Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 augustus 2010, 14:59   #1
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Mijn keuze en open vraag permanente bevestiging

Hallo,

Ik ben momenteel 27 jaar oud (m) en ga voor een permanente oplossing in de vorm van een micropoint bevestiging (Premium monosilk top met een zogenaamde Profile haarlijn voorzien van Indian remy haar).

Echt kaal ben ik niet enkel is mijn haarlijn wat aan het vervagen en merk ik dat mijn haar bovenop mijn hoofd dunner is. Ik vind dit een behoorlijk storende factor en na lang gebruik van coverspul etc. hoop ik dat een haarwerk mij eindelijk tevreden maakt.

Ik wil dus voornamelijk mijn haarlijn en haarvolume bovenop gaan behandelen. Ik heb ontzettend sterke krul in mijn haar (bijna kroes) en hoop dat ook voor dit type haar leuke haarwerken te maken zijn.

Mijn vraag is dan toch en dit kan ik maar moeilijk terugvinden:

1. Hoe zit het met het algemeen gevoel wanneer dergelijke micropoint bevestigingen zijn aangebracht? Is het een vervelend trekkend gevoel of...?
2. Gezien het feit ik een permanente oplossing wil zou het verstandig zijn een zijden kussensloop te nemen?
3. Wat houd een profile haarlijn nu precies in?
4. Zijn er hier ervaringen mbt zwemmen, duiken, douchen, sporten binnen de lezers (micropoint bevestiging)

Alvast dank voor jullie reactie!
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 15:44   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, een vervelend trekkerig gevoel, maar daar zou je aan kunnen wennen. Wat belangrijker is, is dat er voortdurend trekkracht wordt uitgeoefend op de haarwortels van de nog gezonde haren en er daardoor kale plekjes ontstaan. Je blijft met zo'n werkje ook afhankelijk van een salon.
Als het probleemgebied zich beperkt tot bovenop, scheert men dat gebied liever kaal en plakt daar een haarwerkje bovenop; een methode waarbij je vrij snel zelf kunt leren hoe je moet verwijderen en opnieuw bevestigen.
Haarwerken zijn te krijgen in ieder type haarsoort, van super steil tot kroes.
Als je hier klikt op Curl Chart, zie je de keuze in texturen.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 18 augustus 2010 om 16:27
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 17:05   #3
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ja, een vervelend trekkerig gevoel, maar daar zou je aan kunnen wennen. Wat belangrijker is, is dat er voortdurend trekkracht wordt uitgeoefend op de haarwortels van de nog gezonde haren en er daardoor kale plekjes ontstaan. Je blijft met zo'n werkje ook afhankelijk van een salon.
Als het probleemgebied zich beperkt tot bovenop, scheert men dat gebied liever kaal en plakt daar een haarwerkje bovenop; een methode waarbij je vrij snel zelf kunt leren hoe je moet verwijderen en opnieuw bevestigen.
Haarwerken zijn te krijgen in ieder type haarsoort, van super steil tot kroes.
Als je hier klikt op Curl Chart, zie je de keuze in texturen.
Thanks Hanna voor je snelle antwoord. Ik hoop idd dat ik aan het trekkerige gevoel kan wennen. Wie mooi wil zijn moet immers pijn lijden zegt men. Als ik het goed heb begrepen maken ze de haartjes via multipoint aan de zijkanten van het volle haar vast. Daar kan het toch niet zoveel kwaad lijkt me? Of zijn deze kale plekjes dan blijvend? Dat afhankelijk zijn van de salon zie ik niet als een vervelend iets aangezien er dan ook meteen een goed model in blijft. Ik ben immers nog te tevreden met mijn haar bovenop om deze helemaal af te scheren.

Ik ga eens even je link checken!
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2010, 17:24   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Of die kale plekjes blijvend zijn, lijkt mij afhankelijk van hoe langdurig de haarzakjes mishandeld zijn. Op AGA-haren moet je zuinig zijn, want ze zijn zwak.
Bij een gedeeltelijk haarwerkje moet je regelmatig naar de kapper om de gegroeide bioharen terug te laten knippen tot de lengte van de haarwerkharen.
Maar als de kapper ook nog het haarwerk moet losmaken en later weer bevestigen, wordt de rekening aanzienlijk hoger.
Overigens lijkt 't mij altijd beter om met medicatie zoals minoxidil-lotion 5% en eventueel finasteride nieuwe haargroei te bewerkstelligen, bestaande haren te verdikken, en een verslechtering van de situatie tegen te gaan. Tegen de tijd dat je dan voldoende geld gespaard hebt voor haartransplantaties, heb je dan ook veel donorharen gekweekt.
Als je eenmaal een haarwerkje draagt, wordt 't aanbrengen van minoxdil-lotion heel erg lastig of onmogelijk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2010, 16:38   #5
toplacewigs
toplacewigs
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Berichten: 2
Hallo,iedereen,

Ik kom hier via internet de motor,dus verrast, vind dit forum.


Nu ik weet alleen een paar kleine woorden over de Nederlandse, die als "Haar, Kleur", enz. .. want we hebben klanten in het Nederland.

Iedereen hier vandaan komt, als zijn vraag over toupet of pruik kant kan het mij vraagt, met uitzondering van technische, kan ik alle kennis die ik leren delen.

