Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2007, 21:22   #1
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Graag jullie mening en advies gevraagd

Hallo,

Ik heb al eens eerder mijn verhaal op dit forum gezet, maar voor de volledigheid nog een keer.
Ik ben een vrouw van 29 jaar. Sinds mn 17e, 18e jaar AGA diagnose. Eerst had ik het voornamelijk volgens het mannelijk patroon, met name de inhammen. Ik heb een tijd minoxidil 5% gebruikt, 2 maal daags 1ml, maar kreeg daar op een gegeven moment heel veel irritatie van, dus sinds ongeveer 6, 7 jaar gestopt. Eerlijk gezegd heb ik niet het idee dat het destijds veel gedaan heeft. Sinds augustus 2005 gestopt met de diane 35 (originele) en daarop volgend kreeg ik enorme haaruitval, veel branderigheid en jeukend gevoel op de hoofdhuid. In oktober 2005 zwanger geraakt en de haarklachten verdwenen. Na de bevalling eind juni 2006, 2 weken later weer dezelfde heftige klachten, maar eind okt 2006 zwanger van de 2e en weer verdwenen de klachten. Nu na de bevalling eind juli na 2 weken enorme haaruitval met hoofdhuidproblemen. maar gestart met diane en de branderigheid is weg. De haaruitval lijkt echter te verergeren.
Vorig jaar heb ik een gedeeltelijk haarwerk aangeschaft, voor de zekerheid: kosten 1500 euro, maar dit is de grootste miskoop ooit, namelijk veel te donker, veel te kort geknipt en enorm vol. Hier baal ik dus ontzettend van.
Graag jullie advies mbt het volgende:
Voorheen nooit branderigheid en geen extra uitval, terwijk ik al eerder eens met pil gestopt ben en ook wel eens een andere pil heb geslikt.
Momenteel heb ik veel haaruitval bovenop mijn hoofd en 'vervaagt'mn haargrens.
Oftewel je ziet mijn hoofdhuid met name aan 1 kant er steeds meer doorheen schijnen.
Heeft minox zonder ppg evt zin om te gebruiken. Mijn dermatoloog zegt dat het dan niet werkt.
Denken jullie dat de haaruitval meer zwangerschaps dan AGA gerelateerd is?
En mijn dermatoloog zegt dat alle zichtbare haaruitval geen AGA uitval is, dit schijn je volgens hem niet te zien (vage theorie vind ik zelf)
Tijdens pilgebruik had ik altijd omstreeks november veel uitval.
En ben een ampullenkuur van daviness gestart, maar na de eerste ampul, kwamen de plukken eruit vallen, heel extreem (mn man schrok er zelfs van) Misschien dubbel, maar het voelde wel heel prettig op de hoofdhuid aan (de ampul)
Hebben jullie nog ideeen wat betreft dat haarwerk, want ik zit hier met een totaal verpest haarwerk.

Het is een heel verhaal....
Alvast bedankt voor info etc.

Groet,
Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 22:04   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Minox zonder ppg kun je wel degelijk gaan uitproberen. En heb je de originele Diane35 van Schering? Ook zou je er misschien Androcur bij kunnen slikken. Of de Yasmin-pil.

Tja, wat haarwerken betreft, ben je helaas de zóveelste die een dure miskoop heeft gedaan. Wil je een gedeeltelijk stukje of een volledige pruik?
Krullen of sluik? In geval van krullen, is synthetisch namelijk makkelijker, bij echt haar gaan de krullen er steeds weer uit, tenzij je er een permanent in laat zetten.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 13:32   #3
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Ik heb idd altijd de originele diane 35 geslikt (en nu weer). Wat betreft de androcur: de dermatoloog gaf aan dat dit bij mij niets zou uitmaken, omdat mijn bloedwaarden (mannelijk hormoon) allemaal normaal zijn, maar volgens mij is dat bij de meeste vrouwen hier zo, dus de ene dermatoloog zal wel weer andere adviezen geven dan zijn collega's. Ik vraag me nu af, of ik uberhaupt het haar wat nu zo extreem uitvalt weer terug ga krijgen en wat er nu wel door zwangerschap veroorzaakt wordt en wat niet.
Wat betreft haarwerk, gaan we binnenkort terug. Ik heb namelijk vrij donkerblond haar en het haarwerk is heel erg donkerbruin, met veel rood erin, dat was absoluut niet de afspraak.
Zijn er misschien nog vrouwen hier, die ervaring hebben met haaruitval na zwangeschap in combinatie met AGA?
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 13:58   #4
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
(aanvulling op vorige bericht)

