Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 maart 2006, 10:08   #1
Dreadgek
HaarWeb lid
 
Dreadgek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Stop-groep: samen sterk! Wie doet er mee?

Hallo allemaal,

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben nieuw hier op de site, sinds een week of wat..? Zoiets ben ik hier nu en ik ben ongelofelijk gelukkig met alle steun en herkenning die ik hier gevonden heb. Het geeft me ongelofelijk veel kracht en moed om samen sterk te staan.

Gisteren heb ik besloten om te gaan vechten, om definitief te stoppen met plukken. Ik pluk al zolang ik me kan herinneren, misschien zelfs als kind al (ben nu 28) en ik ben inmiddels echt bijna zo kaal als een giraf. Het is echt heel erg.
De zijkanten van mijn hoofd zijn echt helemaal kaal, ik heb de zijkanten met een scheermes maar kaal geschoren omdat na overmatig plukken er meer gaten als haren zaten, het was echt géén gezicht, echt een gatenkaas, het leek wel een panterprint, kon het niet meer redden. Ik heb het nu geschoren in de hoop dat het haar weer regelmatig terugkomt. Er zitten nog steeds helemáál kale gaten maar iedere dag ontdek ik weer wat stoppeltjes, de hoop dat het weer terugkomt.

De rest van mijn hoofd zit vol kale kraters. Overal plekjes. Mijn haargrens bij mijn voorhoofd mist minimaal 1 cm. Dit komt gelukkig weer terug maar het is al de tweede keer. Mijn pony zit vol met kale banen. De onderkant van mijn hoofd en boven mijn oren mist zeker 3 cm aan haar. Alles kaal getrokken.

Ik probeer het te verdoezelen met nephaar. Ik heb altijd nephaar in, ik zet het zelf, dat is het punt niet. Doordat ik zoveel kale oppervlaktes heb ben ik ook altijd zó klaar. Nou ja, dat is dan in ieder geval 1 voordeel.

Okee, zonder dollen, nu weer serieus.

Ik wil ermee stoppen. Ik WIL het niet meer. Ik wil stoppen. Ik MOET stoppen. Als ik doorga zoals ik nu doorga ben ik binnen ultra korte tijd een biljartbal. Want het gaat maar door en gaat maar door, vooral nu ik zo zenuwachtig ben voor de bevalling (ik krijg over 2 weken mijn 3e kindje!) en alles, ik pluk en pluk en pluk nou werkelijk, het was altijd al erg maar de laatste maanden loopt het de spuigaten uit, ik trek álles los, vlechtjes, dreads, nephaar of niet, ik trek gewoon. Kan het niet meer stoppen.

Ik heb mijn momenten op de dag dat het erger is. Als ik tussen de middag ga rusten met mijn jongste zoontje als de oudste op school zit. Dan lig ik in bed en trek, trek, trek, trek, trek, nou een heel tapijt met haar ligt dan weer naast mijn bed.
Tweede erge moment is voor het slapen gaan. Als mijn sjaaltje af gaat en ik mijn halfkale schedel zie in de spiegel, dan sta ik al voor de spiegel te trekken van paniek en verdriet om wat ik mezelf aandoe. Ik sta soms wel drie kwartier in de badkamer te rukken aan m'n kop om vervolgens in bed met in slaap vallen weer vrolijk verder te gaan.

Het moet stoppen, het MOET stoppen, ik MOET stoppen, dit kan niet meer. Dit kan echt niet meer. Ik kan niet meer zonder sjaaltjes, petjes, hoedjes ed over straat, en het beetje haar wát ik nog heb verdwijnt sneller dan het licht.

Ik ben een lang haar vrouw, wil altijd heel lang haar met het lukt gewoon nooit (ja door het nephaar is het heel lang) omdat het gewoon verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Ik moet stoppen. Ik MOET stoppen. Het MOET!

Stoppen met roken is gelukt, stoppen met overmatig alcohol drinken is gelukt (drink al de hele zwangerschap geen drúppel meer!) , ik ben volledig verlost van mijn snoepverslaving, chocolaverslaving, vetverslaving, ik heb tot nu tot al zoveel overwonnen. Dan moet dit toch ook lukken?????

Ik ben sinds gistermiddag 15.00 uur plukvrij. Zo lang heb ik het nog nooit volgehouden. Zelfs gisteravond met tv kijken heb ik een meloen geslacht en ben meloen gaan zitten eten tijdens een plukmoment. (ik pluk altijd nml, echt altijd, overal, altijd maar op mijn plukmomenten is het gewoon TE erg, 's middags en voor het slapen en meestal voor de tv)
Het is gelukt om er vanaf te blijven.

