Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2023, 14:05   #16
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Goedemiddag allemaal!

Nou nou een discussies. Om alles even samen te vatten, heeft iedereen hier wel een beetje gelijk.

Voor de persoon die het bericht startte, is het inderdaad wel raadzaam om even langs de dokter te gaan.

Over de voedingssupplementen, ze zijn niet allemaal geschikt voor langdurig gebruik. Ik heb even naar de supplementen van de betreffende persoon gekeken, en zink is bijvoorbeeld niet bedoeld voor langdurig dagelijks gebruik. Dat wilde mijn collega uitleggen. Dit kan bijvoorbeeld verstoringen in de opname van andere mineralen geven zoals koper, en dit wil je ook niet hebben.

Wat betreft collageen, is dat hier niet relevant, en daarom is mijn collega daar waarschijnlijk niet op ingegaan. Maar inderdaad, sommige supplementen kunnen langdurig worden gebruikt, terwijl dat voor anderen niet geldt.

Ik heb het overgenomen van Damla. Namens mijn collega, dank jullie wel. Groetjes, Merve.
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2023, 18:02   #17
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merve Arslan Bekijk bericht
Goedemiddag allemaal!

Nou nou een discussies. Om alles even samen te vatten, heeft iedereen hier wel een beetje gelijk.

Voor de persoon die het bericht startte, is het inderdaad wel raadzaam om even langs de dokter te gaan.

Over de voedingssupplementen, ze zijn niet allemaal geschikt voor langdurig gebruik. Ik heb even naar de supplementen van de betreffende persoon gekeken, en zink is bijvoorbeeld niet bedoeld voor langdurig dagelijks gebruik. Dat wilde mijn collega uitleggen. Dit kan bijvoorbeeld verstoringen in de opname van andere mineralen geven zoals koper, en dit wil je ook niet hebben.

Wat betreft collageen, is dat hier niet relevant, en daarom is mijn collega daar waarschijnlijk niet op ingegaan. Maar inderdaad, sommige supplementen kunnen langdurig worden gebruikt, terwijl dat voor anderen niet geldt.

Ik heb het overgenomen van Damla. Namens mijn collega, dank jullie wel. Groetjes, Merve.
Ik vind je toon al direct een stuk vriendelijker dan je collega.

