Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 november 2007, 15:15   #16
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Ik wil lekker warm kunnen douchen, als ik mijn haar was met lauw water sta ik daar helemaal te bevriezen onder de douche!

Hoi Ryan
Ik neem altijd een bad (heb geen douche ) en wanneer ik mijn haren gewassen heb laat ik er lekker wat warm water bijlopen of zoals Hanna al aangeeft je haren apart wassen onder de kraan als je geen bad hebt kan ook .

Groet Blizzard
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 18:07   #17
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ja dat is een goed idee. Onder de douche er dan voor zorgen dat je haren niet nat worden?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 21:45   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Jup!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 23:26   #19
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Ik was mijn haren elke dag omdat het dan frisser ruikt en makkelijk in model te krijgen is.

Heeft iemand wat studies waaruit blijkt dat 1x per dag slecht zou zijn?
__________________
Regimen: niets meer
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 23:36   #20
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Inderdaad. Ik ben benieuwd in hoeverre de frequentie van het wassen invloed heeft op de kwaliteit van het haar. Ook ben ik nieuwsgierig naar de effecten van het wassen van het haar met lauw water, of dit echt scheelt of weinig uitmaakt. Ik probeer voor mezelf namelijk een btje te bepalen of ik het de moeite waard vind om voortaan mijn haar aan de wastafel met lauw water te gaan wassen.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2007, 23:52   #21
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ryan R Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ben benieuwd in hoeverre de frequentie van het wassen invloed heeft op de kwaliteit van het haar. Ook ben ik nieuwsgierig naar de effecten van het wassen van het haar met lauw water, of dit echt scheelt of weinig uitmaakt. Ik probeer voor mezelf namelijk een btje te bepalen of ik het de moeite waard vind om voortaan mijn haar aan de wastafel met lauw water te gaan wassen.
Hoi Ryan R
Er staan in deze thread 4 reacties van leden die 2 keer in de week of zelfs maar 1 keer in de maand hun haren wassen .

Logisch is wel als je heet water gebruikt je haren veel zachter worden en dan naar beneden gaan hangen , de olien bij je haarwortels en aan je haren zelf worden dan allemaal weg gewassen met als resultaat slapper haar dus gaan ze hangen , je haren zitten ook meestal het beste de 2e dag nadat je ze gewassen hebt is mijn ervaring maar sinds ik alleen maar appel azijn gebruik zit het gelijk na het wassen al goed .

Ik zou zeggen gewoon even uitproberen met lauw water te wassen en kijken of je resultaat ermee hebt ..

Ps : als je de douchekop niet te hoog zet bij het douchen kun je je haren best wel ontwijken en komt er wat water bovenop is er nog niemand overboord .

Groet Blizzard

Laatst gewijzigd door blizzard; 26 november 2007 om 23:55
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 00:03   #22
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
thx voor de tip

Nice, morgen is het weer tijd om mn haartjes te wassen (1x per 3 dagen) en kan ik het meteen gaan proberen!

Kan bijna niet wachten....
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 09:39   #23
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Als blijkt dat je sneller kaal wordt van je haar met warm water wassen, dan eet ik mijn hoed op. Wat een kul zeg!
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 12:41   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
Als blijkt dat je sneller kaal wordt van je haar met warm water wassen, dan eet ik mijn hoed op. Wat een kul zeg!
Misschien heb jij dermate vet haar, dat je 't wel 3 keer per dag met flink veel shampoo en heet water kunt wassen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 12:44   #25
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Misschien heb jij dermate vet haar, dat je 't wel 3 keer per dag met flink veel shampoo en heet water kunt wassen.
Nee, maar je wordt niet kaal doordat je je haar wast. Je kunt het hooguit beschadigen, meer niet.

Ik ga hier dus absoluut met Balou mee.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 12:47   #26
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Door te vaak met shampoo en te warm wassen, verwijder je de natuurlijke beschermlaag volledig en pleeg je voortdurend aanslagen op je hoofdhuid, wat voor je haarwortels niet goed kan zijn. Simpel.

Bij mensen die zeer androgeen zijn, dus met een bijzonder vette huid en acné, kan ik me voorstellen dat ze iedere dag hun haar willen/moeten wassen.

Laatst gewijzigd door Hanna; 27 november 2007 om 13:28
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 13:22   #27
peter_staverman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1
Ik was mijn haar iedere dag, soms sla ik wel een dagje over.
peter_staverman is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 13:41   #28
Balou
HaarWeb lid
 
Balou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2006
Berichten: 546
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Door te vaak met shampoo en te warm wassen, verwijder je de natuurlijke beschermlaag volledig en pleeg je voortdurend aanslagen op je hoofdhuid, wat voor je haarwortels niet goed kan zijn. Simpel.

Bij mensen die zeer androgeen zijn, dus met een bijzonder vette huid en acné, kan ik me voorstellen dat ze iedere dag hun haar willen/moeten wassen.
Ik had het over wassen met warm water. Het woord shampoo heb ik nooit genoemd. Tuurlijk, als ik mijn hoofd 6 keer op een dag met lauw water was en met chloor en X10 is dat natuurlijk ook niet goed. Maar kom op, als jij je hoofd onder de kraan steekt en het water heeft een temperatuur van 38/39 graden oid dan word je daar echt niet kaal van.
__________________
Gebruikt:
1x per week duta 0,5
6x per week fina 1,25
2x per dag minox foam
dagelijks/om de dag nizoral shampoo

Gebruikt in het verleden:
spectral DNC, miconazol nitraat, S5 spironolactone creme, ASC-J9, afwisselende doses finasteride en dutasteride.

Status:
08/2006: Geen last van inhammen, licht doorkomende huid op kruin, dunner geworden haar bovenop.
02/2007: Kruin lijkt dichter, frontaal lichte achteruitgang wat betreft haardensiteit.
10/2007: Haaruitval in getale gelijk. Situatie op kruin prima, zeer tevreden zelfs. Hoop op behoud, wellicht verdikking, van huidige haarlijn.
04/2008: Steady
10/2008: Tevreden, nog weinig op Haarweb en dat is een goed teken.
01/2011: Prima bosje haar.
05/2016: Nog steeds goede bos haar, 10 jaar na begonnen te zijn met allerlei middeltjes.
Balou is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 14:17   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Balou Bekijk bericht
als jij je hoofd onder de kraan steekt en het water heeft een temperatuur van 38/39 graden oid dan word je daar echt niet kaal van.
De ervaring heeft uitgewezen dat ik dan aanzienlijk meer haren verlies.
En vroeger kon ik urenlang bakken in de zon, maar nu gaat mijn hoofdhuid na 5 minuten al pijn doen; ik kan geen warmte meer op mijn hoofd verdragen sinds ik AGA heb.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2007, 14:20   #30
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Heb dus mn haar aan de wastafel gewassen met lauw water. Mn haar zit nu goed, maar vond et wassen zelf niet echt relaxt, evenals het feit dat ik niet lekker met mn kop onder de kraan kon! Misschien moet ik maar een badmuts aanschaffen...
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Dochtertje van twee trekt haar uit haar hoofd! Mieneke TTM bij kinderen 19 26 mei 2006 18:57
Je haarprobleem en je vriendin/vriend. ray AGA - Algemeen 90 22 maart 2006 17:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.