Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2014, 06:54   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Natuurlijke progesteroncrème tegen haaruitval, iemand ervaring?

Hallo ik ben Brook, 48 jaar, heb sinds 3 jaar AGA en diabetes en zit sinds een jaar middenin de menopauze. Kortom uitstekende ingrediënten om mijn voorheen volle haardos te laten slinken tot een vlassig bosje.
Ik heb duta geslikt zonder resultaat. Gebruik minox zonder veel effect. Ik slik nu sinds een week androcur, maar met grote tegenzin want erg bang voor neveneffecten zoals schade aan vaten (niet handig als diabeet). Ik wil zo graag dat mijn haaruitval zich stabiliseert. Toen kwam ik op internet bio identieke progesteroncrème tegen van Dr Lee. en dat lijkt een gunstig middel te zijn tegen overgangsklachten en dus ook tegen haaruitval. Het lijkt te mooi om waar te zijn, en er zitten vast ook veel nadelen aan, maar ik vraag me af of iemand dit middel kent of er ervaring mee heeft?
Ben benieuwd!

Groetjes
Brook
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 08:01   #2
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Brook, ik gebruik een oestrogeengel tesamen met progesteron, want ik heb aan beide een gierend tekort, maar dat is bij mij niet de enige oorzaak van het probleem. Als ik minder (stoppen is al helemaal geen overweging) dan valt mijn haar meer uit.
Heb trouwens het idee dat dat vnl. komt door de oestrogenen.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2014, 12:45   #3
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Hoi Nic,
Maar jouw haaruitval is er dus wel door gestabiliseerd? En heb je dit via een dermatoloog gekregen? Gebruik je nog andere middelen tegen AGA?
Ik zit middenin de menopauze dus denk wel dat het met te weinig oestrogeen te maken heeft. Kan je mij misschien iets meer vertellen over jouw ervaringen met deze crèmes? Ik ben erg benieuwd! Wellicht anders via PB?

Groetjes
Brook
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2014, 19:05   #4
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Hi Brook,

Ik heb op 'hormonale disbalans' wel eens een internetadres gezien waar je natuurlijk progesteron kan kopen. (Er staat me iets bij van ene dr. Lee)

Ikzelf koop het in Belgie, heb daar een internist in Brussel die Nl spreekt en een expert is op gebied van hormonale problemen.
Bij mij speelde veel meer: een te laag B12, te laag ferritinegehalte, een trage schildklier etc.

Ik heb nu 14 jaar last van forse haaruitval, en ben gestopt met daar nog middeltjes voor te kopen. Wat uitgevallen is, komt nu niet meer terug, iets wat jaren lang wel het geval is geweest.

Ik heb m'n hoofd vorige week kaal geschoren, omdat ik Protopiczalf heb gekregen tegen de jeuk. Het is zo'n dikke zalf die slecht uitsmeert, vandaar dat ik wegscheren als enige mogelijkheid zag. De jeuk is al minder, maar niet helemaal weg. Toch heb ik alweer een donkere waas op m'n schedel, m'n haar komt alweer terug. Heb na al die jaren dus nog steeds haar, hoewel het erg dun is geworden: qua hoeveelheid haar, maar ook het haar zelf lijkt wel babyhaar.

De oestrogenen en progesteron gebruik ik niet zo zeer voor mijn haar (meer), maar tegen overgangsklachten en extreme vermoeidheid.

Wil je meer weten, stuur dan maar ff een pb, oke?

Laatst gewijzigd door Nic; 2 juni 2014 om 19:06 Reden: typfout
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2014, 21:08   #5
SandraV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 19
Progestron Creme

Hoi, ik gebruik de progestron creme van dr. Lee en daarmee stopt direct mijn haaruitval. Stop ik met de creme dan begint het weer. Iemand een idee hoe dit kan?
SandraV is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.