Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 maart 2006, 15:41   #31
Dith
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2006
Locatie: Nijlen
Berichten: 14
Hallo iedereen

om één of andere reden heb ik na de meeting op 19 maart niet echt meer de nood gevoeld om iets te schrijven op ons forum. Wel ben ik iedere dag blijven lezen, wat eigenlijk net zo fijn is!
Ik hoop dat iedereen die er was een beetje hoop uit onze ontmoetingen heeft kunnen putten, ik in ieder geval wel.
Ik kan zelfs (met een beetje trots) zeggen dat ik vandaad 3 weken trevrij ben.
Mooie zomerdromen (naar Werchter gaan en in een tent slapen, gaan zwemmen, m'n haar laten knippen.......) lijken steeds maar dichter naar de realiteit te komen!
Hopelijk zal iedereen dit op een dag als werkelijkheid kunnen meemaken.

Hierbij verklaar ik mezelf dus ook officieel lid van 'de stop-club'!

Lieve groeten
Ju
Dith is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 17:19   #32
peterkonrad
Banned user
 
Geregistreerd: 28 november 2003
Locatie: Oostende
Berichten: 31
5-weken programma

Tnx,
ik heb gisteren het 5-wekenprogramma afgedrukt en direct een notaboekje genomen. Het ziet er redelijk ongedwongen uit. Vooral het wijzigen van gewoontes en gerag is boeiend. Vandaag is het relatief rustig qua terkken geweest. eengoed begin alvast. Ik heb ook het meeste probleem met het onbewust trekken vooral ook als men met een probleem ( lastig dossier)geconfronteerd wordt. iemand daar nog oplossingen voor om daar het trekken te takelen?
Oilily, 1 haar maakt de lente niet... van zo'n herval kan ik maar dromen. Op naar 3 dagen terkvrij nu...
Lies, kop op, morgen is het begin van de rest van je leven... heb je het 5-weken programma eens gelezen?
Wij willen het, wij kunnen het, wij gaan ervoor!!!
koenraad
peterkonrad is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2006, 19:27   #33
ilse47
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 48
Hey Dith,
Super zeg, 3 weken, ik word bijna jaloers op je. Dwz dat je de weken voor de meeting ook al niet meer trok. Wat goed!
De zomer komt inderdaad dichterbij, en ik denk dat velen al plannen aan het maken zijn. En dat is eigenlijk goed, dan weten we waarom we zo vechten tegen die drang.


Mijn record van 3 dagen heb ik niet kunnen breken, maar wel evenaren. Vandaag (dag 4) is het misgelopen, ma ik ga morgen gewoon weer opnieuw mijn best doen. Zoals dreadgek zegt, slechte momenten zijn er om van te leren, niet om van in de put te gaan zitten.
Zolang het "het kan me niks schelen" gevoel er niet is, en ik besef wanneer ik trek, zijn we eigenlijk al op de positieve weg.
En misschien moet ik da 5-weken programma weer gewoon opnieuw beginnen. De vorige keer is het misgelopen omdat ik wat ziek en depri was de laatste dagen van week 5. Ervoor ging het eigenlijk redelijk goed. Maar vanaf "de stopdatum" liep het fout. En serieus fout.
Kga maandag opnieuw starten, en dan niet ziek zijn op "de datum" deze keer.

Samen zullen we wel slagen!!
Veel succes iedereen!

Grtz, Ilse
ilse47 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2006, 13:37   #34
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Hallo, 1 haar sinds zondagavond, niet slecht hé?
Mijn wondermiddel (denk ik) is gaan slapen als je moe bent en sporten om spanningen los te laten en vrij te kunnen nadenken. In mijn geval is dat een half uur gaan joggen. Dat doe ik sinds maandag en is heel effectief. En na het sporten neem je een douche en je was je haar. Voilà, da's nat haar voor de volgende twee uur waaraan je niet kan trekken. Als je aan het werken bent en je voelt een drang of hebt een haar vast, zie uitleg hieronder.

Peterkonrad, om op je vraag van het onbewust trekken te antwoorden. Van de moment dat je één haar ziet, maak je het trekken bewust. Je stapt letterlijk weg van de plaats waar je net trok en met het ding waar je mee bezig was. Als je merkt dat je hand terug naar je haar gaat, bedenk je: waarom wil ik die volgende haar trekken? Je laat opnieuw de haar los want je wilt de structuur niet goed voelen. Dan bal je je vuist en spant je hand op en ontspant. Als het nu niet bewust is, dan weet ik het ook niet meer.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2006, 13:57   #35
Anouk8
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 februari 2006
Locatie: Arnhem
Berichten: 42
Hoi allemaal!!!

Ik ben blij!!! het is nog maar een klein stukje maar toch.. ik heb namelijk de hele dag nog geen haar getrokken! (ff afkloppen) (ik ben om 10 uur op gestaan) en dat terwijl ik in een ontzettende stressperiode zit door een tentamen die ik moet halen! ik ben echt trots op mezelf en waar het vandaan komt.. geen idee maar dat maakt ook niet uit, als ik het nog langer volhoud dan ben ik nog blijer!!!
Ik hoop dat het ook bij jullie allemaal beter zal gaan of goed blijft gaan, heel erg veel succes allemaal!

