Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 27 september 2005, 14:58   #301
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee haarman! Wat apart dat je nu aan de fina gaat! Ik dacht dat je wat tegen inwendige medicijnen had voor je haar. Maar ga je nu stoppen met fluridil of dat gewoon doorzetten? Ik heb trouwens geen nare bijwerkingen gehad tot nu toe. Wel de eerste weken vrijwel geen erecties en nu iets te veel. Maar daar kan ik nog wel de humor van inzien. Jongen25 zei trouwens dat dat weer wegtrekt na een paar maanden. Bovendien zou het ook van de pompoenpitten kunnen komen. Dat zou ik niet weten.

Maar ook ik heb behoorlijk wat moeite met finapillen in vijfen snijden. Het verpoederd altijd, en dan neem ik dat poeder maar als een dagportie. Maar weet iemand of er standaard bij huisartsen een pillendeler staat ofzo? Dan vraag ik of m'n "portie" verhoogd mag worden naar 1,25 mg en dat er wat minder pil verloren gaat. Dan kan ik gewoon 1/4e pil per dag nemen.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:11   #302
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Maar ook ik heb behoorlijk wat moeite met finapillen in vijfen snijden. Het verpoederd altijd, en dan neem ik dat poeder maar als een dagportie. Maar weet iemand of er standaard bij huisartsen een pillendeler staat ofzo? Dan vraag ik of m'n "portie" verhoogd mag worden naar 1,25 mg en dat er wat minder pil verloren gaat. Dan kan ik gewoon 1/4e pil per dag nemen.
Bij een huisarts staat dat niet nee Maar een beetje apotheek kan wel wat voor je regelen. Vraag het eens.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:13   #303
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guoy
Hee haarman! Wat apart dat je nu aan de fina gaat! Ik dacht dat je wat tegen inwendige medicijnen had voor je haar. Maar ga je nu stoppen met fluridil of dat gewoon doorzetten? Ik heb trouwens geen nare bijwerkingen gehad tot nu toe. Wel de eerste weken vrijwel geen erecties en nu iets te veel. Maar daar kan ik nog wel de humor van inzien. Jongen25 zei trouwens dat dat weer wegtrekt na een paar maanden. Bovendien zou het ook van de pompoenpitten kunnen komen. Dat zou ik niet weten.
Nee, nee ... ik heb mij nog niet gewaagd aan orale middelen . Dat durfde ik niet vanwege de bijwerkingen. Maar nu denk ik: whatever! Zovelen gebruiken het en het is een grondig bewezen middel. Ik dacht: wat voor een idioot ben ik, dat ik het op zijn minst niet ga proberen?!?!? (En meer mensen vonden mij een idioot om die reden... he Tiuri ?) Hoewel ik veel meer accepterend tegenover AGA sta nu en er niet meer door in paniek raak wil ik natuurlijk nog altijd het liefste gewoon haar, dus ik ga de poging iig wagen .

Ik ga niet stoppen met fluridil. Althans, niet direct. Ik wil eerst kijken wat er gebeurt. Stel dat ik opeens objectief een verbetering zie welke ik verklaren door finasteride, dan zal ik proberen te stoppen met fluridil, want dat zou dan veel geld schelen .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 15:28   #304
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Bij een huisarts staat dat niet nee Maar een beetje apotheek kan wel wat voor je regelen. Vraag het eens.
Ja stom. Ik bedoelde dus ook apotheek. Maar dacht de hele tijd aan die stijve hark van een huisarts van haarman. Nou ja ga ik ook maar weer eens langs bij die lieve vrouw van een huisarts van mij.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2005, 12:58   #305
Melsens
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Berichten: 1
Fina ==> Droog haar

Ik neem nu een week fina en het valt mij op dat ik heel droog haar heb gekregen. Kan iemand mij vertellen als dit normaal is of niet?

Voor de rest heb ik nog geen negatieve dingen gemerkt bij het nemen van dit product.

