Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2009, 11:37   #1
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Eczeem?

Hallo Allemaal

Ik heb al enige tijd last van een onrustige hoofdhuid (Seborroische Eczeem?) wat gepaard gaat met schilfers, beetje jeuk & licht rood hoofdhuid.
Ook een probleem is dat het gepaard gaat met haaruitval waarbij de haartje aan de uiteinde wit is of een schilfer bolletje heeft.
Dit heb ik al zo een 4 jaar (begon te ontstaan tijdens of voor mijn examens op de middelbare school).
Ik heb er tot nu toe altijd mee gewacht, omdat ik dacht dat het tijdelijk was.
Er waren tijden dat het deels verdween, maar toch weer telkens terug kwam.

Ik besloot dit jaar dus naar de dokter te gaan (wat eigenlijk veel eerder moest).
Ik kreeg 2 potjes ketoconazol voorgeschreven die ik heb gebruikt tot ze op waren.
Zelf zag ik degelijk wat effect, maar zodra ik stopte met de kuur kreeg ik het na aantal weken weer schilfers.

De haaruitval ging ook maar voort waardoor mijn haren nu veel dunner en minder is dan vroeger.
Toen mijn hoofdhuid gezond was had ik zwarte dikke haren waarvan de hoofdhuid niet te zien was zelfs niet onder licht.
Hier baal ik natuurlijk wel van, maar ik geef het hoop niet op.

Ik ben pas weer na de dokter geweest om te zeggen dat mijn eczeem nog niet over is en ik wou mijn bloed laten testen op haaruitval.
Ik wist namelijk niet of de haaruitval kwam door de eczeem of door iets anders.
De dokter ging mijn haar sterkte testen en zei dat mijn haarzakjes goed waren, want de verschillende hoeveelheden waaraan zij ging trekken kwam niet los.
Ze zei de haaruitval door de eczeem zou zijn, maar ik wou toch voor de zekerheid een bloedtest laten doen (resultaat krijg ik 6 juli).
Ook heb ik weer ketoconazol gekregen, maar ik ben van plan dat te gebruiken wanneer ik mijn haren weer wat heb verkort.

Op dit moment experimenteer ik met amandel olie, zee zout mineralen & rozemarijn shampoo.

Wat ik eigenlijk wil weten is:
- Stel ik los mijn eczeem probleem op, komen dan de haartjes die sneller zijn uitgevallen dan gewoonlijk weer terug?
- Beschadigd de eczeem mijn haarzakjes?
- Heeft voedsel invloed op mijn schilfer proces? Het lijkt soms alsof het schilferen erger wordt als ik iets vettigs eet (misschien door verhoging van testosteron?).
- Is er iemand van dit forum die dit eczeem al 10 jaar heeft, zo ja hoe is je haar situatie nu?

Alvast erg bedankt voor jullie aandacht.

Ik ben blij dat er zo een forum is waar ik dingen kan lezen.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 13:44   #2
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Er is op dit forum een draadje dat volledig aan seborroisch eczeem (SE) is gewijdt.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4851

Ik loop zelf ook al een aantal jaar met SE rond en ik kom er ook maar niet van af. Er zijn al veel producten die ik geprobeerd heb (Ketoconazole, Topicorte, Rooscure, Neutral, Resdan, Stieproxal en nog veel meer), maar er is niets dat echt werkt bij mij. Het enige dat deze producten doen is de klachten "ietsje" verminderen. Veel van die middeltjes moet je op de hoofdhuid smeren etc, maar volgens mij zit de oorzaak van de klacht binnen in je lichaam. Het probleem zal dus misschien van binnenuit opgelost moeten worden?

Ik ben benieuwd of mensen jouw vragen kunnen beantwoorden.