Ik denk dat ik idd de minoxidil weer een poging ga geven. nou keek ik op de site van min. com en zag ook hoger geconcentreerde oplossingen, is dit zinvol of maakt het weinig uit? En wat doet die spiro. lotion nou eigenlijk precies? Volgens mij heb ik die in het verleden kort gebruikt (op recept, bij apotheek), maar ben toen ivm kinderwens gestopt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wat betreft middelen door de bomen het bos niet zie. AGA wel aardig geaccepteerd. Het blijft een rotziekte dat wel, maar liever uiteindelijk een mooi haarwerk, dan zo'n dun bosje. Alleen zou ik het haarverlies nu wel tegen willen gaan, maar ben niet ect fan van meer hormoongebruik bovenop pilgebruik.
Heeft spiro. lotion evt nog zin?

Groet Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2007, 15:37   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, spiro-lotion houdt verdere haaruitval tegen, althans, dat is de bedoeling. Sommigen vinden het stinken in combinatie met minox en doen daarom minox 's morgens en spiro 's avonds. Kwestie van zelf uitproberen.

Ik kreeg bij minox 2% al ongewenst gezichtshaar, dus ik denk dat 5% voor vrouwen echt wel het maximum is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 16:35   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esmee Bekijk bericht
Ik heb idd altijd de originele diane 35 geslikt (en nu weer). Wat betreft de androcur: de dermatoloog gaf aan dat dit bij mij niets zou uitmaken, omdat mijn bloedwaarden (mannelijk hormoon) allemaal normaal zijn, maar volgens mij is dat bij de meeste vrouwen hier zo, dus de ene dermatoloog zal wel weer andere adviezen geven dan zijn collega's. Ik vraag me nu af, of ik uberhaupt het haar wat nu zo extreem uitvalt weer terug ga krijgen en wat er nu wel door zwangerschap veroorzaakt wordt en wat niet.
Wat betreft haarwerk, gaan we binnenkort terug. Ik heb namelijk vrij donkerblond haar en het haarwerk is heel erg donkerbruin, met veel rood erin, dat was absoluut niet de afspraak.
Zijn er misschien nog vrouwen hier, die ervaring hebben met haaruitval na zwangeschap in combinatie met AGA?
Ik kan je niet helpen t.a.v. haaruitval in comb met zw.schap/aga want ik had het eigenlijk weinig na de bevallingen, maar t.a.v. het verhaal van androcur wel. Ik heb normale androgeenwaarden en de aga brak na vele jaren van veel baat bij de diane-35 enkel 'er doorheen' met androcur erbij bemerk ik dat het wel heel veel minder is geworden. Ik deel de mening van je arts dus niet.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2007, 13:47   #7
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Hallo Kitty,

Bedankt voor je raectie. Ervaar jij ook bijwerkingen tav de androcur.
Wat ik niet helemaal begrijp is, dat voor de zwangerschappen ik af en toe periodes van haaruitval had, meer seizoensgebonden. Nu na 2 zwangerschappen en bevallingen, regent het haar eruit en lijkt de diane wel niet meer te werken (die gebruik ik nu al weer een paar maanden) ik vraag me af, of de diane nog wel effect heeft. Ik begrijp er weinig van; ik heb namelijk geen bredere scheiding, maar aan 1 kant van mijn hoofd wordt m'n haar erg dun en kijk je er doorheen. Aan die zelfde kant schuift de haarlijn erg naar achter. Het lijt wel of er 'happen met de tondeuse'uit zijn genomen.
Misschien dat iemand hier nog iets van een verklaring voor heeft. Ik word namelijk gek van al die haren continu (maar ja dat zijn er velen met mij)

