Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 4,67 gemiddeld. Weergave
Oud 3 april 2008, 14:50   #91
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Josie

Ik slik ook 2,5 mg (6 maanden nu) ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren.

Grt.
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2008, 11:30   #92
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Proscar

Als je Proscar slikt of nog niet geheel uit je lichaam is en je bent zwanger dan bestaat er een kans dat er iets mis kan gaan met het geslacht van het kindje (als het een jongetje is) Het is dus zeker wel schadelijk voor je ongeboren kind. Welk hormoon of medicijn je slikt is slecht. Die risico wil ik niet lopen, ik heb er ook geen Dr. Lee voor nodig om het tegendeel te bewiijzen, onzin!

Proscar werkt bij mannen omdat het tegen de mannelijke hormonen ingaat. mannen zijn verder op het lichaam veel behaarder, zware stem, en krijgt pleksgewijs haarverlies. (inhammen, kruin) Proscar is er voor gemaakt om dat proces tegen te gaan, met de mannelijk hormoonhuishouding.

Waarom werkt het vrij aannemelijk bij vrouwen niet? vanwege een andere hormoonhuishouding. Weining andere lichaamsbeharing, geen last van een verzwaardere stem, gezichtsbeharing ook niet. Een formule werkt als de inhoud ervan klopt en dat doet het gewoonweg bij vrouwen niet, die zitten heel anders in elkaar. Je kunt niet iets gebruiken als de componenten niet in het lichaam aanwezig zijn om het middel te laten snappen dat het haaruitval tegen moet gaan in een vrouwelijk lichaam.

Ik heb Proscar 2 jaar geslikt... ik heb er een placebo gevoel bij... je kunt niet is creeeren in het lichaam wat niet mogelijk is, wel misschien in je hoofd. Ik dacht ook dat het hielp omdat het nog maar het enige middel is die wat kan uitmaken. Na 2 jaar en het wordt er niet beter op dan moet er toch maar toegeven worden dat het niet zo is. In ieder geval niet bij mij. Ik ben misschien ander samengesteld dan een andere vrouw... maar blijf een vrouw!

Ik ga volgende week weer naar Pasch en ik ga hem helemaal onderbedelven met vragen en neem jullie kritiek hierop ook mee natuurlijk.

We zijn hier tenslotte om elkaar te helpen en te steunen!

Groet, Stipje!
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 11:07   #93
Josie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2007
Berichten: 384
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deetje Bekijk bericht
Ik slik ook 2,5 mg (6 maanden nu) ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren.

Grt.
D
Is goed, ik zal zo nu en dan eens wat erover posten. Ik ben zelf ook benieuwd;-). Ben per april met 2,5 mg begonnen.
Josie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 14:16   #94
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Josie

Succes! en ik hoop dat het bij jou iets gaan doen.

Gr.
D
__________________
Dec. 2004 Zinksulfaat (ivm extr. disbalans) samen met Minoxil 5%. Geen resultaat.
Juli 2005 t/m Okt. 2005 Spironolacton Dumex (werd hier dizzy van) geen resultaat gestopt in okt. ivm heftige bloedingen.
13-12-05 Diana 35 en Androcur 14x10mg.
11-09-06 Diana 35 en Androcur 10 mg GESTOPT, nog steeds extreme haaruitval. Haar is dun, uitval het ergst achterop hoofd.
6-2-07 bezoek dr. Munte in Rotterdam. Bloed oké FSH=5, LH=3 en Testos = 1.1.
6-2-07 Proscar 1 mg p/d.
1-11-07 Fina 2,5 mg p/d i.o.m. Dermatoloog, 1 mg doet niets.
4-2-08 Nagels veranderen, in ene rechte nagels.
Juli 2008 drama met mijn haar, NIETS WERKT!
Maart 2009 haar groeit! Oude en nieuwe haar, korte plukken worden langer!!! Uitval sterk verminderd.
Dec. 2012 Femoston 1/10 en Calcium D ivm extreme overgangsklachten en Osteopenie.
Jan. 2013 nog steeds 2,5 Finasteride per dag. Haar is al een tijdje constant.
Okt. 2015, haar is constant. Dec. 2016 nog steeds constant. Juli 2020 nog steeds constant!
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 14:17   #95
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Hallo!

Ik zit dus weer een klein beetje in de put...
Ik heb mijn haarwerkje af moeten halen omdat ik woensdag naar de dermatoloog moet voor 2 onderzoeken. Mag mijn haar ook 5 dagen niet wassen en het ziet er echt niet meer uit.

Nadat het haarwerkje eruit is gehaald, zat mijn haar in de klit en is naar mijn gevoel veel haar uitgevallen, ik heb ook echt pijn aan mijn hoofd en ik kan niet meer met mijn haar de dunne gedeelten bedekken.

Mijn haar gaat echt achteruit en ik weet niet wat ik er aan kan doen.
Ook nog eens dat geen enkele derma mij medicijnen adviseert... hoe moet ik in godsnaam de AGA tegengaan? Ik wil dit gevecht niet opgeven maar heb toch enorm het gevoel dat ik het aan het verliezen ben.


