Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juli 2005, 01:06   #1
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Tijdscapsule , Logboek, deel je haarsituatie

In deze thread post je je haarsituatie en je regimen.
En na een lange periode lees je terug en kijk je of je er slechter op bent geworden.
Foto's mag ook.

Ik heb inhammen ben al 2 jaar hetzelfde, heb nog dikke haren bij de begin van de inhammen.
Een goed idee zou je krijgen door naar mijn avatar te kijken.
Het ziet er niet slecht uit maar dat is ook niet wat me stoort, het idee dat ik met geen haar rond ga lopen op een dag is wat me stoort.
Het word ook snel vettig.
Ik gebruik fina en probeer gezonder te eten en tenslotte gebruik ik ook nog eens rooscure.

Nu hoop ik na enige tijd te lezen dat het boeltje nog beter is geworden en of hetzelfde is gebleven.
Hopen dat de fina zorgt voor slechter voorkant allemaal sprookjesverhalen zijn.

Nu maar hopen dat threads ouder dan een half jaar bijv niet worden verwijderd want dan zou er geen nut in dit zijn.
Een beetje het basisschool principe je schrijft op wat je later verwacht enzo en begraaft dat en als je ouder bent lees je het terug en kijk of je afwijkt van wat je wou worden.
Moderators als jullie het nut niet zien verwijder de thread gerust hoor.

Dacht het zou leuk zijn en zo kan je ook je haar situatie bijhouden , het kan ook als een soort logboek dienen.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 25 juli 2005, 02:08   #2
Buutnlander
HaarWeb lid
 
Buutnlander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Berichten: 191
Vermeld anders ook je leeftijd, lijkt me handiger. Ben al sinds me 16 kalende, maar dat had ik al eerder vermeld. Ben nu 20 (bijna 21), het proces gaat zeer langzaam bij mij en met mijn regime probeer ik het een halt toe te ropen. Ik hoef geen hergroei, wat ik nu op mijn hoofd heb is uitstekend. Foto's post ik binnekort.
__________________
Status:
21 jaar: Haargrens 0.5 cm teruggetrokken, dunner wordend haar, maar nog niks aan de hand

Elke dag:
0.5 mg Dutasteride
Alpecin C1 + Alpecin ASL

Toekomst:
Orale Spiro
Fluridil





Buutnlander is offline  
Oud 25 juli 2005, 11:10   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik
Moderators als jullie het nut niet zien verwijder de thread gerust hoor.
Als jij denkt dat dit nuttig is zal ik het niet verwijderen hoor

Wel denk ik dat de thread in deze rubriek beter past.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 25 juli 2005, 11:47   #4
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Nou, ik merk dat ik sinds een paar maanden kalend ben. Eigenlijk alleen nog maar bij m'n linkerinham. Sinds 12 juli 2005 slik ik 1mg fina pillen. Ik merk (logisch) nog helemaal niets, maar gelukkig ook nog geen bijwerkingen . Ik zal binnenkort proberen foto's te gaan maken, maar ik weet niet of dit gaat lukken, aangezien ik het met de dig. videocamera moet gaan doen.

ps. Ik ben 18 jaar.
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline  
Oud 25 juli 2005, 21:56   #5
Justagirl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 64
Ik ben 21 jaar,

Merk sinds een jaar ongeveer dat mijn haar dunner werd, maar zag er nog geen ernst in.

Sinds iets langer dan een half jaar dus wel,doordat de kapper me erop wees.
vanaf toen leek het ook alleen maar nog sneller te zijn gegaan met het 'uitval'.... al weet ik niet of het ook echt ( nog steeds ) uitval is.
Wel weet ik nu zeker dat het super ( en veel te ) dun is.
Bij de dermatoloog geweest, de internist..... en er niets wijzer op geworden.
Alleen maar antwoorden van'het zal wel stress zijn, het zal wel de pil zijn...etc.
Ik gebruik Multivitaminen, en MSM tabletten,en was al eerder gestopt met de pil ( Diane 35) en het leek een heel eind te helpen.....
Mijn haar ging hard vooruit, maar dit heeft maar enkele maanden geduurt.
Nu kan ik er echt niets meer mee, gewoon onhandelbaar en dun.....
Geen kale plekken, maar wel steeds meer strepen zichtbaar.
Ik denk ( hoop ) niet dat het allemaal echt uit zal gaan vallen.
Maar of mijn haar ooit weer wordt zoals het was???? Ik hoop het echt heel erg!
Maar ben nog erger bang van niet, helaas!
Liefs

Ps. wel een leuk idee vind ik dit!!!!

