Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2012, 18:12   #1
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Pillen/supplementen

Hi folks,

Een vraagje in verband met supplementen. Op sommige van mijn supplementen (neem er niet zo heel veel; enkel die in mijn onderschrift) staat wanneer ze moeten ingenomen worden. Zo staat er op het potje van m'n Omega 3 dat één tablet 's middags moet ingenomen worden en één tablet 's avonds. Uit praktische overwegingen neem ik eenvoudigweg al m'n supplementen 's morgens bij mijn maaltijd (dus ook beide Omega 3 tabletjes). Is dit een probleem? Iemand een idee?

Ik ben trouwens vrij 'bang' voor overdosering. Je leest het vaak genoeg, (een combinatie van) supplementen die vaak meer slecht dan goed doen voor de gezondheid. Onlangs las ik nog in de krant dat systematische overdosering van Vitamine A op de lange termijn erg slecht is en zelfs de gemiddelde levensduur inkort. Ook voor de haren is overdosering van sommige supplementen nefast, denk maar aan een overdosis vitamine A, ijzer of selenium: allemaal kunnen ze haaruitval als gevolg hebben. Daarom verkies ik graag supplementen met lage(re) doseringen of een '100%' dosering die dagelijks uit meerdere pilletjes bestaat, dan neem ik er minder. Iemand weet van een 'Huid, haar, nagels' achtig supplement, met zink, selenium, B-vitamines, etc. dat laag gedoseerd is?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2012, 10:28   #2
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Hi folks,

Een vraagje in verband met supplementen. Op sommige van mijn supplementen (neem er niet zo heel veel; enkel die in mijn onderschrift) staat wanneer ze moeten ingenomen worden. Zo staat er op het potje van m'n Omega 3 dat één tablet 's middags moet ingenomen worden en één tablet 's avonds. Uit praktische overwegingen neem ik eenvoudigweg al m'n supplementen 's morgens bij mijn maaltijd (dus ook beide Omega 3 tabletjes). Is dit een probleem? Iemand een idee?

Ik ben trouwens vrij 'bang' voor overdosering. Je leest het vaak genoeg, (een combinatie van) supplementen die vaak meer slecht dan goed doen voor de gezondheid. Onlangs las ik nog in de krant dat systematische overdosering van Vitamine A op de lange termijn erg slecht is en zelfs de gemiddelde levensduur inkort. Ook voor de haren is overdosering van sommige supplementen nefast, denk maar aan een overdosis vitamine A, ijzer of selenium: allemaal kunnen ze haaruitval als gevolg hebben. Daarom verkies ik graag supplementen met lage(re) doseringen of een '100%' dosering die dagelijks uit meerdere pilletjes bestaat, dan neem ik er minder. Iemand weet van een 'Huid, haar, nagels' achtig supplement, met zink, selenium, B-vitamines, etc. dat laag gedoseerd is?
Ja...bloem haarbalans is zo'n voorbeeld.


Maar vitmamine in deze pillen kun je bijna geen overdosis van krijgen.


De eerder genoemde vit. A wel.
B sowieso niet...daarvan gaat het overschot via de urineweg weer naar buiten.
De rest heb ik me nooit zo in verdiept.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2012, 19:55   #3
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Enkele mineralen ook. Zink, Selenium, etc. zijn slecht voor de gezondheid bij een te hoge dosering.

Weet iemand trouwens hoe efficiënt supplementen zijn tov de natuurlijke opname? Ik neem aan dat bijv. een hoge dosering vitamine C via de voeding (veel vruchten) nog steeds superieur is aan het nemen van een vitamine C supplement. Maar de vraag is 'hoeveel beter' het is om via je voeding aan de nodige vitamines/mineralen te geraken in plaats van via een supplement...
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.