Melsens
Melsens is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2005, 17:42   #306
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Melsens, gebruik je ook Rooscure? Als dat zo is, is het droge haar wellicht daar aan te wijten.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 23:42   #307
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Ik heb me best wel in fina verdiept en ben eigelijk tot de conclusie gekomen dat als je er objectief en rationeel over nadenkt een cosmetisch aspect als haaruitval de lange termijn risico's van finasteride niet verantwoordt.

De dag nadat ik tot die conclusie was gekomen had ik weer een behoorlijk schokmomentje voor de spiegel waarna ik objectiviteit en rationaliteit op de eerst uitgaande trein richting Noorderzon heb gezet en na nog een goed gesprek met m'n huisarts proscar heb besteld. Tegen de tijd dat ik het binnenkrijg zal ik wel weer zoverre gekalmeerd zijn dat ik er dan wel weer opnieuw eens goed over na zal moeten denken.

Haarmannetje, aangezien jij minstens net zoveel twijfels hebt over fina als ik ben ik toch wel benieuwd naar wat jou nou over de streep heeft getrokken om de risico's toch te accepteren. Je zegt hier wel:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
(...)En zovelen gebruiken het hier inmiddels (en op andere fora en zeker ook buiten de fora), dus waarom niet ?
maar dat is wel wat kort door de bocht geredeneerd. Ik neem althans aan dat je afweging wel wat uitgebreider is?
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 10:18   #308
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Ik heb me best wel in fina verdiept en ben eigelijk tot de conclusie gekomen dat als je er objectief en rationeel over nadenkt een cosmetisch aspect als haaruitval de lange termijn risico's van finasteride niet verantwoordt.
Maar wat zijn dan de lange termijn risico's volgens jou? Ik heb het idee dat die zo goed als niet bestaan en al helemaal niet opwegen tegen de voordelen.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 18:56   #309
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Maar wat zijn dan de lange termijn risico's volgens jou? Ik heb het idee dat die zo goed als niet bestaan en al helemaal niet opwegen tegen de voordelen.
Het lange termijn risico waar ik me het meeste zorgen om maak is prostaatklachten/kanker. Door Reflex-hyperandrogeniciteit heeft je lichaam na een dergelijke lange periode van verlaagd DHT een hogere gevoeligheid voor het hormoon ontwikkeld. Hierdoor heb je wellicht meer androgeenreceptoren gevormd. Het moment dat je met fina stopt verdriedubbelt je DHT waarde zich in korte tijd. Doordat je gevoeliger bent geworden voor het stofje lijkt het me niet al te ver gezocht dat dit problemen kan opleveren. Niet alleen valt je haar sneller uit maar ook je prostaat krijgt het zwaar. Hiernaar zijn nog geen onderzoeken gedaan (omdat fina daarvoor nog niet lang genoeg op de markt is).

Ik las je theorie dat je prostaat waarschijnlijk gezonder zou zijn na 20 jaar finagebruik door verminderde aantasting door DHT maar mijn angst is dus dat door de verhoogde gevoeligheid het wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn met die "extra" gezondheid.

Ik ben dus zeker van plan te stoppen met fina lang voordat ik de leeftijd bereik waarbij je een verhoogd risico op prostaatklachten loopt (en vergis je niet, dat is al halverwege je 40er jaren). Uiterlijk op m'n 35ste als ik geen andere bijwerkingen ervaar. En dan maar hopen dat het op latere leeftijd niet alsnog voor problemen zorgt (want dat kan ook nog).
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 21:40   #310
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, als je er echt zo bezorgd over bent is het misschien verstandig om je finasteride heel langzaam af te bouwen.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2005, 22:24   #311
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Het lange termijn risico waar ik me het meeste zorgen om maak is prostaatklachten/kanker. Door Reflex-hyperandrogeniciteit heeft je lichaam na een dergelijke lange periode van verlaagd DHT een hogere gevoeligheid voor het hormoon ontwikkeld. Hierdoor heb je wellicht meer androgeenreceptoren gevormd. Het moment dat je met fina stopt verdriedubbelt je DHT waarde zich in korte tijd. Doordat je gevoeliger bent geworden voor het stofje lijkt het me niet al te ver gezocht dat dit problemen kan opleveren. Niet alleen valt je haar sneller uit maar ook je prostaat krijgt het zwaar. Hiernaar zijn nog geen onderzoeken gedaan (omdat fina daarvoor nog niet lang genoeg op de markt is).

