Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2003, 13:11   #1
Do
HaarWeb lid
 
Do's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2001
Berichten: 520
Top Haarwerkersgilde (Justice)

Justice,

Dit is even een late reactie op jou opmerking in:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1571

Heb er een aparte thread van gemaakt want anders word het over het hoofd gezien daar het onder de reactie van Sharon Zandtman staat.

Je hebt volkomen gelijk dat dit niet kan en voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat het Top Haarwerkersgilde hun naam verbind aan een aantal haarwerkbedrijven die er een manier van zaken op nahoud die ronduit onmenselijk en onbeschoft te noemen is. Schijnbaar kan iedere oplichter, slager, bakker, bouwvakker die van plan is haarwerken te verkopen zich bij deze vereniging aansluiten.

Zonder iemand te willen beledigen is n.m.m. het THW een vereniging waar iedere tweederangs haarwerkertje zich bij aan kan sluiten, en geloof me ik weet er niet 1 maar een aantal. Zij hebben deze naam al sinds jaren maar het word keer op keer bevestigd door dit soort praktijken. Neem maar van mij aan dat zij heel goed weten wat hun leden doen, of beter gezegd nalaten, maar hier geen actie op ondernemen. Als vereniging zijnde vind ik het ronduit schandalig. Wederom ook dit draait weer allemaal om de "pegels" (contributiegeld) en zodra ik het logo van THW op de voordeur zie staan zakt mij de moed al in de schoenen.
Uiteraard zijn er ook een aantal haarwerkers aangesloten die hun werk met liefde en volle overgave doen, jammer dat zij hun naam moeten verbinden met een vereniging die allerlei dubieuse praktijken toelaat van diegene die niet zulke eervolle bedoelingen hebben. Dit zijn niet mijn woorden maar WOORDEN VAN AANGESLOTEN LEDEN!!!! Die zich doodschamen dat "collega's" zich te buiten gaan aan walgelijke praktijken en daarmee ook hun naam besmeuren, puur om het feit dat zij de naam THW gemeen hebben met elkaar (zeg nu zelf dit is ABNORMAAL).

THW: Ik weet dat jullie dit forum regelmatig lezen en dat het onderwerp van gesprek is van iedere vergadering waarin de laatste "Haarwebnieuwtjes" weer eens worden besproken. In plaats van te lezen onderneem eens actie tegen een aantal van jullie leden die bezig zijn met regelrechte gangsterpraktijken ipv toe te kijken en af te wachten wat er nu weer op het haarweb geschreven word om vervolgens weer niets te ondernemen. Misschien dat we dan het THW logo eens serieus gaan nemen en jullie geen verspilde energie hoeven steken in het opzetten van het z.g. keurmerk waar jullie op dit moment mee bezig zijn. Uiteraard is dit een zeer goed initiatief maar op dit moment is het keurmerk meer gericht op de haarwerkers en randvoorwaarden dan om hetgeen waar het om draait, n.l. DE KWALITEIT VAN DE HAARWERKEN. Uiteraard deze randvoorwaarden zijn prachtig geschetst en zeer goed uitgediept niets mis mee, alleen concentreren jullie je niet op het punt waar het daadwerkelijk om draait n.l. de haarwerken. Als ik even een metafoor hier neer mag zetten weten jullie exact wat ik hiermee bedoel:
Als de consumentenbond de veiligheid van kinderzitjes gaat testen, testen zij hoe de kinderzitjes zich verhouden in bepaalde situaties, hoe veilig deze zijn, en wat voor materiaal er word gebruikt bij de vervaardiging en niet waaraan de auto moet voldoen waarin de kinderzitjes geplaatst worden. Helaas zijn jullie op dit moment meer bezig met de auto dan met het kinderzitje, conclusie wij (haarwerkdragers) schieten hier niet veel mee op en blijven de slechte kwaliteit haarwerken aangeleverd krijgen, alleen nu worden we ontvangen in wachtkamer die er wat gezelliger uitziet. (dit is heel zwart-wit gesteld maar zo liggen de feiten op dit moment wel). Denk dat hier alles mee gezegd is.