Gisteravond voor het slapen gaan ben ik mijn make up eraf gaan halen, tanden poetsen, wassen, sjaal eraf, vaseline op mijn hoofd masseren op de kale plekken en verder NIETS, ik heb NIET getrokken met het masseren, had twee keer jeuk, heb gekrabd maar NIET getrokken en zelfs in bed is het gelukt om niet te trekken.

De voldoening en het gelukgevoel waarmee ik vanmorgen wakker werd waren onbeschrijfelijk. Ik heb niet geplukt gisteravond! En ieder moment dat je niet plukt is er één.

Ik ben nu nog steeds plukvrij. Okee, 1 haartje die ik tegenkwam met krabben (dreads jeuken ) maar die telt niet, die zat al los!

Maar het moet lukken. Het MOET lukken.

Ik heb voor mezelf bedacht: de tijdelijke voldoening van het plukken, de spanning doorbreken, de euforie en extase waarin je raakt als je plukt weegt niet op tegen het verdriet als je ziet wat je jezelf weer aangedaan hebt...
Ik hou die de hele dag in mijn achterhoofd. NIET doen want straks komt de kater. Het verdriet als je wéér een kale plek hebt getrokken of je kale plekken nog meer uitgebreid zijn.

Wie doet er mee? Wie doet er mee met stoppen? SAMEN STAAN WE STERK!!!!!!!!!!!

Wie stopt er mee? We kunnen het!!!!

Gestopte mensen zijn ook welkom hier, graag zelfs!!!! Deel je overwinning met ons, dat geeft moed!!! En hoop!!!!

Er is vanaf te komen, echt!!!!!!! We gaan het doen!!!

Een terugval is niet erg. Als je maar weer doorgaat, de moed niet laat zakken.

We kunnen het, samen sterk!!!!!

Wie doet er mee???
__________________
"Life is just a dream on the way to death" (The Crow)
Dreadgek is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2006, 11:09   #2
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
I'm in!!

Ben nu al sinds zondag trekvrij (ahum, gisteren 3 haren, maar bon, daar laat ik me niet door kennen) en ik wil er mee tegenaan gaan... sinds de meeting is hier zoveel positieve energie...

Super dat je al even niet getrokken hebt! dat geeft je moed hé...
Heb veel werk nu, moet hier even in actie schieten...
tot later!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2006, 12:40   #3
AThone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: voorburg
Berichten: 58
Hoi Allemaal,

Ik doe mee, al gaat het al zo'n 8a9 weken erg goed wb het niet plukken.
Af en toe eentje ongemerkt of in een stressmoment, in totaal zo'n 5 stuks.
Ik voel en draai wel veel met het haar, maar tegen het trekken kan ik nog nee zeggen, Ik probeer in mijn omgeving meer openheid te geven wb mijn kwaal. dit gaat goed en de reakties zijn echt niet zo erg als waar ik bang voor was, langzaam durf ik meer van me te laten zien, het valt niet altijd mee het te delen, er komen veel emoties los maar het werkt achteraf wel bevrijdend.

voor iedereen veel sterkte liefs en kracht gewenst om de TTM onder controle te houden Groeten Angela
AThone is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2006, 13:03   #4
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He Angela

Wat goed zeg, dat je ineens zo'n stap vooruit hebt genomen in je proces.
Het is fijn om zo'n positief verhaal te horen...
Veel succes nog
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2006, 18:33   #5
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
Ik doe ook mee, madam de giraf!
Al is het bij mij niet echt een kwestie van stoppen met trekken, maar van niet opnieuw beginnen.
Tot nu toe gaat alles goed, still clean.

Super dat het gelukt is om er af te blijven! Doe zo voort!


Bieke


(Haha ik moet nu net denken aan Wouter Deprez - cabaretier, stand-up-comedian - die eens met een grote discobol op zijn kop optreedde, en dan maar zingen: ssssssssamen, sssssssamen sssssstaan we sssssssterk... )
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2006, 21:15   #6
Dreadgek
HaarWeb lid
 
Dreadgek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 28
Hoi Tinneke!!!!


Okee dan geweldig!!!! 3 haren, ach. t Zijn er maar 3. Gewoon doorgaan!
Vind t super van je! Echt! Ben zo trots op je!

Verdorie ik had helemaal geen tijd meer om te computeren vandaag, t is hier een gekkenhuis altijd overdag. Zo druk. Nou ja, spreek je vast gauw een keer online!

Ben echt trots op je, nog steeds stabiel?

Groetjes!!!!


Hoi Angela!

Wat goed joh, wat knap van je! Al 9 weken plukvrij? Wauw, WAUW! Super wat knap!!!

Het is moeilijk he, om het met je omgeving te delen. Tot nu toe weten alleen mijn moeder, zus, man en 1 vriendin dit, verder durf ik t nog niet te vertellen. Hoe minder mensen weten dat ik onder die bandana glad kaal ben hoe beter tot nu toe. Het komt wel.

Goed joh en welkom!


Hoi Vleervlinder!

