Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 mei 2010, 22:12   #241
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Papa Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ben ook net lid geworden. Ik ben 42 jaar en heb besloten na jaren aanzien hoe mijn haar steeds dunner wordt er nu toch maar eens wat aan te gaan doen. Vooral op de kruin wordt het nu steeds zichtbaarder. Hoop dat ik veel info op jullie forum kan vinden.

Groet,
Papa
Succes met je zoektocht! Een goed begin zijn de links in mijn handtekening, vooral ook naar het Haarwoordenboekje. Je kunt ook gewoon wat rondlezen op het forum of gericht zoeken.

En schroom niet om vragen te stellen. Hoe meer je over je situatie kunt vertellen of laten zien, hoe duidelijker eventuele antwoorden zullen zijn. Je zult merken dat lotgenoten hier over het algemeen graag met je meedenken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 17:52   #242
noemmijmaargwid
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 10
Dit ben ik

Hallo allemaal,

ik ben een 25-jarige Belg uit Limburg en heb nu ongeveer een jaar last van AGA. Aangezien ik gezegend ben (was) met belachelijk veel kroezel/krulhaar was ik eerst een beetje opgelucht dat ik wat haar begon te verliezen, puur uit styling-oogpunt beken.

Een paar maanden geleden begon ik ineens razendsnel haar te verliezen, vooral aan de rechterkant. Mijn inham trok op 2 maanden tijd van lichte inham tot in het midden van mijn hoofd (links ook wel lichtjes maar niet zo agressief). Ik schrok mij werkelijk dood!
Dan maar naar de huisarts en dermatoloog gegaan. Ik ben nu bijna 2 maanden bezig met het slikken van zinktabletten, fina en minox.

Ik moet zeggen, ik ondervind geen enkele bijwerking tot nu toe, buiten wat jeuk af en toe maar ik denk dat dit meer te maken heeft met de combinatie dikke krullen/ warm weer.

Mijn status momenteel is:
  • vanaf rechts bekeken nw3 schat ik
  • vanaf links een nw 2 of iets meer (ik weet het, het klinkt raar )
  • en ik heb ook ontdekt dat er lijnen beginnen te ontwikkelen voor een eilandje
Door de minox (denk ik) is mijn rechter inham wel weer dichter aan het groeien en vooraan zie ik het ook positief in (met niet al te diepe inhammen heb ik geen probleem). Enkel, dat beginnend eilandje zit mij behoorlijk dwars.

Iemand ervaring met of kennis van een persoon die het gelukt is met minox en fina van nw 3 naar een nw 2 te gaan (en een beginnend eilandje heeft weten dicht te groeien )? Ik zou nl. niet willen eindigen zoals Henk Houwaert voor zijn HT

Zou echt al een pak van mijn hart zijn!

Voor de rest vind ik dit een tof forum. Ik heb al ontzettend veel geleerd en hoop nog veel meer bij te leren van jullie ervaringsdeskundigen hier.

Later!
noemmijmaargwid is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2010, 01:04   #243
Anoniem87
Banned user
 
Anoniem87's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 september 2009
Berichten: 277
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noemmijmaargwid Bekijk bericht
Hallo allemaal,

ik ben een 25-jarige Belg uit Limburg en heb nu ongeveer een jaar last van AGA. Aangezien ik gezegend ben (was) met belachelijk veel kroezel/krulhaar was ik eerst een beetje opgelucht dat ik wat haar begon te verliezen, puur uit styling-oogpunt beken.

Een paar maanden geleden begon ik ineens razendsnel haar te verliezen, vooral aan de rechterkant. Mijn inham trok op 2 maanden tijd van lichte inham tot in het midden van mijn hoofd (links ook wel lichtjes maar niet zo agressief). Ik schrok mij werkelijk dood!
Dan maar naar de huisarts en dermatoloog gegaan. Ik ben nu bijna 2 maanden bezig met het slikken van zinktabletten, fina en minox.

Ik moet zeggen, ik ondervind geen enkele bijwerking tot nu toe, buiten wat jeuk af en toe maar ik denk dat dit meer te maken heeft met de combinatie dikke krullen/ warm weer.

Mijn status momenteel is:
  • vanaf rechts bekeken nw3 schat ik
  • vanaf links een nw 2 of iets meer (ik weet het, het klinkt raar )
  • en ik heb ook ontdekt dat er lijnen beginnen te ontwikkelen voor een eilandje
Door de minox (denk ik) is mijn rechter inham wel weer dichter aan het groeien en vooraan zie ik het ook positief in (met niet al te diepe inhammen heb ik geen probleem). Enkel, dat beginnend eilandje zit mij behoorlijk dwars.

