Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 januari 2005, 23:11   #16
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi Poppeke,

allereerst: welkom binnen ons forum!! Meestal begint een nieuw persoon een nieuwe thread om zichzelf voor te stellen omdat je zo binnen een bestaande thread misschien niet opgemerkt wordt. We zijn binnen haarweb wat dat betreft een beetje een apart groepje mensen (in vergelijking tot de andere fora binnen haarweb dan), we willen graag onze lotgenoten leren kennen en als er nieuwe zijn zijn we er schijnbaar graag van op de hoogte. Dus als je je verhaal nog eens kan kopieren in een nieuwe thread...graag.
In elk geval fijn dat je ons hebt gevonden!! En echt heel erg goed dat je zelf gestopt bent na al die tijd met plukken. Een goed voorbeeld dat dat dus wel kan! Als je eraan toe bent en je bent in het reine met jezelf, ja, dan kan je het bedwingen. Petje af!!

verder schrok ik wel van je doordringende mail aan zonnestraal maar er zit ook wel wat in denk ik. Ik zal daar dus verder geen mening over geven, het is aan zonnestraal wat ze hiermee doet.

Dus nogmaals, WELKOM!!

Groetjes
Karin_inline

Laatst gewijzigd door karin_inline; 15 januari 2005 om 23:12 Reden: typefoutje
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 10:52   #17
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hallo poppeke................

Welkom op dit forum Poppeke en bedankt voor je reactie !
Ik zal proberen uit te leggen hoe het zit op mijn werk : ik werk GEMIDDELD 18 uur per week; de ene week twee dagen, de andere week drie. Als mijn collega's willen dat ik bv een dag voor hen inval,mag ik een andere dag daarvoor in de plaats vrijnemen. Ik werk sowieso nooit meer dan drie dagen per week,omdat ik duidelijk heb aangegeven dat ik dat niet aan kan. Ze vragen dat wel eens,omdat het makkelijker zou zijn in vakantieperiodes, maar dan heeft ook juist mijn zoontje vrij van school en ik wil er juist voor hem zijn..............Ik heb ook duidelijkaangegeven dat als zij dit wel van mij verlangen,ik uitzie naar een andere baan. Ze weten dat ik dit meen, maar blijven er toch incidenteel wel op aansturen, zo van : "toch jammer dat jij niet........................."
Ik ben dan vaak wel een week weer van streek met alle gevolgen van dien. Bovendien werken al mijn drie collega's fulltime en maakt het hen volgens mij niet zoveel uit als ze voor mij of elkaar moeten invallen,omdat ze het fijn vinden extra vrije uren op te bouwen. Ze zeggen zelf ook dat zij zich instellen op een volledige werkweek.

Hoe gaan jullie trouwens om met ttm in het weekend ? Ik heb dan de meeste moeite omdat mijn doorde weeks ritme van eerst wassen,aankleden en hoofddoek om weg is. Na een uitgebreid ontbijt samen blijf ik dan aan tafel hangen met iets te lezen en grijp ik heel snel naar mijn haar. Ik vind het dan erg moeilijk op te staan en te gaan beginnen. Tegelijkertijd wil ik dan dat mijn man op me "let", waar hij volgens mij ook niet altijd zin in heeft.(begrijpelijk,maar ik word dan kwaad op hem ). Ik merk dat ik de verantwoordelijkheid dan ook bij hem neer ga leggen, zo van, als het jou niet interesseert,dan bekijk het maar.......Onredelijk,hè! Ik weet het .................

Door de week ben je gebonden aan tijd,haasten 's morgens en overdag, waardoor ik simpelweg ervoor zorg dat ik geen tijd beschikbaar stel om te trekken. Nog zoiets : wij noemen het niet "trekken", maar pikken............
Heeft iemand van jullie er ook een ander woord voor ?

