Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback

Reageren
 
Discussietools Weergave
Oud 12 juli 2014, 22:21   #16
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik denk dat je gelijk hebt, Astrid. Mensen hebben veel aan lotgenotencontact, maar mensen met haarproblemen kunnen mensen die hun haar verliezen aan chemotherapie hooguit steunen met technische informatie.

Je ziet het hier ook met lotgenoten, iemand die met een soms technische vraag komt, rekent daarbij meestal op veel meer. Begrip, inlevingsvermogen, steun, tips, belangstellende vragen, .... dat is iets dat eigenlijk alleen een echte lotgenoot kan bieden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2014, 11:30   #17
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Waar hebben wij het dan op dit forum over; wij gaan niet dood aan ons haaruitval/haarverlies/haarproblematiek. Sommige lotgenoten vechten op dat forum voor hun leven, soms is er weer hoop, dan is de hoop weer weg; dat is wel hele andere koek!
Even hierop terugkomend:
Ik wil onze haarproblemen niet bagatelliseren, want onze haarproblematiek heeft ook een grote impact op ons leven, maar dat ligt meer op sociaal gebied. Je gaat er - gelukkig - niet dood aan en er zijn goede hulpmiddelen (haarwerken) om ervoor te zorgen dat wij toch mooi voor de dag kunnen komen. Tuurlijk, zit een haarwerk weleens ongemakkelijk en/of kriebelt, maar dat is dan ook het enige makke voor ons!

Het wordt tijd dat het dragen van een haarwerk uit de taboesfeer komt; dat maakt het voor ons ook een stuk makkelijker en hoeven wij niet meer zo geheimzinnig te doen!
OF dat kaalheid geaccepteerd wordt ......

Maar goed; ik wijk nu teveel af van de oorspronkelijke vraag.

Laatst gewijzigd door Astrid26; 13 juli 2014 om 11:42
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2014, 19:39   #18
Elser
HaarWeb lid
 
Elser's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2011
Berichten: 3.972
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Ik heb me eens verdiept in de vraag van Salvatore en een forum voor kankerpatiënten (jonge vrouwen met borstkanker) bezocht. Op dit forum wordt volop gesproken over haarverlies door chemo en haarwerken en waar je terecht kan etc. Als Salvatore – als haarwerker iets voor deze doelgroep wilt betekenen – kan hij zich beter aanmelden bij dit forum.

Het haarwebforum is ‘luchtig’ wat dat betreft. Het forum voor kankerpatiënten is veel ‘zwaarder’. Niet kwalijk bedoeld, maar dat is wel zo. Daar wordt men getroffen door een ziekte, waar sommigen – helaas – nog steeds aan overlijden. Dit gaat veel verder dan alleen haaruitval en haarwerken, maar ook over de onzekerheid die deze ziekte met zich meebrengt, word ik weer beter, ga ik dood, moet ik afscheid nemen van mijn dierbaren, wat doet de chemo/bestraling met mij en mijn gezin, werk, omgeving etc.

Ik werd er emotioneel en verdrietig van! Waar hebben wij het dan op dit forum over; wij gaan niet dood aan ons haaruitval/haarverlies/haarproblematiek. Sommige lotgenoten vechten op dat forum voor hun leven, soms is er weer hoop, dan is de hoop weer weg; dat is wel hele andere koek!

De lotgenoten met haarverlies door kanker/chemo zijn natuurlijk altijd van harte welkom op dit forum met hun vragen etc., maar toch denk ik dat wij hier niet een apart sub-forum voor moeten aanmaken. Maar dat is mijn mening.

Wellicht dat jullie en de webmaster hier anders over denken.
Quote ik al weer. Deze keer om te laten weten dat ik het hier mee eens ben. Ken een paar mensen die als gevolg van behandelingen hun haar zijn kwijtgeraakt. Die nemen vaak snel een beslissing en gaan echt geen weken op dit forum kijken. Ze hebben wel iets anders aan hun hoofd.
Elser is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.