Ik las je theorie dat je prostaat waarschijnlijk gezonder zou zijn na 20 jaar finagebruik door verminderde aantasting door DHT maar mijn angst is dus dat door de verhoogde gevoeligheid het wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn met die "extra" gezondheid.

Ik ben dus zeker van plan te stoppen met fina lang voordat ik de leeftijd bereik waarbij je een verhoogd risico op prostaatklachten loopt (en vergis je niet, dat is al halverwege je 40er jaren). Uiterlijk op m'n 35ste als ik geen andere bijwerkingen ervaar. En dan maar hopen dat het op latere leeftijd niet alsnog voor problemen zorgt (want dat kan ook nog).
Dit verklaart naar mijn mening een hoop. Vooral waarom mensen die aan de Fina/Duta gaan, stoppen en even later weer aan de Fina/Duta gaan, geen resultaten meer behalen.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 00:03   #312
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Het lange termijn risico waar ik me het meeste zorgen om maak is prostaatklachten/kanker. Door Reflex-hyperandrogeniciteit heeft je lichaam na een dergelijke lange periode van verlaagd DHT een hogere gevoeligheid voor het hormoon ontwikkeld. Hierdoor heb je wellicht meer androgeenreceptoren gevormd. Het moment dat je met fina stopt verdriedubbelt je DHT waarde zich in korte tijd. Doordat je gevoeliger bent geworden voor het stofje lijkt het me niet al te ver gezocht dat dit problemen kan opleveren. Niet alleen valt je haar sneller uit maar ook je prostaat krijgt het zwaar. Hiernaar zijn nog geen onderzoeken gedaan (omdat fina daarvoor nog niet lang genoeg op de markt is).

etc.. blablabla ik ben chatmen blabla
Goed waar baseer jij het op dat na langere tijd DHT verlaging het stoppen leidt tot een verhoging van een 3 dubbele DHT waarde?!?!?!?!

Reflex-hyperandrogeniciteit is iets wat volgens mij afspeelt terwijl je finasteride slikt en het lichaam moet wennen aan een mindere DHT hoeveelheid. Er is dan namelijk ook meer testeron over aangezien het niet omgevormd wordt door DHT. Ik denk dat je nog een keer de definitie van Reflex-hyperandrogeniciteit moet gaan lezen dan zie je dat het niet in je verhaal past.

Verder is finasteride/dutasteride juist bedoeld om prostaatklachten te verhelpen (voorkomen). En zou het kanker voorkomen...
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 10:24   #313
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Goed waar baseer jij het op dat na langere tijd DHT verlaging het stoppen leidt tot een verhoging van een 3 dubbele DHT waarde?!?!?!?!
Wat hij bedoelt is dat als je met fina begint je DHT waardes naar ongeveer 30% van de waarde voordat je er mee begon. Stop je er mee, dan gaat dat natuurlijk weer gewoon naar 100%. Maar ja, vergeleken met het niveau van toen je het wel gebruikte verdriedubbelt de waarde idd. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje goochelen met cijfers om zo de indruk te wekken dat het allemaal heel heftig is. Je DHT gaat gewoon terug naar zijn normale waarde, niks meer of minder.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 11:53   #314
Q'modo
klokluider v/d Notr'inham
 