Groet Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 13:42   #8
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Met de spullen die ik op het moment gebruik heb ik genoeg succes, maar als je minox gaat gebruiken zou je er per dag een (goed) verpulverd 50 gr tablet generiek Androcur (verkrijgbaar bij Inhouse Pharmacy) doorheen kunnen doen. Je zou ook een groter aantal tabletten door de minox kunnen mengen en dan goed schudden voor elk gebruik. Het laat zich uitstekend mengen en het is makkelijk toe te passen.

Ik gebruik zelf ook spiro, maar het probleem is dat ik niet weet hoe groot het aandeel in het succes is van de topical. Ik zal daarom niet snel iets anders gaan proberen omdat ik genoeg haar heb nu. Meer haar ambieer ik niet en het zou zelfs raar staan. Ik heb hetzelfde haar nu als mijn moeder :?

Spiro ruikt inderdaad als je de kant-en-klaar gekochte gebruikt; het spul wat ik zelf meng ruik ik niet maar het is een rotklusje om het te verpulveren met een vijzeltje.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 11 december 2007 om 13:45
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 20:49   #9
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Hallo Cory,

Wat betreft het starten van androcur ben ik nog erg aan het twijfelen. Ik hoop dat de haaruitval die nu zo extreem is toch wordt veroorzaakt door het ontzwangeren. Voor mijn zwangerschappen gebruikte ik alleen de diane 35 en dit werkte voldoende. Ik vind het wel heel erg dat mijn haarlijn 'vervaagd' en je aan 1 kant van mijn hoofd, de hoofdhuid er doorheen gaat zien. Gebruik jij nou een combinatie van minox en spiro. lotion en de androcur er verpulverd doorheen?

Groet, Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 21:50   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esmee Bekijk bericht
Hallo Kitty,

Bedankt voor je raectie. Ervaar jij ook bijwerkingen tav de androcur.
Wat ik niet helemaal begrijp is, dat voor de zwangerschappen ik af en toe periodes van haaruitval had, meer seizoensgebonden. Nu na 2 zwangerschappen en bevallingen, regent het haar eruit en lijkt de diane wel niet meer te werken (die gebruik ik nu al weer een paar maanden) ik vraag me af, of de diane nog wel effect heeft. Ik begrijp er weinig van; ik heb namelijk geen bredere scheiding, maar aan 1 kant van mijn hoofd wordt m'n haar erg dun en kijk je er doorheen. Aan die zelfde kant schuift de haarlijn erg naar achter. Het lijt wel of er 'happen met de tondeuse'uit zijn genomen.
Misschien dat iemand hier nog iets van een verklaring voor heeft. Ik word namelijk gek van al die haren continu (maar ja dat zijn er velen met mij)

Groet Esmee
Esmee,
Mijn dermatoloog gaf indertijd aan dat vroeg of laat de diane (ook als je daarmee altijd baat had) enkel niet meer volstaat en dat aga er doorheen breekt, daarom gaf hij me er androcur bij, want in mijn geval klopte zijn verhaal precies. Ik heb met de diane enkel (muv zw.schapsperiodes) zo'n kleine 10j goed resultaat gehad, ik verloor vrijwel niks met kammen en wassen een paar losse haartjes per keer. Geen vet haar, geen jeuk een schone, bos die altijd lekker vol zat. heerlijk was dat.. lullig dat ik nu pas besef wat een 'rijkdom' dat eigenlijk is.