Liefs Anouk
Anouk8 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 13:07   #36
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Thumbs down

Ik wil ook mee doen, maar op de één of andere manier is het net of er een wolk vol watten in mijn hoofd zit, waardoor ik niet kan denken. Hoewel ik nu niet het gevoel heb van "het kan me niet schelen, ik trek gewoon" , trek ik toch weer te veel en als ik dan naar die haar (haren) kijk, voelt het niet eens of het mijn haren zijn , het is meer van "oh kijk nou, ik heb er weer een paar. hey deze zijn wel erg gekruld!". Beetje bizar...
Ook dringen alle positieve woorden hier op het forum niet echt tot me door. Vandaar dat ik hier lang niet gepost heb, voel me een beetje onbestemd.
Toch blijf ik me best doen en wens ik jullie okk allemaal suc6!
Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 14:22   #37
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
ik doe ook mee

Hoi ik ben nieuw hier,ik ben linda(26)heb 2 prachtdochters van 3,5 en 10 weken.
En ik heb last van mijn wimpers eruit trekken,ik heb nog iemand hier gezien die dat ook heeft...
Ik doe ook zeker mee met het laten van het trekken,ik kan het heel vaak echt wel een week volhouden,maar als er naar mijn mening een haartje niet goed voelt,of niet bij de andere past(of mega gestrest ben)dan ga ik weer,en hoeveel beloningen mij al beloofd zijn,ik kan het echt niet laten.
ik schaam me dood,iedereen ziet het,het probeer altijd zo te kijken dat mensen niet aan de zijkant van me ziten,en met heeeeeel veel oogpotlood,kan ik zelfs sommige mensen voor de gek houden,die dan na een half jaar ineens zeggen,he je hebt geen wimpers,zelfs op deeltijdterapie voor mijn angst en paniekaanvaalen heb ik niet van mijn trichotillomanie durven vertellen,ze kwamen er zelf na een half jaar achter,niet mijn terapeuten(in elk geval ze hebben niks gezegd,gezien hebben ze het vast naar mijn gevoel.
hoop niet dat ik dat hoofdhaartrekken ook krijg want ben heeeel goed in dingen overnemen,heel evelend,zo heb ik lichte straatvrees gehad,alleen maar door het horen ervan.
Ik hoop hier op het laten ervan...en als iemand mij wil mailen sherra2@hotmail.com groetjes van linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 14:45   #38
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Dag Linda
Ik ben een jaartje jonger dan jij, wel kinderloos (bewust) en manloos (ongewild)
Ik ben niet wimperloos, maar ik trek ze wel al jarenlang uit. Nu ook nog, maar niet meer zo veel. Ik heb nogal grote ogen en die vallen mensen altijd meteen op. Als daar dan amper wimpers aan zitten... ik moet er niet aan denken. Er heeft nog nooit iemand speciaal wat van gezegd alleen wanneer ik hen er zelf op wees. Ik gebruikte eerst oogpotlood, maar tegenwoordig eyeliner, grijze van de Hema en die bevalt me goed. Dan nog wat oogschaduw erover en aandikken met mascara en dan valt het best mee.
Met mijn hoofdhaar is het erger gesteld. Ik hoop inderdaad ook dat jij dat niet gaat overnemen want voor je het weet heb je er een probleem bij.
Welkom op het forum, het zal je vast helpen om lotgenoten te leren kennen!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 16:11   #39
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
ik was eerst ook een week gestopt.
daarna lukte het niet meer.
toen ging ik met school (zin in de 3e ben 15 jaar) naar praag en toen ben ik weer een week gestopt.
daarna lukte het echt niet meer.
heb nu echt een grote kale plek.. nou niet helemaal kaal.. maar lijkt zo weetje wel.
maar nu heb ik op msn van een meisje gehoort die aan een jonge ging vrage of hij mij leuk vond (wat ie dus neit vind wat ik wel wist).
hij deed vaag (volgens haar) en zij dat ik hare trek ofzo.. dus ik denk dat ie daarom niet met mij wilt ofzo.. of in ieder geval dat dat een punt is waar hij op mij afknapt. dus nu wil ik al helemaal stoppen.
ik heb dat net gehoort op msn. maar ben al de hele dag (behalve 3 haartjes) trekvrij. ik hoop egt dat ik het dit keer wel kan volhouden, en dan in de zomer ook kan zwemmen (doe ik elk jaar...)
en dat die jonge mij dan heel misschien wel leuk gaat vinden.....

kusjes mij.. (wendy)
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 20:32   #40
fashiongirl
My hair is important 2 me
 
fashiongirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2005
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 208
Hey Wendy,