Ik heb gisteren het boek van Daniëla besteld,ik denk dat ik het in een keer uit wil lezen en ben erg benieuwd! Ik ben erg benieuwd naar haar belevingen. Het lijkt me fijn om, wanneer het ook bij mijn beleving aansluit, dit boek eens aan mijn ouders of mijn collega's te laten lezen, zodat ze mij ook beter kunnen begrijpen !! liefs, Zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 16 januari 2005, 15:59   #18
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey zonnestraal!

over die woonplaats bekend maken, daar zou ik me maar niet teveel zorgen over maken. de mensen die hier op het forum lezen hebben zelf allemaal problemen met het haar of zijn erg met het onderwerp begaan. ik denk niet dat je iemand zal tegenkomen die over de hele straat zal staan gillen dat ze je kent omdat je aan je haar trekt en op een site schrijft. misschien zal iemand je heel toevallig ontmoeten en denken 'mm, misschien is dat zonnestraal' en er misschien heel rustig iets over zal zeggen.

weet je dat ik dikwijls op de bus zit met een meisje met op de typische ttm plaatsen weinig haar, dan denk ik elke keer, hé die is misschien ook op het forum... maar ik zou er nooit iets over durven vragen hoor.

wat ik eigenlijk vertellen wou; ik ken het heel goed dat trekken op rustige momenten: ik lig vaak 20min langer in bed en probeer dan uit alle macht op te staan en niet te trekken, maar dat lukt gewoon niet. ik denk dat dat die trance is waar ze het hier zo vaak over hebben. je bent ontspannen want het haartrekken ontspant je, en je wil dat gevoel gewoon even aanhouden, want eigenlijk voelt het zo fijn.
dan is het aan jezelf om het heft in handen te nemen, en toch recht te staan. ik heb nu overal een klein schelpje bij me van op vakantie en daar voel ik dan de hele tijd aan en dat helpt me wel. als ik het schelpje vast heb dan weet mijn vriend hoe laat het is en is het tijd voor een extra portie aandacht !

ik heb het boek van bolleke al meerdere keren in één keer uitgelezen, eigenlijk altijd als ik het lees. ik neem het als ik het heel moeilijk heb vast en dan lees ik het in één ruk uit, en dan trek ik de rest van de dag niet meer!

eigenlijk zou ik elke dag 1.5 uur vroeger moeten opstaan om het boek te lezen en dan trek ik misschien nooit meer !
ik zal het maar bij mijn schelpje houden...

tot snel en veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 05:54   #19
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
kon niet slapen

Het is pas twintig minuten voor zes, en ik ben al de hele nacht om de zoveel tijd wakker geworden................Ik moet vandaag gaan werken en heb deze week de voor mij "volle bak", wat betekent drie volle dagen werken en een dag na het werk vergadering.(ipv mijn gemiddelde 18 uur per week zijn dat er nu dus 23,5 uur )Ik zie daar tegenop, des te meer omdat ik sinds afgelopen woensdag zo overstuur ben omdat men mij op mijn vrije woensdagmiddag belde of ik twee dagen daarna,op mijn vrije vrijdag kon komen werken.Hoewel ik voet bij stuk hield en "nee"heb gezegd, voel ik me dus al vanaf die middag klote en heb sindsdien niet meer genoten van mijn vrije dagen,omdat het gevoel blijft roepen dat ik eigenlijk op de werkvloer werd verlangd.......................
elke avond viel ik rond 21:00 uur al doodmoe in slaap en vannacht kon ik dus niet slapen omdat ik voor mezelf voor een keuzemoment sta:

Ga ik vandaag gewoon werken,pep ik me weer op zoals altijd,waardoor ik weer stralend de deur uit ga en niemand ziet hoe het echt met mij gaat ? Of hou ik me niet sterk,meld me ziek en maak een afspraak bij de ARBO-dienst ?
( een soort van bedrijfsarts die aan de stichting waarvoor ik werk verbonden is) Op het werk staat men niet te springen op mensen die sterk in hun schoenen staan; de laatste keer dat ik dit deed was in 1995 en toen was ik in no-time overgeplaatst naar de dagbesteding................... nu is de werkloosheid veel groter en ben ik eerlijk gezegd bang dat ik mezelf uit de markt prijs als ik me niet sterk houd.......................
We wonen sinds een jaar in een ander huis en dat bevalt ons alledrie uitstekend.Zonder mijn inomen zouden we echter niet rond kunnen komen,dus stoppen met werken is geen optie.
Sorrie voor mijn saaie verhaal over mijn werk, ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet.Anderen denken wellicht; zo erg is het toch niet,maar ik kom er momenteel niet van los.. ik schrijf in de volgende kolom weer verder.......... zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 06:12   #20
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
Thumbs up vervolg

