Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2016, 13:10   #1
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
beter alternatief voor Rogaine Foam

Ik ben van plan om te stoppen met Rogaine Foam minoxidil, dit vanwege de bijwerkingen. In de plaats daarvan wil ik graag een ander product proberen.

Graag zou ik van jullie willen weten wat de beste alternatieven zijn voor Minoxidil.

Ik dacht zelf aan een natuurlijke vervanging, namelijk een mix aan essential oilen.

zie link:
http://www.add-hair.com/minoxidil-na...treatments.htm
tsahin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2016, 13:47   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Bedoel je dat je van minoxidil af wilt stappen?

Nanoxidil is tot zover bekend een van de beste alternatief om over te stappen. Deze werkt wel anders dan minoxidil, zoals ik begrepen had. Ik heb deze ervaren, maar vond nanoxidil niet zozeer beter en stapte hierdoor juist terug naar minoxidil. Al ben ik wel van de ondervinding dat nanoxidil goede effect doet voor de haardos en een goede alternatief is. In die zin gebruik ik het juist beiden

Om bijwerkingen van minoxidil te verminderen kun je minoxidil ook alleen in de avond gebruiken en de nanoxidil in de ochtend. Ik heb hierover geïnformeerd bij verbeterhaar.nl.

Het aanbrengen van nanoxidil voelt even kort scherp op de hoofd aan, maar daarna geen schilfers en ik kreeg er ook geen jeuk van. Droogt ook sneller en werkt sneller in. Van minoxidil heb ik wel wat soms jeuk en schilfers, echter neem ik dat maar op de bon.

Verdere alternatief, bekend hier op het forum, is een nieuwe lotion die nog uitgetest moet worden door forumleden; Stop and Grow, van Hairdreams. Deze lotion voelt fris aan op de hoofd vanwege de menthol die erin zit, daarbij is een behandeling voor een detox om de 3 weken nodig. Die lotion geeft naar mijn ervaring geheel geen vervelende bijwerkingen. Verder heb ik daar te weinig kennis over omdat ik de behandeling gestaakt heb, omdat ik tevreden en vertrouwd ben met de door FDA goedgekeurd bewezen minoxidil en het anders mij teveel geld kost voor het steeds afreizen met openbaar vervoer.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2016, 14:08   #3
tsahin
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 99
Ik denk dat ik inderdaad overga stappen op Nanoxidil van Sprectal.

Ik gebruik zelf elke dag Revita shampoo + Revita COR conditioner en dat bevalt mij goed. nanoxidil van hetzelfde merk zal daar goed op aanluiten denk ik.

Waarom ik helemaal af wil van minoxidil, is omdat ik af en toe last heb van hartkloppingen, maar vooral ouder uitzie meer zichtbaar rimpels en donkere kringen. Blijkt volgens een studie dat het het collagen in de huid afbreekt, met name dus onder je ogen, mijn huid is daar dan ook onwijs dun en zwak geworden. een en al bot wat je voelt.

Nou kan het ook een beetje mijn eigen schuld zijn, omdat ik altijd ruim meer dan 1ml minox gebruik en mijn hoofdhuid een beetje vochtig maak voor een betere smering, maar ook betere absorbtie. dus de kans dat minox in je bloedbaan terrecht komt is groot.

Heb ik nog een vraag, zal de overstap van minox naar nanox voor shedding zorgen?

Laatst gewijzigd door tsahin; 28 april 2016 om 14:10
tsahin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.