Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2005, 13:14   #46
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hallo

Het viel gisteren reuzegoed mee met mijn ex. Ik heb me druk gemaakt om niets. Gisterenavond alleen thuis gebleven en vanmorgen vrolijk opgestaan. Nu heb ik wat last van zwaarmoedigheid. Het is zo'n gevoel dat ik echt met me meesleep en op andere tijdstippen niet ken. Zo'n blok aan je been waarvan je niet weet wanneer hij eraf valt. En ik kan ook geen juiste aanduiding geven waarom. Het heeft te maken met negatieve gedachten, schuldgevoelens over hoe ik mijn leven anders had kunnen inrichten dan nu het geval is. Spijt over vanalles en nog wat. Eigenlijk stom want bekijk ik het positief dan is mijn leven echt picobello maar het is nooit niet genoeg. Ik verveel me snel, wil 'spannende' dingen meemaken. Het gewone is nooit goed genoeg voor mij. Goed voor eventjes en dan word ik weer rusteloos...

Pfff
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 13:58   #47
Carrules
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2005
Locatie: Gelderland
Berichten: 58
He Oilily,

wat jij schrijft over 'spannende' dingen willen doen, dat herken ik zo!! Ik heb dat ook echt, dat ik me niet vaak tevreden ergens over voel en dan dat rusteloze... Wat ik zelf altijd doe is proberen de gedachten in mijn hoofd om te zetten. Dan ga ik bijvoorbeeld alle dingen opsommen waar ik wel heel blij mee ben. Op zo'n moment zijn dat re niet zo veel, maar ook al heb ik er maar twee, dan probeer ik daar zo veel mogelijk aan te denken. Het lukt niet altijd, als het heel erg is, voel ik me daarna nog steeds zo, maar soms helpt het wel...

Het stoppen of minderen met trekken lukt niet echt, maar ik wijt het aan het feit dat ik morgen mijn aller aller laatste eindpresentatie heb en daardoor waarschijnlijk wat onrustig ben. Vanaf volgende week ga ik er echt met 100% tegenaan.

Jullie allemaal heel veel succes en sterkte!!!!!!!

Car
Carrules is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2005, 14:19   #48
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
rusteloosheid

Oilily en Carrules, ik vind die herkenning onder ons soms wel griezelig. Ook ik heb een erge rusteloosheid over me. Enerzijds verlang ik naar structuur en orde en stabiliteit, een plek om me thuis te voelen, mensen om op terug te vallen. De boel onder controle hebben. Anderzijds wil ik niet in een sleur belanden en wil ik ontsnappen, naar het buitenland gaan, vreemde dromen waarmaken. Mezelf overtreffen. Niet voor de 'gewone' weg kiezen, maar eens af durven te wijken.
Bonzobeer, goed je nog eens te horen. Ik zie locatie Wilrijk staan, daar zit ik dus dagelijks voor m'n werk, misschien lopen we mekaar wel eens ongemerkt voorbij...
Karin, ondanks je aanmoediging heb ik toch nog een paar keertjes toegegeven. 14 haartjes intussen . En maar roepen dat we dit samen moeten volhouden blablabla. 'k Voel me meteen weer zo'n zwakkeling. Maar ik wil me niet door die 14 van de wijs laten brengen. Het is nog altijd veeeel minder dan wat ik de laatste tijd dagelijks uittrok. Moetmoetmoet kunnen. Mag me niet laten neerhalen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 12:15   #49
Bonzobeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Locatie: Wilrijk
Berichten: 37
Piep,

