Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 25 juni 2005, 15:47   #1
mariska 83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 3
grijs haar

Hallo allemaal,

Na veel zoeken op internet ben ik bij dit forum terecht gekomen.

Probleem is dat ik al sinds een aantal jaren grijze haren krijg. Durf niet precies te zeggen wanneer het begonnen is. Ik dacht toen van dat zullen er wel een paar zijn en dat zullen er wel een paar blijven. Intussen ben ik 22 en het worden er steeds meer, arrrg!
Op mijn werk is het belangrijk om er representatief uit te zien, ik zit in de mode-brance dus met die grijze haren ben ik absoluut niet blij. Ook als vrouw zijnde is dit erg moeilijk.
Ik heb bij mijn ouders al navraag gedaan over wanneer zij grijs haar kregen. Mijn moeder is 45 en heeft er nog bijna geen. Mijn vader van bijna 50 wel, maar dat begon pas op zijn 30ste.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem....??

Ook graag tips over hoe dit kan en wat te doen...

Ik ben wel aan het verven, maar ben bang dat je over een paar jaar toch wel heel erg goed de uitgroei kunt zien... Help..
mariska 83 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 19:31   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hey,
Ik denk dat de enige oplossing is je haar te verven. Ik had zelf ook al heel jong mijn eerste grijze haren (eerste helft twintig), en bij mij is het een familietrekje. Ik kleur mijn haar nu al vanaf mijn 26ste... Die uitgroei valt heel goed mee, ik verf mijn haar om de 6-8 weken.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 10:54   #3
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Mariska, vervelend dat het al zo vroeg begint! Verven is denk ik de enige oplossing. Er is wel een middel (ik heb het zelf nooit gebruikt) dat je je natuurlijk haarkleur weer belooft: Grecian. Kijk hier:
http://www.chefaro.com/grecian.html
Sterkte!

Cloud, een ander vraagje: hoe doe jij dat met Minox en verf? Stop je even met Minox o.i.d.? Ik heb op de Regain-site gelezen dat je 24 uur en 24 uur na geen Minox mag gebruiken. Hou jij je daaraan?
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 20:23   #4
Minoush
HaarWeb lid
 
Minoush's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2004
Berichten: 11
Ik weet niet of je hier wat een hebt maar dit kwam ik vandaag nog tegen:





PABA bestrijdt rimpels, beschermt de huid en doet grijze haren verdwijnen

PABA is de afkorting van de moeilijke term para-aminobenzoëzuur. Het is een onderdeel van foliumzuur: in combinatie met glutamaat en pteridine wordt foliumzuur gevormd. Dit wil niet zeggen dat wanneer je voldoende van deze stof inneemt, je lichaam automatisch genoeg foliumzuur bevat. Het lichaam kan para-aminobenzoëzuur immers niet omzetten in foliumzuur.
Rol van PABA in het lichaam

De belangrijkste eigenschappen zijn van cosmetische aard:
  • bescherming tegen ultraviolet licht
    Para-aminobenzoëzuur wordt in veel zonnebrandcrèmes gebruikt. Het is ook bijzonder efficiënt gebleken bij mensen die gevoelig zijn voor zonlicht en die vlug verbranden (vooral roodharigen). Dagelijks 1000mg PABA innemen zorgt ervoor dat deze mensen het zonlicht tot 10 maal beter kunnen verdragen.Heb je toch zonnebrand of een andere brandwonde opgelopen, werkt een crème met para-aminobenzoëzuur bijna onmiddellijk pijnstillend.
  • gaat rimpels tegen
    Een studie toont aan dat de veranderingen die optreden in een verouderende huid dezelfden zijn als deze bij een verbrande huid. PABA heeft hetzelfde effect op verouderingsverschijnselen (rimpels) als op een brandwonde.
  • herstelt in veel gevallen de haarkleur
    Mensen die grijs haar hebben, krijgen in veel gevallen hun natuurlijke haarkleur terug wanneer ze gedurende een paar maanden supplementen PABA innemen. Het innemen van para-aminobenzoëzuur is echter geen zekerheid om de natuurlijke haarkleur terug te krijgen: meestal wordt de vergrijzing van de haren veroorzaakt door een combinatie van een vitaminen- en mineralengebrek.
PABA heeft niet enkel een cosmetische werking. Zo zorgt deze stof, in combinatie met vitamine E, voor een grotere vruchtbaarheid. Ze werkt ook samen met insuline, zodat de behoefte aan insuline bij diabetici minder wordt. Daarnaast heeft para-aminoebenzoëzuur een remmende werking op de schildklier, wat gunstig is voor mensen waarbij de schildklier overactief is. Personen die echter een trage schildklier hebben, moeten niet meer dan 100mg per dag van deze stof innemen.