THW we zouden het zeer op prijs stellen om ipv het haarweb alleen te lezen ook eens een reactie te geven en om de mensen te horen om wie het werkelijk gaat, tenslotte zijn wij wel diegene waaraan jullie je boterham verdienen. Het is geweldig dat er reglementen komen maar hoe kunnen jullie nu beoordelen (als mensen zonder haarproblemen maar wel met commercieele belangen) wat belangrijk is. Sommige aspecten in dit gehele keurmerk zijn totaal OVERBODIG en veel te ver gezocht terwijl juist de belangrijkste zaken niet worden behandelt. Zolang dit niet in het keurmerk opgenomen word heeft het Keurmerk voor ons geen ENKELE waarde!


Gr. Do.
Do is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2004, 14:13   #2
marcel vermaat
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 11
reaktie op do

Hallo mevr. *** bestuurslid van de alopecia vereeniging,alias DO.

Ik lees nu een paar dagen de e-mail en reakties van U over ons en andere haarwerkers.

Het is zeer hard hoe u haarwerkers wegzet waar U nog nooit een haarwerk bij heeft afgenomen.


U bent drie jaar geleden ook een keer bij ons geweest en heeft een haarwerk op laten meten en tot op heden bent u zelfs niet meer bij ons langs geweest om te komen kijken, U wilde eerst weten of wij aan europees echt haar konden komen met een lengte van 80 cm, u wilde zelfs de foto zien van degene die het haar zou afstaan (want U was al meerdere keren een echt europees haarwerk beloofd en dat u weleens aziatisch haar gekregen heeft, en de prijzen die u mij verteld heeft liegen er niet om fl 7000,= tot fl 8000,=die u bij andere haarwerkers moest betalen.)

De wens van 80 cm lang haar, hebben wij waar kunnen maken, het gaat om een lengte van 95 cm lang haar, wat wij hebben met een natuurlijke valling en de gewenste kleur en de foto's als bewijs voor u, zijn aanwezig.

Na telefonisch overleg wilde u het niet meer afnemen??????????
maar u wilde het wel gratis uitproberen.
En dan de draag ervaring / comfort op internet bekend maken als reclame maar helaas, wij kunnen niet van de lucht leven. en andere lotgenoten hoeven niet voor uw haarwerk te betalen

Ik wil wel goede reklame maar wel op een eerlijke manier, als mensen tevreden zijn hoor je ze niet, want dat is normaal, als ik een fout maak los ik het op of wordt er door de fabriek die de haarwerken maakt een remake aangeboden, als het hun fout is, dat zijn de voorwaarden bij ons.

Maar U als bestuurslid van een alopecia vereniging moet dit toch weten, dat we samen een probleem oplossen met de klant.

Ik ken verhalen van klanten die 2 haarwerken hebben gekocht en ze binnen 14 maanden alle twee totaal kaal hebben gedraaid tijdens het slapen, dit kwam doordat er door de fabriek een verkeerde vezel was gebruikt dit is goed opgelost door tot 2 maal toe een nieuw haarwerk gratis aan te bieden, hierover hoort men niets.

Dat u een andere firma aanprijst in uw verhalen vind ik raar, want u had hier ook opmerkingen over.

vriendelijke groeten Marcel Vermaat

Laatst gewijzigd door Webmaster; 13 november 2004 om 18:22
marcel vermaat is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2004, 16:04   #3
Gerke L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 6
opvolgers Top haarwekers Gilde

Hallo Do, alias ***.


Goed om te weten dat er inmiddels een vereniging is samengesteld die wel aan de klanten denkt, en mee denkt over teruggaaf van de ziektekosten verzekering. Ik weet inmiddels uit zeer betrouwbqre kring dat het nogal rommelt binnen het THGN [top haarwerkers gilde] binnekort is de website klaar van deze vereniging www. nvho.nl misschien kan je daar eens kijken.

groet, Gerke

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Do
Justice,

Dit is even een late reactie op jou opmerking in:

http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1571

Heb er een aparte thread van gemaakt want anders word het over het hoofd gezien daar het onder de reactie van Sharon Zandtman staat.

Je hebt volkomen gelijk dat dit niet kan en voor mij is het dan ook onbegrijpelijk dat het Top Haarwerkersgilde hun naam verbind aan een aantal haarwerkbedrijven die er een manier van zaken op nahoud die ronduit onmenselijk en onbeschoft te noemen is. Schijnbaar kan iedere oplichter, slager, bakker, bouwvakker die van plan is haarwerken te verkopen zich bij deze vereniging aansluiten.

