Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 september 2009, 02:15   #1
jansmit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2009
Berichten: 4
Minox en shedden

Hoi,

ik ben nieuw hier en compleet een leek wat betreft haaruitval, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben 21 en ik merk dat voornamelijk bij mijn inhammen ik een aanzienlijk minder haar heb dan 3 jaar geleden en wat er zit zijn kleine haartjes (50% van de lengte van de rest). Bovendien is ongeveer 50% van de hoeveelheid haren bovenop mijn hoofd weg, dus je ziet al snel mijn hoofdhuid er doorheen.
Nou denk ik dus dat ik toch AGA heb en ik heb aardig wat goede verhalen over minox gelezen hier. Alleen hebben veel mensen het over shedden voordat het gaat werken.

Nou is mijn vraag, hoe erg is dat? Is het zo erg dat ik eerst praktisch kaal wordt boven op mijn hoofd gezien ik daar al aanzienlijk minder haar heb, of is het niet zo extreem?

Alvast bedankt!

Jan

PS. foto van mijn haargrens
jansmit is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 03:12   #2
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Je zou eens een minox shedd poll maken... wie had er een shedd bij het begin gebruik ervan en wie niet.. Who knows.
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 07:00   #3
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Het hoeft niet persé extreem te zijn hoor... Dit valt meestal wel mee, bij mij viel het toch mee toen ik Minoxidil 5% begon te gebruiken. Ikzelf heb diffuus haarverlies, dus bovenop is t gewoon heel dun en weinig, maar t is niet echt zo dat ik een zware shedding had van Mnoxidil.
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2009, 13:16   #4
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Laat minox shedding je absoluut niet tegenhouden om dit product te gaan gebruiken! Het is uiteraard even schrikken wanneer de shedding komt opzetten maar dit zal je helemaal niet eerst kaal maken maar kan wel het haar uitdunnen waardoor het op het eerste zicht erger lijkt te zijn geworden, maar dit is zoals bij veel geneesmiddelen die werkzaam zijn; eerst de situatie erger maken vooraleer ze kunnen aangepakt worden.
Vooral de negatieve ervaringen van minoxidil zijn te wijten aan het vroegtijdig stopzetten doordat minox voor shedding zorgt en de patiënt enorm ongerust maakt , maar hier geldt om vooral door te zetten.
Minoxidil is geen dht blocker en gaat dus haaruitval NIET tegen tenzij je minox gebruikt waarin een dht(dihydrotestosteron) blocker zit(vb procerin) ,finasteride(proscar,propecia) en duta zijn de meest efficiënte geneesmiddelen die dht blokkeren.
De werking van minox is niet bekend, maar het zorgt ervoor dat de haren sneller zouden gaan groeien en ook dikker zouden worden. Vooral zwakkere haren krijgen opnieuw een boost maar omdat de haarfollikel een dikker(sterker) haar zou moeten gaan produceren moet het zich eerst ontdoen van het bestaande haar zodat de haarfollikel zich kan gaan aanpassen om een steviger haar te gaan produceren waarvan een shedding een teken is dat dit aan het gebeuren is en het dus als een positieve (bij)werking zou moeten zien ook al gaan de meesten het niet echt als positief ervaren. Toch moet je blijven doorzetten want shedding= teken dat het werkt! Het kan een hele tijd duren voordat je de eerste nieuwe sterkere haren ziet doorkomen. Echter minox is geen geneesmiddel dat je verdere haarverlies zal tegengaan dus het zal de dode haarfollikels niet gaan stimuleren om nieuwe haren te gaan produceren; dat is werk voor finasteride.
Hoe erg de shedding zich zal gaan profileren is niet te voorspellen maar hangt voornamelijk af van hoeveel follikels er baat bij gaan hebben om stevigere haren te gaan produceren.
alvast veel succes

Laatst gewijzigd door desteffen; 12 september 2009 om 13:34
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 00:42   #5
jansmit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2009
Berichten: 4
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik dan toch maar Minox ga proberen dan!

