Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Bijwerkingen?
Nee, geen last van gehad/nooit iets van gemerkt. 248 44,13%
ja, maar niet van dien aard dat ik met het product gestopt ben. 178 31,67%
ja, daarom gebruik ik het niet meer. 136 24,20%
Aantal stemmers: 562. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 6 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 augustus 2005, 11:59   #286
flappie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2005
Berichten: 494
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantau
[...]
Wat ik wil zeggen is dat afname van dht juist de anabole werking zal doen verminderen.
Aangezien het gewoon een theorie van je is, en je alleen maar vage verwijzingen doet naar bodybuilder fora, kun je "Denk ik" er misschien beter bijzetten .
__________________
Regime
0,5 mg Dutasteride caps | sinds 16 mei 2006

Status
Rechterinham inmiddels ook al aangetast. Linkerinham al aardig richting NW2. Vooral diffuus haaruitval bij beide inhammen.
Begonnen aan duta omdat fina geen/weinig effect had.
flappie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2005, 23:11   #287
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Acne en finasteride

Ik gebruik nu een jaar finasteride en heb sterk het idee dat mijn acne en onzuivere huid wordt veroorzaakt door Finasteride. In hoeverre is dit aannemelijk? Ik wil niet stoppen met Fina vanwege de goed resultaten, maar een onzuivere huid is ook niet alles. Heb spiro geprobeert maar dat is niks voor mij. Wat een stank.

Kan iemand mij vertellen of Finasteride echt acne veroorzaken?
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2005, 23:16   #288
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Jeps hetzelfde hier had in mijn pubertijd heel veel acne ik heb er bijna 2 jaar geen last meer van gehad.
Nu ik aan de fina ben word mijn haar sneller vettig en krijg ik meer puisten, gelukkig is dat beperkt tot 1-3 puisten maar weet zeker dat ik ze niet eerder kreeg.
Vele mensen beweren wat jij beweert.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2005, 20:56   #289
stefanD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 32
vreemd gevoel in balzak

Ik gebruik nu zo'n 3,5 maand fina, nooit last van bijwerkingen gehad, maar heb de afgelopen 3 dagen(vrijdag, zaterdag en vandaag) een aantal vreemde steken in m'n linker bal/balzak gehad... het is moeilijk te beschrijven wat ik voel, het is niet pijnlijk, het is meer een gevoel alsof er 'iets gaande is'.

Weet iemand wat die steken kunnen zijn en of het uberhaupt door de fina kan komen?

ik slik normaal gesproken 1,25 mg, maar had per ongeluk het pilletje in drieen verdeeld en dus woensdag donderdag en vrijdag 1,2/3 pil genomen. Het is klein verschil maar kan dat misschien de oorzaak zijn?
stefanD is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2005, 23:46   #290
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanD
Ik gebruik nu zo'n 3,5 maand fina, nooit last van bijwerkingen gehad, maar heb de afgelopen 3 dagen(vrijdag, zaterdag en vandaag) een aantal vreemde steken in m'n linker bal/balzak gehad... het is moeilijk te beschrijven wat ik voel, het is niet pijnlijk, het is meer een gevoel alsof er 'iets gaande is'.

Weet iemand wat die steken kunnen zijn en of het uberhaupt door de fina kan komen?

ik slik normaal gesproken 1,25 mg, maar had per ongeluk het pilletje in drieen verdeeld en dus woensdag donderdag en vrijdag 1,2/3 pil genomen. Het is klein verschil maar kan dat misschien de oorzaak zijn?
Ja, zou toch van de fina kunnen komen, van een hogere dosis weet ik niet hoor.
Maar kan ook zo weer overgaan denk ik

wat bedoel je eigenlijk met je status; haarlijn opgetrokken, naar voren dus, positief? of juist naar achteren?
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 00:24   #291
zucht
HaarWeb lid
 
zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 maart 2004
Berichten: 272
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefanD
Ik gebruik nu zo'n 3,5 maand fina, nooit last van bijwerkingen gehad, maar heb de afgelopen 3 dagen(vrijdag, zaterdag en vandaag) een aantal vreemde steken in m'n linker bal/balzak gehad... het is moeilijk te beschrijven wat ik voel, het is niet pijnlijk, het is meer een gevoel alsof er 'iets gaande is'.

