Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 januari 2005, 15:49   #16
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Voor 180 caps is het 260€, inclusief verzending.
Ik heb goede ervaringen met ze bij het bestellen van andere middelen. Snel in huis en na een weekje sturen ze je zelfs nog een soort van kassabon na

Ga je serieus duta gebruiken Cloud?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 16:09   #17
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Ben er nog niet helemaal uit. Mijn regime loopt prima, maar ik ben al die topicals beu (minox, spiro, tricomin). Dacht dus misschien om spiro en tricomin te laten vallen, of ermee te minderen, en in de plaats duta te gebruiken.
De producten waar ik (naar eigen gevoel) het meeste succes mee heb (lasercomb, minox) doen in feite niks op gebied van DHT.

Ben ook nogal greedy. Heb resultaten, en ik wil nog meer.... maar misschien is dat ook niet mogelijk en sleep ik er met mijn huidige regime al het maximum uit?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 17:11   #18
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Bij haaruitval kun je nooit "too greedy" zijn. Pak wat je pakken kan

Maareh.. mijn verbaasdheid is misschien niet geheel terecht want ik realiseer me net dat ik veel te weinig weet van haaruitval bij vrouwen. Ben er altijd vanuit gegaan dat dat anders lag dan bij mannen...

Ik heb t zelfde gedoe met al die topicals. Daar kun je je halve dag op inrichten. Balen is dat, maar wel knap dat je aan duta denkt. Durf ik toch nog niet aan...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 17:15   #19
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Ben er nog niet helemaal uit. Mijn regime loopt prima, maar ik ben al die topicals beu (minox, spiro, tricomin). Dacht dus misschien om spiro en tricomin te laten vallen, of ermee te minderen, en in de plaats duta te gebruiken.
De producten waar ik (naar eigen gevoel) het meeste succes mee heb (lasercomb, minox) doen in feite niks op gebied van DHT.

Ben ook nogal greedy. Heb resultaten, en ik wil nog meer.... maar misschien is dat ook niet mogelijk en sleep ik er met mijn huidige regime al het maximum uit?
Waarom gebruik je geen orale spironolactone?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 17:20   #20
Zwarflai
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2003
Berichten: 112
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
Als je nu 2,5 jaar wacht, dan krijg je vanzelf een antwoord van Zwarflai ;-)
__________________
1/4 Proscar per dag sinds 8 Juni 2004.
Nizoral 2%, 3 à 4 keer per week.
Zwarflai is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 17:32   #21
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Orale spiro is bloeddrukverlagend, en heb van nature al een lage bloeddruk...

Het vervelende aan die topicals is dat je na het aanbrengen van de ene 5 à 10 minuten moet wachten alvorens je de volgende kan neerpletsen. Op die manier neemt het te veel tijd in beslag, zeker 's morgens. Minox probeer ik nog wel 2x/dag aan te brengen, maar voor spiro en tricomin lukt dat niet. Ook als ik ben uitgeweest en laat thuiskom heb ik niet altijd veel zin om de topicals nog aan te brengen...
En nu zal ik maar ophouden voordat ik ook nog eens over die vervelende tijdrovende lasercomb begin te zeuren!

Waarom durf je duta niet aan, Vince?
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 18:25   #22
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Best kans dat duta wat nuttigs kan doen bij vrouwen. Er is hier en daar toch info te vinden over vrouwen die aan de fina zijn met succes, alleen jammer dat dat zo gering is. Die duta is een echte pitbull onder de 5-ar remmers, het laat zich niet zo snel uit 't lichaam verwijderen , much more and longer DHT-inhibiting than finasteride . Dat is wel te zien bij de Glaxo phase II, heb je dat gezien, Cloud, dat de toename van de haren nog steeds doorzetten in week 36 (12 weken na het einde van die trail) met de 2.5 mg dosis? De 0.5 mg doet 't ook niet slecht! Vrouwen zouden hier best wel succes mee kunnen hebben, dus gewoon proberen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 18:28   #23
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Precies mijn probleem. Vooral de Fluridil na een avondje stappen is het punt. Moet op een droge huid. Toch nog even haar uitspoelen, goed drogen/ fohnen en dan de Flu erop.... Sta je je soms echt af te vragen waar je eigenlijk mee bezig bent

Tja wat duta betreft... Mijn resultaten met fina waren niet echt tof. Veel uitval en shedding en geen hergroei. Ik ben bang dat duta hetzelfde gaat doen... Het is een stevig product met enthousiaste gebruikers, maar toch... Ik twijfel nog maar even voort.