Justagirl is offline  
Oud 27 juli 2005, 16:40   #6
sjakie007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 april 2005
Berichten: 11
ik ben er zelf enkele maanden terug achter gekomen dat mn inhammen ineens snel groter werden en t voor op mn hoofd allemaal dunner werd.
naar de dermatoloog geweest die me minoxidol voorschreef, daarnaast gebruik ik ook rooscure. Het effect van die middelen kan ik nog niet benoemen aangezien ik ze te kort gebruik.
Ik moet zeggen dat ik van t idee kaal worden erg depri werd en in elke voorbijgaande spiegel keek en het er allemaal steeds erger uit ging zien bij elke volgende spiegel (verbeelding?)

ik ben echter nu OOK naar de kapper geweest en dat helpt een slok op een borrel!!! ik had half lang haar en dat viel allemaal dun uit elkaar waardoor mn haarverlies super opviel, nu heb ik heeel kort haar (niet eens een centimeter) en valt t totaal niet op! ben echt super tevreden over mn nieuwe kapsel hopelijk kan ik met verschillende medicijnen de boel een flink stuk vertragen want met mn huidige haarstatus en kapsel kan ik blij en vrolijk door t leven.
Ooit zal ik vast kaal worden en zal ik dat moeten leren accepteren, maar hopelijk gaat t niet te snel zodat ik er aan kan wennen
sjakie007 is offline  
Oud 17 augustus 2007, 00:48   #7
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Het is dus al onderhand 2 jaar geleden, dat ik mezelf voor het eerst hier op Haarweb had aangemeld.
God zij dank was het maar een tijdelijke obsessie, het leven is veel te interessant om hier jezelf constant over druk te maken.
Een hele tijd heb ik vervolgens deze forum niet meer bezocht (2 jaar haha).
Gebruik nog steeds Propecia.
Ben sindsdien alleen maar haar rijker geworden.
Ook heb ik een kompleet nieuwe interesse gekregen, en dat is in de Islam.
Sinds ik 5 maal het gebed per dag uitvoer(God zij dank, anderhalf jaar al!), heb ik meer beweging en minder computer.
Ben afgevallen.
Ik geloof ook dat bij het prostratie(dus je voorhoofd op de grond, google islam gebed ), het bloedscirculatie word gestimuleerd, en zodoende dat dat goed voor je is.
Ook denk ik dat omdat ik een bepaald rust heb gevonden, de testosterone ook stabiel is.
God zij dank!
Rook niet en drink geen alcohol, dus ook het absentie van roken is een pluspunt.
Ook vroeg/vraag ik de lieve heer Allah mij te helpen in dit kwestie, en mijn gebed is verhoord.
Ik weet heelveel zijn skeptisch tegenover religie, maar dat is hier niet belangrijk, want dit is mijn post.
Hoop(door gebed, geloof in Allah) neemt stress af, en stress reductie is weer een stimulant voor de haren, want onnodig stress kan nooit goed zijn .
Het is de propecia gaan heelveel zeggen.
Muhammad vrede zijt met hem word door een bedouin gevraagd, zal ik mijn kameel laten dwalen en in God vertrouwen, of zal ik deze vastbinden.
Hij zegt neeh, bind je kameel vast EN vertrouw in God.
De qur'an heeft een verse in deze trend: en van je Heer's gunsten, spreek erover!
Aldoende, dacht ik dus aan deze thread die ik ooit had gemaakt, ook een goed geheugen is een gunst .
En wou vervolgens dit bericht posten.
Het gaat goed met mij, moge Allah jullie je nachtmerries besparen en genade op jullie hebben.
Tiuri die I love Islam avatar van je, heb ik noch ergens op 1 van de backups staan.....
Het was leuk jullie allen gekend te hebben.
Ik ga verder met dit zegening van een leven, dat van Allah afkomstig is .
En wens jullie allen geluk.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Oud 18 augustus 2007, 09:30   #8
Roy789
HaarWeb lid
 