Daar ben ik weer (gaap!)
Ik bedoelde in mijn vorige stuk dat men niet zit te wachten op mensen die niet sterk in hun schoenen staan!!

Mijn man vind dat ik het niet zo zwart-wit moet zien : zij hebben het recht om mij te vragen of ik kan,en ik heb het recht om "nee"te zeggen............Ik hoef me daarna niet af te vragen of iemand daarom wellicht boos op mij is. Voor mijn gevoel voldoe ik echter nooit aan hun wens om flexibel te zijn.ook al doe ik nog zo goed mijn best op de werkvloer!

Toch heb ik nu besloten er weer voor te gaan vandaag !! Ik neem dadelijk een halve Alprazolan,ontbijt en pep me weer op. Ik kijk of het me deze week toch weer lukt de moed bijelkaar te rapen. Mijn instelling is immers : Kom op, achter de wolken schijnt de zon!! Het is januari, de moeilijkste periode van het jaar voor mij, misschien dat het weer beter gaat na deze dag.....Als je jezelf niet oppept, wie doet het dan voor jou ??

Poeh, ik wens jullie allemaal een goede week We laten ons niet kisten,toch?
Vaak kijk ik om me heen en denk ik : wat een gelukkig mens mag ik mezelf noemen!! Een lieve man,een prachtige zoon, en de mogelijkheid om zelf keuzes te maken in het leven! Want dat besefte ik zojuist weer gelukkig : je hebt elke dag de keuze : geef ik toe of vecht ik ertegen ??
Ik kies vandaag in ieder geval voor het laatste !

Nou, prettige dag allemaal gewenst !
liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 06:57   #21
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hoi zonnestraal

ik weet niet goed wat ik moet schrijven. ZOu je graag advies willen geven maar dat kan ik niet zo goed. Je moet voor jezelf de juiste beslissingen nemen. Ikzelf ben sinds anderhalf jaar thuis, werkloos en moet nu rondkomen van een uitkering, dat valt niet echt mee zeg maar. Is het voor jou (maar misschien doe je dat al) niet een optie om uit te kijken naar een andere werkplek? Ik heb een half jaar gevochten tegen mijn werkomgeving, men moest mij niet en maakte het goed duidelijk. Ik deed nooit iets goed en als ik wel eens iets goed deed dan was dat toeval...ja ja. Uiteindelijk heb ik me met zelfmoordneigingen ziekgemeld en ondanks dat de ARBO arts mij zei dat ik daar heus weg moest en dat mijn werkgever verantwoordelijkwas voor een nieuwe werkplek ben ik een half jaar later toch wel ontslagen. Het valt dus niet mee in de maatschappij en ik bebrijp je probleem dus maar al te goed om toch maar weer er voor te gaan. Het rotte voor jou is dat je met zo weinig mensen samen moet werken. Ik denk echter wel (maar dat is iets van TTMers denk ik) dat jij je er niet verantwoordelijk voor moet voelen als je dus een keer nee zegt. Wat je man zegt is waar, ze hebben het recht je te vragen en jij hebt het recht het te weigeren. Ik denk niet dat jij elke keer weigert ik denk juist dat je misschien heel vaak juist wel ja zegt. Misschien kan je het eens bijhouden hoe vaak ze je vragen te wisselen en hoe vaak je nee dan wel ja zegt. Als daar een positief saldo of een evenwicht in zit is dat okay en moet je er niet mee zitten hoor!!
Kan me heel goed voorstellen dat je er mee zit, dat je een drukke week tegemoet gaat, zeker in deze periode. Ik heb zodadelijk lichttherapie tegen winterdepressie anders redt ik het niet in de winter. Een week lang elke ochtend om half acht weg en dat is in de winter heel zwaar voor mij. Dus ik kan me heel goed verplaatsen in hoe jij tegen de week op ziet. Kop op meid, ga ervoor maar denk ook aan jezelf. Misschien kan je thuis afspreken dat je man deze week wat liever voor je is en wat meer taken overneemt in het huishouden, voor je kookt oid (geen idee of dat kan hoor). Nuja, zomaar een suggestie.