Q'modo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druifstuif
Wat hij bedoelt is dat als je met fina begint je DHT waardes naar ongeveer 30% van de waarde voordat je er mee begon. Stop je er mee, dan gaat dat natuurlijk weer gewoon naar 100%. Maar ja, vergeleken met het niveau van toen je het wel gebruikte verdriedubbelt de waarde idd. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje goochelen met cijfers om zo de indruk te wekken dat het allemaal heel heftig is. Je DHT gaat gewoon terug naar zijn normale waarde, niks meer of minder.
Dus als jij 10, 15 of zelfs 20 jaar je DHT tot 30% hebt verlaagd noem je de waarde die je had voordat je met fina begon nog steeds je normale waarde? Vergeet het maar... je lichaam heeft zich door reflex-hyperandrogeniciteit ondertussen gewoon ingesteld op de verlaagde waarde. Dat is je "normale" waarde geworden. En doordat je waarschijnlijk ook een hogere testosteronwaarde hebt gekregen verhoogt je DHT zich trouwens ook tot boven je vroegere 100% waarde. Verdriedubbeling is dus nog zacht uitgedrukt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Reflex-hyperandrogeniciteit is iets wat volgens mij afspeelt terwijl je finasteride slikt en het lichaam moet wennen aan een mindere DHT hoeveelheid. Er is dan namelijk ook meer testeron over aangezien het niet omgevormd wordt door DHT. Ik denk dat je nog een keer de definitie van Reflex-hyperandrogeniciteit moet gaan lezen dan zie je dat het niet in je verhaal past.
Ik heb de definitie nog een keer gelezen en hij past prima in mijn verhaal. Letterlijk uit het haarwoordenboekje: "Ook lijkt het erop dat RH gepaard gaat met een toename van het aantal androgeenreceptoren. Of de receptoren ook gevoeliger worden voor androgenen is onduidelijk." RH vindt ook plaats wanneer je stopt met Fina alleen andersom. Je DHT verhoogt zich weer drastisch maar je zit ondertussen wel met extra AR die misschien ook nog gevoeliger zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
Verder is finasteride/dutasteride juist bedoeld om prostaatklachten te verhelpen (voorkomen). En zou het kanker voorkomen...
Ik maak me dan ook geen zorgen over de prostaat terwijl fina wordt gebruikt maar erna.
Q'modo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 13:19   #315
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ik blijf het allemaal zwaar overdreven geformuleerd vinden hoor Q'modo.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q'modo
Dus als jij 10, 15 of zelfs 20 jaar je DHT tot 30% hebt verlaagd noem je de waarde die je had voordat je met fina begon nog steeds je normale waarde? Vergeet het maar... je lichaam heeft zich door reflex-hyperandrogeniciteit ondertussen gewoon ingesteld op de verlaagde waarde. Dat is je "normale" waarde geworden.
Hoe kun je dat nu met zoveel stelligheid zeggen? Dat is jouw theorie of - beter gezegd - jouw vrees, maar dat is geenszins bewezen.

Dat stukje over reflex hyperandrogeniciteit in het HWBje heb ik trouwens zelf geschreven en ik heb de info gebaseerd op losse kreten die ik her en der vond op internet van o.a. Dr Proctor en Dr Lee, maar geenszins op primaire onderzoeksbronnen. Ik heb Dr Lee en Dr Proctor ook nog gemaild met de vraag op welke bronnen zij hun uitspraken over RH baseren, en daar kwam geen duidelijk antwoord op. Dus je moet dat verhaal echt met een korreltje zout nemen.

Ik denk dat er enige gewenning is opgetreden in het lichaam na 15 jaar fina, maar dat als je de finasteride enigszins rustig afbouwt, je lichaam snel weer aan gewend raakt aan de hogere DHT-waarden en dit in no-time weer gaat zien als "normaal".

PS: posts verplaatst van [finasteride] Algemeen naar [finasteride] Bijwerkingen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 4 november 2005 om 13:22
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.