Roy789's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2006
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 123
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ycelik Bekijk bericht
Het is dus al onderhand 2 jaar geleden, dat ik mezelf voor het eerst hier op Haarweb had aangemeld.
God zij dank was het maar een tijdelijke obsessie, het leven is veel te interessant om hier jezelf constant over druk te maken.
Een hele tijd heb ik vervolgens deze forum niet meer bezocht (2 jaar haha).
Gebruik nog steeds Propecia.
Ben sindsdien alleen maar haar rijker geworden.
Ook heb ik een kompleet nieuwe interesse gekregen, en dat is in de Islam.
Sinds ik 5 maal het gebed per dag uitvoer(God zij dank, anderhalf jaar al!), heb ik meer beweging en minder computer.
Ben afgevallen.
Ik geloof ook dat bij het prostratie(dus je voorhoofd op de grond, google islam gebed ), het bloedscirculatie word gestimuleerd, en zodoende dat dat goed voor je is.
Ook denk ik dat omdat ik een bepaald rust heb gevonden, de testosterone ook stabiel is.
God zij dank!
Rook niet en drink geen alcohol, dus ook het absentie van roken is een pluspunt.
Ook vroeg/vraag ik de lieve heer Allah mij te helpen in dit kwestie, en mijn gebed is verhoord.
Ik weet heelveel zijn skeptisch tegenover religie, maar dat is hier niet belangrijk, want dit is mijn post.
Hoop(door gebed, geloof in Allah) neemt stress af, en stress reductie is weer een stimulant voor de haren, want onnodig stress kan nooit goed zijn .
Het is de propecia gaan heelveel zeggen.
Muhammad vrede zijt met hem word door een bedouin gevraagd, zal ik mijn kameel laten dwalen en in God vertrouwen, of zal ik deze vastbinden.
Hij zegt neeh, bind je kameel vast EN vertrouw in God.
De qur'an heeft een verse in deze trend: en van je Heer's gunsten, spreek erover!
Aldoende, dacht ik dus aan deze thread die ik ooit had gemaakt, ook een goed geheugen is een gunst .
En wou vervolgens dit bericht posten.
Het gaat goed met mij, moge Allah jullie je nachtmerries besparen en genade op jullie hebben.
Tiuri die I love Islam avatar van je, heb ik noch ergens op 1 van de backups staan.....
Het was leuk jullie allen gekend te hebben.
Ik ga verder met dit zegening van een leven, dat van Allah afkomstig is .
En wens jullie allen geluk.
Moge God mij ook helpen.
__________________
- Minoxidil 5% (juli 2007)
- Propecia
(dec 2007)
- Positief zelfbeeld
Roy789 is offline  
Oud 18 augustus 2007, 10:12   #9
Zoevo
kalend :o
 
