Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 augustus 2005, 12:09   #46
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar is dat wel goed voor je lichaam? Mis je dan niet veel noodzakelijke stoffen?


Ja, ik weet dat we weer ontopic moeten gaan .
Ik heb wat posts van de groene thee-thread afgesplitst. Laten we hier verder gaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2005, 12:10   #47
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar is dat wel goed voor je lichaam? Mis je dan niet veel noodzakelijke stoffen?
Uhm als ik een inbreng op mag brengen.
Het ligt natuurlijk aan welke fruitsoorten,noten enzo je eet.
Sommigen kunnen ook rijk zijn aan ijzer enzo, waar normaal gesproken vlees voor zorgt.
Ik denk als je het goed aanpakt je best wel van noten,groente en fruit en water kunt leven, je zult misschien nog gezonder zijn dan iemand die hele dagen alleen maar hormonaal rooie vlees eet.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2005, 12:12   #48
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Uhm als ik een inbreng op mag brengen.
Het ligt natuurlijk aan welke fruitsoorten,noten enzo je eet.
Sommigen kunnen ook rijk zijn aan ijzer enzo, waar normaal gesproken vlees voor zorgt.
Ik denk als je het goed aanpakt je best wel van noten,groente en fruit en water kunt leven, je zult misschien nog gezonder zijn dan iemand die hele dagen alleen maar hormonaal rooie vlees eet.
Hmmm, dit is interessant zeg. Ik zal er eens een boek ofzo over kopen, want als dit echt mogelijk is, dan sta ik daar wel voor open.

Bedankt voor de Tiuri!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2005, 12:53   #49
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Velen onder ons groeiden op met de USDA's oude basisgroep van vier voedselgroepen (vlees, zuivel, granen, groente&fruit), eerst ingevoerd in 1956. Met het verloop van de jaren is onze kennis toegenomen over het belang van vezel, de gezondheidsrisico's van cholestrol en vetten, en de ziekte-preventiekracht van verschillende nutriënten die uitsluitend in plantaardige voeding aangetroffen worden. We hebben ook ontdekt dat het plantenrijk uitstekende bronnen van nutriënten bevat die ooit enkel toegeschreven werden aan zuivel en vlees - namelijk proteïne en calcium.

De USDA stelde haar aanbevelingen bij met de Voedsel Piramide, een voedselplanner die minder porties dierlijke produkten en plantaardige vetten voorstelde. PCRM (Physicians Committee of Responsible Medicine) stelde vast dat regelmatige consumptie van zulke voeding - zelfs in lagere hoeveelheden - ernstige, onnodige gezondheisrisico's inhield, en ontwikkelde de Nieuwe Vier Groepen Voedsel in 1991. Dit cholestrolvrije, vetarme plan voorziet in alle nutriënten die een gemiddelde volwassene nodig heeft, met inbegrip van belangrijke hoeveelheden vezel.

De belangrijkste doders van Amerikanen - hartziekte, kanker en beroerte - komen dramatisch minder voor onder mensen die hoofdzakelijk plantaardige dieëten consumeren. Gewichtsproblemen - die bijdragen tot een hele reeks gezondheidsproblemen - kunnen ook onder controle gebracht worden door het volgen van de aanbevelingen van de Nieuwe Vier Groepen Voedsel.

[bron]

De nieuwe schaal van vier essentiele voedingsgroepen is dus:

1) groenten
2) granen
3) fruit
4) peulvruchten

Als fruitariër zul je toch problemen hebben met 1) en 2), maar een vegetariër eet toch een stuk gezonder dan een vleeseter.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 23 augustus 2005 om 12:55
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 04:31   #50
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
hey mensen

ik las dit hier eens door en zag een paar filmpjes en las mensen die om dit soort filmpjes geen vlees eten

ok moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten maar slachten is heel iets anders als deze beelden laten zien
DIT is martelen en voor mensen die dit soort werk voor hun kost/plezier doen hoop ik dat er iets als een hel is
ok dit zal heus wel eens gebeuren maar niet in een NORMAAL slachthuis
in een normaal slachthuis sterft een dier waarschijnlijk ook geen volledig pijnloze dood maar het zal een stuk pijnlozer zijn dan hoe wij zullen sterven...
klinkt niet echt vrolijk maar ach zo is het leven

ik eet lekker biologisch macrobiotisch en weet ik het allemaal(jah mn moeder doet de boodschapen) VLEES en voel me hier zeker niet schuldig over.
denk je nu echt dat een dier in nederland op deze wijze geslacht word?
en de dieren die ik eet hebben nog eens vrij rondgehobbeld ook.