Maar Cloud, ben ook wel benieuwd of er resultaten bekend zijn van vrouwen die duta gebruiken. Op forums, bijvoorbeeld?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 18:37   #24
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Okee, interessant DHT-Killer. (en je was me voor )

Toch, ben nog steeds benieuw hoe vrouwen reageren op duta. Zal ook ns kijken op de forums...
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 18:44   #25
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Okee, interessant DHT-Killer. (en je was me voor )

Toch, ben nog steeds benieuw hoe vrouwen reageren op duta. Zal ook ns kijken op de forums...
Je kunt het best wel proberen Vince, je zou om de dag een capsule kunnen nemen, werkt dan nog altijd veel beter dan finasteride .
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2005, 21:57   #26
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Heb weet van één vrouw die eerst finasteride nam en nadien is overgeschakeld op duta. Haar resultaten zijn erg goed (heb foto's gezien). Voor de rest valt heel weinig te vinden over vrouwen en dutasteride...

Denk dat ik een voorraadje voor 6 maanden ga bestellen... zal jullie zeker op de hoogte houden.

Vince, jammer dat je zo'n shedding had. Hoe lang heb je het gebruikt?
Ben er zelf niet zo bang voor, omdat ik nog met geen enkel product shedding heb meegemaakt.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 10:52   #27
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
goed idee cloud, om aan de duta te gaan. ik kan me heel goed voorstellen dat je moe bent van het smeren van al die topicals. Als duta goed aanslaat zou je later zelfs andere producten kunnen schrappen. Stel je voor dat je zo'n goeie resultaten krijgt dat je aan minox (daar zit je helaas voor de rest van je leven aan vast) en duta alleen genoeg hebt, dat zou natuurlijk zalig zijn!

Een advies: neem wel de originele avodart. Dat lijkt mij een veiliger idee. Maar bij die zwitserse site kun je als ik het goed begrepen heb dus de originele krijgen voor een gunstige prijs, dat is natuurlijk zeer positief. Vergeet echter niet dat Zwitserland niets met de Europese Unie te maken heeft, en dat je wellicht dus toch op douaneproblemen kan stuiten.

Wie weet helpt duta wel formidabel bij vrouwen, omdat de DHT-spiegel toch al niet zo hoog is als bij mannen. Duta zal nagenoeg alle DHT wegvagen waardoor je haartjes weer weelderig kunnen gaan groeien

Maarehh.. pas wel op als je aan kindjes gaat beginnen he
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 12:07   #28
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cloud
Heb weet van één vrouw die eerst finasteride nam en nadien is overgeschakeld op duta. Haar resultaten zijn erg goed (heb foto's gezien). Voor de rest valt heel weinig te vinden over vrouwen en dutasteride...

Denk dat ik een voorraadje voor 6 maanden ga bestellen... zal jullie zeker op de hoogte houden.

Vince, jammer dat je zo'n shedding had. Hoe lang heb je het gebruikt?
Ben er zelf niet zo bang voor, omdat ik nog met geen enkel product shedding heb meegemaakt.
Veel succes. Misschien breek je hiermee toch een lans en blijkt duta voor veel meer vrouwen een goede oplossing.

Wat die shedding betreft... ben ruim 18 maanden aan fina geweest, dus van een shedding valt niet te praten. Wel van stevige uitval... en tja, oorzaken? Blijft giswerk. In ieder geval probeer ik het nu via een andere weg, met Fluridil. Ben nu een maandje bezig en ik ben benieuwd wat het me de komende tijd gaat brengen...

Cloud, nogmaals succes met de duta. Ben inderdaad benieuwd naar je updates. En wat Laurens zegt, het is zo veel prettiger iedere avond een simpel pilletje te nemen dan al dat gesmeer met topicals..

Groetjes
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2005, 12:15   #29
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ps. wat de post betreft, binnen de EU wordt ook vaak nog gescand op verdachte inhoud. Ook medicijnen zijn een probleem. De pakketjes van Merlonie hebben bij mij altijd een label met uitleg over de cosmetica die erin zou zitten..
Ik ben altijd weer een blij mens als mijn eyeline-remover arriveert
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2005, 10:51   #30
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Wie heeft er duta voorgeschreven gekregen?

Wie heeft er duta voorgeschreven gekregen van z'n huisarts?
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[fluridil] Hoe kom ik eraan? klaas Medicijnen/haargroeimiddelen 82 31 maart 2014 11:47
[dutasteride] Dosering husa Medicijnen/haargroeimiddelen 63 17 februari 2009 22:31
hoe begin je eraan? sem Haarwerken 27 13 oktober 2004 15:37
Fina onderschept! hoe kom ik eraan? haardos Medicijnen/haargroeimiddelen 0 5 juli 2004 20:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.