Zonder iemand te willen beledigen is n.m.m. het THW een vereniging waar iedere tweederangs haarwerkertje zich bij aan kan sluiten, en geloof me ik weet er niet 1 maar een aantal. Zij hebben deze naam al sinds jaren maar het word keer op keer bevestigd door dit soort praktijken. Neem maar van mij aan dat zij heel goed weten wat hun leden doen, of beter gezegd nalaten, maar hier geen actie op ondernemen. Als vereniging zijnde vind ik het ronduit schandalig. Wederom ook dit draait weer allemaal om de "pegels" (contributiegeld) en zodra ik het logo van THW op de voordeur zie staan zakt mij de moed al in de schoenen.
Uiteraard zijn er ook een aantal haarwerkers aangesloten die hun werk met liefde en volle overgave doen, jammer dat zij hun naam moeten verbinden met een vereniging die allerlei dubieuse praktijken toelaat van diegene die niet zulke eervolle bedoelingen hebben. Dit zijn niet mijn woorden maar WOORDEN VAN AANGESLOTEN LEDEN!!!! Die zich doodschamen dat "collega's" zich te buiten gaan aan walgelijke praktijken en daarmee ook hun naam besmeuren, puur om het feit dat zij de naam THW gemeen hebben met elkaar (zeg nu zelf dit is ABNORMAAL).

THW: Ik weet dat jullie dit forum regelmatig lezen en dat het onderwerp van gesprek is van iedere vergadering waarin de laatste "Haarwebnieuwtjes" weer eens worden besproken. In plaats van te lezen onderneem eens actie tegen een aantal van jullie leden die bezig zijn met regelrechte gangsterpraktijken ipv toe te kijken en af te wachten wat er nu weer op het haarweb geschreven word om vervolgens weer niets te ondernemen. Misschien dat we dan het THW logo eens serieus gaan nemen en jullie geen verspilde energie hoeven steken in het opzetten van het z.g. keurmerk waar jullie op dit moment mee bezig zijn. Uiteraard is dit een zeer goed initiatief maar op dit moment is het keurmerk meer gericht op de haarwerkers en randvoorwaarden dan om hetgeen waar het om draait, n.l. DE KWALITEIT VAN DE HAARWERKEN. Uiteraard deze randvoorwaarden zijn prachtig geschetst en zeer goed uitgediept niets mis mee, alleen concentreren jullie je niet op het punt waar het daadwerkelijk om draait n.l. de haarwerken. Als ik even een metafoor hier neer mag zetten weten jullie exact wat ik hiermee bedoel:
Als de consumentenbond de veiligheid van kinderzitjes gaat testen, testen zij hoe de kinderzitjes zich verhouden in bepaalde situaties, hoe veilig deze zijn, en wat voor materiaal er word gebruikt bij de vervaardiging en niet waaraan de auto moet voldoen waarin de kinderzitjes geplaatst worden. Helaas zijn jullie op dit moment meer bezig met de auto dan met het kinderzitje, conclusie wij (haarwerkdragers) schieten hier niet veel mee op en blijven de slechte kwaliteit haarwerken aangeleverd krijgen, alleen nu worden we ontvangen in wachtkamer die er wat gezelliger uitziet. (dit is heel zwart-wit gesteld maar zo liggen de feiten op dit moment wel). Denk dat hier alles mee gezegd is.

THW we zouden het zeer op prijs stellen om ipv het haarweb alleen te lezen ook eens een reactie te geven en om de mensen te horen om wie het werkelijk gaat, tenslotte zijn wij wel diegene waaraan jullie je boterham verdienen. Het is geweldig dat er reglementen komen maar hoe kunnen jullie nu beoordelen (als mensen zonder haarproblemen maar wel met commercieele belangen) wat belangrijk is. Sommige aspecten in dit gehele keurmerk zijn totaal OVERBODIG en veel te ver gezocht terwijl juist de belangrijkste zaken niet worden behandelt. Zolang dit niet in het keurmerk opgenomen word heeft het Keurmerk voor ons geen ENKELE waarde!


Gr. Do.

Laatst gewijzigd door Webmaster; 13 november 2004 om 18:22
Gerke L is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2004, 19:32   #4
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Angry

Wat doet marcel vermaat op een forum voor mensen die zelf kaal zijn???

Reclame maken?