Wat is beter, gewoon Minox of die Minox Foam? Mijn haar is nu langer dan op de foto, dus ik vraag me af hoe makkelijk je dat dan op je hoofdhuid krijgt.
jansmit is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 00:58   #6
chivas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2009
Berichten: 51
ik heb van de minox wel een redelijk heftige shedding gehad.

bij mij was dat vooral het ergst op de kruin gelukkig had ik nog zoveel haar dat het nog net mensen niet opviel dat ik haar had verloren maar het had niet veel erger meer moeten worden.

het is echt een zure appel maar als je het eenmaal gehad hebt ben je wel blij.

ik heb 'm nu echt net een week of 2 gehad dus het is even wachten tot de positieve resultaten echt zichtbaar zijn maar ik heb sterk het idee dat het zich bij mij al herstelt het voelt in iedergeval al wel steeds dikker aan en (welliswaar met veel lak) durf ik mijn haar al wel weer in een scheiding te laten vallen.

leuk stukje over sheddings

http://www.hairlosstalk.com/hair-los...Article223.php

succes
chivas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 01:16   #7
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jansmit Bekijk bericht

Wat is beter, gewoon Minox of die Minox Foam? Mijn haar is nu langer dan op de foto, dus ik vraag me af hoe makkelijk je dat dan op je hoofdhuid krijgt.
Zowel de foam als vloeibare vorm zijn even doeltreffend bevonden dus het hangt vooral af van jou voorkeur.
De foam loopt niet van je hoofd maar moet je dus doorheen je haar smeren ; je kan het op je haar aanbrengen en even laten inwerken en nadien inmasseren wat dus betekent dat er heel wat in de huid van je vingers zal dringen dus men kan het best gebruik maken van medische handschoenen , echter is het met de foam iets moeilijker om de juiste hoeveelheid af te meten terwijl de vloeibare vorm eenvoudig met een pipetje de afgemeten hoeveel weergeeft en je dit eenvoudig doorheen de haren door op je hoofdhuid kunt druppelen. Het nadeel is dat het vloeibaar is en dus makkelijk van je hoofd in je gezicht kan lopen maar met een evenredige verdeling hoeft dit niet voor te komen.
Zelf ben ik voorstander van de vloeibare vorm omdat dit het product in direct contact brengt met de hoofdhuid terwijl een groot deel van de foam toch wel door de haren wordt opgenomen .
Zelf breng ik minox aan elke morgend en avond na het douchen; de poriën en aldus follikels hebben zich geopend na een warme douche zodat wanneer je de haren handdoekdroog hebt gewreven het product sneller kan worden opgenomen.Ik heb zelf lang haar en met het pipetje is het zo gebeurt.
__________________
2004: haartransplantatie laser aesthetics 1200 grafts
2009: haartransplantatie aesthetic clinic 2800 grafts

minoxidil 5%: 2maal daags
Nizoral shampoo: dagelijks
sporten
multivitaminen:3 pillen per dag
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 02:42   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door desteffen Bekijk bericht
De foam loopt niet van je hoofd maar moet je dus doorheen je haar smeren....
Sorry, maar de foam moet je niet in je haren smeren!
Het is vooral bedoeld voor (bijna) kale hoofden, maar als je nog vrij veel haren hebt, vul je een halve dop met foam en tjompt daar een kwastje in; vervolgens trek je steeds een scheiding in je haar, zodat je met het kwastje daar de foam kunt aanbrengen; de foam smelt vrij snel tot dunne vloeistof.
Minoxidil hoeft nooit overal op het hoofd te worden aangebracht, want het verspreidt zichzelf ook onderhuids, dus hier en daar een druppeltje is genoeg.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 18:34   #9
desteffen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Locatie: belgium
Berichten: 62
Excuseer maar bij mijn rogaine foam zat dus helemaal geen kwastje of dergelijk en volgens de handleiding moest je het op je vingers spuiten en dan in het haar inbrengen; iets dat helemaal niet gaat zonder heel wat spul op de vingers en haren te verkwisten (als je nog voldoende haren hebt).