ik vind het al triest hoe moslims dieren ritueel slachten of die inheemse stammen in afrika een beest laten stikken om geen bloed te verspillen.
of hoe verschillende katachtigen een dier doden door alleen zn luchtpijp door te halen,
nog maar niet te spreken over hyenas die aan een levende prooi zn buik beginnen te knabbelen tot de hele zooi eruit valt...
dit is de natuur dat snap ik ook wel.

maar als een koe hier een pin direct in zn hersenen geschoten krijgt en dood is voordat de eerste druppel het beton raakt... maak ik me echt niet druk als ie lekker geBBQed op mn bordje ligt.

je kan je dr wel heel druk over maken dat het een levend wezen is en shit maar dat beest weet zelf nog niet eens dat het geslacht is als ie in de koeling van de appie ligt.

en dan beginnen er nog eens mensen te verkondigen dat planten ook gevoel hebben... so what! een plant heeft geen zenuwstelsel en dus geen pijn. nog ff en je kan de vruchten ook niet eten want dat zijn de ongeborenen van een wezen met gevoel en dat is ethisch niet verantwoord...

waar wil men heen? als je alles in deze thread serieus moet nemen kan je alleen nog maar stenen en bagger eten... eet smakelijk
geniet!we staan bovenaan de voedselketen en wie het tegendeel beweerd eet ik op
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 09:37   #51
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Er is niets mis met goed uitgevoerd ritueel slachten. Daarbij lijdt het dier echt niet meer (eerder minder) dan bij "gewoon" slachten.

In principe is alles in de slachthuizen perfect geregeld. In de praktijk gaat het alleen wel even anders.

Daarnaast gaat het in deze thread niet alleen over het slachten, maar over vlees eten in het algemeen.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 03:26   #52
rizla
HaarWeb lid
 
rizla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Locatie: omg. amsterdam
Berichten: 303
jah oke vlees eten in het algemeen.

maar hievoor word de manier van slachten als argument gebruikt.
dat terzijde. zoals ritueel geslacht word is vind ik wel degenlijk een stuk erger omdat een rund zn strot afsnijden wel zeker een paar seconden leven toelaat.
en de normale manier een vergruizing van de hersenen veroorzaakt binnen een nanoseconde. en in theorie word er goed geslacht jah... in nederland in het echt ook. ik heb ook heus wel eens een slachthuis gezien. een pa van een vriend van me heeft er een en deze beesten hebben het echt niet zo moeilijk als in de filmpjes... totaal niet.

ethische redenen oke, maar dat filmpje gaat echt nergens over... dat is een bedrijf waar ze niet eens kunnen slachten, gewoon een stelletje inferrieure dwazen aan het werk.
__________________
als ik later groot ben wil ik meer haar.
mijn regimen: geen geleuter over haar, een blik lieve meissies elk weekend, 140 rijden in de bebouwde kom en circuit dagen, en vooral geen geleuter over haar
!! dont worry, be naked
rizla is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 11:13   #53
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rizla
jah oke vlees eten in het algemeen.

maar hievoor word de manier van slachten als argument gebruikt.
dat terzijde. zoals ritueel geslacht word is vind ik wel degenlijk een stuk erger omdat een rund zn strot afsnijden wel zeker een paar seconden leven toelaat.
en de normale manier een vergruizing van de hersenen veroorzaakt binnen een nanoseconde. en in theorie word er goed geslacht jah... in nederland in het echt ook. ik heb ook heus wel eens een slachthuis gezien. een pa van een vriend van me heeft er een en deze beesten hebben het echt niet zo moeilijk als in de filmpjes... totaal niet.

ethische redenen oke, maar dat filmpje gaat echt nergens over... dat is een bedrijf waar ze niet eens kunnen slachten, gewoon een stelletje inferrieure dwazen aan het werk.
Ik ben het er een beetje mee eens.
Ik bedoel je ziet zo vaak van die filmpjes waar ze in restaurants, de gekste dingen met voedsel uithalen.
Dus nu betekend het dat het in elke restaurant gebeurt?
Niet toch?
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 11:20   #54
wilfried
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 300
Wereldwijd voert men jaarlijks 735 miljard kilo graan aan de totale veestapel. Vervoerd in een goederentrein zou deze hoeveelheid in 12,3 miljoen goederenwagons geladen moeten worden. Die trein zou 6 keer de evenaar kunnen omspannen.
Voor de voeding van iedere Nederlander is er in binnen- en buitenland 1,20 hectare land in gebruik, terwijl er per wereldburger slechts 0,2 hectare landbouwoppervlakte beschikbaar is.
In Nederland is ongeveer 1,3 miljoen hectare in gebruik voor de productie van gras en maïs voor het rundvee. Nederland gebruikt naast de eigen grond ook nog evenveel grond in ontwikkelingslanden als Thailand (cassave), Maleisië, Brazilië (soja) en Argentinië voor de productie van veevoer. Voor de geïmporteerde mengvoeders is in andere landen 5,4 miljoen hectare in gebruik.
De grondstoffen voor het kippen- en varkensvoer worden voor ca. 75% uit het buitenland gehaald. Ongeveer één derde daarvan is afkomstig uit derdewereldlanden.
Vleesproductie is milieuvervuiling

