Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 november 2006, 16:03   #1
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Bloedwaarden en conclusies

Hier toch maar even een aparte thread voor aangemaakt, in de hoop dat er meer mensen zijn die hier hun bloedwaarden zullen posten.

Na een lange periode dutasteride gebruikt te hebben en ipv een vooruitgang een achteruitgang(van de haarstatus) te hebben geconstateerd, heb ik besloten om mijn bloedwaarden eens te laten testen. Hieronder staat de uitslag. Zoals er te zien is, is mijn ALAT waarde aan de hoge kant, zoals bij Tiuri ook het geval was na het gebruik van Dutasteride. Ook mijn Prolactine waarde valt buiten de norm. Testosteron is ook aan de hoge kant, daarentegen is Androstendione(DHT) aan de lage kant. Het zijn dus waarden die waarschijnlijk wel kunnen worden toegeschreven aan het Dutasteride gebruik. Ik moet hierbij vermelden dat ik op het moment van prikken al twee weken gestopt was met het gebruik van Dutasteride, dus de waarden zouden tijdens het gebruik best nog eens hoger/lager kunnen zijn geweest. Ik hoop van jullie graag te horen wat jullie conclusies zijn, en wat er aan gedaan kan worden om toch succesvol verder te kunnen gaan met het gebruik van Dutasteride.

Grtz Roland
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Scannen0003.jpg‎ (127,3 KB, 199x gelezen)

Laatst gewijzigd door Roland; 11 november 2006 om 16:11
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 17:52   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Wow wat is je prolactine waarde hoog . Die van mij was volgens mij 232 ZONDER Duta. Jij hebt met Duta een veel hogere waarde. Na 2 weekjes is Dutasteride nog lang niet uit je lichaam als je het een tijdje hebt genomen btw. Wat ik zou denken is dat je haaruitval misschien zou kunnen worden verklaart door de te hoge prolactine waarde terwijl je aan Dutasteride bent gegaan. Ik zou mij er in ieder geval in verdiepen. Er zijn een aantal studies die zeggen dat een (hoge) prolactine waarde de anagene fase over doet lopen naar de catagene fase, haaruitval dus.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 19:25   #3
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Thanks Kevin, dat is alvast iets. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik mezelf eens verdiepen in de Prolactine-waarde. Dat is op dit forum ook behandeld volgens mij. Maar heeft Prolactine iets met het Duta gebruik te maken denk je?
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 19:48   #4
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Thanks Kevin, dat is alvast iets. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik mezelf eens verdiepen in de Prolactine-waarde. Dat is op dit forum ook behandeld volgens mij. Maar heeft Prolactine iets met het Duta gebruik te maken denk je?
Het heeft iets te maken met haaruitval volgens een paar studies. Sinds je waardes wel erg hoog zijn terwijl Dutasteride nog in je systeem zit kan het goed zijn dat Dutasteride de Prolactine waarde omhoog lazert. Maar je moet het zelf goed uitzoeken, ik ben geen dokter
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 20:27   #5
nillez81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 36
Dostinex is een middel wat gebruikt word om de hormoon prolactine te verlagen,vaak gebruikt bij prostaatkanker een middel met bijna geen bijwerkingen,een veilig middel schijnt het te zijn.Roland heb je de laatste tijd ook meer lichaamsvet want dat kan door prolactine komen.
nillez81 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 20:37   #6
nillez81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 36
www .prostaatkanker.org
nillez81 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 20:43   #7
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nillez81
Dostinex is een middel wat gebruikt word om de hormoon prolactine te verlagen,vaak gebruikt bij prostaatkanker een middel met bijna geen bijwerkingen,een veilig middel schijnt het te zijn.Roland heb je de laatste tijd ook meer lichaamsvet want dat kan door prolactine komen.
Dat zou ik echt NIET gebruiken.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cabergoline
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2006, 21:29   #8
nillez81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2006
Berichten: 36
Nee ik ook niet,maar het zo staat beschreven op de site van prostaatkanker,maar dan moet ik wel zeggen dat de ziekte wel erger is dan de medicatie.k weet alleen niet hoe ik een pagina kan laten zien?
nillez81 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 13:33   #9
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Hier meer Roland.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 15:59   #10
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Zover ik het begrijp is er geen enkele studie die een verhoogde prolactin waarde meet bij gebruik van finasteride/dutasteride. Die hoge prolactin waarde word dus waarschijnlijk ergens anders door veroorzaakt, bv stress.

Citaat:
Prolactin concentrations are increased by stress, hypothyroidism, dopamine depleting drugs and microadenoma of the pituitary as well as by pregnancy and lactation.
Interessant dat een verhoogde prolactin waarde dus ook invloed kan hebben op haargroei. Het word me de laatste tijd wel duidelijk dat DHT niet de enige factor is. Finasteride werkt al goed met redelijk lage doses, experimenten laten zien dat het verhogen van de dosis niet veel effectiever is. Snap dan ook niet waarom mensen aan een paardenmiddel als duta gaan.