Sorry maar ik vind het sowieso ongepast om hier op deze manier te reageren naar een persoonlijke kwestie met in dit geval Do.
Spreek dat via de PM of gewoon telefoon uit!!!
Of ligt dat aan mij???

Ik zag trouwens dat je dit soort dingen al eerder hebt gedaan
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...6799#post26799
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...6515#post16515
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=7926#post7926 (reclame)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1146

Ik vind het een beetje onzin dat je zoveel reclame maakt op een forum dat juist bedoeld is om ervaringen tussen mensen uit te wisselen die om een reden kaal zijn.
Dat je daarop gaan reageren als haarwerkmaker vind ik echt belachelijk!
En trouwens als er kritiek is op het bedrijf waar je werkt. (of van jou is)
zal daar heus een gegronde reden voor zijn!!

Webmaster kan dit zomaar?
(zomaar even een vraagje hoor!!)

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!

Laatst gewijzigd door Lies86; 11 oktober 2004 om 19:38
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 00:07   #5
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Wat doet marcel vermaat op een forum voor mensen die zelf kaal zijn???

Reclame maken?

Sorry maar ik vind het sowieso ongepast om hier op deze manier te reageren naar een persoonlijke kwestie met in dit geval Do.
Spreek dat via de PM of gewoon telefoon uit!!!
Of ligt dat aan mij???

Ik zag trouwens dat je dit soort dingen al eerder hebt gedaan
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...6799#post26799
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...6515#post16515
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...=7926#post7926 (reclame)
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1146

Ik vind het een beetje onzin dat je zoveel reclame maakt op een forum dat juist bedoeld is om ervaringen tussen mensen uit te wisselen die om een reden kaal zijn.
Dat je daarop gaan reageren als haarwerkmaker vind ik echt belachelijk!
En trouwens als er kritiek is op het bedrijf waar je werkt. (of van jou is)
zal daar heus een gegronde reden voor zijn!!

Webmaster kan dit zomaar?
(zomaar even een vraagje hoor!!)

Annelies
Hallo Annelies,

HaarWeb is bedoeld om elkaar als lotgenoten te kunnen helpen. Dit doen we door elkaar informatie te verschaffen en ervaringen te delen. Do heeft deze kans benut door een topic te openen. Hierin heeft ze haar onvrede geüit. Ik vind dat Marcel Vermaat de kans moet krijgen om zijn mening te kunnen verdedigen. En zolang de richtlijnen niet worden overtreden voorzie ik hierin geen problemen.

Vriendelijke groet,
Smorlez
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.

Laatst gewijzigd door Mailman; 14 oktober 2004 om 00:10
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2004, 10:37   #6
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smorlez
Hallo Annelies,

HaarWeb is bedoeld om elkaar als lotgenoten te kunnen helpen. Dit doen we door elkaar informatie te verschaffen en ervaringen te delen. Do heeft deze kans benut door een topic te openen. Hierin heeft ze haar onvrede geüit. Ik vind dat Marcel Vermaat de kans moet krijgen om zijn mening te kunnen verdedigen. En zolang de richtlijnen niet worden overtreden voorzie ik hierin geen problemen.

Vriendelijke groet,
Smorlez
Daar heb je wel gelijk in ja.
Groetjes Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2004, 18:21   #7
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Exclamation Dringend verzoek om onze privacy-richtlijnen te respecteren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Webmaster kan dit zomaar?
(zomaar even een vraagje hoor!!)

Annelies
Beste Annelies,

Ik sluit mij aan bij de reactie van onze Moderator Smorlez. Wat echter niet de bedoeling is dat de privacy van onze lotgenoten geschonden wordt. Het vermelden van de (gedeeltelijke) -echte- namen van onze leden/lotgenoten en/of betrokkenen is niet toegestaan. Bij deze zijn alle bovenstaande postings aangepast waarin een melding wordt gemaakt van de initialen van het betreffende lid.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2004, 10:07   #8
Gerke L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 oktober 2004
Berichten: 6
Ik vindt het maar raar dat de bedrijven wel met name genoemd mogen worden, maar als blijkt dat er leden op het haarweb zitten met een "hidden agenda" deze niet met name genoemd mogen worden. We zijn hier toch om er wijzer op te worden, niet om opgelicht of voor de gek gehouden te worden.
Gerke L is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.