in het assortiment van zijn webwinkeltje had staan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 22:07   #170
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Het lijkt mij niet dat er bij die enorm grote, door de FDA-goedgekeurde trials gesjoemeld is hoor. Als je die studies niet meer kunt vertrouwen, kunnen we het forum net zo goed opdoeken omdat we dan geen enkele uitspraak meer kunnen doen.

De enige die structureel blijft beweren dat er gesjoemeld is bij Merck, is Dr. Lee. Maar dat verbaast me niets. Hij was vast razend enthousiast over fina geweest als hij het in het assortiment van zijn webwinkeltje had staan.
Ok je hebt gelijk Toch vertrouw ik niemand
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 18:04   #171
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Kan aan mij liggen, maar één van de bijwerkingen die ik ondervind is dat ik soms echt jeukbuien krijg over me hele lichaam. Ondervind hier iemand anders ook last van ?

Ik kan er verder wel mee leven, maar gewoon een constatering.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 18:11   #172
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Dat heb ik ook. Maar in mijn geval wil dat weinig zeggen, want ook voordat ik fina gebruikte had ik daar soms last van.
Bij mij blijft nadruppelen een hinderlijke bijwerking.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 12:37   #173
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Bijwerkingen Finasteride

Beste lezers, ik heb met veel aandacht jullie ervaringen met het slikken van Finasteride gelezen. Sinds een week of 3 neem ik zelf 1 maal per dag 1 mg Finasteride door een Proscar tablet door vieren te delen.
Een tip misschien voor diegenen die dat lastig vinden: schraap met een scherp mesje eerst de bolle kanten aan beide zijden van de tablet plat. Daarmee verwijder je ook 1 van de 5 mg Finasteride die Proscar bevat. Het tablet blijft daarna goed plat liggen als je het met een scherp mesje in vieren snijdt. (Mesje gewoon op het tabletje drukken) Evt. kun je daarna wat ongelijk verdeeld lijkt nog wat bijwerken.
Maar mijn vraag geldt de bijwerkingen.. De enige bijwerking die ik vervelend vind is een lichte pijn in de testikels. Een beetje rare zeurende gevoeligheid die op den lange duur toch onaangenaam is. Zijn er lezers die dit herkennen? Daar zou ik graag wat over willen corresponderen.
Verder merk ik inderdaad dat mijn libido wat afneemt, maar eigenlijk alleen in de vorm van geen ochtenderectie meer hebben bij het wakker worden. Mijn sexdrive zelf is niet verminderd. ( was het maar waar.. het mag wel wat minder af en toe vind ik..) Ben verder ook niet moe en derg..
Ik heb besloten even te stoppen met innemen vanwege die lichte pijn in de testikels. Ik neem aan dat bijwerkingen gewoon verdwijnen bij het stoppen van het gebruik ervan.
Zoals ik het zie is Finasteride natuurlijk niets anders dan een hormoonpil zoals de pil voor de vrouw. Stopt een vrouw met de pil dan brengt het lichaam weer de normale hormoonproductie op gang enz..en zo zal het bij een man niet anders zijn, neem ik aan.
Voor geïnteresseerden wat betreft mijn kaalheid en waarom ik Finasteride ben gaan gebruiken. Ik ben 46 en nog niet kaal. Ik heb periodes gehad vroeger dat mijn haar erg uitviel, maar dat hebben meer mensen geloof ik. Zie je mij dan denk je niet meteen "die is kaal aan het worden." Zelf zie ik het natuurlijk wel. Ik krijg wat 'inhammen' en de hoeveelheid haar over het geheel genomen wordt zeker minder. Ik loop dan ook al tegen de vijftig, dat is waar, maar ik wil er toch nog wel even langer mee doen dan tot mijn vijftigste. (hahaha)
Ik heb alle begrip voor diegenen die al op vroegere leeftijd merken dat ze naar kaalheid gaan neigen. Dat kan voor een een man heel vervelend zijn en hem erg in beslag nemen. Het ligt er maar net aan hoe je in elkaar zit. Als je er onvrede mee hebt waarom zou je dan niet een oplossing zoeken? Men roept wel dat je naar de kapper moet als je 5 maanden niet geweest bent en je er niet uitziet. Maar je mag geen pillen slikken om er beter uit te zien. Da's een dubbele moraal, nietwaar?
Sorry voor het lange epistel. Mischien hoor ik wat over die bijwerkingen.. R.
connors is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 12:43   #174
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connors
Beste lezers, ik heb met veel aandacht jullie ervaringen met het slikken van Finasteride gelezen. Sinds een week of 3 neem ik zelf 1 maal per dag 1 mg Finasteride door een Proscar tablet door vieren te delen.
Een tip misschien voor diegenen die dat lastig vinden: schraap met een scherp mesje eerst de bolle kanten aan beide zijden van de tablet plat. Daarmee verwijder je ook 1 van de 5 mg Finasteride die Proscar bevat. Het tablet blijft daarna goed plat liggen als je het met een scherp mesje in vieren snijdt. (Mesje gewoon op het tabletje drukken) Evt. kun je daarna wat ongelijk verdeeld lijkt nog wat bijwerken.
Maar mijn vraag geldt de bijwerkingen.. De enige bijwerking die ik vervelend vind is een lichte pijn in de testikels. Een beetje rare zeurende gevoeligheid die op den lange duur toch onaangenaam is. Zijn er lezers die dit herkennen? Daar zou ik graag wat over willen corresponderen.
Verder merk ik inderdaad dat mijn libido wat afneemt, maar eigenlijk alleen in de vorm van geen ochtenderectie meer hebben bij het wakker worden. Mijn sexdrive zelf is niet verminderd. ( was het maar waar.. het mag wel wat minder af en toe vind ik..) Ben verder ook niet moe en derg..
Ik heb besloten even te stoppen met innemen vanwege die lichte pijn in de testikels. Ik neem aan dat bijwerkingen gewoon verdwijnen bij het stoppen van het gebruik ervan.
Zoals ik het zie is Finasteride natuurlijk niets anders dan een hormoonpil zoals de pil voor de vrouw. Stopt een vrouw met de pil dan brengt het lichaam weer de normale hormoonproductie op gang enz..en zo zal het bij een man niet anders zijn, neem ik aan.
Voor geïnteresseerden wat betreft mijn kaalheid en waarom ik Finasteride ben gaan gebruiken. Ik ben 46 en nog niet kaal. Ik heb periodes gehad vroeger dat mijn haar erg uitviel, maar dat hebben meer mensen geloof ik. Zie je mij dan denk je niet meteen "die is kaal aan het worden." Zelf zie ik het natuurlijk wel. Ik krijg wat 'inhammen' en de hoeveelheid haar over het geheel genomen wordt zeker minder. Ik loop dan ook al tegen de vijftig, dat is waar, maar ik wil er toch nog wel even langer mee doen dan tot mijn vijftigste. (hahaha)
Ik heb alle begrip voor diegenen die al op vroegere leeftijd merken dat ze naar kaalheid gaan neigen. Dat kan voor een een man heel vervelend zijn en hem erg in beslag nemen. Het ligt er maar net aan hoe je in elkaar zit. Als je er onvrede mee hebt waarom zou je dan niet een oplossing zoeken? Men roept wel dat je naar de kapper moet als je 5 maanden niet geweest bent en je er niet uitziet. Maar je mag geen pillen slikken om er beter uit te zien. Da's een dubbele moraal, nietwaar?
Sorry voor het lange epistel. Mischien hoor ik wat over die bijwerkingen.. R.
De pijn in je ballen kan zijn vanwege de extra testosteronproductie in de zaadkanaaltjes van je teelballen, maar dat weet ik niet zeker. Ejaculeer je meer of minder wanneer je finasteride gebruikt?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 14:38   #175
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Gewoon doorgaan met slikken Connors, dan neemt dat 'zeurend' gevoel wsch vanzelf af. Aardig om te horen dat ook veertigers zich nog aan fina wagen om hun bos touw te behouden. Veel jonge haarverliezers klagen steen en been over hun wrede lot en roepen dat het hen echt niet uitmaakt om het haar om je veertigste te verliezen, maar daar geloof ik niet zo in. Eenmaal ijdel, altijd ijdel.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 15:31   #176
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Lightbulb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connors
Beste lezers,
Gebruik altijd eerst de search voor je een nieuwe thread opent.