LEuk, welkom!!!

Ben ook supertrots op jou!!!!!

Haha madam giraffe

Kost het je moeite om niet opnieuw te beginnen? Of wordt het steeds makkelijker zeg maar om t te laten?

Haha ik ken die Wouter Deprez niet helaas. Jammer.


Hier is de stand: 1 haartje sinds gistermiddag 3 uur!!!!
Gisteravond ging het dus goed met slapen gaan, vanmiddag met rusten tussen de middag ging het goed, heb mijn bandana op gelaten en heb wat over de stof heen gewreven maar niet geplukt. Heb aan de sprei liggen plukken, en aan een dread zitten draaien en verder niet.

Vanavond ging het bíjna mis, toen mijn zoontjes aan het janken waren dat ze niet uit bad wilden komen toen ging inenen die hand en PLUK, 1 haar, OEPS STOP HO STOP STOP STOP en ik kon gelukkig weer stoppen.
Maar dat is 1 haar in anderhalve dag tijd, ik heb nog nooit, nog nooit in mijn leven zólang niet geplukt.

Ongelofelijk om geen handenvol haar van de grond op te rapen na het middagdutje.

Zometeen wordt het weer moeilijk, ik ga zo mijn nagels lakken, ook goeie anti pluk preventie, heb net een halve meloen zitten eten en pluk wat aan de stof van de bandana maar NIET aan mijn haar, en dan gaan we de avond weer krijgen, ik ben er misselijk van maar het MOET lukken, het MOET MOET MOET MOET MOET MOET MOET lukken, volgend jaar wil ik weer een bos gezond haar hebben!!!

STERKTE!!!! SAMEN STERK!!! WE KUNNEN HET!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
"Life is just a dream on the way to death" (The Crow)
Dreadgek is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2006, 22:16   #7
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
we gaan ervoor

Hallo,
ik ga ook mijn best doen om mee te doen. Deze week lukt mij dat ongelofelijk goed. Tot nu toe nog geen enkele dag boven de 3 haren. Ik hoop dit gewoon nog een week te kunnen volhouden. Vandaag heb ik zelfs nog niet getrokken, maar het blijft wel vechten, de drang is er ongelofelijk veel.
En vandaag ben ik eens gaan shoppen en ik heb zo'n kneedballetjes gevonden, als ik zo doorga overleven ze het geen week, (er zitten al kleine scheurtjes in, en de smiley die erop gedrukt stond is er ook al af). maar tis beter om die dingen te "mis" behandelen dan mijn hoofd.
Ik ben blij dat ik ze gevonden heb want ik ga 2 lastige weken tegemoet. Ik ga 2 weken op de mammografiezaal staan (borstfoto's). en das nogal stresserend, de patiënten komen daar gestressed en angstig toe, de positionering is zeer moeilijk, en de foto's komen pas na 90 seconden uit het ontwikkelmachien, dus het is afwachten of het gelukt is en of er foto's moeten bijgenomen worden. En dan zijn er ook nog de dokters die denken dat ze veel meer en veel beter zijn dan een ander, en die het leuk vinden om mensen af te snauwen. De collega's zeggen wel dat ik mij dat allemaal niet zo mag aantrekken, die kuren van de dokters, maar ik trek mij dat wel aan, want daarna komen altijd de trekmomenten. Als je echt goede foto's hebt spreken ze er niet over.
Maar ik ga stoppen met dat hier vol te zagen. kga die kneedgum in mijn schort steken, en me daarop proberen af te reageren.

dreadgek, ik vind het super om te lezen dat je zo sterk bezig bent. En ongelofelijk knap, dat je na die stressmomenten jezelf een halt kan toeroepen na slechts 1 haartje.
Ik weet dat dat ongelofelijk moeilijk is, je moet blijven vechten. Want als je een probleem hebt, en je trekt, resulteert dat in 2 problemen. (heb ik ergens gelezen) maar het helpt om daaraan te denken.
Het gaf waarschijnlijk een goed gevoel om eens geen haren te moeten rapen na je middagdutje! Onthoud die positieve gevoelens, en gun jezelf wat rust voor je kindje. Geniet van de laatste weken van je zwangerschap.
Veel sterkte, en doe zo verder!!
Together we'll survive!!
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2006, 00:35   #8
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
Hoi allemaal,

Ik wil ook graag meedoen met het stoppen, maar ik sta er niet zo goed voor als jullie allemaal..maar goed daar moet ik dan maar verandering in brengen...