veel sterkte en veel liefs

Karin_inline
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 08:05   #22
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi karin !!

Wat lief dat je al gereageerd hebt !!! Het spijt me voor je dat je thuis zit,maar ik kan het me heel goed voorstellen ! Ik ben inderdaad ook bang die kant op te gaan als ik toegeef aan mijn emoties. Mensen zien je dan toch als een TTM-er, ipv het totaalplaatje als mens te waarderen, althans daar ben ik bang voor..............
Ik schat dat ik in 65 % zeker ja zeg tegen een wisseling, daarnaast nog op latere termijn nog eens alsnog 10%......................

Moet je ver gaan voor die lichttherapie ? Moet je er veel zelf van betalen ? Ik heb jaren geleden een solarium aangeschaft, waar ik graag onder ga in de wintermaanden. Bovendien geeft een bruin kleurtje me ook een oppepper !

Wel fijn dat er nu zoiets bestaat als lichttherapie he!

Ook nog even de groeten aan tinneke ! Ik moet nu stoppen ivm de tijd, maar kom later graag nog eens terug op die typische ttm-kale plekken waar je het over had !

Succes vandaag allemaal !! liefs, zonnestraal !!
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 11:59   #23
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ha, lichttherapie is gelukkig momenteel bij mij in de buurt, ik woon in de stad en in de stad is ook het ziekenhuis. Hoe dat gaat worden volgend jaar weet ik niet want ik ga binnenkort verhuizen. Maargoed dat zien we dan wel weer he? Nadeel is dat ik dus deze week erg vroeg weg moet maar dat is niet anders. Ik moet de therapie nu combineren met de verplichte cursus van het CWI namelijk. Tja... Ook ik heb een solarium by the way, lekker maar niet als vervanging voor de lichttherapie geschikt. Wel goed voor mijn rode psoriasisachtige vlekken. In ieder geval ben ik heel blij met deze vorm van behandeling, heb een jaar anti depressieva geslikt en dat wil ik eigenlijk niet weer, want dat beviel me ABSOLUUT niet. Ik voelde me kiplekker hoor, maar dat was toch echt wel kunstmatig en dat voelde niet goed voor mij.

Hoe was je dag vandaag?

Enneh, ik geloof werkelijk dat jij je NIET schuldig moet voelen omdat je soms nee zegt, ik denk inderdaad dat het dus best mee valt en je heel flexibel al bent en dat ze bijna misbruik maken van jouw onzekerheid omtrent je flexibel zijn. Jammer dat zulke mensen bestaan.

Liefs

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 18:27   #24
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hallo karin!

Fijn voor je dat de lichttherapie bij je in de buurt is.............. Ga je volgend jaar vrijwillig verhuizen, ik bedoel : is het je eigen keus ? Als dat zo is, dan ga je er qua behuizing of omgeving wellicht op vooruit, wat misschien als bijkomstigheid heeft dat je je op je nieuwe stekkie beter of meer op je gemak voelt !
Wij zijn een jaar geleden verhuisd van een stedelijke omgeving naar en piepklein dorpje en wij ervaren de rust als ZALIG ! Veel frisse lucht, weilanden, zo goed als geen scooters,bussen, vandalisme of zwerfvuil ................... we zijn heel blij deze stap genomen te hebben! Ondanks een grote angst voor een terugslag (heimwee) bij mij of onze zoon,zouden we nu zelfs niet meer terug willen......
Dus ik hoop dat een nieuwe omgeving jou ook een stuk rust kan brengen !!