Maarja de vraag is dus hoe verlaag je prolactine op een veilige manier? Chasteberry schijnt te werken maar alleen bij een hoge dosis, bij lage dosis kan het de prolactin waarde noujuist verhogen!

Citaat:
Zn2+ is closely related to the thyroid and steroid hormones, insulin, parathormone, and pituitary hormones, particularly prolactin (PRL). Zn2+ can inhibit PRL secretion within a range of physiologically and pharmacologically relevant concentrations. This property has raised the possibility of clinical applications of zinc.
Zink kan dus helpen om prolactin te verlagen. Vitamine B6 schijnt ook te kunnen helpen. En verder is het interessant dat een toename van dopamine voor een verlaging van prolactin kan zorgen.

Citaat:
Dopamine is commonly associated with the pleasure system of the brain, providing feelings of enjoyment and reinforcement to motivate a person proactively to perform certain activities. Dopamine is released (particularly in areas such as the nucleus accumbens and striatum) by naturally rewarding experiences such as food, sex, use of certain drugs and neutral stimuli that become associated with them. This theory is often discussed in terms of drugs (such as cocaine and amphetamines), which seem to be directly or indirectly related to the increase of dopamine in these areas, and in relation to neurobiological theories of chemical addiction, arguing that these dopamine pathways are pathologically altered in addicted persons. However, cocaine and amphetamine influence separate mechanisms of action.
Hoge prolactine waarden (of lage dopamine) kunnen dus verklaren waarom stress voor haarverlies kan zorgen. Dus allemaal aan de antidepressiva en cocaine
__________________
regime:
status:
nw3


Laatst gewijzigd door Jkkezh; 12 november 2006 om 16:02
Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 16:10   #11
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Drugsgebruikers aan Speed of Cocaine hebben dus minder Prolactine en meer Dopamine. Er was laatst toch ook een paar plaatjes van een kalende drugsgebruiker die meer haar had na stevig drugsgebruik
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 19:26   #12
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Ik gebruik finasteride en heb een 240 op prolactine waardes gescoord! Vooralsnog is Ronald topscoorder hier op haarweb!
Ik zou ook graag mijn prolactine waardes wat omlaag krijgen alleen heb ik nog niet de goede Chasteberry pillen kunnen vinden!
Behalve in de VS dan...
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 21:38   #13
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Gadver, 'topscoorder'..dus daar moet ik echt iets aan gaan doen dan?? Eerst maar weer eens een bezoekje aan de huisarts dan..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2006, 22:10   #14
tellmemore
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 436
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roland
Gadver, 'topscoorder'..dus daar moet ik echt iets aan gaan doen dan?? Eerst maar weer eens een bezoekje aan de huisarts dan..
Ja een twijfelachtige eer! Ik denk dat de hoge prolactine waarde misschien een goede rede is waarom fina/duta niet goed aanslaan bij jou (althans het gewenste effect uitblijft)!
Ik ben zeer benieuwd wat de reactie van je huisarts op de hoge prolactine waarde is..
Eventueel zou je de volgende full-text artikelen mee kunnen nemen. Lees ze goed even door. Ik heb ze alweer een poos geleden gelezen en volgens mij werd erin aangetoond dat er een verband was tussen hoge prolactine waarde en haaruitval. Dieren zouden hun haar seizoensgebonden verliezen door hoge prolactine waarde etc.

Iig succes bij je huisarts!!!
__________________
Intern
(07.2005 - 4.2011 1/4 Proscar (1.25 mg finasteride) per dag)

Extern
07.2010 Spectral DNC-L
07.2010 Revita Shampoo

Status
NW2: situatie lijkt stabiel tot 2015


tellmemore is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2006, 00:12   #15
Jkkezh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2005
Berichten: 148
Ik heb gezocht naar middelen om prolactine te verlagen. Meest belangrijke is denk ik het verhogen van dopamine waarden, wat direct prolactine kan verlagen.

Eigenlijk alles wat stress wegneemt is goed om dopamine te verhogen. Ook een aantal stoffen.

Magnesium, Zinc, IJzer, Vitamine B complex, Tyrosine

Sporten verhoogd ook dopamine waardes, en verlaagd daarmee dus ook prolactine.

Citaat:
But dopamine levels can also be raised naturally. Eat plenty of protein as well as antioxidant-packed fruits such as blueberries. Don't do drugs and cut down on alcohol, as these substances stimulate dopamine receptors--hence the pleasurable feelings you get from them--but over time desensitize your brain to its own dopamine, so that you need more of it to get the same effect.....The best news of all? Studies have found that exercise increases both your dopamine levels and the number of dopamine receptors in your brain--meaning that your workouts will foster your ability to have more pleasure now, without lessening your pleasure in the future.
Verder is het ook aangetoond dat bijvoorbeeld het luisteren naar muziek, humor, sociaal omgaan met mensen dopamine kan verhogen. Allemaal redelijk logisch eigenlijk omdat dopamine direct verband houd met het gevoel van geluk.
__________________
regime:
status:
nw3


Laatst gewijzigd door Jkkezh; 13 november 2006 om 00:17
Jkkezh is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.