Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 april 2014, 15:57   #1
doodhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Wat heb ik?

Geachte forumleden,

Ik ben een man van 22 jaar die kampt met haaruitval. Sinds mijn geboorte heb ik al inhammen, dat zit in de familie maar sinds mijn 16e merkte ik al dat mijn haarsterkte langzaam aan anders werd en gedurende de loop van jaren ook uitval had. Ik heb een lange periode gehad dat ik vaak met de scheermes er overheen ging, geen resultaat want het bleef alsnog uitvallen. Nu merk ik tijdens het douchen en tijdens styleren van mijn haar dat ik naar mijn gevoel abnormaal veel haaruitval heb, haren die op mijn handen blijven maar toch heb ik nog geen kale plekken op mijn hoofd en dit extreme is al ongeveer 2 jaar bezig. Ik vroeg me dus af of ik wel echt haaruitval heb of is er misschien iets anders aan de hand? Want zover ik vernomen heb komt haaruitval van de genen van je moederskant als dat tenminste klopt? Nou heb ik kwa uiterlijk, beharing veel weg van mijn oom van moederskant en die hebben allemaal nog een bos haar. M'n opa heeft ook voor zn 80 jarige leeftijd goed stevig haar. M'n vader heeft nog goed stevig haar alleen mn vader zn broertje is kaal.

Ik wou gewoon even mijn verhaal kwijt en advies krijgen van de forumleden.

Mvg.
doodhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 16:51   #2
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Wat is abnormaal veel? 100 haren per dag verliezen is heel normaal.

Wat de genen betreft, het kan zowel van je moeder als van je vader zijn kant komen.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 17:01   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Wat bedoel je met dat je haarsterkte anders werd? Dat je twee jaar meer haaruitval opmerkt zonder kale plekken te zien kan. Dat heb ik ook jaren gehad. Alleen werden de haartjes steeds dunner. Op gegeven moment raken ze zo dun en klein dat ze op gegeven moment niet meer terugkomen of te zien zijn. Ik wil niet zeggen dat het jou overkomt. Maar om je enigzins gerust te stellen kun je het beste naar een goede dermatoloog gaan.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 17:09   #4
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja wat Reet zegt, 1e plek is je huisarts die je eventueel doorverwijst naar een dermatoloog. Zij kunnen je als het goed is meer vertellen. Als zij je niet helpen kun je zelf op onderzoek uitgaan. Je vind een introductie over haaruitval en de middelen daartegen in mijn handtekening. Maar het is belangrijk dat je eerst weet OF je uberhaupt haaruitval hebt, en zoja, waar dat door komt.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 18:11   #5
doodhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Wat bedoel je met dat je haarsterkte anders werd? Dat je twee jaar meer haaruitval opmerkt zonder kale plekken te zien kan. Dat heb ik ook jaren gehad. Alleen werden de haartjes steeds dunner. Op gegeven moment raken ze zo dun en klein dat ze op gegeven moment niet meer terugkomen of te zien zijn. Ik wil niet zeggen dat het jou overkomt. Maar om je enigzins gerust te stellen kun je het beste naar een goede dermatoloog gaan.
Ik weet niet of ik de juiste benaming heb gebruikt, maar ik merkte sinds m'n 16e al dat mijn haar anders werd, anders aanvoelde, ik kon m niet meer in 'dat' zelfde model brengen misschien valt dat onder het dunner worden van het haar haha.
doodhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 18:23   #6
doodhaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2014
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Ja wat Reet zegt, 1e plek is je huisarts die je eventueel doorverwijst naar een dermatoloog. Zij kunnen je als het goed is meer vertellen. Als zij je niet helpen kun je zelf op onderzoek uitgaan. Je vind een introductie over haaruitval en de middelen daartegen in mijn handtekening. Maar het is belangrijk dat je eerst weet OF je uberhaupt haaruitval hebt, en zoja, waar dat door komt.
Hoe kan ik weten of ik uberhaupt haaruitval heb? is daar een bepaalde regel voor? Zover ik heb kunnen lezen op het internet; Ik word niet wakker met tientallen haartjes op m'n kussen verspreid. Wel als ik een paar keer door m'n haren ga blijven er meestal 2,3 haartjes op mijn handen. Tijdens het douchen merk ik het vooral. heel veel haartjes op mijn handen en dan heb ik het niet over een paar stuks en tijdens het inbrengen van mijn wax in mijn haar blijven er ook veel haartjes op mijn handen kleven aangezien ik dit dus al een paar jaar heb en nog steeds niet echt kale plekken op mijn hoofd heb kreeg ik het vermoeden dat het misschien aan een bepaalde vitamine tekort kon liggen, of aan iets anders? Ik rook, eet gevarieerd daarmee bedoel ik een mix van gezond/ongezond.