De grootste bron van de zure neerslag die bossen en heide ernstig aantast, zijn veehouderij (61%) en verkeer (18%).
In 1997 produceerde de Nederlandse veestapel 77.093 miljoen kilo mest. Uitgestort over de gemeente Amsterdam zou dit een laag van 25 cm stinkende gier opleveren.
Met de mest produceerde onze veehouderij in 1997 140 miljoen kilo ammoniak (NH3), een schadelijke stof die sterk bijdraagt aan de 'zure regen'. Met die hoeveelheid zou je 1,45 miljard flessen ammonia (gebruikt in het schildersbedrijf e.d.) kunnen produceren.

Bovendien kost de productie van één pond vlees ongeveer 11.250 liter water.
Er is veel minder water voor nodig om een pure vegetariër of veganist een jaar lang van voedsel te voorzien (een die geen vlees, eieren of melkproducten eet), dan dat er nodig is om één maand voedsel voor een vleeseter te produceren. Met het water dat verbruikt wordt voor de Nederlandse rundvleesconsumptie, kan een derde van de hele wereldbevolking een jaar lang in haar drinkwaterbehoefte worden voorzien.

Vleesproductie kost levens

Gemiddeld eet een Nederlander 88 kilo vlees per jaar. Daarnaast drinkt hij in een jaar ook nog eens 45 liter halfvolle melk en eet hij 178 eieren.
Alles bij elkaar sparen de 800.000 Nederlanders die geen vlees eten jaarlijks het leven van ongeveer 6 miljoen dieren.
In zijn leven bespaart iemand die geen vlees eet ongeveer 6 a 7 runderen, 45 varkens en enkele honderden kippen.

Zou er in Nederland minder vlees geproduceerd worden in de bio-industrie dan was er minder dierenleed. Zou Nederland ook geen vlees meer exporteren, dan zou er wereldwijd minder vlees worden gegeten en dan zou er minder voedsel worden verspild. Zouden alle varkensbedrijven biologisch en ecologisch gaan werken dan konden alle varkenshouders in principe hun vak blijven uitvoeren.

Het Informatiecentrum Vlees heeft berekend dat sinds uw bezoek aan deze pagina 511 mensen gestorven aan ondervoeding. Sinds 1 januari 2006 zijn dat 637012 mensen.

Voor 1 kilo dierlijk eiwit is zo'n 5 kilo plantaardig eiwit nodig. Zodoende wordt gigantisch veel voedsel verspild aan veevoer

Gezondheidspiramide

Als onze vleesproductie nu eens verminderd werd en ook onze vleesconsumptie wat moeten we nog wel eten om gezond te blijven?

Het eten van vlees en zuivel is niet essentieel en als je er dagelijks veel van eet zelfs niet goed. Uit Amerikaans universiteitsonderzoek blijkt dat consumptie van dierlijk eiwit de kans op lymphe-kanker verhoogt. Tomaten, broccoli en andere groenten hebben juist een tegenovergesteld effect.

Met het aantal dieren dat in 1998 in Nederland geslacht werd, kun je een goederentrein vullen van 1233 kilometer lang. Die trein zou beginnen in Utrecht en eindigen op het station van Rome.
Ongeveer 96 miljoen mensen voornamelijk binnen Europa eten jaarlijks Nederlands vlees.

Vleesproductie is energieverspilling

Bij de omzetting van plantaardig in dierlijk eiwit gaan veel voedingsstoffen verloren. Met 4 kilo plantaardig eiwit (veevoer) produceer je gemiddeld slechts 1 kilo dierlijk eiwit.
Gemiddeld kost de productie van 1 kilo vlees(waren) 14,7 x meer energie dan de productie van een kilo plantaardige voeding. Om een kilo kalfsvlees te produceren heb je 100 keer zoveel energie nodig als om een kilo aardappels te produceren. Een normale akker met grasland produceert ongeveer 330 kilo vlees. Hetzelfde stukje grond kan ook 40.000 kilo aardappelen produceren. In 1994 voerde Nederland 40% van de eigen graanconsumptie op aan het vee; dat is genoeg voor 44 broden per jaar per Nederlander.