Ik zal me even kort voorstellen:
Ik ben dus Anouk en ik ben twintig en ik studeer fysiotherapie, en ik trek sinds mijn 15e. Niemand weet van mijn TTM alleen mijn moeder die is er zelf meegekomen. Aangezien ik geen goede band met haar heb is zij niet de juiste persoon om er over te praten. Ik woon nu bijna een jaar samen met mijn vriend, maar ik heb hem nog nooit verteld over mijn aandoening, ik durf het niet! Ik heb sowieso doordat ik geen gemakkelijk kindertijd heb gehad heel erg veel moeite om over gevoelens en dergelijke te praten dus dit is helemaal lastig. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om het hem te vertellen, nog steeds niet gelukt dus maar goed ik denk maar zo het begin van het vertellen is er. (Oeps weer twee haren, zonder dat ik het in de gaten had...) Men ik wil echt graag stoppen, het zou me zoveel gelukkiger en zelfverzekerder maken...grrrr... Ok maar goed ik ga mijn best doen! Ik maak nu sinds twee maanden zelf sieraden en dat is op zich een goede manier om niet te trekken maar ik kan natuurlijk niet de hele dag sieraden maken. Als ik niet te eigenwijs ben dan doe ik een theedoek op mijn hoofd zodat ik er elke keer aan herinnert wordt als mijn hand weer naar mijn hoofd neigt te gaan, dit werkt over het algemeen wel aardig maar soms is de dwang groter dan de wil om het niet te doen. Kwestie van overwinnen. Vanaf maandag moet ik mezelf weer verplichten om te gaan sporten want dat zorgt er ook voor dat ik lekkerder in mijn vel zit...

Hmmz is niet echt kort geworden maar goed wel helder denk ik... Ik hoop dat een over een tijdje tegen elkaar kunnen zeggen dat we die nare TTM hebben overwonnen...Ik ga mijn best doen!

Heel veel succes allemaal en ik spreek jullie via het forum!

Liefs Anouk
Op de naar morgen, hopelijk de eerste trekvrije dag!
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2006, 14:38   #9
lies
HaarWeb lid
 
lies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 347
Hallo Allemaal,

Ik ga het ook weer proberen.
Momenteel een enorme terugval. Het ging tot een paar weken geleden enorm goed, maar op dit moment superslecht.
Ik heb dat vijf weken programma uitgeprint en ga zo maar eens lezen.
Ik heb weer een enorme kale plek aan de zijkant van mijn hoofd. ongeveer de grote van anderhalve hand. onstaan in zo'n drie, vier weken terugval. dat gaat te hard.
Ik ben zo onrustig en het lijkt of mijn hoofd overuren maakt. Het lukt ook slecht om te slapen door de onrust.
Dus I'm in want idd het is me al eerder gelukt dus dat moet nu ook weer kunnen.

Voor de rst van de mensen. Super dat we het met zijn allen doen.

Succes.
liefs Lies
lies is offline   Met citaat reageren
Oud 26 maart 2006, 16:26   #10
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
heel veel sterkte allemaal met het stoppen!
Hou je taai!!
Anneleis
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 10:11   #11
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
HE iedereen

Veel succes allemaal hé... elk uur dat je niet trekt, is een uur en een overwinning!! ik heb deze week in totaal 8 haren getrokken, dat valt echt wel goed mee. hopelijk lukt het deze week even goed!
en ilse: leve de kneedgum!! alleen staat er bij mij geen smiley op
maar die van mij hebben deze week ook wel alle vormen van de wereld gehad, maar het helpt wel! ik heb er één naast mijn bed, naast de tv, op mijn bureau van het werk en in mijn handtas... ze verdienen goed aan mij!
groetjes
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 10:14   #12
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik doe ook mee om zolang mogelijk niet te trekken. Ik heb gisteren de zon gezien en mijn oranje hangmat in de tuin gehangen en dat geeft wel een extra boost. Bijna slippertijd! Ga ook voldoende rusten en luisteren naar mijn lichaam. Ik weet hoe het moet, nu het nog doen ook!

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 11:46   #13
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
He Kim

Zalig: een oranje hangmat!! super cool! yep, mijn slippers moeten dringend is van onder t stof gehaald worden, ze zijn helemaal depri denk ik.
Zalig hé, zo'n zonnetje: dat maakt een heel nieuw mens van je.
Veel succes! Gaat het goed met je?
dikke zoen
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 13:15   #14
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ja Het gaat wat beter, ik ben dus weeral eens terug verhuisd naar Brasschaat. Hopelijk dit keer voor goed....

x Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2006, 13:17   #15
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Oh ja, tinneke, bolleke en jente

Voor onze afspraak binnenkort. Ik ga zien of ik mee ga gaan. Om heel eerlijk te zijn, ik twijfelde toen al wat. Ik heb niet zo'n behoefte om om de zoveel weken af te spreken om over de ttm te praten... Er zal natuurlijk nog wel over andere dingen worden gepraat, dat weet ik wel maar toch. Ik zeg het daarom liever eerlijk. Ik hou het nog even open maar als ik op een luie zondag dat niet zo zie zitten, neem me dat dan niet kwalijk.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.