Over dermatoloog betreft. Jaren terug wou ik er al na toe, maar ben meer bang voor de antwoord die ik ga krijgen dat ik inderdaad in de uitval procedure zit. Klinkt raar misschien maarja
doodhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2014, 18:54   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Uit eigen ervaring begrijp ik wel wat je bedoelt. In tijden van hevige haaruitval zit mijn haar ook raar en wilt ook niet in het model vallen. Gekke is dat ik eerst opmerk dat mijn haar weer 'goed zit' en dan na een weekje dat de hevige haaruitval stopte. Dus ben ook van mening dat je haar niet in model wilt vallen als het verzwakt is ja. Zelf weet je natuurlijk het beste hoeveel haren je verloor onder de douche en tijdens het stylen. Als dit meer is als voorheen dan is dat op een bepaald moment opgevallen. Probeer je alles te herinneren en ga met het hele verhaal naar de dermatoloog. Je zult misschien bang zijn voor Eventuele antwoorden die je niet wilt horen, maar je doet er dan tenminste wel wat aan. Straks is het inderdaad geen AGA. Ga nergens vanuit. Eerst de oorzaak vinden en dan zoeken naar oplossingen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 16:50   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het ligt er ook aan hoe vaak je je haar wast. Als ik het was, is het een stuk futlozer en slapper. Al het vet is weg..

Wat is veel haar? Ik verlies er met stijlen misschien 20 en met wassen misschien 30. Op mijn kussen ongeveer 2 ofzo. verder over de dag ( zit op kantoor) vind ik geen haren op mijn bureau en stoel, ook niet in de kragen van mijn jas of auto stoel.

is dat dan veel uitval? Mijn haar is van zichzelf redelijk dun/fijn..
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 17:10   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Vind haren talen zo onnuttig..
Het is totaal niet betrouwbaar en zorgt alleen maar voor verwarring en verkeerde interpretaties. Het aantal haren dat je telt hangt af van tientallen factoren. Hoe je slaapt, hoe je je haar wast, hoe vaak je door je haar gaat, of het waait, of je gel gebruikt, hoe je je haar afdroogt, of je een stijltang, je eigen waarneming, etc...

Of je moet dit al 10 jaar doen en een betrouwbare methode hebben, maar zo opeens gaan tellen heeft volgens mij totaal geen zin; en kan zelfs averechts werken door onnodige stress.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 21:09   #10
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Sterker nog; als iemand gene AGA heeft dan is de regel eigenlijk; hoe meer haren, hoe meer uitval op een dag. Dat kan variëren van 50 tot ze;sf 200 per dag zonder dat er sprake is van verlies.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2014, 21:27   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt. Haaruitval en haarverlies zijn in mijn ogen ook twee termen. Haren tellen tot op de haar nauwkeurig is inderdaad nutteloos. Maar naar mijn idee geeft het wel een indicatie. Wanneer je écht stevige uitval hebt, merk je dat dus ook écht wel. Voorbeeld: je kam zit vol, je handen vol, het doucheputje, op en onder je kussen, in de kragen van je jassen, auto stoel etc. Je vindt ze dan overal terug. Wanneer dat het geval is zou ik me persoonlijk wel zorgen maken. Maar op bovenstaande punten let ik wel. Ik ga niet met een pincet alle haren tellen, maar ik let wel op wat ik waarneem. En dan kan ik concluderen dat ik niet boven de 100 uitkom. Natuurlijk verlies je ongemerkt haren, maar dan nog moet groot verlies op vallen.

In mijn geval, niet meer dan 100 weet ik niet of ik me zorgen moet maken, aangezien het "normaal" is. Soms krijgen mensen ongemerkt dun haar door de jaren heen zonder veel uitval te hebben. Je hebt zoveel verschillende situaties. Mensen met dik en vol haar die binnen 5 jaar kaal zijn, het kan allemaal.
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.