Ik hoop ook voor jou dat die jongen jou leuk zal vinden! Maar stoppen is, zoals je al weet, moeilijk... Voor mij helpt het wel om omega 3-6 dat is visolie (voor kinderen), te slikken (te koop bij de drogist voor 6 euro). Omdat ik het meest trek bij spanning of als ik zenuwachtig ben, die omega helpt je beter te kunnen concentreren bij spanning.
Het is wel niet over, maar helpt me we wel minder te trekken.
O ja nepnagels opdoen helpt ook, omdat je dan bijna geen grip krijgt op de haartjes. Ipv mijn haarttjes uit trekken, bijt ik dan zonnepitten kapot.
Alles beter dan trekken toch? Je kan het altijd uitproberen.
Suc6 Liefs Loïs
__________________
what you see
never is what you get

omdat ik niet kwetsbaar wil zijn voor iedereen
fashiongirl is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2006, 11:13   #41
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
ik heb nu al 3 dagen helemaal niet getrokken,gister voelde ik die spanning wel,maar toen dacht ik aan deze site,en dat ik trots wilde zijn,en toen kon ik het toch laten...
dus hopen op meerdere dagen...
mijn moeder is bezig met een 4 jarige opleiding voor spirituele dingen enzo,ze heeft een klein praktijkje aan huis,en heeft op de opleiding iets nieuws geleerd,wat ze op mij gaat uit testen(lol)voor dat je het gevoel krijgt te willen trekken ofzo moet je al iets in je hersens programmeren,naja we zullen zien,op dit moment wil ik alles wel proberen.
Ik heb al 4,5 met mijn vriend en hij heeft me nog nooit met al mijn wimpers gezien,ik had wel is goeie periodes,en toen deed ik mascara op,en toen kreeg ik complimente van hem,dat ie me ogen zo echt veel mooier vond(logisch)vind ik ook,en dan voel ik me zo trots...maar volhouden...vreselijk.
Ik hoop echt dat ik meer motivatie heb zo.
Ik trok/trek ook aan mijn haaruiteindes,splitsingen,gelukkig heb ik dat nu redelijk onder controlle,die drang is lang niet zo sterk als bij mijn wimpers.

Ik woon trouwens in Noord Holland,vlak bij Alkmaar

groetjes van Linda
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 09:42   #42
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
Heb gister toch 1 minnie haartje eruit getrokken,dan vind ik dat dat ene haartje er echt niet bij hoort,zo dom.
Meestal begin ik dus zo en het eindigd ermee dat geen een haartje meer voegt,heel vervelend.
gelukkig is het bij 1 haartje geleven,en zit er al weer behoorlijk weer wat op mijn wimpers,er komt zelfs alweer een krul in..jippie.
Mijn oudste dochter heeft echt prachtige wimpers,heeft ze van mijn vriend,de meeste vrouwen zouden een moord voor mijn vriend zijn wimpers doen,mega lang en krullend,mijn dochter heeft het van hem,die heeft nog langere wimpers dan hem,en ze is pas 3,5...mijn andere dochter van 10 weken heeft het ook al,niet te geloven gewoon,welke baby heeft nu lange wimpers,en ik...ik voel me lichtelijke jaloers...ik wil dat ook...en ik doe het mezelf aan,hell.

Linda(dag 4 trekloos op 1 wimpertje na)
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2006, 18:57   #43
vleervlinder
HaarWeb lid
 
vleervlinder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juli 2003
Locatie: Menen
Berichten: 118
woehoew, 2 maand quasi trekvrij!
'quasi', want een paar dagen geleden zijn er een aantal gesneuveld (stomme jeuk, stomme luiheid)... al zijn het er op die twee maanden nog altijd zeker minder dan tien. super
als dat zo blijft doorgaan zal ik 1. rap weer normaal haar hebben 2. rap blut zijn want ik geef mijzelf elke maand een cadeautje

aan iedereen: veel goeie moed, rust in en uit het hoofd, en vooral genieten van het zonneke!


en ik ga nu genieten van een vroege nachtrust die heel het weekend mag duren... heel de dag een veld omgespit en platgewalst (proefdag opleiding hovenier) *uitgeput*
vleervlinder is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 09:42   #44
lynnbeertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2006
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 23
dag vijf trekloos.....

Vind het af en toe best moeilijk...het duurt zolang voor het lang is,het begin gaat snel,maar het duurt zeker 4 weken voor alles er weer op zit,heeeel lang dus.
maar ben nog steeds goed gemotiveerd door deze site.

Linda.
lynnbeertje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2006, 14:29   #45
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hello iedereen

ben net terug uit skiverlof en heb de hele week zo druk zitten skiën, zonnen en drinken ( ) dat ik helemaal niet getrokken heb. ik zou eigenlijk altijd op skivakantie moeten zijn... je kan gewoon niet trekken want je bent de héle tijd bezig... en na het skiën is het après-ski (met veel mensen dus trek je niet), dan de sauna in enzo, lekker eten en weer de kroeg in! ideaal voor de ttm! nu ben ik wel héél moe van de hele nacht op de bus te zitten en heb al wel wat getrokken, maar ja... m'n haar ziet er van enkele weken bijna trekvrij te zijn al véél beter uit: véél voller precies en nu heb ik nog een lekker bruin smoeltje: jippie!!

veel succes allemaal!!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.