Weet iemand wat die steken kunnen zijn en of het uberhaupt door de fina kan komen?

ik slik normaal gesproken 1,25 mg, maar had per ongeluk het pilletje in drieen verdeeld en dus woensdag donderdag en vrijdag 1,2/3 pil genomen. Het is klein verschil maar kan dat misschien de oorzaak zijn?
Stefan, beetje raar gevoel in de buurt van de testikels is hier al vaker beschreven als mogelijke bijwerking van fina, hoor. Meestal van voorbijgaande aard trouwens.

Even hervatten....
publiek 1 : merkt niets bijwerking van fina
publiek 2 : ietsjes minder libido... meestal gedurende eerste twee weken, maar soms ook daarna. soms betere libido maar iets gehinderd door iets meer vermoeidheid dat trouwens bij veel gebruikers optreedt.
publiek 3 : steken/raar gevoel balzak. tintelingen in borststreek, meer vermoeidheid.
publiek 4 : klaagt over iets of wat borstvorming en flink minder libido. Hoewel ik hun klachten niet verticaal wil klasseren, zijn ze een flinke minderheid (pin me er niet op vast, maar ik schat 0,1 % of zo).

Cheers,
Zucht (zelf gebruiker sinds juli 2004)

PS : zelf ben ik bij publiek 2. beetje last van minder libido, maar dat lijkt me te komen door ietsje meer vermoeidheid. ik klaag niet... het liefje wat meer aandacht geven als je nog energie hebt... wat meer de vermoeide momenten delen met vrienden.
__________________
Huidige aanvalspositie :

Enkel nog Nizoral shampoo. Ik berust.
zucht is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 10:16   #292
stefanD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas6562
Ja, zou toch van de fina kunnen komen, van een hogere dosis weet ik niet hoor.
Maar kan ook zo weer overgaan denk ik

wat bedoel je eigenlijk met je status; haarlijn opgetrokken, naar voren dus, positief? of juist naar achteren?
naar achteren, dit verliep bij mij heel snel, het begon ongeveer rond m'n zeventiende verjaardag en toen ik 18,5 was ben ik begonnen aan de fina. ik kon eerst maandelijks een verslechtering zien, maar heb het idee dat m'n haaruitval de afgelopen 1,5 maand (zo goed als) gestabiliseerd is
stefanD is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2005, 10:22   #293
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
Een arts zei me, dat als er pijn bij fina optreedt, dit altijd in beide ballen is.
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2005, 00:55   #294
Bas6562
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 261
Ik ervaar tot nu toe totaal geen bijwerkingen van fina, echt helemaal niks. Zou dat ook in relatie staan tot de werking ervan? Kan iemand daar iets zinings over zeggen wellicht, of kun je daar helemaal niets over zeggen? Dat lijkt me interessant .
Bas6562 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2005, 22:57   #295
yildiray
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2005
Berichten: 3
hallo allemaal,

ik zag net op nieuws dat een turkse basketballer waarschijnlijk voor 2 jaar wordt geschort omdat hij op het wk positief werd getest.Hij gebruikte fina. En fina is dit jaar nieuw in de internationale dopinglijst opgenomen. Hij gebruikte het voor haaruitval zegt ie. Het heeft de zelfde werking als anabolic steroid werd er gezegd.