Mijn dag verliep vandaag buiten verwachting goed! Ik heb mijn (vrouwelijke) collega verteld dat ik erg heel erg mee zat dat ze me woensdag benaderde om vrijdag voor haar in te vallen,terwijl ze dinsdag nog zei zelf te zullen werken. Ik vertelde dat ik me heel schuldig had gevoeld ten opzichte van haar en dat het mij een gevoel van mislukken had gegeven omdat ik de laatste tijd werkelijk echt mijn best doe om zo flexibel mogelijk te zijn. Zij wuifde dit min of meer weg : ach..dat valt toch wel mee ? ( lees verder in het volgende stuk)
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 18:35   #25
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
vervolg zonnestraal

Ik heb toen ( misschien heel gemeen ?!) gezegd dat het voor mij dus helemaal niet mee viel en dat ik niet genoten had van mijn vrije dagen, maar zelfs heel veel haar uit heb getrokken ! Ook zei ik vanmorgen een pilletje te hebben genomen en me niet wil laten kisten !! Toen schrok zei erg en bood haar excuses aan. Natuurlijk heb ik wel verteld dat zij het recht heeft mij te vragen in te vallen, maar dat ik er gewoon niet goed mee om kan gaan als het te onverwacht komt.

De lucht was dus alweer opgeklaard en dan ben ik het ook echt kwijt

Als ik eerlijk ben is het achteraf wel alsof ik haar wil straffen door ook nog te vertellen dat ik veel haar heb uitgetrokken,terwijl zij weet dat ik aan het proberen ben om het te laten groeien ! Dat heb ik vroeger,toen ik negen jaar was ook eens gedaan bij een strenge oppas die ik niet aardig vond : mijn ouders waren een avondje uit en ik kwam na een uurtje in bed te hebben liggen plukken naar beneden,terwijl ik mijn hele ponyhaar had uitgetrokken......
De oppas raakte overstuur en wist niet wat ze ermee aan moest ..........
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 18:41   #26
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
vervolg

Hebben jullie dat ook, dat je soms iemand wil straffen die veel om je geeft ? Bij mijn man heb ik dat ook helaas wel eens gedaan....Als ik vond dat hij mij niet juist benaderde tijdens bv een onenigheid, sloot ik me op de badkamer op en riep dAT IK HEEL VEEL HAAR UITTROK EN DAT HET ALLEMAAL ZIJN SCHULD WAS............hIJ SMEEKTE ME DAN DE DEUR OPEN TE MAKEN EN WAS DAARNA POESLIEF TEGEN MIJ.............. Heel manipulatief en gemeen van mij,toch zat dat dan in me en wou ik eigenlijk alleen maar een lieve knuffel,klein zijn en getroost worden.

Sinds ik moeder ben, ben ik diegene die moet troosten en ben ik haast nooit meer een kleine meid, maar voel ik juist veel vaker woede, die echt borrelt in mijn lijf................... Vaak kan ik niet ens aangeven waarom of op wie !

Nou, dat was het...................(Wat zijn deze kolommen snel vol)
liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 17 januari 2005, 19:27   #27
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey zonnestraal!

je hebt zoveel geschreven, dat zal je wel goed gedaan hebben denk ik. alleen kan ik je helaas niet helpen, maar zou dit wel willen.
ik ben niet manipulatief ofzo maar ik ben wel erg snel emotioneel van de kaart gebracht, ook snel in een slecht humeur enik heb dan veel moeite om er weer uit te komen, uiteindelijk lukt dat wel. maar toch, dat is voor niemand fijn;

over het ziek melden, het is super dat je je zo goed hebt herpakt en dat het nog een fijne dag is geweest, maar ik vind dat als je er echt nood aan hebt dat je gerust is een dagje voor jezelf mag hebben. als je echt helemaal op bent, dan mag dit toch? als ze er op je werk niet tegen kunnen dan vind ik het maar stomme mensen! je kan toch al eens ziek zijn, je bent toch maar een mens! maar ik snap het natuurlijk wel dat je bang bent voor een ontslag, maar als ze je daar alvoor ontslagen, wat een mentaliteit! maar ik wil je niet ontmoedigen, het is goed dat je een job hebt, dat kan niet iedereen zeggen...