Ja Janika, de wereld is klein hè. Misschien kennen we elkaar wel zonder we het zelf beseffen. Ik woon op het Valaar en werk in Wommelgem. De enige plaats waar ik in Wilrijk geregeld kom is den Delhaize Misschien ken ik Kim ook wel ....
Gisteren ben ik dus naar die Hypnotherapeut geweest en ik moet toegeven dat dit me enorm goed gedaan heeft. Hij zei dat hij me niet zou kunnen "genezen", maar dat hij er wel voor kon zorgen dat ik er me bewust van wordt als ik aan mijn haar begin te trekken en te prutsen. En dat is toch uiteindelijk de stap die ik nodig heb. Meestal weet ik niet dat ik weer bezig ben. Ik heb er meer dan 3 uur gezeten en hij heeft me heel veel doen inzien. Ik vond hem een geweldige mens (beetje boedhistisch, maar zo ben ik ook wel ingesteld). De hypnose op zich heb ik heel fijn ervaren. Dat had van mij uren mogen duren. Achteraf dacht ik dat ik er 5 minuten had gelegen en het bleek bijna een uur te zijn geweest. Ik kan niet beschrijven wat ik voelde maar ik weet wel dat hij er ingeslaagd is om me te laten ontspannen als nooit tevoren. Tot nu toe heb ik nog geen enkele pijl uit mijn hoofd getrokken Wat voor mij op zich al een wonder is. Ik kan me niet voorstellen hoelang dit geleden is. Ik voel me helemaal niet gefrustreerd zoals anders en heb het gevoel dat ik een goede stap gezet heb. Het is te veel om hier te vertellen wat ik allemaal ondergaan heb, maar het was allemaal positief. Hij rade me aan door het tekort aan serotoninne dat wij hebben om het volgende te nemen : 5-HTP + Omega 3 + magnesium. 3 producten die absoluut niet schadelijk zijn. Maar hij zei wel dat ik dat zelf moest beslissen. Die 5-HTP kan je niet in België krijgen, dus de aankoop moet via het internet gebeuren maar hij zei dat je het binnen Europa moet kopen omdat je anders problemen met de douane kunt hebben. Het is trouwens niet echt goedkoop heb ik al gezien. Hij wou zeker niet aandringen op geen enkel gebied en hij verkoopt ook geen enkel product. Zeker en vast geen geldhond want deze sessie heeft me 25euro gekost en ik heb er zo lang gezeten. Ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo positief gevoeld heb en het word tijd dat ik mezelf drastisch ga veranderen. Stap voor stap, maar nu is er voor mezelf geen weg meer terug. Ik ga ervoor als nooit tevoren en op het einde van het jaar zal ik zoveel haren hebben dat ik ze moet laten uitdunnen Op hoop van zegen...

groetjes allemaal
Bonzobeer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 12:26   #50
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janika
Karin, ondanks je aanmoediging heb ik toch nog een paar keertjes toegegeven. 14 haartjes intussen . En maar roepen dat we dit samen moeten volhouden blablabla. 'k Voel me meteen weer zo'n zwakkeling. Maar ik wil me niet door die 14 van de wijs laten brengen. Het is nog altijd veeeel minder dan wat ik de laatste tijd dagelijks uittrok. Moetmoetmoet kunnen. Mag me niet laten neerhalen.
Heyhey!! We zijn hier geen zwakkelingen hoor!! Weet je wel hoeveel moeite het kost om niet te trekken? Ja toch? Een gewoonte van zooooo vele jaren doorbreken is gewoon niet makkelijk. Ik kan het voor mzelf niet uitleggen, ik heb echt een schakelaar in mijn hoofd, ik trek en dan veel of ik trek niet. De schakelaar staat nu op off en daar mag ie blijven maar evengoed is het een makelijke switch helaas. Althans, naar on gaat heel makkelijk, daarna weer op off, dat is dus bijna niet te doen. Dus bij deze: wij zijn geen zwakkelingen, hoeveel we ook trekken!!!! Haal de positieviteit dus dan maar uit het feit dat het al veel minder is, dat is toch ook al heel erg goed!?? Je mag toch trots zijn hoor!! Goed dat het schrijft trouwens, dan kunne we je in elk geval steunen he