By the way, nu heb ik ingetikt door vertaler en als u een vraag, pls vragen door het Engels.


toplacewigs is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2010, 10:33   #6
afroindo
HaarWeb lid
 
afroindo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2009
Berichten: 149
Thumbs up

Zo, dan nu even tijd voor mijn ervaring met mijn allereerste haarwerk:

Gezien ik al een hele weg ben begaan tot het oplossen van mijn dunner wordend haar ben ik na het zien van een filmpje op youtube enorm geinteresseerd geraakt in de haarwerktechniek van tegenwoordig.

Allereerst ben ik ook nog eens bijna gestart met een praktijk welke hier als behoorlijk onbetrouwbaar stond beschreven maar dankzij haarweb is mijn keuze toch gevallen op Tophaar. Ik was benieuwd of er ook een mogelijk was NIET de gehele bovenzijde te moeten afscheren en die was er volgens de eigenaar wel degelijk. Ik had in de tussentijd mijn doktersverklaring weten te ontvangen aangezien ook deze er van op de hoogte was dat ik mijn haarproblemen niet kon laten rusten.

Na het eerste telefonische gesprek vond ik de eerlijke benadering van de eigenaar al zeer prettig. Gewoon to the point en geen mooie verkooppraatjes. Het eerste consultgesprek op locatie was dan ook snel gemaakt.

Heel eerlijk werd mij verteld dat ik nog een flinke bos haar heb en dat het eigenlijk met camouflage nog valt weg te werken. Daar schrok ik wel even van aangezien ik ervan was overtuigd dat ik toch meer haar wilde. Na nog eens goed gepraat te hebben wilde de eigenaar mij toch helpen. Opgelucht dat ik was! We hebben een malletje gemaakt en een stukje van mijn eigen haar afgeknipt voor het haarwerk. Deze is verzonden om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen.

Toen mijn eerste haarwerk binnen was kreeg ik de ongelukkige mededeling dat het toch niet helemaal de juiste krul was. De eigenaar heeft besloten hiermee niet verder te gaan en er is een nieuw verzoek gedaan richting de leverancier.

Nu vorige week was hij dan binnen gekomen. Meteen een afspraak gemaakt ook gezien ik dolgraag met de feestdagen een nieuwe coupe wilde. Ik werd hartelijk ontvangen door Chantal en heb zelfs de eigenaar zonder haarwerk kunnen zien. Heel leuk dat Salvatore zoals Chantal het zelf noemde "met de billen bloot ging". Ik kreeg meteen al het haarwerk te zien en was werkelijk waar enorm onder de indruk. Gezien mijn haar bestaat uit verschillende krulsoorten (vooral achter pijpenkrullen en boven iets langere krul) stond ik echt versteld hoe realistich dit model is geworden.

Even een bakkie koffie gedaan en ik kon aan de beurt. We hebben eerst mijn echte haar geverfd aangezien dit ook een wens van me was. Dat ging snel zeg! Daarna begonnen met de bevestiging middels de microring techniek. Hup haartjes erdoor (wat met mijn krul toch wel een uitdaging was) en vast zat het. De tape goed aan de voorzijde en ik voelde mij werkelijk herboren!

Allereest was ik nog wat onzeker over de microring techniek maar ik draag hem nu 3 dagen en heb nog geen moment een trekkerig of vervelend gevoel gehad. Ik merk gewoon niet dat ik draag! Heerlijk!

Vandaag ga ik voor het eerst het tapeje verwisselen dus ben benieuwd hoe dit gaat verlopen. Zou geen probleem moeten zijn.

De reacties van omstanders zijn verassend. Mijn vriendin vind me er jonger uitzien en zegt nu al elke dag hoe mooi ze mijn haar vind. Ik heb haar stiekum nog niet verteld dat ik draag ;-)

Ik ben dolblij met de superboost aan zelfvertrouwen die ik er door heb gekregen en ben ook dolblij dat ik voortaan in goede handen ben. Chantal en Salvatore zagen mij gezien mijn heftige krul als een grote uitdaging maar missie geslaagd! Daar ben ik hun allebei heel dankbaar voor en wil iedereen op het haarweb forum mededelen dat ik nu eindelijk geholpen ben en zal nog geregeld blijven posten mbt mijn verdere toekomst als haarwerk drager.

Alvast een fijne kerst voor iedereen en zoals Sal en Chantal het zeggen: een gelukkig nieuwhaar!
afroindo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 december 2010, 22:52   #7
eric45
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2010
Locatie: België
Berichten: 106
Hallo Afroindo,
Proficiat met je nieuwe kapsel. Ik ben blij te lezen dat alles positief verloopt, en ik hoop dat dit ook mag blijven in de toekomst. Fijn dat je zo een positieve reacties krijgt van je omgeving. Fijn dat je je er innerlijk ook beter door voelt. Ik ben nog in blijde verwachting. Ook proficiat aan Salvatore en Chantal, dat ze weer iemand gelukkig hebben kunnen maken. Voor u ook prettige feestdagen
eric45 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Succesverhalen! Hopefull Medicijnen/haargroeimiddelen 483 6 januari 2011 21:17
Bijna zover....2700 grafts FUE Maximoes Chirurgische behandelingen 11 11 oktober 2010 22:29
23j, The Bald Truth: mijn heel uitgebreid verhaal (+ervaring toppik, lasercomb) Cut Your Hair AGA - Algemeen 23 19 juni 2009 19:11
Help! Wat zal ik doen? haarmens2 AGA - Algemeen 16 24 mei 2006 23:41


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.