Maar je mag me wel uitleggen waarom collageen en glycine niet relevant zijn terwijl deze wel degelijk zorgen voor sterker en minder breekbaar haar. Dus naar mijn mening zijn deze wel degelijk relevant. Zeer relevant zelfs voor mensen die haarproblemen hebben en/of een haartransplantatie hebben laten doen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2023, 09:43   #18
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Dat suppletie van Glycine of Collagen positief is is naar mijn mening nooit fatsoenlijk bewezen. Het zijn vaak kleine studies, met specifieke patienten populaties (personen met slechte dieeten), en in de modellen is vaak niet goed gecontrolleerd voor belangrijke confounders. Daarom blijft dit praktisch nooit overeind in meta-analyses.
In principe is het beste advies gewoon goed gevarieerd en proteine rijk te eten. Deze proteinen worden toch omgezet naar peptides en aminozuren, welke weer worden opgebouwd naar oa glycine en collageen. Als je dit doet en genoeg beweegt, niet rookt en genoeg buiten komt, is vaak het enigste advies dat gegeven wordt in de winter vitamine d te slikken.
Maar als personen om wat voor reden dan ook niet een voldoende gevarieerd dieet kunnen eten, dan is suppletie natuurlijk wel een oplossing.
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2023, 17:27   #19
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door supersky Bekijk bericht
Dat suppletie van Glycine of Collagen positief is is naar mijn mening nooit fatsoenlijk bewezen. Het zijn vaak kleine studies, met specifieke patienten populaties (personen met slechte dieeten), en in de modellen is vaak niet goed gecontrolleerd voor belangrijke confounders. Daarom blijft dit praktisch nooit overeind in meta-analyses.
In principe is het beste advies gewoon goed gevarieerd en proteine rijk te eten. Deze proteinen worden toch omgezet naar peptides en aminozuren, welke weer worden opgebouwd naar oa glycine en collageen. Als je dit doet en genoeg beweegt, niet rookt en genoeg buiten komt, is vaak het enigste advies dat gegeven wordt in de winter vitamine d te slikken.
Maar als personen om wat voor reden dan ook niet een voldoende gevarieerd dieet kunnen eten, dan is suppletie natuurlijk wel een oplossing.
Fijn dat je erbij aangeeft dat het "naar jouw mening" nooit fatsoenlijk bewezen is. Ik zou je willen aanraden wat meer onderzoek te doen en onderzoeken te bestuderen. Dan zul je al gauw je mening bijstellen. Voldoende proteinen eten zoals jij aangeeft is niet mogelijk om de juiste hoeveelheid glycine en/of collageen binnen te krijgen.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2023, 18:22   #20
supersky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2022
Berichten: 35
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Fijn dat je erbij aangeeft dat het "naar jouw mening" nooit fatsoenlijk bewezen is. Ik zou je willen aanraden wat meer onderzoek te doen en onderzoeken te bestuderen. Dan zul je al gauw je mening bijstellen. Voldoende proteinen eten zoals jij aangeeft is niet mogelijk om de juiste hoeveelheid glycine en/of collageen binnen te krijgen.
Zoals ik al zei. Mijn claims worden ondersteund door vele recente meta-studies.
Daarnaast, zoals ik al zei, je eet proteinen, die worden door je lichaam afgebroken naar aminozuren en peptides. Deze gebruikt je lichaam om weer glycine en collagen te maken. Niet om binnen
te krijgen.... Om het helemaal duidelijk voor je te maken. ons lichaam KAN NIET collageen in zijn hele vorm opnemen in ons bloed. Het MOET worden afgebroken naar peptides en aminozuren.

Er is geen bewijs dat collageen dat je inneemt terecht komt in je haren, nagels huid ect..


Je lichaam maakt meer dan genoeg glycine als je voldoende kwaliteits proteine eet. Extra consumeren zorgt enkel voor mogelijke gezondheidsproblemen.
Nu omdat de productie van glycine en collagen afhankelijk is van een heel scala aan nutrienten is het belangrijk om goed gevarieerd te eten.
Als jij graag extra supplementen neemt. Veel plezier.

Laatst gewijzigd door supersky; 10 december 2023 om 20:02
supersky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2023, 22:59   #21
Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
 
Merve Arslan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 30
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mickfoley Bekijk bericht
Ik vind je toon al direct een stuk vriendelijker dan je collega.

Maar je mag me wel uitleggen waarom collageen en glycine niet relevant zijn terwijl deze wel degelijk zorgen voor sterker en minder breekbaar haar. Dus naar mijn mening zijn deze wel degelijk relevant. Zeer relevant zelfs voor mensen die haarproblemen hebben en/of een haartransplantatie hebben laten doen.
Ondanks dat mijn collega niet altijd even vriendelijk lijkt als ik, is ze van binnen op zijn minst zo vriendelijk als mij. Maar dank.

Met "niet relevant" bedoelde ik, dat mijn collega het onder andere over zinksupplementen had, niet over collageen. En te veel zink kan ook echt gevaarlijk zijn, vandaar de waarschuwing van mijn collega.

Collageensupplementen zijn wat veiliger, maar het is altijd beter om voedingsstoffen zoveel mogelijk uit voeding te halen.

Groeten!

Merve Arslan
Mercure Istanbul Clinics
__________________
🏥 YOUR EXPERT IN HAIR RESTORATION


24/7 WhatsApplijn: WA.ME/905411548055
WWW.MERCUREISTANBUL.NL
Merve Arslan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.