Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 april 2005, 18:52   #1
monatoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2005
Berichten: 9
23 en bijna geen haar meer over, wat helpt?

Hallo Allemaal,
Ik ben 23 en sinds een jaar of zes is mijn haar steeds dunnen geworden. Nu is het elke keer knutselen om mijn haar nog redelijk uit te laten zien, al zijn de foefjes ook niet echt goed voor mijn haar. Bovenop kun je door mijn haar met gemak de hoofdhuid zien. Volgens de dermatoloog ligt het niet aan mijn hormoonhuishouding, verder had ik niets aan dit bezoek.
Ik ben bezig om lichaam in goede conditie te krijgen door mijn nieren en lever te reinigen. Volgens een alternatieve genezer zorde de vervuiling van deze organen dat ik niet voldoende vitaminen en mineralen binnenkreeg. Toch begin ik steeds verdrietiger, bozer en wanhopiger te worden. ik wil niet de rest van mijn leven altijd onzeker zijn over mijn haar.
Nu denk ik er toch over om haartransplantatie te doen of medicatie te gaan gebruiken. Wie heeft tips, wat helpt, wat krijg je van de dokter, wat moet je zelf gebruiken?

Groetjes monatoetje
monatoetje is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2005, 23:45   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi monatoetje,

Ik denk dat je eerst en vooral de oorzaak van je haarverlies moet weten te achterhalen. Als het komt door een tekort aan mineralen en vitaminen moet dit vast te stellen zijn door een bloedonderzoek. Wat voor tests heeft de dermatoloog gedaan? Het is ook mogelijk dat je AGA hebt (de meeste vrouwen die dat hebben hebben een normale hormoonhuishouding maar een overgevoeligheid van de haarzakjes voor androgenen).... Hoe zit het met je familie? Ben je de enige met haarverlies of zijn er nog die het probleem hebben? Verlies je je haar volgens een bepaald patroon? Is het begonnen op de kruin?

Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Laatst gewijzigd door Cloud; 16 april 2005 om 23:47
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2005, 21:20   #3
monatoetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2005
Berichten: 9
makkelijk om te ontkennen

Bedankt voor je reactie,

Ik denk dat ik idd nog naar de dermo moet. Vind het zo eng, bang dat er niets aan te doen is Maar ja kan het niet langer blijven ontkennen... Iemand nog tips voor goede dermotologen in Buurt van (Zuid) Limburg??
Komt niet voor in de familie bij vrouwen, wel dun, slap en weinig haar. Bij de mannen valt het mee, een neef van 27 die ook dun haar begint te krijgen. OOk mijn oudere ooms hebben kruintjes. Kan ik dit erven, terwijl het bij zich echt midden op mijn hoofd centreert, vooral naar mijn voorhoofd.

Is er tegen deze overgevoeligheid van androgen wel iets te doen? Of is het dan maar beter je erbij neer te leggen....

Laatst gewijzigd door monatoetje; 19 april 2005 om 21:22 Reden: iets vergeten
monatoetje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2005, 22:55   #4
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Hello monatoetje,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monatoetje
Bedankt voor je reactie,

Ik denk dat ik idd nog naar de dermo moet. Vind het zo eng, bang dat er niets aan te doen is Maar ja kan het niet langer blijven ontkennen... Iemand nog tips voor goede dermotologen in Buurt van (Zuid) Limburg??
Komt niet voor in de familie bij vrouwen, wel dun, slap en weinig haar. Bij de mannen valt het mee, een neef van 27 die ook dun haar begint te krijgen. OOk mijn oudere ooms hebben kruintjes. Kan ik dit erven, terwijl het bij zich echt midden op mijn hoofd centreert, vooral naar mijn voorhoofd.

Is er tegen deze overgevoeligheid van androgen wel iets te doen? Of is het dan maar beter je erbij neer te leggen....
Eerst 'n welkommetje.
Tja we zitten der maar mee hé..hopelijk is er een oplossing voor jou.
Je bent inderdaad nog jong. Eventueel nog eens langs de 'ENDOCRINOLOOG" langs lopen om je hormonenhuishouding te laten nakijken. Ook bestaat er een produkt "TOPIC" een haarverdikkingsmiddel om in je hoofdharen te strooien zodat je hoofdhuid niet meer zichtbaar zal zijn. Neus hier maar eens rond. Kijk ook eens bij 'medicamenten en haargroeimiddelen'. 'Minoxidyl' zou wel eens een oplossong kunnen zijn. En verder..wel veel sterkte en moed want innerlijk blijf je toch hetzelfde!! GRTN -Lu-
__________________
~I love HaarWeb~








__________________________________________________ _______________________________
My rolleyes zijn wa minder...maar pas pijnlijk zijn die weinige dunne hoofdharen
_____________________________________________
! Moedmoet !
4roluca is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[Kliniek] Haarhoeve Vermaat needya Haarwerken 75 12 oktober 2011 18:51
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Geen Extreem haar uitval maar tog kale plekken. boshaar AGA - Algemeen 7 7 maart 2005 19:41
ik weet het niet meer kiki Haarproblemen bij vrouwen 2 20 juli 2004 22:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.