Zoevo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 854
Geslacht:
Mij ook, alleen dan niet de God van mohammed, maar de God van Jezus!!
Mooi dat je haar vooruit gegaan is en dat je meer haar gevonden hebt!
__________________
1x 1/4 proscar per dag.
Minoxidilmax 15% + RU in de avond(01-2009 + 01-06-2013)
Lipogaine in de ochtend(01-07-2013)
Multi
Algemene gezondheid
-------------------------------------------------
Status : Dikke haren, wel achteruitgang. Niet meer zo mee bezig als vroeger. Zou wel een goed middel willen voor mijn inhammen, die blijven groeien.
Zoevo is offline  
Oud 18 augustus 2007, 11:11   #10
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Ycelik, prachtig verhaal! Ik ben blij dat je zoveel steun kunt vinden in het geloof en dat je haartoestand stabiel lijkt op het moment. Ik gun het je van harte want ik heb altijd erg genoten van je bijdragen hier op het forum. Het ga je goed!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline  
Oud 18 augustus 2007, 12:29   #11
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.284
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Ycelik, prachtig verhaal! Ik ben blij dat je zoveel steun kunt vinden in het geloof en dat je haartoestand stabiel lijkt op het moment. Ik gun het je van harte want ik heb altijd erg genoten van je bijdragen hier op het forum. Het ga je goed!
Niets aan toe te voegen..
Henk is offline  
Oud 18 augustus 2007, 20:43   #12
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Ycelik, prachtig verhaal! Ik ben blij dat je zoveel steun kunt vinden in het geloof en dat je haartoestand stabiel lijkt op het moment. Ik gun het je van harte want ik heb altijd erg genoten van je bijdragen hier op het forum. Het ga je goed!
Tiuri Love/Respect! jouw ga ik missen

@Roy

Het gaat om het idee :

"En wanneer de mensheid net de moed opgeeft, laat Hij(God) regenen, en spreidt zodoende zijn genade.
Waarlijk Hij is de Beschermende Vriend alle lof waardig" - Quran(moge Allah mij voor vertaling fouten vergeven.)

Dus geef de moed niet op bro, en je moet niet haren splitten hehe get it
Gewoon je haren laten hangen, je best doen(medicijnen, goed moreel)...dus de "kameel binden" en voor de rest op God vertrouwen.
Want het kan een obsessie worden, je wilt toch niet terug kijken op leven en zeggen, dat je je hele leven hiermee bezig bent geweest.
Voor wat, er zijn zoveel dingen dat wij als menszijnde kunnen bereiken en doen.



@zoevo het heeft waarschijnlijk geen nut, maar de vers zegt, "Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn."

De bijbel heeft zo weer zo een aantal schrijvers, deel er van zijn Elohisten en een andere deel Jahwisten.
Genesis eerste hoofdstuk en opening, gebruikt Elohim.
De im staat voor meervoud van respect, wat gewoonlijk is in semitische talen(arabisch,aramees, akaadisch, hebreeuws).
Dus haal im weg, heb je Eloh , de arabieren hebben geen O, en zie het als duits en nederlands, waarbij we spreken van danke en dankje of fur en voor.
Eloh en Allah , zie je de gelijkenis
Daarnaast heb je in het arabisch "boek" , wat kitabun is, maar je hebt ook de boek en dat is ALKitab.
Als de leraar duits vraagt pak jullie kitabun, dan kan het elk willekeurig boek zijn.
Dus ook het wiskunde boek.
Maar als hij vraagt pak jullie ALKitab dan is het de boek, die bekend en gekend is.
Dus het duits boek/les boek.
God = ilah maar voeg "de" dus "AL" toe dan krijg je Allah.
Dus niet zomaar een god maar de God, van Abraham, Ishaq, Ishmael, Jacob, Mozes, Jezus, en Muhammad (moge vrede en genade van God op allen zijn).
Niet ras gebonden maar de God van iedereen en alles.
Door alle zijn openbaringen en tijd heen, Hij die we altijd al gekend hebben

Maar dit is geen theologisch forum noch de juiste tijd om te discusseren haha.
Kon het niet laten jongens, ik hoop theologie(Islamitisch) te studeren.
Dus dan raak je helemaal in je sas, om je kennis te mogen uiten...bij zulke opmerkingen.

@Henk bedankt !

En weet jongens de wereld is net een canvas, of je gelooft in de Schilderaar of niet.
Hoe dan ook elk vorm, dik of dun, wit of zwart, kaal of met haren.
Is een reflectie een kleur van de Schilderaar.
Zoals ik altijd al gezegd hebt...het is niet de diversiteit onderling dat een probleem is, maar de intolerantie van diversiteit.

Trouwens kan deze thread op lock

Het gaat jullie goed, moge God's vrede op julie allen zijn.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.