Zo'n kwastje lijkt inderdaad handig maar toch vind ik het pipetje eenvoudig je zet het gewoon op de huid waar je minox wil verspreiden en dus helemaal geen scheidingen trekken en niet aan de vingers. De foam droogt uiteraard wel sneller op en trekt dus sneller in dus het is een persoonlijke voorkeur ; want het zijn beiden juist dezelfde producten dus de werking is even efficiënt.
__________________
2004: haartransplantatie laser aesthetics 1200 grafts
2009: haartransplantatie aesthetic clinic 2800 grafts

minoxidil 5%: 2maal daags
Nizoral shampoo: dagelijks
sporten
multivitaminen:3 pillen per dag
desteffen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2009, 19:53   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien heb jij andere foam, maar in de handleiding van Rogaine Foam staat:

"apply half a capfull 2 times a day directly to the scalp in the hair loss area"

Er wordt bij de foam inderdaad geen kwastje geleverd, maar ieder mens heeft toch wel een kwastje of penseel in huis, neem ik aan.

Met een pipetje gaat inderdaad prima, alhoewel er leden zijn die zelfs daar problemen mee hebben, maar voorzover ik weet, is nr. 540 van minoxidil.com de enige minox zonder propyleenglycol, en daarvoor heb je een creditcard nodig, wat menig Haarweblid niet heeft.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 23:29   #11
jansmit
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2009
Berichten: 4
Ok, bedankt voor de info verder! Niet gedacht dat er zoveel hulp zou komen, geweldig forum dit.

Maar wat is eigenlijk het verschil tussen Minox met en zonder propyleenglycol?

Sorry voor de onwetendheid.
jansmit is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2009, 23:59   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Propyleenglycol veroorzaakt nogal eens huidirritatie/jeukbultjes/allergie. Sommigen hebben daar geen last van, maar voorkomen is beter dan genezen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 12:42   #13
donniedarko
in search off...
 
donniedarko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2005
Locatie: leeuwarden
Berichten: 353
Geslacht:
Hey Hanna even een vraagje jouwn vriend/man gebruikte minoxidil en het werkte als een tiet volgens jouw...
maar hoe zit dat nu? ben je nog steeds vol lof?
__________________
Huidig regime:

Revita shampoo
witte/groene thee
haar tabletten/Zink/Biotine
Minoxidil (9-11-2019 begonnen)
Foligain (5-9-2014 begonnen)
Dutasteride (26-08-2019 begonnen)
Fue 2000 Grafts (1-11-2019)

gestopt:


Propecia: (na 13 jaar gebruik)
Spectral.DNC-N (na 5 jaar gebruik)

Stand van zaken:
Zeer tevreden met huidige haar situatie.
donniedarko is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2009, 13:16   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, de foam werkt uitstekend! Hij is een tijdje te lui geweest om het consequent te gebruiken en deed 't hoogstens 1 keer per dag; toen dunde de haardos bovenop en op de kruin weer uit. Hij is daarvan behoorlijk geschrokken en sinds hij de minox weer consequent gebruikt, is zijn haardos weer hersteld.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2009, 04:27   #15
Freak out
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2007
Berichten: 547
Als je nog veel haar hebt moetje tochniet bang zijn van een shedding? Ik zou er althans niet veel mee inzitten. Ik heb diffuus haar verlies in ene ergere mate, wanneer ik shed, valt et echt wel op maarjah, doorbijten en erin geloven doe ikmaar, wat zijn we er anders mee als we er niet in geloven..
__________________
Mijn regime:
Smorgens: Minoxidil 5% (sinds 01/03/'07)
Savonds: Minoxidil 5% + 1mg Finasteride/dag (sinds December 2008)
2x per week: Dermaroller 1mm i.c.m Minoxidil 5%
Savonds: 15% Minoxidil ipv de 5% (sinds januari 2015)

Status:
Haaruitval stabieler. Nieuwe donshaartjes.
Freak out is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
minox, minoxidil, shed, shedden, shedding

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Minox - Fina combinatie, vraag Stifter Medicijnen/haargroeimiddelen 5 25 november 2008 01:36
minox en shedding Lon Medicijnen/haargroeimiddelen 7 19 augustus 2008 02:03
Net begonnen met fina, nu ook minox? ray Medicijnen/haargroeimiddelen 9 8 oktober 2005 11:34
minox bij cheapregaine en duur van gebruik maldonado Medicijnen/haargroeimiddelen 8 3 oktober 2004 13:46
Minox niet geschikt voor mannen ? zucht Medicijnen/haargroeimiddelen 14 10 juli 2004 22:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.