De vleesproductie in Nederland kost jaarlijks 450 tot 500 miljoen dieren het leven. 70% daarvan wordt geëxporteerd. Dit vlees komt niet altijd terecht bij de mensen die het nodig hebben, want elke dag sterven er op de wereld 20.000 kinderen aan ondervoeding. Er is voldoende voedsel op de wereld om ook deze kinderen te voeden. Het zou beter zijn als mensen in het westen minder vlees zouden eten en als mensen in de Derde Wereld zelf het plantaardige voedsel dat in hun land wordt verbouwd zouden opeten.
Het food-info.net laat zien welke gevaarlijke bacteriën in dierlijk voedsel voorkomt. laat je dan goed informeren over een optimale voeding.

http://www.animalfreedom.org/paginas/informatie/vleeseten.html
wilfried is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2007, 20:03   #55
waterengel
HaarWeb lid
 
waterengel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2006
Locatie: West Brabant
Berichten: 40
Vegetarisme prima helemaal goed. En erg goed te doen en erg lekker om te eten. Heb zelf als kok gewerkt in een biologisch vegetarisch specialiteiten restaurant. Echt je kunt de lekkerste gerechten maken zonder vlees (en overigens ook zonder de namaakvleesjes die in de super te koop zijn) Ik heb altijd een beetje moeite met de nepvleesjes. Het zit toch volgens mij aardig vol met allerlei extrasmaakstofjes om het maar zoveel mogelijk op vlees te laten lijken. Vind ik jammer.

Overigens eet ik zelf wel vlees. Geheel biologisch zonder leed en zonder toevoegingen. Hooguit 2 keer per week. Daarnaast nog bewust gekozen vis 1 á 2 keer per week en de rest van de week vegetarisch. Zo kan het dus ook. Het is helemaal niet slecht om wat vlees te eten. Alleen heeft vlees in onze huidige maatschappij de hoofdrol gekregen op ons bordje, boterhammetje, tussendoortje, snackje enz.

En ja het is een schande dat er bioindustrie bestaat en ja het is een schande dat de meeste mensen zich superieur voelen t.o.v. alle andere dingen waar ze mee moeten leven.
__________________
"Verdraagzaamheid is als een schat in huis"
waterengel is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 10:32   #56
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waterengel
Vegetarisme prima helemaal goed. En erg goed te doen en erg lekker om te eten. Heb zelf als kok gewerkt in een biologisch vegetarisch specialiteiten restaurant.

Waterengel, kun jij me vertellen waar dat restaurant is?
Bij voorbaat dank.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2007, 11:07   #57
waterengel
HaarWeb lid
 
waterengel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2006
Locatie: West Brabant
Berichten: 40
Dat is restaurant "De Imme" zit in de WillemII straat te Tilburg. Is op loopafstand van het station.

Heel erg lekker eten, niet overdreven duur en gegarandeerd biologisch. Ze hebben er trouwens ook 1 of 2 biologische vlees gerechten en 1 of 2 visgerechten op de kaart. Dus je kunt ook diehardvleeseters meenemen.
__________________
"Verdraagzaamheid is als een schat in huis"
waterengel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 12:16   #58
gletscher
HaarWeb lid
 
gletscher's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2005
Berichten: 126
Thumbs up Lekker

Ah dat klinkt goed, waterengel.
Gaan we zeker binnenkort proberen.
Dank je wel!.

Gletscher.
gletscher is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2007, 17:11   #59
another
dil beWraaH
 
another's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2005
Locatie: Hollande
Berichten: 1.140
als je teveel vlees eet is het slecht voor je...als je teveel groente eet ook.
Ik heb een beter idee, laten we alle carnivorische dieren op aarde doodmaken, dan is het nog beter voor het mileu..
__________________
Regime:
noks
another is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2007, 23:39   #60
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
je moet gewoon een goede balans vinden.
elke dag vlees vind ik ook niet nodig, daarom wissel ik het af met vis

binnenkort toch ook eens wat echt wild gaan eten om te kijken hoe dat smaakt. gezellig met vrienden klein wil schieten en dan klaarmaken op de meest rare manieren (we zijn fan van ray mears ).
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.