Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 maart 2008, 22:08   #16
Angel..
Banned user
 
Geregistreerd: 21 oktober 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door charlotxx Bekijk bericht
ja dat is waar, in ieder geval bedankt voor jullie tips allemaal... heb ik nog een vraagje: ik heb zeer vettig haar. Is dit een voordeel of een nadeel als je blondeert. Volgens mij een voordeel toch? en hoe kan ik vettig haar t best verzorgen, de vettigheid gaat ook gepaard met jeuk trouwens... ik was mn haar al maar 2 keer per week en soms doe ik een heel klein beetje babypoeder op mn scheiding om zo het vettig worden tegen te gaan. ik heb me vaak afgevraagd of t verstandig is om dit te gebruiken. gaan je haarzakjes er niet van verstoppen ofzo? misschien heb ik daardoor wel haaruitval.

Hebben jullie nog tips misschien?
Het lijkt me dat je gewoon (seborroïsch) eczeem hebt.....
Hier kan je inderdaad haaruitval van hebben.

Wel gek dat je eerst zei geen eczeem te hebben, maar nu achteraf wel klaagt over jeuk... jeuk = eczeem.
Alleen waar komt het door? een schimmel? nizoral hielp niet.....
Misschien is het toch een overgevoeligheid. Dus beter niet meer verven op je hoofdhuid en milde shampoo als dermolin gaan gebruiken.
Ook gek dat je geen schilfers hebt, vandaar dat ik denk aan een overgevoeligheid. Meestal krijg je pas schilfers bij ontstoken eczeem. Het kan dus erger worden.

Je hebt haaruitval als het nu erger is dan vroeger. (dus zelf verschil merkt en steeds overal haren ziet).
Vroeger had ik naar mijn mening nergens last van. Ik kon zo hard en lang borstelen als ik wilde, vond het zelfs lekker.

Van blonderen wordt je haar inderdaad droger. Je moet vaker de puntjes knippen enzo.

Hier heb je overigens nog meer informatie over Nizoral (misschien heb je nooit de bijsluiter gelezen):
http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema...=10704&rId=332

Laatst gewijzigd door Angel..; 7 maart 2008 om 22:21
Angel.. is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2008, 01:47   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Charlotte,

Je haren verven is ontzettend slecht voor het haar en de hoofdhuid door die chemicaliën, maar bleken/ontkleuren is nog veel slechter. Ik adviseer je te kappen met die ongein voordat de klachten zeer ernstig worden.

Je schreef letterlijk dat je al extreme haaruitval hebt (ook al zijn dat geen 150 haren per dag), maar nu ook nog vettigheid en jeuk...
Deze symptomen kunnen erop wijzen dat je al een allergie hebt ontwikkeld tegen bepaalde chemicaliën en seb. eczeem is ook mogelijk.

Even door een arts laten inspecteren, is wel zo verstandig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2008, 15:51   #18
carmenlita
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2008
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 13
Het is heel logisch wat er is gebeurd.Dir probleem zie ik vaak in de kapsalon als er zelf gekleurd is.
Je haar is vrij donker.Je punten licht en poreus.
Bij het oplichten van het haar komen je eigen roodpigmenten vrij.Als je die veel hebt zul je een zeer licht blonde tint moeten nemen.Waarschijnlijk met as.Deze kleur mag alleen absoluut niet op de punten.Alleen de uitgroei goed inzetten.
Als je je haar met zilvershampoo wast trekt deze natuurlijk ook in de poreuse punten.Deze zullen dan grijs of blauw worden.
Van de punten moet je echt afblijven.
Ook zijn de produkten die je gebruikt niet echt goed voor je haar.
Zeker geen spray blond gebruiken.Dit produkt blijft doorwerken in je haar.
En...soms kun je iets willen maar is het beter om voor een andere kleur te kiezen ivm de gezondheid van je haar.

Groetjes Carmen
carmenlita is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2009, 15:34   #19
Nipo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 april 2008
Berichten: 11
Hoi allemaal

Ik heb een vraag en ik ben eens benieuwd naar de antwoorden. Hier wordt gezegd dat waterstofperoxide slecht is voor je haar en dat als het wat te agressief is, dat je haar er van kan uitvallen. Als het mijn hoofdhaar betreft zou ik dit ook liever niet hebben, maar als het ook zo zou kunnen bij lichaamshaar zou ik wel heel blij zijn...

