Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juli 2018, 10:35   #1
Morrigan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2018
Locatie: Belgie
Berichten: 25
Geslacht:
hittegolf en haarverlies?

Ik kamp al jaren met haaruitval maar ben het laatste half jaar in behandeling en vanalles aan het proberen om de oorzaak/oplossing te vinden.
Dat houdt in dat ik er momenteel wat te obsessief mee bezig ben en ook de haren die ik verlies tel (al een paar maanden). Het is redelijk consequent wat ik 's morgens in mijn borstel vind, wat ik verlies tijdens de dag en wat ik verlies op dagen dat ik mijn haar was.

Maar nu merk ik sinds begin juli meer haarverlies, met gisteren en vandaag alarmerend meer (het dubbele). Ik merk ook veel meer korte haren tussen de uitgevallene dan normaal. Toevallig of niet is het sinds begin juli hier (Belgie) serieus warmer dan normaal en sinds gisteren een hittegolf. Ik meen me te herinneren dat ik vorig jaar rond mei in paniek schoot omdat ik ineens veel meer haarverlies had op vakantie, maar dat was ook net een hittegolf toen. Dus ik vraag me af of er een verband is, maar ik vind heel veel tegenstrijdige berichten ivm seizoenswissel. Volgens sommige is dat meer in de herfst, of net als de zomer en de warme dagen voorbij zijn.

Hebben andere mensen dit ook de laatste dagen of moet ik me zorgen gaan maken? Ik heb niets veranderd aan mijn routine dat dit zou kunnen veroorzaken (denk ik, is moeilijk te bepalen omdat het maanden terug kan zijn en ik aan het experimenteren ben met andere vorm van ijzertabletten, lysine, vitamine c tabletten, meer water drinken, ...), de enige verandering die ik zie is het weer.

Laatst gewijzigd door Morrigan; 27 juli 2018 om 10:40
Morrigan is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2018, 16:26   #2
Marianne1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2018
Berichten: 59
Geslacht:
Angry

Hoi Morrigan,

Ik heb sinds een paar weken ook enorm haarverlies, hiervoor nooit. Ik zat ook al te denken dat het door de hittegolf komt maar dit is wishful thinking. Ik kan mijn uitgevallen haren al nieteens meer tellen, hele plukken vallen zomaar uit, mijn collega trok net een hele pluk van zeker 100 haren tegelijk van mijn rug. Huisarts wil niks doen, vandaag weer gebeld voor verwijzing naar dermatoloog maar krijg ik niet. Ze blijft het op stress gooien. Bloed onderzoeken zijn allemaal goed. Heb zelf dermatoloog gebeld maar mag niet langskomen zonder verwijzing. Heb inmiddels een haarstukje besteld en ze hebben een pruik voor me gereserveerd die ik heb uitgezocht en blijft in de winkel tot ik kaal ben.

Groetjes
Marianne1 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2018, 23:09   #3
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hoi!

Ik moet zeggen, ik heb ook enorme haarverlies. Twee jaar terug al en ni is het echt extreem en heb ook gedacht aan de hitte.
Maar wat Marianne zegt... wishful thinking?

Wel las ik vandaag over de hypofyse en melatonine.
In de zomer maken we minder melatonine aan. Melatonine zorgt voor een snelle celdeling. In de zomer is die celdeling dus minder en zorgt er dan voor dat de celdeling van de haren ook trager gaat en haarverlies kan optreden.

Toen ik twee jaar gelden bij professor Oranje terecht kwam, schreef hij naast buiging ook melatonine voor... 5mg per dag. Behoorlijk veel dus. Vandaag pas begreep ik dus waarom...

Ik ben ook best obsessief, ik tel ze ook, iedere dag en hou het bij voor de dermatoloog.
Met dit mooie weer, blote schouders, bikini, ik voel ze constant langs mijn lijf gaan, echt heel confronterend ...
mexicang is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2018, 20:44   #4
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Hoi allemaal,

Ik kamp ook sinds weken met veel meer haarverlies, vaak het dubbele van mijn normale verlies, ik kan ook geen verklaring vinden. Mijn haar is ook erg droog geworden en het jeukt een beetje, er is niets mee te beginnen. Nu hebben we thuis airco en de luchtvochtigheid is daardoor zeer laag en buiten heb ik de zon op mijn hoofd. Ik las ergens dat airco slecht is voor huid en haar en ook fel zonlicht. Dus misschien heeft het er toch mee te maken, ik heb nu hydraterende/voedende
shampoo gekocht en maar kijken of dat helpt.
Janneke100 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.