ach ik weet het ook niet, ik heb nu examens en zit echt met veel stress. alleen is die niet echt voor de examens maar ik weet niet hoe het komt. ik zit veel thuis nu ik maar één dag in de week op school zit, weet met mezelf geen blijf. kan me moeilijk aanpassen aan het feit dat mijn vriendje in holland studeert, enop kot zit. hij heeft heel veel schoolstress en ik denk dat ik dat ook mee naar huis neem... in ieder geval, ik ben heel de tijd gespannen, heb weken spanningshoofdpijn die nu verdwenen is maar in de plaats heb ik een heel bedrukt gevoel in mijn borst de hele tijd, ken je dat gevoel, dat je niet door kan ademen... maar ik weet niet hoe ik het moet veranderen. dat geeft nog meer spanning natuurlijk!
ik verlang zo naar een dagje voor hem en mij, zalig naar de sauna ofzo, maar dat zit er de komende twee weken niet in.

wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat zo'n dag je ontzettend goed kan doen en dat je je niet moet schamen als je is zo'n dag voor jezelf plant.

veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 10:29   #28
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hallo beste 10 !!

Ik leef met je mee ; examentijd is dubbel zo moeilijk als je ttm hebt.................
Ook al ben ik nu al 13 jaar aan het werk,regelmatig droom ik dat ik examen heb en niets heb geleerd..............als ik wakker word denk ik"o ja, ik hoef alleen maar te gaan werken". Concentreer je op het te behalen einddoel, als je klaar bent met je studie was het vast en zeker de moeite waard en kun je werk doen dat bij je passen zal !! Je moet echt doorbijten,meid . soms lijkt er geen eind aan die vervelende tijd te komen, maar op een heel mensenleven bezien valt het mee.........................

is er geen mogelijkheid vaker dichter bij je vriend te zijn, bv is jouw studie ook in Nederland te volgen? Als jij nu eens bij je vriend gaat studeren als je nu maar een dag per week les hebt ? Ik zoek naar mogelijkheden om niet alleen te hoeven studeren. Ik ding vaak bij een oudtante (90 jaar destijds) in de woonkamer studeren terwijl zij haar middagdutje deed.....ik zat in haar zichtveld en plukte daardoor niet aan mijn haar.............Ken je iemand waar je naar toe kunt om te studeren ? Bij mij hielp het echt. Wat ook hielp was in bad gaan studeren omdat ik dan mijn boeken met twee handen vast moest houden en mijn haar nat kon maken.................

Ik sluit nu af,krijg bezoek, maar wens je heel veel sterkte en bovenal succes !! liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2005, 13:44   #29
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
hey lieve zonnestraal

hartelijk bedankt voor de bemoedigende woorden! vandaag gaat het wel wat beter met me, ben deze ochtend naar de tai chi/pilates/yoga les geweest in de sportclub en dat heeft me echt goed gedaan, stom dat ik vorige week de energie niet had om te gaan want dat doet me toch echt wel goed.

ik heb mijn bloedonderzoek terug en blijkt dat ik te weinig witte bloedcellen heb, dus dat er waarschijnlijk ergens in mijn lijf een virusje rond hangt... en te weinig ijzer. morgen de eerste afspraak met de kinesiste, daar zie ik al naar uit... mmm, massage, ontspanningsoef... jippie! hopelijk gaat het daarna allemaal wat beter.

geniet nog van je vrije dag! tot snel
heel veel liefs
10

(o ja, bedankt voor de studietips. grappig dat bad! misschien moet ik dat is proberen, een bad is zowieso al ontspannend !)
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 09:14   #30
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Tinneke!

Ik vind het grappig wat jij allemaal uitvoert. Leuk om te horen... Al je ontspanningsoefeningen (tai chi, sauna, kraaltjes, schelpjes, nootjes...). Je onderneemt wel wat, hé
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.