Wat denken jullie ervan, is het mogelijk om met gewoon waterstofperoxide je haren te bleken dat ze voor een lange tijd blond blijven of voor mijn part uitvallen en een tijdje wegblijven? Zijn hier gevaren aan verbonden en hoe zou je dit dan moeten aanpakken?

Groetjes en bedankt
Nipo is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 11:34   #20
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Carmenlita heeft volkomen gelijk.

Wat je in de winkel koopt, daar zit standaard 6% waterstof peroxide in met een inwerktijd van +/- 30 min.
Als je haar lichter gaat kleuren doorloopt het verschillende fases van oplichten.
Ben je met 30 min. bij oranje, dan zit je in een tussenfase, dan moet het langer inwerken.
Het kan ook zijn dat je van je zelf te donker bent en sowieso moet aanzetten met 9%.
Je kunt beter lichter kleuren met verf en 9% waterstof peroxide (nooit blonderen!!!) heel snel werken, dan blijf je binnen de tijd, dit is standaard niet te koop.

Alleen bij de allereerste keer lichter maken het hele haar doorkammen.
Later uitsluitend en alleen je uitgroei behandelen.
Mochten je punten op een gegeven moment verkleuren, wat altijd gebeurd onder invloed van zon, uv etc. dan alleen de punten met dezelfde kleur verf maar dan met 3% of nog liever met 1,9% waterstof peroxide.

Er zijn haren die gewoon niet tegen kleuren kunnen.
Vrouwen die kaal worden en stoppen met kleuren krijgen over het algemeen hun haar weer terug.
Daarna kun je als je toch persee wilt kleuren inderdaad beter met folie, muts of plankje high- of lowlights maken.
Dit alles kan met verf en zoveel mogelijk blondeer vermijden.
Als je haar door zilvershampoo grijs geworden is dan heb je of te veel gebruikt of te lang laten zitten.

Carmenlita heeft gelijk.
Ten eerste is het veel natuurlijker om high- of lowlights te nemen en ten tweede kun voor ingewikkelde dingen beter naar de vak man/vrouw.

Ik hoop voor je dat het inmiddels goed gekomen is.
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 12:34   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nymphje Bekijk bericht
Je kunt beter lichter kleuren met verf en 9% waterstof peroxide (nooit blonderen!!!)
Lichter kleuren met verf, kan niet.
Lichter kleuren is hetzelfde als ontkleuren/blonderen/bleken.

Blonderen is het bleken van de pigmenten in het hoofdhaar. De werkzame stof in blondeermiddelen is waterstofperoxide. Voor het ontkleuren/ blonderen van het haar is een verdunde vorm van waterstofperoxide nodig
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 13:15   #22
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Je kunt wel lichter kleuren met verf afhankelijk van 3, 6, 9 of 12 %.
Bij de surinaamse kapper werken ze zelfs met 18%.
Vraag maar na bij de kapper.

Een goeie kapper zal lichter maken van het haar met blondeer ten alle tijde proberen te vermijden.
Lichter kleuren met blondeer is goedkoper.
Maar een kapper die echt om je haar geeft en zn vak verstaat kleurt lichter met verf.
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 15:02   #23
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Sommige merken hebben ook speciaal oplichtende series.
Dan werkt het niet 1:1 ( 1 deel verf : 1 deel peroxide) maar 1:1,5 of 1:2.
Blondeer heb je in poedervorm ( blauw, wit, maar ook koper)
Kleuren is veel en veel ingewikkelder dan de meesten beseffen en dat zou je eigenlijk niet zelf moeten doen.
Kan het niet nadrukkelijk genoeg zeggen.
Bij (ernstige) klachten naar de dokter en stoppen met kleuren.
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 15:13   #24
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nymphje Bekijk bericht
Je kunt wel lichter kleuren met verf afhankelijk van 3, 6, 9 of 12 %.
Bij de surinaamse kapper werken ze zelfs met 18%.
Je bedoelt: met waterstofperoxide 3, 6, 9, 12, 18%.

