Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 augustus 2012, 12:04   #1
stefaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Berichten: 3
Gestrest haar / droog / slap / gebroken / helmhaar ?

Hallo, ik ben een jongen van 21 jaar oud met kort kapsel en ik heb 2 weken als postbode gewerkt.
Ik heb elke dag een helm moeten dragen en me in het zweet gecrosst om de post op tijd bij iedereen te kunnen bezorgen.


Resultaat op het einde van de dag: haar plat, vies, uit model , gebroken, kapot, noem het maar op, het was niet om aan te zien.

Na die 2 weken naar de kapper geweest maar niet veel veranderd. Het was dun, zat niet in model, waaide overhoop bij de minste wind. Ik heb normaal redelijk dik haar met een slagje. Als ik er nu door wrijf, zie ik haartjes met knikjes en dunne haren die langer zijn die eruitspringen. Voor de rest is het een dof hoopje, niet in model te brengen zooitje. Deprimerend

Wat is er nu in godsnaam met mijn haar gebeurd? Weet iemand dit? En wat moet ik eraan doen om het weer mooi te krijgen?
Ik denk dat het ofwel door de stress en de helm komt maar daar ben ik niet zeker van.

Alle tips of uitleg erg welkom!
stefaan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2012, 20:04   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Met 2 weken moet het puur om mechanische schade gaan. Door wrijving en inwerking van zweet. Je kunt een goede shampoo en een goede conditioner proberen. En verder moet je gewoon geduld hebben tot het beschadigde haar er weer helemaal uit gegroeid is ... ik hoop dan maar dat je geen al te lang haar hebt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2012, 12:08   #3
stefaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2011
Berichten: 3
Ik ben van het principe geen shampoo te gebruiken om mijn haar te wassen.( Te veel chemische troep enzo).
Ik heb anders nooit problemen met mijn haar.

Overdag gebruik ik nu brylcreem verrijkt met proteïnen om mijn haar vochtig en in model te houden.
Ik heb zelf al wat puntjes en beschadigde haartjes afgedaan met trimmer en schaar.

Ben ook van plan van paar dagen met mijn haar niet onder de douche te gaan want ik merkte op dat het zelfs niet meer vettig word, heel raar.

Ik vertrek morgen op reis en ik hoop dat de zon mijn haar niet weer verpest.
Lang haar heb ik niet, integendeel. Ik heb een heel kort kapsel maar vooraan is het iets langer zodat ik er creatief met kan zijn, en het is juist daar waar het beschadigd is.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!
stefaan is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.