Deze merkwaardige vitamine is vaak effectief tegen eczeem en artritis. Ook zou het de cholesterol verlagen, de nervositeit doen dalen en zorgt het voor een verhoogde energie. Wanneer krachtige vitaminesupplementen weinig effect op je energiepeil hebben, kan je proberen om dagelijks 1000mg PABA in te nemen. Verschillende onderzoeken tonen aan dat de vermoeidheid bijna onmiddellijk tot het verleden behoort. Welke voedingsmiddelen bevatten para-aminobenzoëzuur

Voedingsstoffen die een goede hoeveelheid van deze stof bevatten, zijn onder andere:
  • lever
  • biergist
  • nieren
  • volkoren granen
  • rijst
  • zemelen

Je moet natuurlijk niet alles gelijk geloven maar het is het proberen waard denk ik..
Niet geschoten is altijd mis

Groetjes,
Min
Minoush is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 21:41   #5
mariska 83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 3
Bedankt voor de fijne reacties!!

Ik begin namelijk al aardig depri te worden van mijn haar.

Vandaag naar mijn oma gebeld om te vragen wanneer zei grijs haar kregen. Nu blijkt dat mijn opa er ook al rond zijn 19de mee begon... Waarschijnlijk dan toch de genen..

Ook wordt het de laatste tijd al beduidend dunner... Nog een probleem.

Heb al wel een afspraak gemaakt met een dietiste, omdat ik vegetarier ben en misschien toch voedingsstoffen tekort kom.

Ook ben ik van plan om bloed te laten prikken bij de dokter, inderdaad voor paba en Vitamine B of ijzer- tekorten.

En zo gaan we verder...
mariska 83 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 21:47   #6
mariska 83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 3
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Minoush
Ik weet niet of je hier wat een hebt maar dit kwam ik vandaag nog tegen:





PABA bestrijdt rimpels, beschermt de huid en doet grijze haren verdwijnen

PABA is de afkorting van de moeilijke term para-aminobenzoëzuur. Het is een onderdeel van foliumzuur: in combinatie met glutamaat en pteridine wordt foliumzuur gevormd. Dit wil niet zeggen dat wanneer je voldoende van deze stof inneemt, je lichaam automatisch genoeg foliumzuur bevat. Het lichaam kan para-aminobenzoëzuur immers niet omzetten in foliumzuur.
Rol van PABA in het lichaam

De belangrijkste eigenschappen zijn van cosmetische aard:
  • bescherming tegen ultraviolet licht

    Para-aminobenzoëzuur wordt in veel zonnebrandcrèmes gebruikt. Het is ook bijzonder efficiënt gebleken bij mensen die gevoelig zijn voor zonlicht en die vlug verbranden (vooral roodharigen). Dagelijks 1000mg PABA innemen zorgt ervoor dat deze mensen het zonlicht tot 10 maal beter kunnen verdragen.Heb je toch zonnebrand of een andere brandwonde opgelopen, werkt een crème met para-aminobenzoëzuur bijna onmiddellijk pijnstillend.
  • gaat rimpels tegen

    Een studie toont aan dat de veranderingen die optreden in een verouderende huid dezelfden zijn als deze bij een verbrande huid. PABA heeft hetzelfde effect op verouderingsverschijnselen (rimpels) als op een brandwonde.
  • herstelt in veel gevallen de haarkleur

    Mensen die grijs haar hebben, krijgen in veel gevallen hun natuurlijke haarkleur terug wanneer ze gedurende een paar maanden supplementen PABA innemen. Het innemen van para-aminobenzoëzuur is echter geen zekerheid om de natuurlijke haarkleur terug te krijgen: meestal wordt de vergrijzing van de haren veroorzaakt door een combinatie van een vitaminen- en mineralengebrek.
PABA heeft niet enkel een cosmetische werking. Zo zorgt deze stof, in combinatie met vitamine E, voor een grotere vruchtbaarheid. Ze werkt ook samen met insuline, zodat de behoefte aan insuline bij diabetici minder wordt. Daarnaast heeft para-aminoebenzoëzuur een remmende werking op de schildklier, wat gunstig is voor mensen waarbij de schildklier overactief is. Personen die echter een trage schildklier hebben, moeten niet meer dan 100mg per dag van deze stof innemen.

Deze merkwaardige vitamine is vaak effectief tegen eczeem en artritis. Ook zou het de cholesterol verlagen, de nervositeit doen dalen en zorgt het voor een verhoogde energie. Wanneer krachtige vitaminesupplementen weinig effect op je energiepeil hebben, kan je proberen om dagelijks 1000mg PABA in te nemen. Verschillende onderzoeken tonen aan dat de vermoeidheid bijna onmiddellijk tot het verleden behoort. Welke voedingsmiddelen bevatten para-aminobenzoëzuur

Voedingsstoffen die een goede hoeveelheid van deze stof bevatten, zijn onder andere:
  • lever
  • biergist
  • nieren
  • volkoren granen
  • rijst
  • zemelen
Je moet natuurlijk niet alles gelijk geloven maar het is het proberen waard denk ik..
Niet geschoten is altijd mis







Groetjes,
Min


Weet je misschien waar ik deze supplement PABA kan krijgen??