Laatst gewijzigd door geelblauw; 28 juni 2009 om 13:47
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2009, 19:45   #3
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ geelblauw

Gaat dat bij jou ook gepaard met haaruitval?
Ik weet bijna zeker dat innerlijk 75% te maken heeft en uiterlijk 25%.
Wanneer ik iets eet wat talg stimuleert voel ik al op mijn hoofdhuid kriebels (huidcellen die sneller afstoten?).
Wat uiteindelijk weer schilfers oplevert (of het zit tussen mijn oren, zoals mijn zus het zegt).
Ik denk niet dat SEB over kan gaan met alleen shampoo.
Het lijkt wel alsof ik iets in mijn lichaam heb geactiveerd wat niet meer gedeactiveerd kan worden.
Er moet dus een middel worden gemaakt om in te nemen & een shampoo die samen dit probleem zouden moeten oplossen.

Maar die is waarschijnlijk nog nergens te bekennen?
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2009, 19:16   #4
PLS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 58
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
@ geelblauw

Gaat dat bij jou ook gepaard met haaruitval?
Ik weet bijna zeker dat innerlijk 75% te maken heeft en uiterlijk 25%.
Wanneer ik iets eet wat talg stimuleert voel ik al op mijn hoofdhuid kriebels (huidcellen die sneller afstoten?).
Wat uiteindelijk weer schilfers oplevert (of het zit tussen mijn oren, zoals mijn zus het zegt).
Ik denk niet dat SEB over kan gaan met alleen shampoo.
Het lijkt wel alsof ik iets in mijn lichaam heb geactiveerd wat niet meer gedeactiveerd kan worden.
Er moet dus een middel worden gemaakt om in te nemen & een shampoo die samen dit probleem zouden moeten oplossen.

Maar die is waarschijnlijk nog nergens te bekennen?
ik heb pilletjes gekregen ervoor en ketoconazol shampoo maar het geeft nog geen resultaat en wat eet je dan waarbij het meer word? dan ga ik daar ook op letten
PLS is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2009, 22:55   #5
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Effectieve werking van ketoconazol zal pas na 2 / 4 weken zien.
Het is wel belangrijk dat je de juiste dosering/hoeveelheid gebruikt, want de meeste gebruiken het verkeerd waardoor het erger kan worden of geen effect kan hebben.
Lees de bijsluiter zou ik zeggen, het is echt niet voor niets.

In mijn jongere tijden toen ik last had van acne zei ik ook altijd dat het door bepaalde voedsel kwam.
Toen zei mijn zus, nee dat is niet waar dat zit tussen de oren.
Ik zelf zag gewoon een verhouding tussen acne en vettig/suiker achtig eten.
Misschien stimuleert het een bepaald hormoon waardoor acne erger wordt (talg?).

Dit heb ik nu met dat eczeem.
Acne is zo goed als over, maar nu lijkt het alsof de talg naar mijn hoofdhuid slaat waardoor er vettige schilfers ontstaan.
En dit verergert wanneer ik vettige hap eet of chocolade/snoep eet (ik heb een keer een test mee gedaan voor mezelf).

Dit betekent niet dat dit ook bij jou zo gaat.
Mijn dna is immers heel anders dan die van jou en dus hoeft het bij jou misschien helemaal niet zo te zijn.
Dit betekent ook niet dat jou eczeem nooit over kan gaan, want jou dna is ook anders dan andere.
Wat de meeste mensen verkeerd doen is accepteren dat seb niet over gaat en chronisch is.
Weetje wat seb dan zegt? "your wish is my command, plons! i'm with you forever".
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2009, 12:35   #6
hyperdrive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 16
He lotgenoten.

Ik heb zelf ook jaren SE, en ook extreme haaruitval.
Heb ook keto (zalf + shampoo/gel) gekregen en maak er nog steeds gebruik van.
Het valt me op dat m'n SE erg opbloeit als ik in een stress-periode beland.
Vorige week had ik een gesprek op school, en huppa, een dag later had ik weer vlekken op m'n gezicht en jeukerij op m'n hoofdhuid.