hmm ik dacht al de laatste tijd ren ik als een kip zonder kop door het voetbalveld heen hehehe. maar jah ik gebruik duta

zijn er toevallig mensen die het verschil merken met sporten?
yildiray is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2005, 08:30   #296
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Nou er word wel uiteindelijk minder testestorone omgezet naar dht, ze beweren dat je van fina hoger testestorone niveau krijgt.
En jah we weten wel hoe goed testestorone voor het sporten is.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2005, 11:31   #297
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
toen ik dit topic las werd ik erg huiverig om fina te gaan slikken. slik nu 6 dagen fina en geen bijwerkingen.

en mijn libido is nog steeds net zo hoog als voor die tij
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 06:00   #298
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik overweeg zelf ook om toch een finasteride te gaan proberen maar ik kan niet ontkennen dat dit topic voor de twijfelaar wat steekt. Zoals wat hierboven wordt gezegd over dat gevoel bij de testikels. Dat kan toch niet normaal zijn? Ook al gaat het over op den duur, het lijkt mij gewoon geen goede zaak. Je hoort het regelmatig en mensen zeggen dat het er bij hoort, maar waar is dat op gebaseerd?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 08:43   #299
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik overweeg zelf ook om toch een finasteride te gaan proberen maar ik kan niet ontkennen dat dit topic voor de twijfelaar wat steekt. Zoals wat hierboven wordt gezegd over dat gevoel bij de testikels. Dat kan toch niet normaal zijn? Ook al gaat het over op den duur, het lijkt mij gewoon geen goede zaak. Je hoort het regelmatig en mensen zeggen dat het er bij hoort, maar waar is dat op gebaseerd?
Hoi haarmannetje,

Pijn aan de testis kan inderdaad optreden bij een klein aantal van de gebruikers, dat is ook uit de trials gebleken. Wat daar de reden van is weet ik niet precies, maar ik kan wel wat bedenken. Doordat er minder T (testosteron) wordt omgezet in DHT, hou je dus meer T over in je bloed. Dit kan bijv. te merken zijn aan een gevoel in de ballen. De werking van de testikels hangt nauw samen met je hormoonhuishouding en dan vooral met de hoeveelheid testosteron. Je zaadproductie kan bijvoorbeeld gestimuleerd worden door fina. Je ballen worden zo wellicht meer aan het werk gezet en deze verandering in activiteit kan leiden tot pijn aan de testis

Je lichaam zal in de begintijd moeten wennen aan de hormonale verandering. Bij een zeer klein aantal van de gebruikers leidt dit tot lichamelijke klachten. Na verloop van tijd zullen deze klachten dan ook weer afnemen en waarschijnlijk verdwijnen. Zo niet is er nog niets aan de hand, want dan kun je gewoon weer met het middel stoppen waardoor de hormoonhuishouding terugvalt in de oude stand.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2005, 09:08   #300
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Bedankt, Tiuri, voor de heldere uitleg.

Het is gewoon dat ik, zoals je weet, best wel de poging met finasteride wil wagen, maar ik erg huiverig ben voor bijwerkingen en met name die gerelateerd zijn aan androgenetische functionaliteit. Als ik iets lees over steken in de testikels door finasteride, dan voel ik het als het ware bij mijzelf ook direct steken daar . Het idee dat ik dan voel dat er iets in mijn lichaam gebeurt... daar onder... bij de edele delen . Maar goed, ik weet wel dat het een bekende bijwerking is en dat ik eigenlijk niet moet zeuren .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bijwerkingen nu = bijwerkingen later? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 17 19 juli 2011 21:01
Wat voor bijwerkingen ervaar je bij je medicijnen? Druifstuif Medicijnen/haargroeimiddelen 3 12 augustus 2004 17:40
bijwerkingen e.d.... peter10 AGA - Algemeen 0 7 februari 2004 13:25
Wie heeft er GEEn bijwerkingen van Finasteride? Heer Olivier Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 juli 2003 19:59
bijwerkingen RICK Medicijnen/haargroeimiddelen 3 21 juni 2003 20:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.