Groetjes,
Mariska
mariska 83 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2005, 22:30   #7
Minoush
HaarWeb lid
 
Minoush's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2004
Berichten: 11
Hoi,


Ik heb ff gezocht voor je maar met weinig resultaat:


http://www.nutriplaza.nl/index.php?showproduct=show&idee=210


Daar zit maar 200 mg paba in.. (heb gelezen dan je juist 1000 mg per dag zou moeten nemen)


Dus ga maar eens langs een natuurwinkel, drogisterij en/of apotheek.. 1 van die zal het vast wel hebben

-MiN-
Minoush is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2005, 10:50   #8
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Cloud, een ander vraagje: hoe doe jij dat met Minox en verf? Stop je even met Minox o.i.d.? Ik heb op de Regain-site gelezen dat je 24 uur en 24 uur na geen Minox mag gebruiken. Hou jij je daaraan?
Ik heb dat ook gelezen. Op dagen dat ik mijn haar kleurde gebruikte ik daarom aanvankelijk een hele dag geen minox. (=>verfde het meestal 's avonds en de volgende ochtend waste ik dan mijn haar en gebruikte ik opnieuw minox). Tegenwoordig blijf ik gewoon minox gebruiken, en dat vormt helemaal geen probleem.
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2005, 11:20   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Bedankt voor je reactie, Cloud!

En welk product gebruik je om te kleuren? Ik gebruik altijd Naturtint, en dat vind ik zelf heel prettig en mild.
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 00:06   #10
ashanti
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 november 2005
Berichten: 1
Paba

Wat fijn dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem als ik... ik kreeg al heel jong grijze haren (met 14 jaar). Toen ik hier las over PABA, was ik razendenthousiast! Ik heb net op internet wat rondgesurft en een paar sites gevonden waar je het kunt bestellen., en dat zijn http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/1505/Haar-Balans/
en
http://www.vitals.nl/producten.asp?IDProduct=116
Ik ga nog even kijken welke ik ga proberen, maar ik zal jullie op de hoogte houden!
groetjes ashanti
ashanti is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2005, 20:29   #11
llustig
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 oktober 2005
Berichten: 1
heeeej,

nou ik word kaal en grijs en ben 23. bij mij is dit ook duidelijk een familie-ding! ik zou een paar dingen willen zeggen. koop verf, en verf elke keer de uitgroei een beetje bij. je kan makkelijk om de 2/3 weken, een klein beetje de uitgroei bij verfen, doe ik ook! is het super! Daarnaast denk ik dat je zelfvertrouwen er enorm van versterkt, dat gebeurt bij mij ook!
ennuhh, iedereen wordt op een gegeven moment grijs. denk maar zo: als ze zeggen: heeej wordt je al grijs! dan zeg je gewoon: ja joh! ach, dat krijg jij ook nog wel: wijsheid komt met de jaren.

nou succes en kleuren is de beste optie, denk ik!!!!

gr
llustig is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2005, 14:00   #12
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
Hoi allemaal,

Sinds kort bestaat er ook de uitgroeistift, die heb ik laatst gekocht bij het kruidvat. Hiermee kun je heel makkelijk je uitgroei bijwerken. Normaal verf ik mijn haar elke 3 weken, maar met de uitgroei stift kan ik het een tot twee weken uitstellen. Dat is natuurlijk ook weer beter voor je haar...

groetjes bouman60
__________________
Magnesium
Diane 35 doorslikken
Multivitamine
Mediceuticals shampoo, conditioner, follicle stimulator
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2006, 12:45   #13
Iren
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: Leiden
Berichten: 27
grijs haar

Hallo Mariska,

Ik begrijp je probleem met je grijs haar heel goed. Zelf heb ik op latere leeftijd grijze haar gekregen, maar mijn broer kreeg die op zijn 16-de leeftijd. Dus de genen maar.

Ik denk dat het heel goed idee is om PABA te gebruiken. Goede voeding helpt altijd.
Ook goede haar verf zonder ammonia is een aanrader.

Wat ik je ook kan adviseren is mijn masker, die mij hebt gehopen om mijn haar na 4 chemokuren te herstellen. Door het gebruik van deze masker is mijn haar dikker en glanzender geworden en ik kreeg zelf een plek met nieuw groeinde haar. Ook na het verven word mijn haar niet zo droog en beaschadidg als darrvoor. Met deze masker kun je zeker je haaruitval stoppen en, heel warschijlijk, de vergrijzing ook. Begrijp me goed- wat is grijs, blijft grijs, maar het zal stoppen daar waar het is. Bij mj zie ik het ook wel- de witte haren blijven, maar het wordt niet meer dan dat.

Mocht je meer willen weten over de haar verf en de makser mail me dan.

Success,
Iren
__________________
Mijn regimen:
Intern/extern: bio enegy healing -wekelijks-voor algemene gezondheidsonderhoud

Extern: haar mask (creme) bewerkt met bio energie -2 x maand minimuum, voor het onderhouden van mijn haar

Resultaten:
hersteld na 4 chemokuren haar, nieuw haar groei, levendiger,dikker en glanzend haar
Iren is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 14:40   #14
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
grijze haren

Weet iemand of je ook eerder grijs haar krijgt als je last van erge haaruitval hebt?
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 16:34   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Nee, je krijgt er niet eerder grijze haren van.

Neem je toch gewoon een kleurshampoo? Geen agressieve haarverf.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.