Hebben jullie het trouwens alleen op jullie hoofdhuid of ook op jullie gelaat/lichaam?
Ik heb het meestal op m'n borst, rug, gelaat, rond mn oren & mn haarlijn.
Ben dus aardig getroffen door dit eczeem.

Ik ga volgende week een afspraak maken met mn huisarts en die verwijst me hopelijk door naar de dermatoloog. Want ik begin het langzamerhand zat te worden + ik wil niet NU AL kaal worden door SE.

Iemand de tabletten wel es geprobeerd? Misschien pakt dat de infectie intern aan?
http://www.consumed.nl/medicijnen/40...azol_Tabletten
hyperdrive is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2009, 23:35   #7
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-Zeem Bekijk bericht
@ geelblauw

Gaat dat bij jou ook gepaard met haaruitval?
Jep... volgens mij heeft iedereen door die SE extra veel haaruitval.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 01:02   #8
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ hyperdrive

Nee, ik heb het alleen op mijn hoofdhuid en beetje in mijn baard.
Wat noem jij extreme haar uitval eigenlijk?
Ik verlies met het wassen van de haar en afdrogen en schilfers uit pulken tussen de 50 / 75.
Dit is nog zonder te rekenen dat wanneer je rondloopt enzo ook haartjes kunnen vallen, etc.

@ geelblauw

Volgens mij zijn wij echt de sjaak met SEB.
Ik had ergens op een engelse website gelezen dat SEB iets is wat geactiveerd wordt in je lichaam (zoiets als bijv kanker die actief kan worden).
Hoe veel je het ook wast met keta of wat dan ook, het zal weer terugkomen.
Of er moet een manier zijn dit proces uit te schakelen en de huidcellen die afstoten weer op een normaal tempo te krijgen.

Alleen de vraag is hoe?

Groente en fruit eten kan misschien een bijdrage geven aan een gezonde leven, maar het draait niet de knop om zodat SEB wordt gedeactiveerd.
En ik denk ook niet dat ik het optimale uit b-vitamine supplementen / visolie kan halen, omdat SEB in mijn geval de bottleneck is.

Het is gewoon niet eerlijk, SEB beschadigd mijn haargroei en kan het zodanig krijgen dat het beschadigd blijft.

Maar wat moet ik dan nog doen tegen iets waar ik me nog niet tegen kan verweren?

Laatst gewijzigd door X-Zeem; 4 juli 2009 om 01:07
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 15:26   #9
hyperdrive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 16
Oke, dan mag je deels van geluk spreken.
Ik heb hier en hier wat info over SEB, en het is inderdaad iets wat geactiveerd wordt in het lichaam.
Het heeft te maken met een overschot aan talg/gist ofzo.

Ik heb de afgelopen jaren (vanaf m'n 17e) al last van SEB.
Het eerste jaar er weinig aan gedaan, tot dat er hele erge vlekken in mn gezicht + hals kwamen.
Toen naar de huisarts gegaan en kreeg toen keto voorgeschreven.
Na 2 weken smeren was het weg, maar na enkele weken kwam het ook telkens terug.
Ondertussen was ik vrij ijdel, en deed wel dingen met m'n haar.
Heeeeeel veel gestijlt en vaak wax gebruikt enz. Niet de aller gezondste dingen voor je haar dus.
Inmiddels was ik 19 en had echt behoorlijke inhammen gekregen. Zit nu wel op 3/4cm diepte.
En nu ben ik 21, en begint het haar boven op m'n hoofd erg uit te dunnen.
Als ik gedoucht heb kan ik al wat kale plekjes zien, iets wat ik vroeger nooit had.
Tijdens het douchen zie ik bij het putje aardig wat haren, en als ik afdroog zitten er ook aardig wat haren in mn handdoek.
Ik kan/durf nu niks meer met mn haar te doen. Geen gel, wax, stijltang of wat dan ook. Helemaal niks meer.
Ik heb geen AA, tenminste, in mijn familie is er gewoon niemand kaal. Echt niemand. Dus ik kan het niet geërfd hebben lijkt me. Het is gewoon pure pech omdat ik SEB heb.