Alles wat je doet met waterstofperoxide is geen verven, maar bleken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 15:21   #25
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nymphje Bekijk bericht
Vrouwen die kaal worden en stoppen met kleuren krijgen over het algemeen hun haar weer terug.
Als dat waar zou zijn, waren er niet zoveel duizenden vrouwen met AGA, FPHL of TE. Dan waren er ook al honderden Haarwebvrouwen gestopt met haarkleuringen en juichend op dit forum komen melden dat ze al hun haren weer terug hebben gekregen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 15:59   #26
Nymphje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2009
Berichten: 34
Lieve Hanna,

Ik heb gereageerd op alle fouten die ze gemaakt heeft met kleuren want dat waren er nog al wat.
Hoe je het ook wend of keert er blijft een groot verschil tussen lichter maken met verf en lichter maken met blondeer.
Alles wat je mengen moet zit peroxide in ook al denkt men met een onschuldige spoeling te maken te hebben.
Hier en daar heb ik ook wat aanvullingen gedaan op het verhaal van Carmenlita m.b.t. het ontzien van de hoofdhuid in geval ze toch persee wil blijven kleuren.
Bovendien is elke forum bezoeker er van overtuigt dat als je een zieke hoofdhuid hebt dat je niet moet rotzooien met je haar.
Als je duidelijk mijn berichten terug leest dan heb ik het er niet over dat alle vrouwen die stoppen met kleuren hun haar terug krijgen.
Maar er zijn er wel veel die jarenlang gekleurd hebben en waarvan het haar en hoofdhuid uiteindelijk zo slecht geworden is dat als ze stoppen met kleuren hun haar terug krijgen, in betere conditie.
Nymphje is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2009, 16:21   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik weet dat je het heel goed bedoelt, Nymphje, maar lichter maken met haarverf is technisch onmogelijk.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2009, 14:51   #28
Janneke86
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 2
Hoi Charlot,

Ik heb hetzelfde probleem gehad en de volgende oplossing: niet meer verven uit een pakje! Maar ga langs een (professionele) kapperswinkel. In Rotterdam is dit bijvoorbeeld Haarzelf (www.haarzelf.nl). Daar kunnen ze je een goed, persoonlijk advies geven. Voor mij was dit om mijn haar te verven met "Keune 1001" (de 1 staat voor "as", wat een gele/oranje kleur tegen gaat) of "Majiblond 901 S" (eveneens een as-tint). Deze verf moet je mengen met waterstofperioxide 9% of 12% maar dat kunnen ze je daar uitleggen. In totaal ben je dan ongeveer 20 euro kwijt, wat ik persoonlijk geen geld vindt voor goede kwaliteit verf. Mocht je na het verven dan onverhoopt toch nog een gele/oranje gloed hebben bij je uitgroei, kun je er een zogeheten grijsmousse overheen doen. Dit is ook verf, maar die slechts ca. 2 minuten moet intrekken in nat haar. Onder de douche inzetten dus, en de kleur om de 20 sec door iemand anders laten controleren, anders wordt je echt compleet grijs!

Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt, succes ermee!

Groetjes, Janneke
Janneke86 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2009, 11:37   #29
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Je kan je haar op drie manieren bleken: 1) alleen met peroxide; 2) met peroxide + blondeerpoeder en 3) met een kleuring die peroxide en ammonia of een andere alkalische haarschachtopzweller bevat. De blondeerpoeder bevat die haarschachtopzweller ook en in een nog veel grotere mate dan de verf. De verf blondeert enkele nuances en voegt een beetje kleur toe.

Het laten opzwellen van de haarschacht dient om de structuur van de dakpansgewijs over elkaar liggen schubben te doorbreken. Ze grijpen dan niet meer in elkaar en het binnenste van de haar wordt toegankelijker voor peroxide (of in het geval van kleuring: voor peroxide en kleurmoleculen). Het kan dan beter zijn werk doen.

Er zijn mensen met ijzersterk haar (zoals Lucille Werner) dat kennelijk mishandeling na mishandeling kan ondergaan en er toch fantastisch uit blijft zien, maar de meesten moeten het met minder fabuleus haar doen.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2009, 22:41   #30
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik vind overigens je haarkleur op de middelste foto best mooi, het glanst ook mooi, dat lichtere is eigenlijk een wonder dat het nog op je hoofd zit. Zo'n kleurverandering zou alleen maar door een kapper gedaan mogen worden.
Je ziet de donkere uitgroei heel erg, en met dat goudblonde kapsel lijkt dat me minder hinderlijk dan met dat witblonde.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wk 2006!!! Tiuri Van alles en nog wat... 29 1 juli 2006 23:32
Oranje haarverf Bananenboom Overige (haar)discussies - Algemeen 12 9 juni 2006 17:35
NEDERLAND - LETLAND voorspellingen. pindakaas Van alles en nog wat... 11 25 juni 2004 12:57
te koop: 2 kaartjes Nacht van Oranje ingie Van alles en nog wat... 9 5 april 2004 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.