Ha die Bonzobeer, wat super dat je naar een hypnotiseur bent geweest, wat moedig vooral!! Als ik jouw verhaal zo lees lijkt het mij ook wel wat eerlijk gezegt. Aardige man dus en inderdaad wat je zegt, geen geldwolf maar eerlijk. Goed zeg. Ga je nog eens terug of blijft het bij een sessie?
Ik hoop echt dat jij aan het eind van het jaar bij de kapper zit om je haar uit te laten dunnen, ha, dat zou een mop zijn zeg. Mooi streven hahaah. Heeel veel succes, enneh, het gaat lukken hoor!!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 14:03   #51
Bonzobeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Locatie: Wilrijk
Berichten: 37
Neen voorlopig heb ik geen nieuwe afspraak gemaakt. Dat wou hij ook niet. Ik moet nu alles wat laten sudderen en als ik hetzelf nodig vind mag ik hem weer terug contacteren voor een eventuele 2e hypnose, maar dan zou hij dieper gaan. Alleen al voor dat gevoel dat ik ervaren heb tijdens die hypnose zou ik het doen, maar ik ga inderdaad wel wat afwachten. Positief denken en zeker nog niet aan een (mogelijk) volgende keer denken. We zullen wel zien. Kan je geloven dat ik hier de minuten aan het tellen ben ? Ik ben er nog niet goed van dat ik zelfs nog niet 1 pijl heb uitgetrokken. Voor velen onder jullie lijkt het misschien nog niet zo lang, maar voor mij is dit ongelooflijk hoor. Eén ding moet ik wel vast stellen en dat is dat ik precies vlooien heb. Mijn hoofd jeukt ongelooflijk. Dus ik zit hier wel te krabben zoals een aap
Bonzobeer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 14:13   #52
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Inderdaad is dat gevoel van een hypnose heel aangenaam. Gewoon de opperste staat van ontspannenheid.
Bij de hypnosetherapie die ik destijds had was het de bedoeling dat ik mezelf in zo'n trance bracht op het moment dat ik drang voelde om te trekken. Maar zo werkt dat dus niet. Ik kon dat echt niet in de praktijk brengen.
Ik heb wel pas nog een keertje toen ik niet kon slapen geprobeerd om mezelf in trance te brengen. Dat lukte en toen ben ik in slaap gevallen.
Ik ervaar het als goed om te ontspannen, maar bij mij hielp het me niet van het plukken af. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Je haalt eruit wat voor jou nuttig is.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 14:27   #53
Bonzobeer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2004
Locatie: Wilrijk
Berichten: 37
Janika, dat is waar. Hij heeft me ook verteld dat hij me niet kon "genezen". Maar het probleem is dat ik altijd vreselijk gespannen rond loop en dat ik niet weet dat ik me aan het kaalplukken ben. Die hypnose zal er niet voor zorgen dat ik niet meer ga plukken, maar wel dat ik besef dat ik aan het plukken ben. Tot nu toe dan toch... En dat heb ik nu net nodig. De meesten op dit forum weten dat ze weer aan het plukken zijn en kunnen niet stoppen. Ik weet dat in 95% van de gevallen niet en die andere 5% ... tja dan heb ik mezelf ook niet onder controle en kan ik niet stoppen.
Met alle schaamte moet ik er nog eens op terug komen dat ik mijn haren opeet en pas wanneer deze in mijn mond zitten besef ik het en dan is het te laat. Geloof mij dat de gevolgen van haren eten heel groot kunnen zijn.... Dus voor mij is elke kleine stap er eentje. Hypnose is zeker geen oplossing, maar wel een ontspanning en dat duwtje in je rug dat je af en toe eens nodig hebt.
Bonzobeer is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 15:31   #54
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Ja, voor jou is de situatie wel anders. De haren opeten dat kan inderdaad medische gevolgen hebben. Hopelijk is dat een extra motivatie voor je om eraan te werken.
Ik merk zelf dat ik de eerste haar vaak onbewust trek. Ik heb hem in m'n hand en dan besef ik het. Het is precies op dat moment dat ik moet ingrijpen, en zeggen: ho, stop, niet meer.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 15:32   #55
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Want als je eenmaal in zo'n trektrance bent is het te laat. Dan is het tegennatuurlijk om met het plukken te stoppen.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 18:33   #56
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Yep, ook ik eet mijn haren op. Heb er alleen nog nooit last van gehad. Vandaag had het trekduiveltje me wel te pakken, ik lette even niet op, zucht. Eigenlijk wat jullie al zegge, het had te maken met spanningen, mijn ouders zouden langs komen en hadden gezegt tussen half drie en drie maar om drie uur waren ze er niet en om kwart over drie nog niet. Dus ineens, heel ongemerkt had ik een haar in mijn handen. Verdorie! Geen euro vandaag voor mij dus, balen. Maargoed, ik was blij dat ik het wel door had want soms ben ik wel eens bang dat ik het ook zo ongemerkt doe en dat ik denk dat ik niet trek en dan stiekem toch. "gelukkig! heb ik dan als referentie of er haren in mijn mond (stukjes) zijn blijven steken...waar je maar blij mee bent...
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 20:39   #57
Stien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2004
Locatie: België - VL-Brabant
Berichten: 15
Om op je vraag te antwoorden Karin:

Haar groeit gemiddeld 1 cm per maand, dus ook hoofdhaar. Natuurlijk verschilt het wel van persoon tot persoon en bijvoorbeeld het seizoen (in de zomer groeit haar sneller).
Op deze manier denken, maakt het allemaal concreter en voor mij een extra motivatie om neen te zeggen.
Helaas zijn er eergister wel nog 5 gesneuveld... gister niets, en vandaag ook nog niets! :-)

Herkent iemand mss ook de gedachte dat haren waar je al eens aan 'gefruld hebt' maar toen niet uitgetrokken, je wel mag uittrekken vooraleer je een echte goede nieuwe start maakt!? Heel raar maar ik vond het ergens 'normaal' dat ik die 5 haartjes toch heb uitgetrokken... waren wimpers die ik nu al enkele weken had kunnen laten staan. Tijdens een trekmoment heb ik er ook aangezeten maar waren ze niet gesneuveld... in mijn bizar wereldje waren dat dus ook 'geinfecteerde, slechte' wimpers en mochten die dus zonder schuldgevoel uitgetrokken worden!
Soms vind ik me toch wel heel ver en freaky worden in mijn gedachten!

KJ
Stien is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2005, 21:21   #58
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Aha, bedankt voor de info Stien! Dan zou het wel goed moeten komen op mijn hoofd uiteindelijk voor het kerstdiner hoop ik

Ik herken niet het gevoel dat een haar fout is in de zin van besmet want al aan gefrummeld maar ik vind het geen freaky gedachte hoor. Ik weet wel dat ik vorig jaar een periode van twee maanden niet heb getrokken en toen kon ik het niet laten om wel te frummelen. Op vakantie vond ik toen een haar die echtechtecht anders was dan anderen. Ik heb dat toen voorgelegd aan mijn vriend (we waren samen kamperen en fietsen in Frankrijk) en toen hebben we besloten dat die ene er dan eventueel wel uit mocht maar dat ik dan niet op zoek mocht gaan naar nog meer van die rare haren. Dat gaf wel rust hoor. Ook een beetje maf dus.
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2005, 09:48   #59
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
gisteren is het bij mij ook wel goed gegaan. wel goed, maar dus niet zonder trekken. ik heb een paar haartjes getrokken, maar onder de 10. dus dat vind ik prima.
stien, ik begrijp wel een beetje wat je bedoelt. ik had dat eergisteren. ik zat aan mijn haar te voelen, en er was er eentje die heel kronkelig aanvoelde. en inderdaad dan denk ik letterlijk: die haar is fout, die moet eruit, en dat is helemaal niet erg want dat is geen trekdrang.
ik heb hem uitgetrokken en daarna had ik er natuurlijk spijt van. het was een foute haar maar hij had moeten blijven staan.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2005, 09:50   #60
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
met wimpers is dat ook soms. dan is er een 'foute' wimper die bvb scheef groeit. een week kan ik daarop gefocust zijn en eraan voelen. en ik wéét dan bijna dat hij een keer zal sneuvelen, omdat dat als het ware MOET.
en oh, de opluchting als ie er dan uit is. en tegelijk de boosheid.
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.