Nu wil ik, kosten wat het kost, van mijn SEB af.
Ik ben nu druk aan het informeren bij een acupunctuur en bij de homeopathie.
Ik geloof niet meer in zalfjes en shampoo's, ookal ben ik nog nooit bij de dermatoloog geweest.
Mocht acu of homeo helpen, dan ga ik aan de minoxidil en hoop ik dat ik m'n haren weer (voorgoed) terug krijg.
hyperdrive is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 16:59   #10
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
@ hyperdrive

Bij mij is dat ook het geval.
In mijn familie is niemand kaal, mijn moeder & vader niet, zwagers van moeder/vader kant niet, etc.
Mijn vader is nu 65 jaar en heeft zelfs een dosje op zijn hoofd.
Mijn moeder heeft ook gewoon haar, misschien minder als 25 jaar geleden omdat ze nu overgewicht heeft en suikerziekte.
Dan nog is zij niet kaal, haar haren vallen geleidelijk uit.

Opzicht zit ik best wel in de knoop.
Ik kan geen minoxidil gebruiken met SEB op mijn hoofdhuid, omdat het toch wel onder huidproblemen valt.
Ook kan ik niet mijn haren milimeteren, omdat ik achter in mijn hoofd soort van acne heb (psoaris?).
Tja, het leven heeft mij toch echt op schaakmat staan.
Soms weet ik niet meer wat ik moet doen.

Dat acupunctuur & homeopathie klinken interessant.
Ik ga hier ook informatie over zoeken.

Morgen krijg ik trouwens de resultaten van mijn bloedtest.
Kijken of er nog een factor is die haaruitval of eczeem stimuleert (misschien hoge talg productie?).
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 18:04   #11
hyperdrive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 16
Het komt er dus op neer dat onze haaruitval grotendeels door SEB komt.
Zou dat ook inhouden dat onze verloren haren voorgoed gone zijn? Of zou minoxidil wonderen doen?
Millimeteren zou mij niet staan helaas, dus een kale kop al helemaal niet.

Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij de acupunctuur.
Heb verteld dat ik last van SEB heb, en ze wist meteen wat het was.
Ze heeft ook mensen behandeld die last van psoriasis hebben. Met succes.
Dus ik hoop echt dat ze mijn SEB voorgoed weet te bestrijden.

Ik heb ook stiekem een kijkje genomen in haar agenda, en zag dat die boordevol was.
In principe zie ik dit als een goed teken.
Toch heb ik geluk gehad, en had ze donderdag nog een plekje vrij.
Ik hou je/jullie op de hoogte van hoe alles gaat.

Ben ook wel benieuwd naar jouw bloedonderzoek.
hyperdrive is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2009, 20:45   #12
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Dat denk ik ook (en ook de dokter waar ik langs ben geweest).

Ik laat maandag weten wat mijn resultaten zijn van mijn bloed onderzoek.
13 juli heb ik een afspraak bij de dermatoloog (waar ik al 1 maand op wacht).
Ben benieuwd wat hij gaat zeggen over mijn hoofdhuid, SEB of hoofdroos (ik denk zelf SEB).
En ook ben ik benieuwd of hij acne gaat zeggen of psoaris (wat ik achter in mijn hoofd heb).
Ik heb die bultjes wel weten te verkleinen met amandelolie, wat lotions zoals locoid niet heeft kunnen doen!

Destijds toen ik last had van acne zei hij dat het acne was in mijn achterhoofd.
Maar acne op mijn gezicht is zo goed als weg, maar in mijn achterhoofd nog niet.
Dus zelf denk ik richting psoaris.