Iemand ervaring met of kennis van een persoon die het gelukt is met minox en fina van nw 3 naar een nw 2 te gaan (en een beginnend eilandje heeft weten dicht te groeien )? Ik zou nl. niet willen eindigen zoals Henk Houwaert voor zijn HT

Zou echt al een pak van mijn hart zijn!

Voor de rest vind ik dit een tof forum. Ik heb al ontzettend veel geleerd en hoop nog veel meer bij te leren van jullie ervaringsdeskundigen hier.

Later!
Succes met je zoektocht! Een goed begin zijn de links in mijn handtekening, vooral ook naar het Haarwoordenboekje. Je kunt ook gewoon wat rondlezen op het forum of gericht zoeken.

En schroom niet om vragen te stellen. Hoe meer je over je situatie kunt vertellen of laten zien, hoe duidelijker eventuele antwoorden zullen zijn. Je zult merken dat lotgenoten hier over het algemeen graag met je meedenken.
Anoniem87 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2010, 20:11   #244
Essie23
HaarWeb lid
 
Essie23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Berichten: 22
Geslacht:
Smile even voorstellen

Hoi allemaal

Ik heb me toch uit eindelijk maar aangemeld bij haar web
Ik lees al meer dan een jaar de berichten hier maar zit nog in mn niet-acceptatie fase.
Die overigens al bijna 10 jaar duurd...
Ik ben nu 23 jaar en de haar uitval begon op ongeveer 14/15 jarige leeftijd. Ik had een gigantische bos krullen dus ik merkte er in het begin nog niet zoveel van..
Nu is er weinig over van mn ooit zo mooie haar.
Op een ochtend jaaaaren terug belde ik in paniek de huisarts.
Helmaal over mn toeren zei ik dat mn haar zo uitviel! Ik kon de volgende dag komen.
De huisarts verwees me door naar ( de meest droogkloterige) dermatoloog. Die zei dat ik AGA heb en dat minix het enige middel is dat eventueel kan werken. Behoorlijk vaag dus, en helaas werkte het niet bij mij...
Ik heb wel een haarwerk in huis, maar ik kan het niet op mn hoofd zetten zonder constant pijn en huilbuien te hebben..
Al met al nog al een zware tijd voor me...
Nu denk ik er over om fina* te gaan slikken...dus toch maar weer naa de dermatoloog.
Tot zo ver mijn trieste verhaal. ik ben wel ""blij"" dat ik julie heb want julie snappen me eindelijk.

Liefs Es
Essie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2010, 21:09   #245
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Get Es, je hebt het wel behoorlijk zwaar te pakken. Ik hoop dat je hier op HaarWeb in ieder geval wat steun vindt. Je mag altijd om input vragen he. Zelfs als de vragen die je stelt al vaker zijn gesteld!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 16:42   #246
Essie23
HaarWeb lid
 
Essie23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Berichten: 22
Geslacht:
Heey Anthonieh

Toch nog een reactie van iemand...
wat lief van je!
Nou ik heb eigenlijk wel een vraag
die ik bij het vrouwen forum had gesteld maar daar hoor ik niets van..

Ik wil me toch weer in de medische molen gooien,,,,
je weet tenslotte maar nooit..

Maar goed ik ben wel eens bij een dermatoloog geweest. die droogkloot rukte een paar kostbare haren uit me hoofd..deelde me mede dat ik AGA heb en gaf me een flesje minixodil...en dat hielp dus niet

Daarom wil ik dus iets anders proberen maar de dermatoloog zei er bestaat niets leer er maar mee leven.
Nou en dat kan ik dus niet en nu is du de vraag.....

Welke dermatoloog kan me helpen? Die ik dus niet hoef uit te leggen welke medicijnen er eventueel zijn en welke onderzoeken hij kan doen! want de mijne weet er nix van

Alvast bedankt hoor en ik hoop dat ik niet lastig ben.

liefs Es
Essie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 18:08   #247
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essie23 Bekijk bericht
Welke dermatoloog kan me helpen? Die ik dus niet hoef uit te leggen welke medicijnen er eventueel zijn en welke onderzoeken hij kan doen! want de mijne weet er nix van
Ik ben zelf heel fout bezig. Mijn huisarts vindt actie ondernemen tegen kaalheid onzin en ik ben nooit naar de dermatoloog gestapt. Ik weet dus niet of er goede dermatologen zijn die ook serieus kijken naar mogelijkheden van andere anti-conceptiepillen of hogere doses finasteride. De enige die me te binnen schiet (die ik op een positieve manier heb horen noemen) is Dr. van der Rhee van het HAGA ziekenhuis (Leyenburg) in Den Haag.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 18:27   #248
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essie23 Bekijk bericht

Toch nog een reactie van iemand...
wat lief van je!
Nou ik heb eigenlijk wel een vraag
die ik bij het vrouwen forum had gesteld maar daar hoor ik niets van..
Ik heb inmiddels je vraag beantwoord op het vrouwenforum. De meesten zitten hier niet voortdurend op het forum, dus het kán wel eens iets langer duren voordat je antwoord krijgt. Ik begrijp dat je ongeduldig bent, maar ik vind niet, dat het extreem lang heeft geduurd.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 20:32   #249
Essie23
HaarWeb lid
 
Essie23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Berichten: 22
Geslacht:
Hoi georgie.