Ik heb wel wat vragen voor mijn derma, maar als het uitblijkt dat ik alopecia androgenetica heb... (wat het dus is, denk..) Dan zal hij zeggen dat er niets aan te doen is behalve accepteren... wat moet ik daar in godsnaam opzeggen...


Ik durf al niet meer op straat en onder de mensen te komen met mijn vreselijke haar... accepteren is dus geen optie!


Groet Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 17:59   #96
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Stipje,

Waarom gebruik je geen minoxidil en spironolactone ?
Naast de Diane35 ook nog Androcur, zou misschien kunnen.
Verder zou je kunnen gaan lezen over Flutamide.

Nog even volhouden tot woensdag met een mooie brede haarband of een leuk sjaaltje om je hoofd.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 11:31   #97
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Hoi Hanna

bedankt voor je reactie!

Ik loop al dagen met een haarband, omdat ik na het haarwerkje en niet echt meer tegen kan hoe mijn haar eruitziet.

Flutamide is dat net zo iets als Finasteride?

Waarom geen minox en spiro.. Ik wil nu echt héél graag maar het probleem is nu mijn haarwerkje die vast zit ik kan het niet aanbrengen.

Maar ik kan nu ook niet meer zonder haarwerkje... maar een nieuwe aanschaffen zit er ook nog even niet in!

Weet het ook even niet meer wat ik hier aan kan doen, zo frustated!

Groet,
Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 14:09   #98
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stipje Bekijk bericht
Waarom geen minox en spiro.. Ik wil nu echt héél graag maar het probleem is nu mijn haarwerkje die vast zit ik kan het niet aanbrengen.
O ja, dat was ik even vergeten, sorry. Je zou mini-clipjes op de rand van dat haarwerk moeten zetten, zodat je 'm zelf op en af kunt zetten. Trouwens, je hebt ook altijd een reserve-exemplaar nodig, dus je zult eerdaags toch een 2e moeten bestellen.
Als je 't niet vergoed krijgt door de verzekering, kun je 't toch in ieder geval aftrekken in je belastingaangifte.

Wat betreft flutamide, moet je maar even kijken in het Haarwoordenboekje, bijna bovenaan in de rubriek Medicijnen en Haargroeimiddelen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 14:33   #99
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Haai Hanna!

Tsja... ik zit ook te denken om een frontlace te gaan nemen, ziet er zo natuurlijk uit... Ik heb nu het gevoel dat ik mijn haar echt mishandel! (overdreven natuurlijk!)
Ik zal ook eens advies inwinnen bij mijn haarwerker of er een mogelijkeid is.
Ik moet wel zeggen dat ik mij erg prettig voel met haarwerk... wat een verschil met nu zeg!!

Ik wacht eerst de dermatoloog af morgen, ik ben echt benieuwd wat hij mij gaat vertellen en adviseren.
To be continued...

Ik ben veel aan het lezen op internet over Flutamide (veelal in het engels best lastige te begrijpen... haarwoordenboekje werk beter idd!

Ik ben nu ook foto's aan het maken van mijn haarsituatie, is erg schrikken vooral nu het zo vettig aan het worden is... (wil zo graag mijn haar nu wassen)

Bedankt weer Hanna!

Groet,
Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 14:39   #100
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Belasting aangifte?

vergeten op te reageren... Hanna.

Als je dus niets vergoedt krijgt, van je zorgverzekeraar, hoeveel kun je dan terugvragen van de belasting?

Hoe werkt dat in de regels? Moet je dan ook een verwijsbrief/afwijzing hebben?

Groet,
Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 15:59   #101
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Voor de belastingdienst heb je geen verwijsbrief nodig, alleen moet je wel de rekeningen kunnen tonen als de Inspecteur daarom vraagt.

In de Toelichting die bij de aangifte zit, kun je precies lezen hoeveel er valt af te trekken (in 2007 was 't bij vraag 27) Een pruik, bril e.d. valt dan onder Hulpmiddelen voor Chronisch Zieken.

Wat betreft frontlace: 't mooiste is de dunste soort lace, maar die is ook het meest kwetsbaar; verder moet de lace exact dezelfde kleur zijn als je huid en het dagelijks verlijmen vereist aardig wat tijd en geduld.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 22:21   #102
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Slapen?

Ha Hanna,

kun je er niet een paar dagen met slapen?
Wat is dan wel een een goede/mooie methode om toonbaar door het leven te gaan??
Met klemmetjes maar ziet dat er dan niet onnatuurlijk uit?

Groet,
Stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kan homeopathie helpen tegen haaruitval? dusty Medicijnen/haargroeimiddelen 14 3 november 2011 13:08
Iemand die me kan helpen? pinkylime Haarproblemen bij vrouwen 2 28 oktober 2005 13:46
Wat kan helpen tegen kaal worden/haaruitval Chihuahua46 Medicijnen/haargroeimiddelen 1 30 augustus 2005 12:32
hallo & wie kan je helpen? Kristel TTM - Algemeen 15 1 december 2004 12:37
HELP!! Wie kan me aan finasteride helpen? slapeloos Medicijnen/haargroeimiddelen 3 13 augustus 2002 17:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.