Kunnen inhammen ook eigenlijk komen door stress?
In de 2e jaar van mijn middelbare school heb ik een stressend jaar achter de rug gehad door een relatie.
Je zou zeggen: relatie op een 15 jarige leeftijd? tja, pubers he! mijn hormonen sloegen op hol.
Die jaar is eigenlijk in en al stressend door gegaan, op veel dagen voelde ik me zo slecht dat ik zelfs geen zin meer had om te eten.
Na die periode toen ik weer zonlicht zag in mijn leven kreeg ik ook mijn eerste inhammen te zien.
Zelf denk ik dat dat door behoorlijk slecht eten en enorme supplement verdriet is gekomen.

Maargoed, ik vraag de dermatoloog wel meteen of hij AGA in me ziet.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2009, 19:28   #13
X-Zeem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juni 2009
Berichten: 163
Ik heb vandaag de receptie gebeld van de dokter om de uitslag te vragen van mijn bloed onderzoek.
Alle dingen waar ik op getest ben waren allemaal goed.
Ik vroeg of de dokter mij morgen wou bellen om het een en ander te bespreken enzo.

Nu nog afwachten op 13 juli, want dan heb ik afspraak bij dermatoloog.
X-Zeem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 12:41   #14
geelblauw
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hyperdrive Bekijk bericht
Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt bij de acupunctuur.
Heb verteld dat ik last van SEB heb, en ze wist meteen wat het was.
Ze heeft ook mensen behandeld die last van psoriasis hebben. Met succes.
Dus ik hoop echt dat ze mijn SEB voorgoed weet te bestrijden.
Ik ben echt heel benieuwd of het helpt... Succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hyperdrive Bekijk bericht
Ben ook wel benieuwd naar jouw bloedonderzoek.
Bij mij is ook wel eens bloedonderzoek gedaan en alles was gewoon goed.
geelblauw is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2009, 14:43   #15
hyperdrive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 februari 2009
Berichten: 16
Alright! Kom net bij de acupunctuur vandaan.

Heb nu 7 mini naaldjes in m'n oor gekregen, waar ik 3x op een dag aan moet draaien.
Als je er aan draait moet je pijn voelen, zodat je je lichaam prikkelt. (en het doet pijn op dat moment joh! haha)
2x per week moet ik even in de bovenkant van m'n oor prikken, zodat de doorbloeding goed blijft.

Qua smeerwerk moet ik 5x per dag dunnetjes een zalfje aanbrengen, en 3x per dag een lotion.

Ook heb ik 2 soorten pilletjes meegekregen.
Die pilletjes moet ik 3x op een dag, 8 van innemen. (48 pilletjes per dag!)
Ik voel me dan net een lopende medicijnenkast. Haha!

Dit alles moet ik zelf 5/6 weken volhouden, dan zou het voorgoed moeten weg moeten zijn.

Ook heb ik een speciale 'dieet' gekregen. Ik mag sommige dingen absoluut niet eten of drinken.
Chocola, alcohol, roken, pittige kruiden, melkproducten mét bacterie (yoghurt, kaas, kwark enz).

Opzich klinkt het allemaal ongeloofwaardig, maar wel logisch.
Ik ben zelf erg benieuwd of het gaat werken. 'Tis wel een heel gedoe, maar wie niet waagt, wie niet wint.
Ik ga morgen beginnen met de zalfjes, lotion en pilletjes.
Ik hou jullie op de hoogte!

Laatst gewijzigd door hyperdrive; 9 juli 2009 om 14:49
hyperdrive is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Seborroïsch eczeem Tiuri AGA - Algemeen 1580 26 juli 2020 02:11
lichte seborroisch eczeem justin22 AGA - Algemeen 4 26 mei 2009 15:12
Azijn deppen tegen (seborroïsch) eczeem, droogheid, schimmelinfecties en puistjes theo sluis Overige (haar)discussies - Algemeen 9 28 januari 2008 15:51
Eczeem en Haaruitval ... snoeteke Haarproblemen bij vrouwen 7 23 augustus 2006 21:54
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.