Sorry..ik ben idd nogal ongeduldig.
Ik was ook zo blij dat ik een reactie kreeg hihi.
Maar uhm ik keek terug in het vrouwen forum
en zie niet dat mn vraag beantwoord is
niet van diane pil of welke dermatoloog...
Misschien bedoel je dat je op dat andere meisje heb gereageerd want ik zie het egt niet:S

Misschien ben ik wel kippig hoor..
Maar tog bedankt

Liefs Es
Essie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 20:36   #250
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik zie daar ook geen reactie.
Zelf heb ik met opzet niet gereageerd om te kijken hoe lang 't duurt voordat een ander eindelijk 's een reactie geeft.
Na vier etmalen nog steeds niks.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 27 augustus 2010 om 20:38
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2010, 20:42   #251
Essie23
HaarWeb lid
 
Essie23's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 augustus 2010
Berichten: 22
Geslacht:
heey Hanna

Dat ''voordat een ander eindelijk 's een reactie geeft''
klinkt niet best haha
dus toch... ik mag wel een beetje ongeduldig zijn.

Ik zag inderdaad in de forums dat jij op veel onderwerpen reageerd.
Maar ik hoef dus nog niet op zoek naar een leesbril haha, want jij ziet het ook niet staan.
Tja ik hoopte ook op een snelle reactie zodat ik naar een goede(?)dermatoloog kan rennen hihi.

Ik heb dan het gevoel dat ik de stijd weer aan kan snap je...
Nu voeld het zo op-geverig

Liefs Es
Essie23 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 10:46   #252
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Sorry, er is blijkbaar iets misgegaan. Ik heb opnieuw gereageerd.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2010, 10:47   #253
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik zie daar ook geen reactie.
Zelf heb ik met opzet niet gereageerd om te kijken hoe lang 't duurt voordat een ander eindelijk 's een reactie geeft.
Na vier etmalen nog steeds niks.
Voordat een ander eindelijk eens een reactie geeft? Ik reageer regelmatig, net als anderen.
Sommigen die hier posten hebben een drukke baan, en zijn ook wel eens een paar dagen afwezig.
Ik vind het jammer, dat jij hier vaak zo kleinzielig reageert. Get a life, zou ik zeggen.

Het zegt veel over jou, dat je blijkbaar een post bewust niet beantwoord, om eens te testen hoe lang het duurt voor anderen reageren. Houd je ook nog rekening met de gevoelens van degene die de vraag post? Bah.
__________________
Has finally left the building!

Laatst gewijzigd door Georgie; 28 augustus 2010 om 11:02
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 20:26   #254
Bezemsteel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2010
Berichten: 5
beste leden,

Ik ben sinds vandaag lid van Haarweb. Ik ben een jongen van 20 jaar en ik heb erg veel haaruitval de laatste tijd. Ik ben bij de dokter geweest maar die zei dat ik me nergens druk over moest maken, maar dat doe ik ook. Vooral mijn kruin is erg. Zie de foto's op mijn profiel..

Ik hoop dt iemand kan zeggen in welke fase ik zit en wat ik moet gaan gebruiken om de kaalheid tegen te gaan..

Bvd
Bezemsteel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2010, 00:03   #255
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Welkom hier, Bezemsteel. Ik ben altijd heel kritisch in het bekijken van foto's en als je echt het gevoel hebt dat er iets mis is, dan is er misschien wel iets mis hoor. Maar ik kan dat op je foto's niet terug zien. Ik zie daar een goede bos met haar, een normale kruin en een heel nette haarlijn.

Voor middelen om kaalheid te bestrijden kun je in het haarwoordenboekje eens minoxidil, finasteride en ketoconazol opzoeken. Maar als ik heel eerlijk moet zijn, dan zou ik zeker nog even met deze middelen wachten!

Wellicht kun je eens wat middelen nemen om je haarkwaliteit te verbeteren. Dat is in jouw geval misschien al voldoende. Wat extra supplementen ('haar en nagels' van de HEMA bijvoorbeeld en MSM), misschien wat omega 3, een goede shampoo (verdikkend) en misschien ook een conditioner om je haar goed volume te geven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Attentie : nieuw alternatief voor de blauwe tape! Webmaster Haarwerken 15 18 november 2005 22:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.