Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 oktober 2005, 21:37   #1
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Geen inhammen maar wel kalere plekken

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Bovenop mijn hoofd vooral aan de voorkant merk ik dat mijn haar veel dunner is en kaal begint te worden. Aan 1 kant van de familie is kaalheid ook een veel voorkomend iets, wat ik zelf echter apart vind is dat ik eigenlijk totaal geen last heb van inhammen (nog niet iig). De kaalheid beperkt zich tot het middenste en vooral voorste deel van mijn hoofd. Hier komt bij dat ik erg vaak last heb van jeuk en een erg vette hoofdhuid, als ik met mijn nagels over mijn hoofdhuid ga zitten er veel witte vette stukjes onder mn nagels. Dit verschilt echter met de dag heel erg.

Ik twijfel zelf erg of ik te maken heb met een schimmel of 'gewoon' erfelijkheid. In dit laatste geval zou ik zeggen dat ik lijd aan diffuse haaruitval...?

Na veel lezen op dit forum lees ik dat rosacure een middel is wat veel gebruikt wordt en dit heb ik daarom gekocht. In de bijsluiter staat echter een duidelijke note dat dit bij een vette hoofdhuid niet altijd goed is.

Kortom 2 vragen:
1. wat heb ik, en wat zijn die witte stukjes?
2. is het verstandig dat ik rosacure ga gebruiken?

--edit
ik = 22 jaar oud
en ik merk geen echte haaruitval op.. na 48 uur niet wassen (gokje) <50 haren

Laatst gewijzigd door Bio; 11 oktober 2005 om 21:42
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 22:02   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Als ik jou was zou ik even je hoofdhuid laten bekijken door een huisarts. Die kan dan ook gelijk oordelen of het AGA is, en geeft je misschien gratis een 2% ketoconazolshampoo mee naar huis. Rooscure is namelijk 1% en de huisarts versie werkt denk ik wel ietsje beter om van die schimmel af te komen. Maar ik zou eerst naar de huisarts gaan als ik jou was. Wel is het opvallend dat haaruitval en die schimmels en/of eczeem wel erg vaak samengaan. succes!
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2005, 22:18   #3
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Vandaag ben ik bij hem langs geweest en hij hield het op genetische kaalheid, maar mijn oom (ook arts) vermoede juist weer het om een schimmel ging/ allergische reactie...

Rare is dat ik er de ene keer geen last van heb en het andere moment is mn hoofdhuid rood, supervet en met die witte troep erop.. Dit kan echt per dag verschillen.

Ik heb zelf het gevoel dat gel deze vettigheid en die witte troep veel erger maakt, zou dit kunnen? S ochtends is het een licht prikkend gevoel en savonds jeuk. Kan de gel hier een rol spelen of verbeeld ik me dit?

Btw, Donnie Darko is van begin tot eind (of moet ik zeggen van eind tot begin?) een bril-jan-te film
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 00:08   #4
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ja vind ik ook! Al jaren!

Maar ik denk dat zowel je oom als je huisarts weleens gelijk zouden kunnen hebben. Die schimmel kan je haaruitval geloof ik wel versnellen en op de een of andere manier gaan schimmels en/of eczeem heel vaak samen met haaruitval.

Ook ik heb hele erge jeuk gehad (maar soms nog steeds) op m'n hoofd. Ik heb echter nooit bij mezelf een rode hoofdhuid kunnen zien. Toen ik bij de huisarts kwam vond zij wel wat witte schilvertjes waar ik wel verbaasd over was aangezien ik ze zelf nooit zag. Ik geloof dat ze zei dat gelgebruik er geen invloed op had, maar je kan eens een paar weekjes proberen geen gel te gebruiken. Ik heb van de huisarts eerst een 2% keto shampoo gekregen die ik een maand heb gebruikt en ben vervolgens overgestapt op rooscure.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds wel eens jeuk op m'n hoofdhuid heb, maar ik geloof niet dat het zo heftig was als daarvoor. Heb jij van je huisarts een shampoo gekregen die antischimmel is? Zo niet, dan heb je een behoorlijk vreemde.

