Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2014, 17:29   #1
lyfe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 6
AGA vastgesteld (17 jaar)

Beste forumbezoekers,

Zo'n 2 maanden geleden heb ik hier al eerder een topic gestart over problemen met mijn haar en dit topic dient als een update daarop.


Ik heb deze week tóch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat het me toch niet zo lekker zat. Helaas bleken mijn zorgen terecht. De huisarts zei dat ik inderdaad last heb van AGA en zei ook dat ik 3 opties heb om met de situatie om te gaan. Een haartransplantatie, middeltjes slikken of gewoon accepteren.

Op zich heb ik er niet zo veel moeite mee om het te accepteren, maar 17 jaar is gewoon érg vroeg en dat is wel balen. Al helemaal als ik kijk naar leeftijdgenoten en mijn oudere broers die helemaal geen last van haaruitval lijken te hebben. Het liefst behoud ik mijn haar totdat mijn schoolperiode over is, dus ongeveer op mijn 21e, maar de huisarts vertelde me ook dat die middeltjes zelden vergoed worden door de verzekering en dat het alleen maar de haaruitval afremt.

Wat kunnen jullie mij aanraden om te doen?
lyfe is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 17:45   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
poeh; 17 jaar is wel heel vroeg.
Maar ligt eraan hoe snel je AGA verloopt..ben je in een jaar volledig kaal (zeer onzeker) of valt het langzaam uit (waarschijnlijk).

Zelf viel het me op toen ik 23 was; maar als ik terugkijk begon het ook al van mijn 18e.

Op 17-jarige leeftijd zou ik finasteride afraden. Je kunt beginnen met een goede shampoo; eventueel versterkt door Minoxidil (lees mijn introductie eens door (handtekening )).

Ook kun je overwegen om concealers te gebruiken om dunner wordend haar te verbergen; maar weet niet of je op die jonge leeftijd daar wel goed aan doet. Het kan je vrijheid namelijk ook beperken. Een HT zou ik je sterk afraden.

Kwa kosten valt het wel mee..Minoxidil is ongeveer 25 cent per dag.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 19:30   #3
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Zo vroeg is het niet, alleen merken de meeste mannen het pas veel later. Verder ben ik het wel met dZinee eens. Als je er iets aan wil doen zou ik voor minox kiezen, het is goedkoop en de werkzaamheid is wel bewezen. Een HT op deze leeftijd vind ik het domste dat je kunt doen en fina is op jouw leeftijd niet aan te raden.
Maar waarom een nieuw topic? Je bericht past toch prima bij het vorige? Zo wordt het wat onoverzichtelijk.

Laatst gewijzigd door Elser; 23 februari 2014 om 21:41
Elser is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 23:06   #4
lyfe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
poeh; 17 jaar is wel heel vroeg.
Maar ligt eraan hoe snel je AGA verloopt..ben je in een jaar volledig kaal (zeer onzeker) of valt het langzaam uit (waarschijnlijk).

Zelf viel het me op toen ik 23 was; maar als ik terugkijk begon het ook al van mijn 18e.

Op 17-jarige leeftijd zou ik finasteride afraden. Je kunt beginnen met een goede shampoo; eventueel versterkt door Minoxidil (lees mijn introductie eens door (handtekening )).

Ook kun je overwegen om concealers te gebruiken om dunner wordend haar te verbergen; maar weet niet of je op die jonge leeftijd daar wel goed aan doet. Het kan je vrijheid namelijk ook beperken. Een HT zou ik je sterk afraden.

Kwa kosten valt het wel mee..Minoxidil is ongeveer 25 cent per dag.
Het gaat niet zo snel dat ik binnen een jaar niets meer heb. Hoe snel het gaat weet ik zelf ook niet precies. Alleen is mijn hoofdhuid goed zichtbaar in een verlichte ruimte als ik net een knipbeurt heb gehad en is mijn haarlijn ook duidelijk terug aan het lopen.

En die haartransplantatie zit er sowieso niet in voor mij. Ik vind het maar niets.

Ik zal je introductie doorlezen en Minoxidil de volgende keer bij de huisarts ter sprake brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elser Bekijk bericht
Zo vroeg is het niet, alleen merken de meeste mannen het pas veel later. Verder ben ik het wel met dZinee eens. Als je er iets aan wil doen zou ik voor minox kiezen, het is goedkoop en de werkzaamheid is wel bewezen. Een HT op deze leeftijd vind ik het domste dat je kunt doen en fina is op jouw leeftijd niet aan te raden.
Maar waarom een nieuw topic? Je bericht past toch prima bij het vorige? Zo wordt het wat onoverzichtelijk.
Nu je het zegt.
Ik snap niet waarom ik daar niet eerder op kwam haha.
lyfe is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2014, 23:01   #5
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik zou ook aan de minox gaan evt met een shampoo er bij. Ik vind het overigens wel straf dat de HA meteen AGA constateert. Is het in de tussentijd zo veranderd?
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 10:51   #6
lyfe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polydox Bekijk bericht
Ik zou ook aan de minox gaan evt met een shampoo er bij. Ik vind het overigens wel straf dat de HA meteen AGA constateert. Is het in de tussentijd zo veranderd?
Tussen nu en de foto's van 2 maanden geleden? Niet echt.
Zo'n 1,5 tot 2 maanden nadat ik een knipbeurt heb gehad is mijn haar weer aangegroeid en zou je niet zeggen dat ik last heb van dunner wordend haar. Het is pas duidelijk te zien vanaf het moment dat ik een knipbeurt heb gehad tot ongeveer een maand daarna. Ik ben de 15e nog naar de kapper geweest en die vrijdag daarop naar de huisarts gegaan.
lyfe is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 12:35   #7
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
snap ik niet...

dunner haar valt juist op als het langer is.

Misschien eens naar een andere kappen gaan?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 14:38   #8
lyfe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2013
Berichten: 6
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
snap ik niet...

dunner haar valt juist op als het langer is.

Misschien eens naar een andere kappen gaan?
Al bij 3 verschillende kappers geweest het afgelopen halfjaar, van wie er twee (waaronder mijn vaste kapper) opmerkten dat het moeilijk is om de haarlijn er fatsoenlijk uit te laten zien bij het knippen.

Ik kan eventueel foto's nemen van hoe het er nu uitziet?
lyfe is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 14:53   #9
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Op de door jou geplaatste foto's is het niet echt een aga achtige haarlijn, dus ik vind het allemaal wat apart. Heb je een NW2 of meer dan dat?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.