Thread samengevoegd met al bestaande thread over dit onderwerp.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2005, 16:40   #177
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
De pijn in mijn testikels had ik in het begin ook even, ging vanzelf over. Libido is na een half jaar ook eventjes helemaal ingestort, maar dat duurde ook maar een anderhalve week ofzo. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen ervaren.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 17:28   #178
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Gewoon doorgaan met slikken Connors, dan neemt dat 'zeurend' gevoel wsch vanzelf af. Aardig om te horen dat ook veertigers zich nog aan fina wagen om hun bos touw te behouden. Veel jonge haarverliezers klagen steen en been over hun wrede lot en roepen dat het hen echt niet uitmaakt om het haar om je veertigste te verliezen, maar daar geloof ik niet zo in. Eenmaal ijdel, altijd ijdel.
Bedankt voor je reactie.. Goed om te horen dat dat onaangename gevoel in je testikels na verloop van tijd verdwijnt. Het zou voor mij anders een reden zijn om ermee te stoppen. Hoelang duurde dat ongeveer bij jou? Ik neem nu even niets meer 14 dagen en heb er nu na 2 dagen al geen last meer van. Daarna probeer ik een dosis van 0.5 per dag om te zien of daarmee die bijwerking vermindert.
Je hebt helemaal gelijk ''eenmaal ijdel, altijd ijdel'' Ik heb de mazzel gehad dat haaruitval niet op een jonge leeftijd is begonnen. Maar het is net zo vervelend als je ouder bent. Je leeftijd wordt dan plotseling zo 'zichtbaar' . Kan je dat nog effe uitstellen dan probeer ik dat gewoon. Helpt het niet.. nouja jammer dan...Ik zal binnenkort een fotootje saven voor een indruk van wat je na je veertigste nog over kan houden. Grt R.
connors is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 17:31   #179
connors
connors
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 42
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
De pijn in mijn testikels had ik in het begin ook even, ging vanzelf over. Libido is na een half jaar ook eventjes helemaal ingestort, maar dat duurde ook maar een anderhalve week ofzo. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen ervaren.
Zoals ik al zei tegen jongen25 goed om te horen. Na hoelang verdween dat bij jou? Grt. R.
connors is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2005, 19:12   #180
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door connors
Zoals ik al zei tegen jongen25 goed om te horen. Na hoelang verdween dat bij jou? Grt. R.
Een paar dagen last van gehad. Het kwam met vlagen en was dan best hevig. Als het weken had geduurd was ik er waarschijnlijk mee opgehouden.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.