Mbt je vraag van bijwerkingen, ja ik ben zwaarder geworden en dat krijg ik er heel moeilijk af, terwijl ik altijd lekker kon eten zonder aan te komen da's dus echt veranderd. Ik was altijd maatje 36/38 nu een goede 40. Da's jammer maar ik vind dat ook niet zo heel erg. Androcur kan je depri stemmen als je daar gevoelig voor bent. de pms-dagen met stemmingswisselingen in de stopweek zijn heviger dat merk ik wel, maar als ik er met m'n vriendinnen over spreek, wij zijn allemaal boven de 40 dan ervaren een paar hetzelfde terwijl die helemaal geen andro gebruiken. Ik weet dus niet zeker of het m'n leeftijd is of de androcur maar het doet wel iets met je gemoedstoestand ja.
Van nature ben ik een rationeel ingesteld iem. die niet zo gauw van de kook is, maar ik merk wel dat ik sinds ik dit slik nu zo'n 2j. ik wat minder stabiel ben dan vroeger. Anderzijds toen ik 2,5jr geleden ten volle geconfronteerd werd met dit haargedoe was ik mentaal echt een wrakje (dus voor de androcur tijd) en da's nu helemaal weg.
groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 11 december 2007 om 21:56
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2007, 00:39   #11
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door esmee Bekijk bericht
Hallo Cory,

Wat betreft het starten van androcur ben ik nog erg aan het twijfelen. Ik hoop dat de haaruitval die nu zo extreem is toch wordt veroorzaakt door het ontzwangeren. Voor mijn zwangerschappen gebruikte ik alleen de diane 35 en dit werkte voldoende. Ik vind het wel heel erg dat mijn haarlijn 'vervaagd' en je aan 1 kant van mijn hoofd, de hoofdhuid er doorheen gaat zien. Gebruik jij nou een combinatie van minox en spiro. lotion en de androcur er verpulverd doorheen?

Groet, Esmee
Ik gebruik minoxidil en daar doe ik per keer 1/2 ml van een zelfgemaakte spiro/alcohol oplossing doorheen. Ik meng het op het moment dat ik het gebruik, anders zou het een stank ontwikkelen. Ik gebruik alleen nog maar deze twee middelen en slechts twee keer per dag. Ik heb wel ooit Androcur gebruikt als topical, maar alleen enkele maanden. Spiro had echter een bewezen werking dus daarmee ben ik doorgegaan. Maar Androcur als topical leek een bewezen werking te hebben tegen acne volgens enkele tests dus was de kans dat het ook tegen AGA zou werken groot.

De reden dat ik Androcur als topical opperde was omdat het makkelijk is te verpulveren en in het flesje minox te kieperen, dit in tegenstelling tot spiro tabletten waar ik een koffiemolen voor ga kopen denk ik want dat spul is zo hard dat je pijn aan je handen krijgt.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo


Laatst gewijzigd door Cory; 12 december 2007 om 00:46
Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2007, 13:45   #12
esmee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2005
Berichten: 48
Cory,

Aangezien ik as zaterdag een afspraak bij de dermatoloog heb, heb ik nog een vraag.
Wat is het verschil tussen de zelfgemaakt opl spiro.. (met tablet) of de kant en klare, ivm evt voor te schrijven recepten.

Groet, Esmee
esmee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2007, 15:10   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Esmee,
Cory heeft zelf spiro en minox door elkaar geklutst.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! Zou graag wat advies willen hebben over haarwerken Madeliefje@ Haarwerken 8 21 november 2007 19:07
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 16:17
Jullie mening aub bverotti Chirurgische behandelingen 7 13 februari 2004 11:28
dr. boersma, graag jullie (uitgebreide ervaringen)!!!! rickie rick AGA - Algemeen 3 3 april 2002 09:08
graag informatie?? + (mening over Mr F. haardos) WHsBigRoy AGA - Algemeen 6 26 januari 2002 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.