Verder zou ik als je huisarts zegt dat het AGA is aan de fina gaan. Je moet maar eens in het haarwoordenboekje lezen bij finasteride. Probeer het bij hem of haar voorgeschreven te krijgen! Dan kost het je niets.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 08:39   #5
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
ketoconazol is een anti schimmel middel!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2005, 12:11   #6
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tellmemore
ketoconazol is een anti schimmel middel!
dat schreef ik toch?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2005, 14:49   #7
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
volgens mij gebruikt bijna heel haarweb rooscure of een variant

laatst nog iemand op het werk die al jaren roos had en alles al had geprobeerd rooscure geadviseerd... binnen week was het al bijna weg. domme is dat de huisarts hem dit niet eens had voorgeschreven :S
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 13:38   #8
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Als je het gevoel heb dat je scheiding breder en breder word, dan kan jij als man zijnde last hebben van een soort vrouwelijke kaalheid, je hoeft niet eens inhammen hiervoor te ontwikkelen.
I know mijn oom heeft er ook last van.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 17:34   #9
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Inderdaad, dat heet diffuus haarverlies en komt zeker niet alleen bij vrouwen voor.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 19:03   #10
EEC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2005
Berichten: 25
kan het ook, dat je op je 17e inhammen ontwikkeld en dat het verder tot op ene bepaalde leeftijd (iig na de 40)_ pas erger wordt? Ik heb namelijk niet het idee dat ik kaal wordt ofzo. alleen de inhammen zijn er ene beetje.
EEC is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 19:47   #11
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EEC
kan het ook, dat je op je 17e inhammen ontwikkeld en dat het verder tot op ene bepaalde leeftijd (iig na de 40)_ pas erger wordt? Ik heb namelijk niet het idee dat ik kaal wordt ofzo. alleen de inhammen zijn er ene beetje.
mijn vader zegt dat hij rond zijn 24 ste, net zoals mij, grotere inhammen kreeg. nu is paps 70 en word het haar wel dunner maar echt kaal kun je het niet noemen. maar ja dat garandeerd niet dat iedereen dat geluk heeft
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 22:12   #12
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
update:
Volgens mijn huisarts was er niks aan de hand, maar op aandringen heeft hij me toch naar de dermatoloog gestuurd (die had op korte termijn nog net een gaatje vrij).

Blijkt dat ik veel symptomen van seborroïsch eczeem heb: jeukere hoofdhuid, vette schilfertjes, schilfertjes in mn wenkbrouwen en ook op mijn borst. De lichte 'uitslag' op mn borst had ik zeker niet zo herkend en ziet er anders uit, net als de 'schilfertjes' op mn voorhoofd.

Ik heb meegekregen:
- ketoconazol hoofdgel (2%)
- ketoconazol creme voor op de plekken als m'n wenkbrouw en voorhoofd

Licht resultaat merk ik nu al, wat me vooral opvalt is dat m'n hoofdhuid nu WIT is. Tjah, als je hoofdhuid jaren lichtrood is valt het niet meer op en denk je dat t zo hoort...

Wat dunheid van het haar merk ik (natuurlijk) nog geen verschil. Volgens de dermatologe kan het goed door het eczeem komen, vooral omdat ik het achterafgezien al erg lang heb, aan de andere kant kon het ook genetisch zijn. Afwachten dus.

--edit
Waar ik overigens van opkeek, was dat de dermatoloog zei dat het beter was om je haar niet elke dag maar om de dag te wassen... ik ben vergeten te vragen waarom, maar waarom?

Laatst gewijzigd door Bio; 17 oktober 2005 om 22:30
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2005, 22:23   #13
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Heeft diffuse kaalheid altijd als eigenschap dat het begint met een scheiding/kruin die steeds breder wordt?

Dit heb ik niet zo zeer namelijk, dunheid vindt vooral meer naar voren plaats als een dunne plek over de breedte van mn hoofd. (Aangenomen dat je scheiding zich in de lengte van je hoofd bevindt, lastig uit te leggen..)
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 22:27   #14
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Hierboven ook gepost, maar weet iemand het antwoord?

"Heeft diffuse kaalheid altijd als eigenschap dat het begint met een scheiding/kruin die steeds breder wordt?""
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2005, 12:40   #15
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Antwoord: wellicht niet altijd, maar een breder wordende scheiding is uiteraard een goede indicatie. Bij mij is het in ieder geval zo begonnen.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
zou het echt? Savior AGA - Algemeen 30 25 januari 2019 13:44
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Net haarwerk laten plaatsen. PANIEK!! Picard Haarwerken 31 2 augustus 2005 14:52
Dag lieve mensen, hier een heel lang verhaal van een meisje met AA Monique Haarproblemen bij vrouwen 4 24 oktober 2003 12:28
Aan Madelief en Ellis : informatie m.b.t. jullie therapieën. Grover TTM - Algemeen 6 1 augustus 2003 13:50


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.